X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Serenity


Svar
nerosnerosSkrevet 16/12-05 21:39 
Jeg har lige set Serenity og jeg må sige, at jeg ikke havde de store forventninger end en god action sci-fi movie, men jo mere historien folder sig ud imellem de voldsomme flotte speciel effects så har vi med en ren dyrket klassikker at at gøre. Utroligt, at det er de samme folk som stor bag de forfærdelige serier Buffy og Angel, som har lavet denne film. Godt gået, synes jeg. Ikke fordi der sagtens kan drages visse paraleller mellem serierne og denne film, men her virker det sgu meget bedre.

Endelig en god sci-fi film. Alle der er vilde med den genre burde se den!

Hvem har set den også og hvad mener i?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 16/12-05 21:52 
Har du ikke set Firefly først? :o
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/12-05 22:11 
Okay action og super fed humor, men langt fra perfekt :)

Og nej, jeg har heller ikke set serien ;)
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 16/12-05 22:18 
Kæresten og jeg skyndte os lige at se serien inden vi tog ind og se filmen.

Jeg ville gerne have haft mange flere afsnit af serien som spillede fint på de kvaliteter man kan have i en serie, hvor man opbygger et "forhold" til figurerne. I det hele taget fantastiske figurer.

Filmen giver mening for mig som en afrunding af serien (i mangel af bedre). Hvilket vil sige en afsked med figurerne og det meget spændende univers.

Jeg synes dog heller ikke filmen ville have været noget særligt uden serien.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 00:39 
At kalde Buffy og Angel "forfærdelige" vidner om en mangel på viden om serierne...

Serenity er en fantastisk film. Totalt i orden at den Amerikanske DVD udkom allerede nu, så jeg ikke skulle alene i biffen igen (dumme Nemesis). Sammen med Collateral og Batman Begins er Serenity nok den bedste film jeg har set i år.

Ja, jeg har selvfølgelig også set serien...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 17/12-05 01:06 
Bare vent til du ser Brokeback Mountain Naiera :)

Jeg er nok den største Serenity fan her. Og så fed den film også er (specielt hvis man har set serien), så er det BBM der får min "årets film".
HeroldHeroldSkrevet 17/12-05 01:09 
Jeg synes umiddelbart at serien er bedre end filmen - Serien har mange ting, som filmen ikke får med - ikke at den skal det, men serien er klart værd at se.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 01:23, rettet 17/12-05 01:24 
Jeg var meget positivt overrasket over Serenity. Jeg forventede god underholdning, men det var bare så meget mere. De havde nærmest proppet tre-fire afsnits "godhed" ned i filmen. Historien er jo bare for god.

3of19>
Bare vent til du ser Brokeback Mountain Naiera :)

Det bliver ikke før den koster 25,- på DVD ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 17/12-05 03:48 
Har ikke set Serenity endnu, men har lige set Firefly færdig og jeg har bare lyst til at strangulere Fox.

Den serie havde så meget mere potentiale end Buffy, og jeg er endda en stor fan af BTVS.

Sidder stadig og synger theme melodien :P
» a winner is you «
KillercowKillercowSkrevet 17/12-05 04:10 
Jeg nåede at se Serenity to gange i biffen (kørte undervejs godt 100 KM for det) og kan ikke vente med at få fingrene i dvden.
3of193of19Skrevet 17/12-05 05:19 
Min dvd af Serenity blev allerede afsendt den 13. så der er en god chance for at jeg når at se den igen før jeg tager hjem over jul :)

Naiera:
Buuuuuuhhhhh!
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 11:10, rettet 17/12-05 11:53 
Axel Music havde Serenity i starten af December. Det er altså ret frækt. Jeg ventede dog en uges tid med at se den, fordi jeg ville have eksamen overstået først ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/12-05 11:40 
Kan man Leje den? Jeg vil se den igen....!

Jeg har ikke set Firefly og kan godt høre jeg mangler noget.

Angåene Buffy Så hader jeg serien det kan der ikke laves om på. Sorry!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 11:51 
Du kan selvfølgelig ikke leje en DVD der ikke er udkommet i Danmark.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/12-05 12:19 
Nej det er også mit spørgsmål egentligt. Så den nemlig hos en ven som lige er hjemvendt fra USA. Det er da mærkeligt at vi ikke har den her i DK?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 12:27 
Hvorfor? Den er i biograferne lige nu, så det er overhovedet ikke underligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/12-05 16:54 
Pinligt! Okay jeg er vist overhovedet ikke med på noderne kan jeg se, men nu ved jeg da hvad jeg skal ind og se i bio også.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 17:00 
Så vidt jeg kan se har du en uge. Og det er vist kun i Palads i København.

Men Axel Music har jo også R1 DVD'en til 180,-...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/12-05 17:00, rettet 17/12-05 17:01 
Nerosretro>
Pinligt!

...det eneste der er pinligt er at du ikke "forstår" Buffy. Lån serien på det DVD og se den i rækkefølge. Det er i sandhed tv-guld!
BeanoBeanoSkrevet 17/12-05 18:01 
Det må være "brun guld" så :)
3of193of19Skrevet 17/12-05 19:00 
Naiera>
Axel Music havde Serenity i starten af December. Det er altså ret frækt. Jeg ventede dog en uges tid med at se den, fordi jeg ville have eksamen overstået først ;)

WTF? Jeg troede den oprindelige udgivelsesdato for R1 var den 20.12.? Jeg undrede mig enormt over at DVDboxiffice havde sendt min den 13., men den har vöret ude endnu tidligere?
NaieraNaieraSkrevet 17/12-05 19:12 
Ja, den står først til at komme d. 20. Jeg bestilte d. 4. hvor jeg opdagede at de havde den på lager. De sender skidtet så snart de modtager det, ligemeget hvad udgivelsesdatoen er ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 20/12-05 13:43, rettet 20/12-05 13:47 
3of19>
Jeg er nok den største Serenity fan her.

Du skal ikke være sikker ;)

Er også ualmindelig begejstret for Serenity, ja, for det meste Joss laver.

Kan næsten ikke anbefale filmen nok, men så er det godt, at Orson Scott Card kan hjælpe lidt med hans anmeldelse af filmen:

http://hatrack.com/osc/reviews/everything/2005-09-30-extra.shtml

I walked into this movie reasonably aware of the advance word-of-mouth (though not obsessively so) and only as the film actually began this afternoon, the day of its premier, did it occur to me that I had not heard a whisper of a breath of the actual plot of the movie. All I heard was, "It's great, you'll love it."

Well, guess what.

It's great.

I'm not going to say it's the best science fiction movie, ever.

Oh, wait. Yes I am.

For folk som ikke har set serien, er det nok "kun" en action film med god humor. For os andre er det bare så meget mere...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 20/12-05 14:02 
Har lige fået dvd'en med posten idag. Skal til at kigge den nu :)
RitesRitesSkrevet 22/12-05 16:00 
Tager ind og ser den i biografen i aften :)

Ville dog ønske, at jeg kunne have læst tegneserien først :(
» a winner is you «
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/12-05 00:12 
Har lige set den med Gaku og Bede-x! Sweet sci-fi, som afrunder tv-serien rigtig godt... god dialog, godt flow, fine effekter; alt i alt en virkelig underholdende film, der som Bede siger er endnu bedre, når man har set Firefly først.

(Glæder mig allerede til at se den igen!) :-)
RitesRitesSkrevet 23/12-05 00:34 
Savnede at få svar på nogen ting, men det kan være det bliver løst når jeg har fået fingrene i tegneserien.
» a winner is you «
Bede-xBede-xSkrevet 23/12-05 10:05 
Hyakotake>
alt i alt en virkelig underholdende film, der som Bede siger er endnu bedre, når man har set Firefly først.

Den mister helt sikkert noget, hvis man ikke har set serien først. Der er mange til ting og relationer karakterene imellem som ikke forklares i filmen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/12-05 10:30 
Hvor vigtig er tegneserien? Nogen der har læst den?
3of193of19Skrevet 23/12-05 10:51 
Man kan godt undvære tegneserien imo.

SPOILER




Den handler mest om hvordan Book kommer til at forlade Serenity og introducerer The Operative til slut.



/SPOILER
RitesRitesSkrevet 23/12-05 11:11 
The Operative=fyrene med blå hænder?
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 23/12-05 11:20 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MusicManMusicManSkrevet 23/12-05 12:03, rettet 23/12-05 12:06 
Lad os begynde at bruge udelukkelsesmetoden... Næste gæt Rites? Vi skal nok svare ja eller nej! :-D

/Sorry, men kunne ikke lade være :)
RitesRitesSkrevet 24/12-05 07:41 
Jeg vil vide hvem de er. De må uden tvivl være noget særligt og man får intet svar i filmen eller serien.
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 24/12-05 10:32 
Har ikke selv læst tegneserien, men en kammerat har fortalt mig at tegneserien afslutter det med "hands of blue, 2 by 2"...


Så vidt jeg har forstået er "the operative" == "serenity bad guy (ham med sværdet)".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 25/12-05 10:39 
The Operative kunne jo være så meget og jeg tror da på, at det er mere end blot en enkelt mand.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 25/12-05 13:04 
Der er jo nok flere "operatives", men "The Operative" der refereres til i tegneserien og filmen er jo selvfølgelig den samme person.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 06/03-06 08:26 
Firefly outtakes/bloopers, som af en eller anden grund ikke er på DVD'en...

Firefly Bloopers
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 14:05 
Jeg reviver lige den her tråd.

Play.com har hele Firefly til kun £12.99.

Firefly på Play.com
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 29/05-06 14:24 
Filmen er også kommet på HD-DVD nu. Damn, jeg glæder mig til at få det HD-DVD drev til min 360'er.

Køber man den på alm dvd, sørg or at få to-disc udgaven, der er emn rigtig cool Q&A session med Joss på disc 2.
Jack_DJack_DSkrevet 29/05-06 15:40 
Er der kommet nogen specs,lanceringsdato eller pris på drevet?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
JmogJmogSkrevet 30/05-06 00:08 
Der er kommet et lidt vagt "ikke over 200$". Med hensyn til datoen, så kan vi i hvert fald være sikker på at det bliver før november. MS vil i hvert fald græmme sig noget så eftertrykkeligt, hvis de ikke kan få solgt drevet mindst et par måneder, før PS3 kommer på markedet.

Mht. specs, så ser det overraskende nok ikke ud til at have en HDMI-port, så folk skal rent faktisk bruge component eller VGA-kablet fra deres Xbox 360. Det er dog ikke så slemt som det lyder, da meget efterhånden tyder på, at der ikke vil komme film med HDCP (=virker kun med HDMI) før år 2010. Til den tid vil dedikerede HD-DVD afspillere være billige nok.

Hvis formatet altså stadig eksisterer.
Jack_DJack_DSkrevet 30/05-06 14:33 
hmm $200 er også en pæn sjat penge for en add-on med potentielt begrænset succes. Omregnet til kr lander vi vel på minimum kr. 2000?
Næste måned bliver Blu-ray lanceret og der er 4 måneder til PS3 lander, MS får lidt travlt hvis de skal gøre sig nogen planer om at skabe succes med deres HD-DVD add-on, som måske nok kan give bagslag for Toshiba, hvis den flytter fokus fra stand alone afspillerne som koster væsentligt mere.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 30/05-06 14:36 
Det er vist ikke en diskussion der hører til her.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 30/05-06 18:25, rettet 30/05-06 18:32 
/me henter dækstol og en parasol og sætter sig til at vente spændt på at RJK's fanboynerve bliver irriteret.

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 30/05-06 18:47, rettet 30/05-06 18:48 
Jeg har ikke set Serenity endnu, så jeg læser slet ikke en tråd om Serenity, der selvfølgelig kun handler om filmen og ikke alt muligt andet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig