X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vurder: Sådan bliver man vanvittig


Svar Sortering
la0sla0sSkrevet 17/12-05 21:14, rettet 17/12-05 21:16 
Nu er jeg gået på en mindre vurderingsfrenzy og jesus man bliver jo næsten vanvittig af det (nogle vil (måske med rette) mene at mine vurderinger allerede viser det). Jeg kan anbefale det. Især de ældre spil, der bringer én i nostalgimode, hvilket varmer så godt med vinterkulden der river i ruderne og den pletvise sne rundt omkring. Dejligt memorylane trip!

(men kan vi ikke liiige få System Shock 1 tilføjet? Ville så gerne give det 10/10).
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 18/12-05 02:14 
Det er godt at se noget aktivitet i Vurder :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/12-05 12:24 
Godt initiativ. Mere af det!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Alf81Alf81Skrevet 19/12-05 00:20 
Faldt for et stykke tid siden, også over et par Megadrive titler, der af en eller anden underlig årsag, endnu ikke var blevet vurderet. Så måtte man jo' selv gøre noget ved det ;)

Men pas på! Helst ikke vurdere de bedste titler på én gang, for så bliver de skjulte. Med andre ord, er man nødsaget til (også) at vurdere crap-titler :)
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 19/12-05 00:30 
Jeg synes faktisk det næsten er sjovest at vurdere crap titlerne, især de virkelig tvivlsomme fra mine pc dage. Hvor har man da spillet en masse crap!
Hvad sker der?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 16:09 
Alf81>
Men pas på! Helst ikke vurdere de bedste titler på én gang, for så bliver de skjulte. Med andre ord, er man nødsaget til (også) at vurdere crap-titler :)

Det har jeg egentlig altid undret mig over. Selvfølgelig er det for at holde en hvis form for standard. Jeg synes bare ikke det holder helt. :)
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 19/12-05 16:28 
Jeg synes det fungerer helt fantastisk. For at kunne hylde de spil man elsker bliver man nødt til at lave en modvægt med de spil man hader.

Derved opnår man at fremhæve både de rigtig gode og de rigtig dårlige spil.
Spillene i midten kan vi så alle vælge at være ligeglade med ;-)

Det vigtigste er at fremhæve det der er hot og det der skal undgåes.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/12-05 16:55 
Antallet af vurderinger siger vel noget om hvorvidt spillet appelerer bredt eller ej. Mange enslydende vurderinger indikerer ja, mange modstridende vurderinger indikerer nej. Mange enslydende og én enkelt afviger indikerer en bruger der ikke er ved sine fulde fem ;-)

Her tænker jeg ikke specielt på Sumez's vurdering af Shinobi III ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 16:58, rettet 19/12-05 17:01 
Jeg spiller meget få spil, som "alle" er gode - er mine vurderinger så ikke værd at tælle med?

EDIT: dRxL, det er da også noget mærkeligt noget at nedgøre en anden persons vurdering i sin egen vurdering af selvsamme spil. Man har vel lov til at have sin egen mening? :)
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 17:04 
dRxL>
For at kunne hylde de spil man elsker bliver man nødt til at lave en modvægt med de spil man hader.

Jeg bruger vurderingssektionen ene og alene til at anbefale titler med. Jeg gider ikke sidde og skrive om alle mulige skodtitler jeg lige har rodet med i 5 minutter, men det bliver jeg jo nød til, som det er nu (hvis mine vurderinger skal tælles med).
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 19/12-05 17:15, rettet 19/12-05 17:16 
SøgAArd>
EDIT: dRxL, det er da også noget mærkeligt noget at nedgøre en anden persons vurdering i sin egen vurdering af selvsamme spil. Man har vel lov til at have sin egen mening? :)

Jeg har også overvejet at ændre det nu hvor jeg er blevet lidt ældre ;-) På den anden side "harmer" hans nedvurdering af spillet mig. Og jeg kan ikke forestille mig at han er kommet særligt langt i spillet. Det er mere end almindeligt godt for sin genre og produktionskvaliteten er i top.

Det svarer nærmest til at jeg skulle give SMB 3 5/10.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 19/12-05 17:24 
SøgAArd>
Jeg gider ikke sidde og skrive om alle mulige skodtitler jeg lige har rodet med i 5 minutter, men det bliver jeg jo nød til, som det er nu (hvis mine vurderinger skal tælles med).

Hvis blot man benytter karakterskalaen som man skal, behøver man aldrig vurdere skodspil for at undgå at komme i problemer med snitkravet. Reglerne omkring snit eksisterer kun fordi enkelte har meget svært ved at forstå, at 5/10 er vores middelkarakter. Desuden er der også en regel der hedder at man skal have spillet et spil i "timer", for at kunne skrive en vurdering, så du ville jo ikke kunne bruge dine "5 minutters spil" alligevel...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 17:41 
dRxL>
For at kunne hylde de spil man elsker bliver man nødt til at lave en modvægt med de spil man hader.

Man spiller vel ikke de spil man hader i "timer", som RJK siger?
Home is where the hardware is..
la0sla0sSkrevet 19/12-05 17:42 
Jeg har yderst svært ved at se hvorfor man ikke skulle anmelde dårlige titler bare fordi man har lyst? Ikke at det er sagt eksplicit, men jeg fornemmer det lidt. Det er da også en advarsel, at give andre, og hvis spillet er i systemet, er det da helt fair at give det sin vurdering.
Hvad sker der?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 17:47, rettet 19/12-05 17:49 
Selvfølgelig er det det. Jeg gider bare ikke bruge min tid på at skælde diverse spil ud. Og da slet ikke hvis jeg skal have spillet skodspillet i timevis.

Som jeg sagde, ser jeg sektionen som en mulighed for at anbefale titler, ikke som en mulighed for at lege anmelder. Derved kan gennemsnitskravet fælde mig :)

EDIT: Ironisk nok har jeg så lige modtaget beskeden med emnet: "Vurderinger skjult". ;)
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 19/12-05 17:53 
Så kan du lære det ;)

Jeg gentager at de fleste der har problemer med snitreglen burde se indad (dvs. generelt sænke deres karakterer 1/2-1 i snit), fremfor at brokke sig over systemet, eller prøve at "snyde" det ved at uddele nogle 1- og 2-taller. Hovedparten af spil er middelmådige (deraf ordet) og jeg garanterer at vi allesammen ofte spiller titler som "kun" er gode (6/10), fx fordi vi synes om genren.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 17:58 
Indenfor det sidste år har jeg kun (af nye titler) spillet Mario Party 6 og MGS3. Det ene har fået 6/10 det andet 9/10, gennemsnit? 7,5! Systemmet er genialt :)

Men det kræver blot at jeg også vurderer disse middelmådige spil, hvilket jeg ikke altid gider.

Nevermind, I ændrer det ikke alligevel ;)
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 19/12-05 17:59, rettet 19/12-05 18:01 
dRxL>
Det svarer nærmest til at jeg skulle give SMB 3 5/10.

Så skal jeg den ondelynemig komme efter dig!!!1 :P

(I feel your pain)

Hvad står sådan et Shinobi III egentlig i? Jeg overvejer at anskaffe mig en megadrive, og så kunne det jo meget vel være en mulighed.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/12-05 17:46 
Som de fleste andre MD-spil, går det billigt nok til at man ikke bør bekymre sig om prisen.
Og jeg forstår stadig ikke hvorfor det skal have 9 eller 10. Måske et 6-tal, men jeg har efterhånden forsøgt mig med det et utal af gange uden at blive spor fanget af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 22/12-05 04:58 
RJK>
Jeg gentager at de fleste der har problemer med snitreglen burde se indad (dvs. generelt sænke deres karakterer 1/2-1 i snit), fremfor at brokke sig over systemet, eller prøve at "snyde" det ved at uddele nogle 1- og 2-taller.

Jeg erkender mig gerne skyldig i begge postulater. Efter at have brokket mig over systemet, vurderede jeg et par skod-titler (med god samvittighed), for at sikre mig mine vurderinger ikke forblev skjulte.

Synes også systemet, mere eller mindre, burde fungere som et opslagsværk. Men at der fra P:R's side, bliver sat kvote for hvor mange over-middel-titler man kan tillade sig at vurdere på én gang, synes jeg smager en anelse diktatorisk.

Mht. At hæve/sænke sit snit. Hvis bare man er indforstået med hvad de forskellige karaktere symbolisere, er det vel en smagssag? - Diskussioner der sjældent bliver draget enigheder i :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 22/12-05 18:10, rettet 22/12-05 18:13 
Jeg kan som udgangspunkt godt forstå hvorfor det kan være irriterende med snit-reglen, men jeg synes også, der er en god grund til at den er der.

Hvis jeg havde nøjedes med at vurdere Chrono Trigger, Diablo II og Anachronox, ville mit snit også være alt for højt. Men hvordan kan man påstå at nogle spil er så høje karakterer værdige, hvis man ikke er i stand til at nævne mindst dobbelt så mange, der bør have en lavere karakter? Hvis alle spil var ligeså gode som Super Mario 64 (i en perfekt verden), ville det jo kun være "middelmådigt".

Og det skal stadig siges at ens karakterer ikke bliver skjult fordi man kun har vurderet over snitgrænsen, de tæller bare ikke med på toplisten, og det synes jeg egentlig er fair nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 22/12-05 18:40 
Som før nævnt, var den hovedsaglige grund til at jeg begyndte at vurdere, at jeg faldt over nogle titler, der yderst besynderligt, ikke i forvejen var vurderet. Dermed sagt, at de alle er titler der befinder sig på min personlige favorit-liste :) Fanboy-mentalitet, måske? Men sådan bæres de fleste anmeldelser jo' også...

Kan som sagt også godt se det positive i systemet. Men at der er en kvote, synes jeg nu stadig der er en smule underligt.
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig