X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sådan ridser man sine Xbox 360 spil


Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/12-05 11:40 
En tåbelig handling...

Video skal høres med lyd
TLTLSkrevet 20/12-05 11:54 
... Omg. Hvor hurtigt er drevet egentlig i en 360'er?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 20/12-05 12:31 
Dunno... men den lyder hurtig!
TLTLSkrevet 20/12-05 12:35 
Indeed.

Den burde ikke kunne gøre det der, det kan jo ske hvis man komme til at puffe til den.

Puf = nyt spil.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-05 12:57 
Hvis folk vælter den så ber de da selv om at få ødelagt l....

Ingen sympati herfra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 20/12-05 12:58 
Godt jeg venter på en ny revision. Så kan man jo kun håbe på et drev som ikke laver dette nummer, en mere støjfri maskine og en formindsket strømforsyning...

Seriøst, sådan burde intet drev i vores tid opføre sig. Min discman, som i øvrigt er omkring 10 år gammel, kan jeg løbe en tur med og vende og dreje, kort sagt alt, og der kommer ikke så meget som en antydning af ridser. For dårligt!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/12-05 13:01 
Waargh! Eneste håb er at videoen er fake :-) Det var da noget af en bet for Microsoft!
RJKRJKSkrevet 20/12-05 13:11 
Hyakotake>
Waargh! Eneste håb er at videoen er fake :-)

Der er da i hvert fald et ordentligt klip i den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 20/12-05 13:20 
Ja - der klippes et par gange, så det kan sagtens være fake.
KTCKTCSkrevet 20/12-05 13:20 
Rygterne har gået længe om fænomenet, og der har sågar været folk som har sendt deres ridsede skiver til MS, hvor de fik beskeden retur at garantien ikke dækkede det, og at de skulle lade være med at flytte eller vende maskinen mens den kører.
Så jeg tror nu den er god nok...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 20/12-05 13:29 
Jeg er også temlig sikker på ægteheden i det. Har i hvert fald læst massevis af indlægs og post på IGN, hvor folk klager over at de har fået risset deres spil, på samme måde som i videoen. Har sågar set billeder.

Ellers kan man jo selv teste :)
Spiller nu: Halo 3
HankyHankySkrevet 20/12-05 13:57, rettet 20/12-05 13:59 
Argh! .. Grumme flashbacks!
- Videoen er selvfølgelig ægte.

Jeg kom til at lave samme nummer med mit PDZ, kun 3 timer efter køb. Spillet fungerer dog stadigvæk :-/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CutePuppyCutePuppySkrevet 20/12-05 14:07 
Man skal sgu da heller ikke flytte rundt på sin boks imens den kører... hvor dum kan man være...

KTC, jeg vil gerne se dig tage dit stereo anlæg, og så give den en tur rundt imens den kører.
At sammenligne en Xbox360 med en discman må nok være det dummeste jeg har hørt længe.

Desuden står der MEGET udtrykkeligt i manualen at man ikke skal flytte maskinen når den er tændt.
//Cutepuppy
HankyHankySkrevet 20/12-05 14:12 
Tak for komplimentet.

Jeg havde før gjort det med andre systemer, uden der var sket en disse, såeh.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CutePuppyCutePuppySkrevet 20/12-05 14:14 
Beklager Hanky, det var faktisk ikke en hentydning til dig, har bare læst det så mange steder på nettet, og de fleste mennesker kan bare ikke fatte at det altså ikke er en maskine man kan jonglere med imens man spiller.
At du så eventuelt uden at tænke over gjorde det, det er en anden sag :)
//Cutepuppy
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/12-05 14:19 
CutePuppy>
KTC, jeg vil gerne se dig tage dit stereo anlæg, og så give den en tur rundt imens den kører.
At sammenligne en Xbox360 med en discman må nok være det dummeste jeg har hørt længe.

Hvorfor? Det er en laser-pickup som læser en CD/DVD i begge tilfælde. Så er det da underligt, at den stationære "hyper"-teknologi til 3000,- er en milliard gange dårligere end en transportabel DiscMan til 300,-
CutePuppyCutePuppySkrevet 20/12-05 14:21, rettet 20/12-05 14:24 
Jeg er bestemt ikke ekspert i CD/DVD drev, men jeg kan slet ikke se problemet i at det nok ikke er særligt smart at dreje sin box rundt når den kører, kan man det med en PS2 ?, kan man det med en GC ?
//Cutepuppy
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/12-05 14:30 
TL>
... Omg. Hvor hurtigt er drevet egentlig i en 360'er?

Fandt lige Xbox360 specs: DVD-ROM er 12x speed.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/12-05 14:35 
CutePuppy>
... men jeg kan slet ikke se problemet i at det nok ikke er særligt smart at dreje sin box rundt når den kører...

Jeg kan så ikke se det smarte i, at man IKKE kan dreje den mens den kører. Specielt ikke når konsollen er DESIGNET til at kunne være både vertikal og horisontal. Givet, en PS2 BURDE også kunne håndtere det, men jeg ved ikke om den kan. GC er vist skudt ved siden af; den er ikke designet til at "ligge" ned.

Jeg vil maximalt gå med til at drevet skulle skippe en enkelt gang ved at flytte i drift, men at den FRÆSER en ridse på 1 mm tykkelse og destruerer mediet er jo direkte sindssygt! Vi er altså i 2005, snart '06! CD-teknologien har været fremme i mindst 20 år! Geez!
KTCKTCSkrevet 20/12-05 14:36 
Nu har Hyakotake godt nok skrevet stort set det samme som jeg ville have gjort her, men lad mig lige indskyde, at min discman kostede 800 ;)

Cutepuppy: Hvis det er det dummeste du har hørt længe, så bør du nok komme noget mere ud. Den udmelding er lige lovlig provokerende, og iøvrigt har jeg vendt min PS2 fra vertikal til horisontal position flere gange uden at blive mødt af en lyd, der mest af alt minder om en rundsav i funktion.
Og nej, sammenligningen med min gamle discman holder jeg stadig på, for selv om DVD-drevet i en Xbox360 kører hurtigere end den, så er principperne stadig de samme. Drevet kan sagtens designes, så skiven kan få lov at bevæge sig de par millimeter ekstra, som den afviger fra den normale vinkel under bevægelse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
IqonIqonSkrevet 20/12-05 14:46 
Men hvorfor i al verden skulle man dog også begynde at flytte rundt på maskinen, mens den kører? Jeg har på ingen måde ondt af dem, der har fået ridset deres spil på den måde. Det står jo også temmelig tydeligt i manualen, at det ikke er noget, man bør gøre (ligesom der står, at man ikke må pladsere konsollen et sted, hvor folk kan få den i hovedet :P).
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 20/12-05 14:59 
Hyakotake>
GC er vist skudt ved siden af; den er ikke designet til at "ligge" ned.

Og ironisk nok, er den den eneste af maskinerne, der er designet uden skuffe, så mediet sidder fast i maskinen (hvis man ser bort fra den nye PS2). :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 20/12-05 15:13, rettet 20/12-05 15:13 
Præcis, så GameCube kunne i princippet hænge og dingle i en juleguirlande, uden der ville ske det mindste ;P

Personligt, havde jeg ingame, sat spillet på pause - var gået ud for at få noget at spise, og da jeg trådte ind i rummet igen, kom jeg til at stå og se på maskinen og begyndte at fundere over, hvordan den nu var flottest *Grabber x360 - og vender fra horisontalt til vertikalt*

Ding, så var der postkværner-lyd for alle pengene :'( *snøft*

Så klog som jeg er, læser jeg i øvrigt aldrig manualer
j/k
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 20/12-05 17:54, rettet 20/12-05 17:55 
Jeg tror også bare jeg nøjes med at lægge 360'eren horisontalt, så man slipper for at vælte den... det er alligevel det, konsoller gør bedst. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 20/12-05 19:49 
CutePuppy>
kan man det med en PS2 ?, kan man det med en GC ?

Man kan med DC ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
LessCDTLessCDTSkrevet 20/12-05 20:08 
KTC>
Jeg forstår ikke, hvordan man kan sammenligne en discman og en Xbox 360, et bærbart og et stationært medie. Hvis ikke en discman kunne tåle at blive flyttet på, ville hele ideen med en discman jo forsvinde. En Xbox 360 er beregnet til at stå fast og ikke blive flyttet rundt i drift. Selvfølgelig burde 360'eren ikke lave det nummer den gør overhovedet, men sammenligningen kan jeg ikke helt være med på :)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
KTCKTCSkrevet 20/12-05 20:30 
Abstraher nu lige fra stationær vs. bærbar, og tag det som to medier med roterende skiver i et drev. Hvorfor skal en discman kunne håndtere rystelser og så videre uden at spolere skiverne, når en Xbox360 total-skader dem, bare man skifter position? Selvfølgelig bør man forvente en pause med Xbox360, hvor en discman har cachet data forud, netop for at eliminere denne pause.
Udover dette er sammenligningen vel ikke urimelig, er den? Skal vi bare acceptere at en konsol ødelægger for over en plovmand ved en så uskyldig handling som at skifte fra vertikal til horisontal position?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TLTLSkrevet 20/12-05 20:38, rettet 20/12-05 20:40 
Burde et DVD-drev ridse DVD'er ligemeget hvilken vinkel man holder det i??

Vil En X-box 360 ejer ikke prøve at teste om den bliver ved med at "save" i CD'en hvis man holder den i en vinkel på 45 grader (Halvvejs fra horisontalt til vertikalt)? Det skulle ikke undre mig at den ikke kan lide den vinkel. (Prøv med en værdigløs CD, selvf.)

Jeg har også flyttet og vippet min PS2, imens der sad et spil i, uden der er sket det mindste.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CronossCronossSkrevet 20/12-05 21:41 
KTC>
Abstraher nu lige fra stationær vs. bærbar, og tag det som to medier med roterende skiver i et drev.

Evt. fordi cd'en i en discman sættes fast, ligesom i en GC, mens den ligger løst i en Xbox?

At MS har lavet en sådan fejl i en ellers glimrende konsol, er seriøst ikke noget jeg kan se problemet ved. Jeg ville aldrig gå rundt og kaste med ting jeg har brugt !mange! penge på...
HankyHankySkrevet 20/12-05 22:04 
Den sættes heller ikke fast i en PS2, men der sker ingenting?
Hvem snakker om, at kaste rundt med maskinen?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 21/12-05 00:18 
Jo, selvfølgelig skal mediet fikseres i enhver cd/dvd afspiller, for ellers kan man ikke forvente at laseren skal læse med den præcision som kræves. Derfor mener jeg heller ikke der burde være forskel på, om du sætter den fast som i en GC, eller den ligger i skuffen som PS2 og Xbox (360).

Der er bare mange scenarier, hvor jeg kan se fænomenet som et reelt problem.
Forestil dig at tage til træf, hvor vi jo tit stiller vores maskiner til mere eller mindre fri afbenyttelse. Her kan man jo let forestille sig at folk lægger maskinen ned under drift i uvidenhed om det ødelæggende resultat, fordi de lige skal se hvordan den ser ud i en anden vinkel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 21/12-05 00:26 
Eller når en oprejst maskine vælter...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/12-05 00:36 
TL>
Vil En X-box 360 ejer ikke prøve at teste om den bliver ved med at "save" i CD'en hvis man holder den i en vinkel på 45 grader (Halvvejs fra horisontalt til vertikalt)? Det skulle ikke undre mig at den ikke kan lide den vinkel. (Prøv med en værdigløs CD, selvf.)

Jeg tror det er bevægelsen, og ikke vinklen. Men det bør selvfølgelig prøves. Så er spørgsmålet bare, hvordan man får en blank CD til at spinde i drevet... og hvem der vil lægge laser-pickup til (for jeg går ud fra at den også tager skade, omend nok på længere sigt eller ved ekstremt uheld).
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/12-05 19:52 
KTC>
Der er bare mange scenarier, hvor jeg kan se fænomenet som et reelt problem.
Forestil dig at tage til træf, hvor vi jo tit stiller vores maskiner til mere eller mindre fri afbenyttelse. Her kan man jo let forestille sig at folk lægger maskinen ned under drift i uvidenhed om det ødelæggende resultat, fordi de lige skal se hvordan den ser ud i en anden vinkel.

Eller en motorisk Challenged person som mig, der vælter rundt (og tager ALT med mig!). Jeg kan sagtens se problemet. Skal helt klart have købt mig en trådløs controller ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
nerosnerosSkrevet 22/12-05 20:12 
Beano>
En tåbelig handling...

Ikke for at være gammelklog, men sådan noget som er vist på filmen burde man da vide eller ihvertfald have en vis fornemmelse for, at man ikke skal prøve. Men det kan jo ske at den vælter, og her er der jo tale om en demonstration.

Min DC væltede engang ned fra en meters fald med Crazy Taxi 2 kørende på fuld drøn, men ingenting skete jeg blev nødt til at spille videre da jeg var ved at slå min egen record. Spillet eller DC'en tog ikke skade, men jeg tror jeg var heldig.
Bashful Neophyte
QQSkrevet 22/12-05 20:42 
Ville aldrig ske på en GC!
Desuden; længe leve cartridget!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 23/12-05 18:00 
Hølmkjær>
Desuden; længe leve cartridget!

Yes! :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig