X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Munich


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/12-05 11:32, rettet 24/12-05 15:30 
Minor Spoilers

---------------





Er kommet tilbage fra biografen for et par timer siden og filmen er fuldstændig fantastisk - Spielberg er tilbage i stor stil. Efter et par halvsvage film, personligt synes jeg "The Terminal" var forfærdelig, har han skabt en film der virkelig giver stof til eftertanke. Hævn, skyldfølelse og paranoia er hovedtemaerne i filmen og Spielberg gør et fantastisk arbejde med at formidle historien.

Eric Bana gør det fantastisk i hovedrollen som en mand der bliver mere og mere præget af de drab på terroristledere som han er blevet bestilt til - er "øje for øje, tand for tand" den rigtige måde at gøre det på eller skulle lederne hellere være blevet sat for retten som nazilederne blev det?

Filmen varer 160 minutter, men det er ikke et minut for meget. Jeg kigger meget ofte på mit ur når jeg ser film, hvad enten den er god eller ej, men til Munich var jeg fuldstændig fanget.

Vil ikke sige så meget mere, men jeg synes helt sikkert i skal glæde jer til at filmen kommer til Danmark. Det er en klassefilm, den bedste jeg har set i år, og det ville være tyveri på højlys dag hvis ikke den blev en af de store vindere på oscar-natten.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
3of193of19Skrevet 25/12-05 00:50 
JMA>
Det er en klassefilm, den bedste jeg har set i år, og det ville være tyveri på højlys dag hvis ikke den blev en af de store vindere på oscar-natten.

Tror nästen jeg skal se Munich...
Og du skal se Brokeback Mountain :)
JoachimMAJoachimMASkrevet 25/12-05 03:36 
Ja, det vil jeg da også gerne med alle de fantastiske anmeldelser den har fået:) Jeg synes dog stadig plottet lyder en del komisk, men hvad fanden, det skal vel ikke afholde mig fra at se en klassefilm!
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig