X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Støvproblemer med Nintendo DS


Svar
SaftenSaftenSkrevet 18/12-05 12:57 
Problemet er som følger:
Jeg har haft sendt min Nintendo DS til reparation for en død pixel.
Men nu hvor jeg endelig efter halvanden måned har fået den tilbage, viser det sig at i påsætningen af en ny skærm har reperatørerne lukket et lille stkke skidt ind bag det plastik der ligger over LCD-skærmen.

Det jeg så vil sørge om er: Er der nogen der ved hvordan man kan få den åbnet, så jeg måske selv kan fjerne skidtet, ller er jeg nødt til at sende den til reperation igen?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
EchoEchoSkrevet 18/12-05 13:17, rettet 18/12-05 13:18 
jeg ved det er sørgeligt at vente i x månede(r) på at få sin DS tilbage, men hvis det var mig, ville jeg ikke begive mig ud i at ordne det selv. Det kunne gøre yderligere skade på DS'en skærm og tilføre mere skid og møg, så mit råd er at sende den tilbage med en klage og så se hvordan de reagerer. Held og lykke.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ElgenElgenSkrevet 19/12-05 09:16 
Helt enig med Echo. Det er praktisk talt umuligt som privatperson at lave sådan noget uden at der slipper støv ind.
Jeg monterede i sin tid selv en AfterBurner i min GBA.
Det var selvfølgelig fedt pludselig at have lys i den, men hold k*** hvor kom der meget støv ind mellem skærm og cover.
Selvom jeg efterfølgende prøvede at puste det væk med trykluft, blev det aldrig helt støvfrit.
Så mit råd er klart at du bør sende den retur, selvom det bare er nederen at ikke ha' den i Julen, hvor der sikkert ligger en masse DS-spil under træet. Føler med dig. }:-(

Tanke:
Hvorfor har butikker egentlig ikke "låne-konsoller" til netop sådan er situation? Ligesom næsten alle autoværksteder har låne-biler. Det ville da ikke koste dem så meget, men ville helt sikkert tiltrække med masse kunder hvis man var eneste kæde der gjorde sådan noget.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 19/12-05 10:49, rettet 19/12-05 10:50 
Elgen>
Tanke:
Hvorfor har butikker egentlig ikke "låne-konsoller" til netop sådan er situation? Ligesom næsten alle autoværksteder har låne-biler. Det ville da ikke koste dem så meget, men ville helt sikkert tiltrække med masse kunder hvis man var eneste kæde der gjorde sådan noget.

Fordi det er de færreste der er afhængige af deres konsol for at komme til/fra arbejde og i øvrigt på dagligdagen til at fungere? ;-)

Sikkert også lidt fordi biler sælges til voksne, hvilket vil sige i det mindste juridisk ansvarlige mennesker, mens konsoller (også) sælges til børn.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 19/12-05 14:43, rettet 19/12-05 14:49 
Murray>
Men nu hvor jeg endelig efter halvanden måned har fået den tilbage

Så vidt jeg husker, er formuleringen i købeloven, at når en vare er defekt, skal butikken/producenten tilstæbe at reparere varen hurtigt eller ombytte, hvis dette ikke er muligt. Om det kun er i garantiperioden, ved jeg ikke. Dvs. 6 måneder som standard, men flere butikker kører med 12 måneders garanti - hvad de sidste 6 måneder dækker er vel lidt forskelligt. Siden din DS én gang har været afsted i halvanden måned, burde du kunne presse butikken lidt.

EDIT: Iøvrigt har reparatøren jo fejlet, hvilket giver dig bedre rettigheder.

Gravede også lige et link frem:
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/
SaftenSaftenSkrevet 19/12-05 15:13, rettet 19/12-05 15:15 
Jeg har fået ringet til firmaet (har bestilt den over nettet), og de vil så sende en returseddel, så jeg igen kan få den sendt til reperation.
Så må jeg bare håbe det går hurtigere denne gang.
Det der gør det besværligt, er også at firmaet jeg har købt den ved kun er et mellemled til et andet firma, så den skal sendes frem og tilbage et par gange.

Venter dog nok med at sende den til efter jul, så jeg lige kan nå at få mit fix.
Men jeg kunne godt prøve at spørge dem om det var muligt at få en låne-ds i mellemtiden.

Suuuk
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
ElgenElgenSkrevet 20/12-05 09:26 
dRxL>
...mens konsoller (også) sælges til børn.

hehe glad for at du fik indføjet et 'også', jeg var lige ved at være bange for du kaldte mig en drengerøv, hvilket jeg jo på ingen måde er...}:-) (DOH!).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig