X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PGR3 Live problem


Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/12-05 21:13, rettet 18/12-05 00:55 
Jeg forsøger at spille PGR3 på Xbox Live og får fejlen "One of the current Gamer Profiles is not allowed to play the selected game mode." når jeg vælger "Playtime" og "Play On Xbox Live".

Jeg kan fint spille "Online Career", bare ikke "Playtime" :(
Det har virket før uden problemer.

Mine network settings i Dashboard/System er helt i orden og alle tests kan gennemføres uden fejl.

Nogen der har hørt om denne fejl?
quadquadSkrevet 17/12-05 21:36 
Har præcis samme fejl, og desværre har jeg stadig ingen løsning fundet på problemet.

Jeg kan spille en quick match, men ikke til min egen session eller til en inviteret.
Problemet er desuden præcis det samme i Madden, her kan jeg også kun spille quick match, mens fejlen opstår når jeg prøver at starte et spil eller bliver inviteret til et.

Ydermere viser Xbox Live faktisk min profil som online, men en nærmere granskning af menuerne viser jeg ikke har adgang til Live og er nødt til at relogge.
dRxLdRxLSkrevet 17/12-05 22:43 
I har det ikke fra mig men prøv at forwarde port 88 og 3074 til jeres xbox's IP adresse. Måske hjælper det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/12-05 23:14, rettet 17/12-05 23:17 
I har vidst spillet toplayer spil på x 360?

Jeg har oplevet det hvor jeg har spillet splitscreen med en ven, fordi når man spiller splitscreen på min x360 skal jeg først oprette en ny bruger på xboxen (ikke i live men på selve xboxen), når jeg så er færdig med splitscreen og spiller alene kan jeg ikke joine xbox live, så er jeg nød til at gå ud i menuen og slette den nye nr 2 player profil fra harddisken, derefter kan jeg godt joine xbox live, og det hele sker når jeg kun er logget ind med min xbox live profil ikke 2 player profilen, det virker mærkeligt men det er sket i Pgr3 og Cod2, ikke i Pdz eller div arcade spil med to player funktion.

Kan det være det som også sker for jer?
are you CHICKEN?
quadquadSkrevet 17/12-05 23:14 
Hvis jeg nu "screenshotter" mig til døde igennem min routers menuer, hjæper en venlig sjæl forhåbentlig med denne forwardning.
quadquadSkrevet 17/12-05 23:15 
lightyear dk>
I har vidst spillet toplayer spil på x 360?

Jeg har oplevet det hvor jeg har spillet splitscreen med en ven, fordi når man spiller splitscreen på min x360 skal jeg først logge en ny bruger på xboxen (ikke i live men på selve xboxen), når jeg så er færdig med splitscreen og spiller alene kan jeg ikke joine xbox live, så er jeg nød til at gå ud i menuen og slette den nye nr 2 player profil fra harddisken, derefter kan jeg godt joine xbox live, virker mærkeligt men er sket i Pgr3 og Cod2, ikke i Pdz eller div arcade spil med to player funktion.

Kan det være det som også sker for jer?

Desværre ikke så simpelt, mine spil har endnu ikke været udsat for andre end jeg selv.
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/12-05 23:18 
Ja så kan det vel kun være router problemer!
are you CHICKEN?
CutePuppyCutePuppySkrevet 17/12-05 23:32, rettet 17/12-05 23:32 
Hvis det er en Linksys eller Ericsson router, så fang mig på MSN (graulund@gmail.com), så kan jeg sagtens hjælpe dig med at forwarde :)
Andre routere går også an, men lige de 2 mærker har jeg haft masser af hyggelige sammenstød med ^_^
//Cutepuppy
BeanoBeanoSkrevet 18/12-05 00:05, rettet 18/12-05 00:07 
Har fundet og løst problemet - var ikke relateret til router eller firewall opsætning, men ens "Privacy" indstillinger på Xbox'en.

Under "Privacy" er der en "Custom Content" (mener jeg det hedder) som jeg havde sat til "Friends Only". Denne skal sættes til "Everybody" før det virkede... spøjst!
Relaterer nok til Custom Routes...

EDIT: Jeg fandt svaret i denne tråd på Xbox.com : http://forums.xbox.com/1055257/ShowPost.aspx
quadquadSkrevet 18/12-05 02:38 
Da min desværre allerede er sat til "Everyone" - kræves router-indstillinger formentlig før skidtet virker.
BeanoBeanoSkrevet 18/12-05 08:52 
Dvs. du kan godt spille Online Career men ikke Playtime ?
PlaykidPlaykidSkrevet 18/12-05 10:20, rettet 18/12-05 10:31 
Jeg har også mange problemer med at joine spil i PDZ.
I aftes da jeg prøvede at joine random games fik jeg "You lost connection to the match" 7 ud 8 gange. Der er ligeledes problemer med at joine div. folk på ens friendslist i Halo 2.

For et godt stykke tid siden kom jeg frem til, er at min router har en NAT type 3 (strict), og derfor har problemer. Det fandt jeg ud af ved at Trouble shoote gennem Xbox 1.

Jeg mener også jeg læste noget om man kunne forwarde noget ip, men er ikke sikker på hvilke, og hvorfor det skulle virke.
Men jeg fandt denne side: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Så jeg i det mindste kunne se en tutorial af hvordan jeg skulle gøre. Sidder selv inde med en Cisco678 fra Cybercity.

Men jeg kan ikke umiddelbart se hvordan jeg skal løse problemet.

Edit: Umiddelbart har jeg ikke problemer med at joine spil i PGR3, men ved dårlige/halvdårlige forbindelser kan den godt finde på at sige Unable to communicate with all players.
Spiller nu: Halo 3
dRxLdRxLSkrevet 18/12-05 11:45 
Og pludselig har jeg, mesteren af netværkskonfiguration ;-), også problemer med at logge på live.
Ville derfor lige høre, siden det jo selvfølgelig ikke kan være min opsætning den er gal med ;-), om andre også oplever problemet her til morgen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/12-05 14:38 
Ikke mig ihvertfald, har været på live siden klokken 13.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 18/12-05 14:48 
Jeg har heller ikke oplevet problemer i dag.
dRxLdRxLSkrevet 18/12-05 14:50 
Pis.

Livetesten klarer sig som regel fint indtil der hvor den tester om den rent faktisk kan logge på Live (hvilket den ikke kan). En del gange magter den dog ikke MTU testen, hvilket jeg synes er mærkeligt, da det dels er noget jeg troede at jeg styrede på routeren, dels har jeg ikke haft problemer med det før.

Jeg har godt nok giver router-indstillingerne en ordentlig omgang i går aftes, men Live virkede efterfølgende...
(lorteLive ;-))
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 18/12-05 15:47 
Beano>
Dvs. du kan godt spille Online Career men ikke Playtime ?

Lige nu er det lykkedes mig at spille mod en fra min friends-list, så derved er problemet vidst udelukkende tilbage i Madden 06. Her kan jeg derimod slet ikke spille, starte eller joine noget som helst.
MajorPMajorPSkrevet 18/12-05 17:24 
Jeg kommer aldrig til at udradere dig i Madden, Stefan :-(
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dRxLdRxLSkrevet 18/12-05 17:24 
Ah, en opgradering til den seneste nye "hacker" version til min linksys wrt54G gjorde hele forskellen (det hele startede i går aftes hvor jeg kom til at sende den utroligt dumme kommando 'init 6' til routerens SSH interface...).

Alle ved jo at den slags kører i single-user mode... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/12-05 18:41 
;-)
Jeg tror lige at vi skal kigge på din tittel igen "Og pludselig har jeg, mesteren af netværkskonfiguration ;-)"
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig