X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp mig inden jeg kyler FF7 ad %¤/¤&%!


Svar
NaidNaidSkrevet 29/12-05 20:20 
Er der nogen der lige kan forhindre mig i at begå selvmord.... Rettere sagt, så er det sidste bossen, sephiroth, som er problemet. Jenova og første udgave af sephiroth er ingen problem. Men når jeg så skal forsøge mig med sidste udgave af sephiroth, altså ham der ligner en blanding mellem en engel og en hest, så opstår problemet. Hver gang han bruger sit "super nova" attack så er mine 3... Se hele indlægget
59 emne(r).
« < 1 2

Svar
NaieraNaieraSkrevet 02/01-06 11:28, rettet 02/01-06 11:30 
At udforske de forskellige lokaliteter er jo også en del af det sjove. Det er sjovt at "de japanske rollespil" er skiftet fra at være helten til at være skurken, for enkelte brugere herinde...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 02/01-06 12:12 
Jeg tænkte netop det samme. I japanske RPG er rejsen, for mig, meget mere interessant end målet.

Hvorfor alt det hastværk? Jeg tror, teoretisk set, at man har misforstået japanske rollespil hvis man mener det gælder om at nå så hurtigt igennem som muligt.
Essensen (og det kan godt have noget med kulturforskelle at gøre) er netop at finde "helheden", det gemte, det ekstra som spiludvikleren har lagt ind, uden for den åbenlyse vej til målet.
Eller er det bare mig?
Bede-xBede-xSkrevet 02/01-06 13:20 
Naiera>
Det er sjovt at "de japanske rollespil" er skiftet fra at være helten til at være skurken, for enkelte brugere herinde...

Tag ikke fejl af, at jeg stadig holder af spillene. Og omend jeg ikke objektivt vil vurdere FF7 til top karakterer, så har det rent subjektivt været en af mine største spil oplevelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 02/01-06 13:33, rettet 02/01-06 13:34 
Godt så ;) Jeg har det jo på samme måde, selvom jeg jo objektivt set ville vurdere det højere end dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaidNaidSkrevet 02/01-06 15:43 
Palmer Eldritch>
Hvorfor alt det hastværk? Jeg tror, teoretisk set, at man har misforstået japanske rollespil hvis man mener det gælder om at nå så hurtigt igennem som muligt.
Essensen (og det kan godt have noget med kulturforskelle at gøre) er netop at finde "helheden", det gemte, det ekstra som spiludvikleren har lagt ind, uden for den åbenlyse vej til målet.
Eller er det bare mig?


For mit vedkommende, så er det fordi at jeg allerede føler at jeg har oplevet verdenen før i andre RPG´ere, og ikke rigtig føler trang til at spilde endnu 20 timer på at udforste nogen som jeg allerede har prøvet før. Dermed ikke sagt at FF7 gør det dårlig...det gør det bare ikke bedre end så mange andre :) .
la0sla0sSkrevet 02/01-06 15:50 
Palmer Eldritch>
Jeg tror, teoretisk set, at man har misforstået japanske rollespil hvis man mener det gælder om at nå så hurtigt igennem som muligt.
Essensen (og det kan godt have noget med kulturforskelle at gøre) er netop at finde "helheden", det gemte, det ekstra som spiludvikleren har lagt ind, uden for den åbenlyse vej til målet.
Eller er det bare mig?

Jeg tror ikke det er kulturelt betinget, om man vil gennemføre et spil 100% og se alt eller om man blæser igennem det, jeg er ret sikker på, at det er et temperaments-spørgsmål. Jeg kender mange der vil udforske hver en nook & cranny af et spil, uden at de har spillet specielt mange japanske rpg'er, eller går op i japanske spil og spiulkultur.

Derimod er det en sjov profilering af det japanske, at sige der er noget specielt der, at de har en højere grad af tålmod og vil gå igennem mere end "os" (men det fører en helt anden diskussion med sig). Mange har det jo lige sådan med vestligt producerede spil, så at det skulle være en speciel japansk ting er forkert efter min mening.
Hvad sker der?
Michael_Michael_Skrevet 02/01-06 16:24, rettet 02/01-06 16:31 
la0s>
... jeg er ret sikker på, at det er et temperaments-spørgsmål.

Du kan meget vel have ret.

Derimod er det en sjov profilering af det japanske, at sige der er noget specielt der, at de har en højere grad af tålmod og vil gå igennem mere end "os" (men det fører en helt anden diskussion med sig). Mange har det jo lige sådan med vestligt producerede spil, så at det skulle være en speciel japansk ting er forkert efter min mening.

Nu kan det selvfølgelig meget vel være jeg husker forkert, men jeg mener at alle mine første møder med det ekstreme fokus på "secrets" af enhver art, stammer fra de tidlige Miyamoto spil, måske endda fra før. Op gennem firserne tror jeg ikke jeg stødte på spil produceret i den vestlige verden af nævneværdig art med samme struktur.
Deraf min tese omkring kulturforskellen.
Jeg tror ikke japanerne har lyst til at gå mere igennem (den japanske mentalitet taget i betragtning har jeg altid troet det modsatte), men ophav til og kontinuerligt brug af det er vel udpræget japansk.

EDIT: Og ja, jeg kender allerede historien om Adventure og Warren Robinett, men det ser jeg mere som en protest end en egentlig spilfeature;)
la0sla0sSkrevet 02/01-06 16:29 
Angående din sidste pointe, har du nok ret :)
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 03/01-06 10:48 
LessCDT>
Det kan godt lade sig gøre at bryde 9999-muren, jeg kan bare ikke huske hvordan..

Ikke i FF7. Kun ved angreb, der har flere slag i samme angreb, som f.eks. Knights of the Round, X-Slash, flere limit breaks osv, hvor hvert slag heller ikke kan bryge 9999.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
59 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig