X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til malware problem


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 26/12-05 01:21 
er blevet ramt af noget crap de kalder malware og er ved at blive sindsyg af den der virus alert der popper up hele tiden.... har prøvet at køre mine programmer SpyBot og AVG antivirus men det hjælper ikke... hva skal en uvidende gøre????
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JAAJAASkrevet 26/12-05 04:59 
Prøv Ewido. Jeg vil næsten vædde med, at det klarer dine problemer. Det er gratis at teste det med fuld funktionalitet.

Ewido
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/12-05 10:29 
Opret en tråd på Spywarefri's forum - der sidder nogle rimeligt hårde gutter, som hjælper dig gratis og normalt indenfor nogle timer (ved ikke lige hvordan det er i juledagene...)

De har ofte hjulpet mig med at få renset min maskine og efterfølgende beskytte den optimalt...

Spywarefri forum
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 26/12-05 12:19 
Jeg kan varmt anbefale at du downloader og installerer "Spybot - Search & Destroy". Det er super godt, "award-winning" og helt og aldeles gratis.

Spybot
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JAAJAASkrevet 26/12-05 12:33 
Spybot er også en god idé, men Ewido finder vanvittigt meget, som antivirus/spybot/adaware ikke finder.
WehnerWehnerSkrevet 26/12-05 12:34 
Læs _hele_ det oprindelige indlæg inden I svarer!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PapandPapandSkrevet 26/12-05 13:34 
Palsgaard ->

Formater din computer... Er man først blevet ramt hårdt - som jeg tror er tilfældet hos dig - er der sjældent noget der løser problemet 100 %.

Når du så har formateret, vil jeg anbefale dig at bruge lidt penge på et program som DU ejer, og som ikke er freeware. Min erfaring siger mig, at freeware programmer som Spybot og AdAware kommer til kort, når det drejer sig om de helt slemme former for spyware, malware, dialers etc..

Jeg købte selv licens til Webroots Spy Sweeper, og har 7-9-13 ikke blevet ramt af alvorlige tilfælde, siden jeg formaterede og købte dette program.

Webroot Spy Sweeper
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PalsgaardPalsgaardSkrevet 26/12-05 21:26 
jeg formaterer tror jeg... er der en jeg evt kan fange på msn for noget hjælp med formatering og install af windows?

På Forhånd Tak
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PapandPapandSkrevet 26/12-05 21:57 
Ved XP:

Få din computer til at starte op fra CD-Rom. Dette gøres ved hjælp af BIOS, som du oftes får adgang til ved at trykke på "delete" tasten.

Herinde vælger du CD-Rom som primære "boot" medie, og starter så compuetern op fra ny.

Herefter er det bare at følge instruktionerne.

Husk selvfølelig at tage backup af de ting du vil gemme. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PalsgaardPalsgaardSkrevet 27/12-05 00:28 
Har lavet partionering så mister ikke andet end windows...

Siger mange tak for hjælpen efter en veloverstået formatering af windows-drevet
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/12-05 12:53 
Det kan anbefales at installere windows uden at have adgang til internettet (dvs træk stikket ud), da ens computer kan være angrebet af en remote computer, altså en der står og bombarderer ens ip adresse med virus, spyware og hvad de ellers nu kan finde på (og som burde medføre dødsstraf).
Min kammerats computer blev med det samme inficeret selvom han lavede en helt frisk installation flere gange i streg.
Så det er en god ide, at være beskyttet når man sætter stikket i igen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RonaldoRonaldoSkrevet 28/12-05 16:00 
Det er en rigtig god ide at anskaffe sig en installations cd, som er slipstreamet med de nyeste servicepacks.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig