X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Julegaveidé bedste rpg?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 19/12-05 19:58 
Hvis man skulle give sig selv et godt rpg til en PAL PS2, hvad ville I så foreslå?
Jeg har rodet med Wizardry: Tale Of The Forsaken Land, men fandt det desværre lidt for ensformigt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 19/12-05 20:12 
Nu du siger RPG, mener du så traditionel fantasy eller er japanske RPG'er også en mulighed?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JuggernautJuggernautSkrevet 19/12-05 20:18 
Jeg vil foretrække traditionelt fantasy, men der findes vist ikke så mange? Hvis historien og spillet er godt, vil jeg da også tage imod japanske :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 19/12-05 21:40 
Realtime eller turbaseret?
BaggyBaggySkrevet 19/12-05 21:45 
Jeg er selv ret glad for suikoden, hvor især 3'eren for mig står som et top rpg. Den måde 3 historier bindes sammen til en gennem forskellige kapitler, virker.

Men jeg faktisk i tvivl om 3'eren findes i pal..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
JuggernautJuggernautSkrevet 19/12-05 22:02, rettet 19/12-05 22:09 
Jmog>
Realtime eller turbaseret?

Helst turbaseret :)
Nu har jeg kigget lidt på Dragon Quest VIII, som umiddelbart har en fremragende grafik. Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht. Kan godt lidt at historien foregår "out there". Og så Shin Megami Tensei: Nocturne, som bare ser lækkert og dystert ud. Jeg mangler bare at finde ud af om det er PAL udgivelser.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BaggyBaggySkrevet 19/12-05 22:06 
Xenosaga er Pal er jeg sikker på.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
CronossCronossSkrevet 19/12-05 22:10 
Xenosaga: Jehenseits von Gut und Böse er PAL, Der Wille zur Macht er ikke.

Bedste RPG til PS2, er efter min mening Shadow Hearts. Jeg er især glad for første titel i serien, men de er begge fremragende.
la0sla0sSkrevet 20/12-05 12:12 
Forvirringen kan gøres større: Star Ocean er også et virkeligt fint RPG, læs eventuelt anmeldelsen på Geekculture.dk

men de andre forslag er også rigtig fine, kort sagt er der meget godt at vælge imellem. Jeg ville nok ikke tage Xenosaga, det er et fedt spil, ingen tvivl om det, men efter min mening ikke det bedste, det er Star Ocean sådan set heller ikke, det falder mig bare ind som et fint valg, og det er i pal.
Hvad sker der?
CronossCronossSkrevet 20/12-05 12:35 
Ja, Star Ocean 3 er virkeligt et fremragende spil.

Ikke helt ligeså godt som SH og Xenosaga, men ikke et skidt valg hvis man skal i gang med japanske RPG's.
Det er dog ikke turbaseret på samme måde som de andre.
RJKRJKSkrevet 20/12-05 12:42 
Suikoden III findes ikke i PAL. Det gør den mindre gode IV'er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LessCDTLessCDTSkrevet 20/12-05 20:12 
Hvis ikke du har lagt arm med det allerede, er der jo også Final Fantasy X.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
GoodtimesGoodtimesSkrevet 20/12-05 21:11 
Det er blevet sagt, men jeg vil også tillade mig at anbefale Shadow Hearts-serien, hvoraf den første nok er den, som gjorde mest indtryk.

Det allerbedste ville måske nok være, om du lagde et PS1-RPG i din PS2. ^_^
JuggernautJuggernautSkrevet 20/12-05 21:24, rettet 20/12-05 21:34 
:) Sidste rpg jeg spillede på PS1, må nok have været Final Fantasy VII. Jeg købte det sammen med maskinen for en del år siden. Det var ellers ret lækkert. Dengang. Nå ja kan huske at jeg gav 699,- for det i Fona. Ja det var tider....:)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 20/12-05 21:40 
Det lyder som en fejl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 20/12-05 21:55 
Det skal naturligvis ikke kunne svare på, men jeg købte maskinen og spillet i Fona. Det var ikke de billigste :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 20/12-05 22:05 
Kun Superleg (som det jo engang hed) har solgt PSX-spil til 600,- eller mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 20/12-05 22:06 
Og åbenbart også Fona. Jeg var stort set ligeglad. Skulle jo have et spil at starte op med:)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 20/12-05 23:22 
Nej, ikke Fona... Som sagt lyder det som en fejl, eller dårlig hukommelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/12-05 23:37 
Hvor ligegyldigt? :)
Home is where the hardware is..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/12-05 09:20 
Meget :)
NaieraNaieraSkrevet 21/12-05 11:16 
Og så tilføjer I selv to endnu mere ligegyldige indlæg. Flot.

Ikke mere om dét.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig