X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på Xbox Live


Svar
HeroldHeroldSkrevet 14/12-05 15:46 
Jeg er for doven til selv at sidde og kigge Xbox Live igennem for nye downloads, så jeg tænkte jeg ville lave et topic, hvor folk kunne gøre det for mig.

Jeg har netop læst at der kommer en demo af Segas Full Auto omkring juletid, hvilket nok skal blive spas. Jeg har prøvet en version af det på redaktionen, og det kan nok bedste beskrive som et floaty burnout med våben og baner, hvor... Se hele indlægget


Sega Labs - Full Auto
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
5'437 emne(r).

Svar
KTCKTCSkrevet 06/08-08 17:53 
Det er kun i bestemte områder. World 4 i trial demonstrerer konceptet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/08-08 22:11 
Edge giver i øvrigt Braid 9/10...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 07/08-08 22:23, rettet 07/08-08 22:24 
Jeg kan kun gi' det 720p ud af 1080p, men må indrømme at jeg blev fuldstændig blæst væk af spillet da det lykkedes min bror og jeg få alle brikkerne i verden 2 (første verden). Man fatter nærmest ikke at der kan være så megen variation vredet ud af en så enkel mekanik.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 08/08-08 06:50, rettet 08/08-08 06:52 
Braid er det første spil i et pænt stykke tid, som får mig til at savne gaming. Ikke at jeg har tid til at skrive så meget om det, men jeg elsker hele designfilosofien bag det. Decideret genialt.

Og så har det ikke engang sin egen tråd. Snøft :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 08/08-08 09:35 
Ok, nu er jeg nødt til at kommentere spillets kvaliteter.

Kort fortalt, synes jeg det er en middelmådig platformer med puzzle-elementer, plaget af løs kontrol og irriterende mange dårligt udførte referencer til andre spil (specielt Super Mario Brothers og Donkey Kong). Opfattelsen af det "kunstneriske" udtryk på lydsiden og i det visuelle vil være meget subjektiv, og jeg bryder mig personligt ikke så mrhry om det, og ser det mest af alt som et forsøg på at dække over de andre manglende kvaliteter.

Og ja, jeg har fået samlet hele puslespillet i World 2...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 09/08-08 11:22 
Braid er super sweet, ihvertfald demoen. Men midt i det hele forsvandt al lyden, og så stoppede jeg, så jeg har ikke gennemført demo'en.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/08-08 11:35 
Jeg oplevede det samme, men købte spillet alligevel.

Gameplayet er måske ikke fantastisk interessant og innovativt, men jeg ser det som min pligt at støtte et spil der forsøger at skubbe bare en smule til den grafiske standard.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/08-08 12:12, rettet 09/08-08 12:14 
Er Braid-starten/introen i silhouet et lille nik til det dér andet danske platformer, der udkommer? (Kan ikke huske titlen)

Echelon VI>
... men jeg ser det som min pligt at støtte et spil der forsøger at skubbe bare en smule til den grafiske standard.

Er der skubbet ved standarden? Jeg ser ikke noget "nyt" eller "innovativt" i grafikstilen. Ja, den er subjektivt "pæn", men hvad er det, der præcis hæver "standarden"?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/08-08 12:16 
KTC>
... og jeg bryder mig personligt ikke så mrhry om det...

Jeg stemmer for, at vi udvikler vores eget LEET-sprog, hvor vi skriver på alle tasterne til højre for den vi reelt ville ramme! :-D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/08-08 13:22, rettet 09/08-08 13:22 
Jeg skrev ikke noget som helst om at "hæve standarden". Pointen var at spillet er tilpas anderledes i sin grafiske stil/udtryk i forhold til så meget andet ("skubbe til standarden"), at jeg gerne ville støtte det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-08 14:35 
Hyakotake>
Jeg stemmer for, at vi udvikler vores eget LEET-sprog, hvor vi skriver på alle tasterne til højre for den vi reelt ville ramme! :-D

Jrjr hpfy dåpyyry"
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/08-08 19:44, rettet 11/08-08 19:46 
Efter Geometry Wars 2 og Braid, fortsætter guldkornene med at udkomme på XBLA:

I denne uge kommer:

Bionic Commando Rearmed (800 credits)
http://www.xbox.com/en-US/games/b/bcrearmedxboxlivearcade/default.htm

Fable 2 Pub Games (800 credits)
http://www.xbox.com/en-US/community/news/2008/0707-fable2pubgames.htm
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 12/08-08 08:46 
Jeg elsker virkelig den måde Braid virkelig dyrker "mindfuck" på et højere plan. Jeg sad sammen med et par venner og spillede det, og adskillige gange måtte vi udbryde adskillige langtrukne bandeord i forvirring over spilelts puzzles, og den tankegang der skulle sættes i gang, når først løsningen ER fundet.

Bare ærgerligt at spillet er ekstremt kort.
Jeg har kun spillet spillet kort, og har næsten alle brikker. Sjovt nok mangler jeg stadig to i den "første" verden, som jeg SLET ikke kan se hvad jeg skal gøre med, men det kommer nok. Jeg nægter at finde løsningerne på nettet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-08 09:21 
Er det ikke samme "klage" som mange havde over Portal? Jeg har spillet Braid-demoen og det virker rigtig godt. Jeg skal overveje en ekstra gang, om det skal være det første jeg køber for Microsoft-dollars.
SumezSumezSkrevet 12/08-08 09:41 
Jo, præcis som med Portal.

Forskellen er dog her at i Portal, klarer man sig gennem alle puzzles i første gennemspilning, og så er dét overstået. I Braid så jeg mig selv efterlade en del brikker for først at vende tilbage senere. Det blev dog til færre på de sidste baner, hvor man er blevet mere trænet til at tænke skævt.

Men jeg synes også det er lidt i overkanten at give over hundrede kr. for sådan et kort spil, hvilket jeg heller aldrig ville gøre med portal. Men til gengæld har det (altså Braid) en masse andre kvaliteter, lidt som Eurogamer-anmeldelsen nævner, og jeg vil derfor også mene at det er et af de spil, man ikke bør gå glip af.
Lidt et dilemma, I know...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/08-08 09:57 
Ninjaer og pirater spiller dødbold fra den 3. sept ;)

"Pirates vs. Ninjas Dodgeball on XBLA starting Sept. 3"
BeanoBeanoSkrevet 12/08-08 09:59 
@Sumez: Hvad mener du med "ekstremt kort"?

Har ikke fået købt det endnu så jeg er bare nysgerrig ;)
SumezSumezSkrevet 12/08-08 10:02, rettet 12/08-08 10:03 
Det er jo lidt svært at definere "ekstremt kort" i et puzzle-spil. Kan ikke huske præcis hvor mange brikker/puzzles der er i spillet, men tror det er omkring 50 stykker, og når først de er samlet, er der ikke mere at komme efter, da udfordringen ligger i at udregne løsningen, ikke at udføre den.

(hvert puzzle er omkring et skærmbillede, og flere puzzles involverer mere end én brik)


Ville være fedt hvis vi var lovet ekstra gratis DLC fremover, men det er næppe tilfældet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/08-08 10:05 
Mente mere hvor mange timer du mener der er i det.
HeroldHeroldSkrevet 12/08-08 10:09 
Der er tresss puslestykker i alt. Jeg synes egentlig det er et fint spil til prisen, men jeg føler også at jeg fik en oplevelse ud af det. Jeg vil skyde på at jeg har brugt fem timer på spillet, men det var heller ikke alle puzzles jeg kunne lure :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/08-08 10:12 
Ca. 5 timer er da fair nok i den prisklasse :)

Ser jævnligt folk der gladeligt giver fuldpris for disk spil på kun 5-6 timer.
HeroldHeroldSkrevet 12/08-08 10:14 
Jeg er også exceptionelt dum :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 12/08-08 10:51, rettet 12/08-08 10:52 
Herold>
Jeg er også exceptionelt dum :D

Ja, jeg skulle også lige til at påpege det. :P
Efter at have siddet spillet igennem de første par gange og samlet de fleste brikker var der heller ikke gået mere end et par timer. At der går 5 timer før man får dem ALLEsammen er dog nok ikke nogen overdrivelse. Men jeg vil mene at der er forskel på at gå og overveje hvordan man lige skal greje den brik i Braid, mens man går og laver aftensmad i køkkenet, og så en halv times intensiv tæsk-legendariske-guder-action i God of War.

Dertil skal man også huske at når den sidste brik er fundet er der ikke mere i spillet. Ikke nogen vilde udfordringer man kan stille sig selv for en super-achievement eller lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/08-08 11:02 
Altså, der er jo reelt World 1 også (siden man starter på World 2).

Der er også otte stjerner gemt rundt omkring - men ingen aner hvad de gør.

Og Speed Runs, hvis man gider den slags.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 12/08-08 11:04, rettet 12/08-08 11:07 
Sumez>
Dertil skal man også huske at når den sidste brik er fundet er der ikke mere i spillet. Ikke nogen vilde udfordringer man kan stille sig selv for en super-achievement eller lignende.

Der er 8 stjerner der kan samles. De skulle være ekstremt specielle og der er ikke nogen achievement for dem. Læs evt. mere på

gamefaqs forum.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-08 11:27 
Er Braid-puzzles mest "tænke-tænke-regne-ud"-puzzles, eller kræver nogle af dem en ekstremt god koordination og controller-skillz?

Jeg har som sagt kun spillet demoen, men der var en brik, som jeg TROR jeg kunne have fået, men som bare krævede ALT for meget hoppe-præcision til at det var sjovt... jeg prøvede nok 40-50 gange før jeg opgav idéen og håbede at der var en løsning, som ikke var tilgængelig i demoen (har læst man får nogle ekstra muligheder senere i spillet; skyggespiller og sådan noget...)
SumezSumezSkrevet 12/08-08 12:10, rettet 12/08-08 12:11 
Hyakotake>
Er Braid-puzzles mest "tænke-tænke-regne-ud"-puzzles, eller kræver nogle af dem en ekstremt god koordination og controller-skillz?

Det er primært tænke-regne-ud. I den verden hvor du styrer tiden ved at gå til højre og venstre, er der to steder hvor du skal kordinere dine hop ordenligt, når du hopper på fjenderne, men det er ikke noget særligt. Og så er der selvfølgelig "bosserne"

Den puzzle du refererer til, er det der hvor du skal hoppe på en "goomba", der bliver skudt ud af en kanon for at komme over på den anden side af et meget dybt hul?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-08 12:29 
Ja, f.eks. den, men det var ikke den jeg sad fast ved... det var (vist nok) lidt før, hvor man skal hoppe på en goombah for at få lidt ekstra fjedring, så man kan komme over et langt hul, som man ikke kan hoppe over i et almindeligt hop.
SumezSumezSkrevet 12/08-08 12:48 
Bare rolig, de er de eneste "puzzles" i spillet der er sådan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
IqonIqonSkrevet 12/08-08 15:50 
Braid har efter min mening en fin længde i forhold til prisen. Godt nok tog det mig ikke mere end en eftermiddag + aften at samle alle brikker, men det var dejligt hjernevridende så længe det varede, og så er der jo de stjerner, som jeg ikke engang tror jeg har SET undervejs. Det ægrer mig bare lidt jeg fik købt det på XBLA hvis det nu kommer på PSN, så kunne jeg have sluppet for larmen :/

Der er meget få puzzles der kræver den helt store præcision mht. timing af hop eller brug af de forskellige tidsmanipuleringsevner (ja, det var et ord jeg lige fandt på). Der var visse steder hvor jeg blev ved med at forsøge at komme hen til en brik via veltimede hop fra fjende til fjende, men alle de steder manglede der altid et par pixels, og så måtte jeg jo indse at der var en anden metode at løse det på :)

Jeg prøver dog stadig at finde ud af hvordan man skal løse den puzzle med de tre planter uden at gøre brug af en speciel timing med ringen. I The 1 Up Show blev det nævnt at den kunne løses uden den mindste brug af timing.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 12/08-08 16:23 
Den med planterne brugte jeg også uforholdsmæssigt meget tid på. Jeg synes egentlig også at mange puzzles er meget logiske, lige så snart man tænker sig lidt om, så giver det egentlig sig selv.

Og så i World 1 (World 7?), var der også liiige et sted, hvor jeg synes at der skulle uhyggelig timing til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/08-08 08:17 
Den med de tre planter synes jeg slet ikke var besværlig.

*PUZZLE SPOILER*
Altså først prøvede jeg noget med at lukke to "goombaer" ned med én goombas mellemrum, og så pause dem med ringen i den anden ende, men udover at det var utroligt besværligt og frustrerende, er det jo heller ikke dne rigtige løsning, da ringen ikke har nogne effekt på dem. Så jeg placerede bare ringen ved den sidste plante, og så kunne man nemt få tre-fire goombaer i træk til at vade gennem alle tre bare ved at spole lidt frem og tilbage i tiden. Den er supernem.
Husk at I kan styre hvor hurtigt det går, og også pause tiden helt. :)
*SPOILER SLUT*
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/08-08 19:08 
Jeg synes det er svært. Jeg er tilsyneladende ikke i stand til at vride min hjerne omkring det der time & space koncept.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-08 20:26 
Jeg tror jeg har helt vildt dårlige motor skills. Jeg kan simpelhen ikke ramme goombaerne så jeg kan accelrere mig selv højere på f.eks. den Donkey Kong lignende bane i World 1
SumezSumezSkrevet 13/08-08 20:44 
King Chaos>
Jeg synes det er svært. Jeg er tilsyneladende ikke i stand til at vride min hjerne omkring det der time & space koncept.

Sjovt nok er de puzzles jeg havde sværest ved nogen på World 2 (den første), der ikke rigtig involverede tidsmanipulation...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/08-08 11:12 
SBK08 Demo
Tiger Woods PGA Tour 09 Demo
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/08-08 13:12 
Ved ikke om det er postet før:
http://xboxlive.ign.com/articles/898/898614p1.html
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 14/08-08 13:21, rettet 14/08-08 13:24 
Jo, i BOP tråden :)

Lyder dog vildt godt... og så er det gratis :D

Bop bop bop...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/08-08 13:24 
Nå da da, tænkte det nok Ø=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 14/08-08 17:12, rettet 14/08-08 17:12 
Castle Crashers prissat.

"Castle Crashers Not As Pricey As We Thought"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/08-08 17:12 
Nogle der spiller Worms eller Bomberman Live ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
GreaseballGreaseballSkrevet 17/08-08 19:59 
har begge spil.. men spiler dem ikke så tit der ikke så mange der spiller dem online.

Hvis du ser mig online "Greaseball DK" så bare invite til et af spillene. Jeg er for det meste frisk på en omgang.
SumezSumezSkrevet 18/08-08 12:10 
Jeg er også altid frisk på Bomberman, snart noget tid siden jeg har spillet det sidst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/08-08 21:10 
Sukkermaderne fortsætter - ugens XBLA: Galaga Legions (800 credits)
http://www.xbox.com/en-US/games/g/galagalegionsxboxlivearcade/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 19/08-08 08:15, rettet 19/08-08 08:15 
Den skulle være god nok - Duke Nukem lander snart på XBLA :)

Galaga Legions ser syret ud - guf!

"XBLA's Duke Nukem 3D passed certification, coming 'soon'"
HeroldHeroldSkrevet 19/08-08 11:31 
Jeg kan ikke lige huske det - er der noget til hindring for at man køber spil og den slags på en US-konto på Xbox Live?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-08 11:46 
Beano>
Galaga Legions ser syret ud - guf!

Det ligner sku ikke lige det jeg havde forventet..! Faktisk ser det lidt kedeligt ud :-(
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/08-08 12:11 
Måske på screenshots, men i bevægelse synes jeg det ser fedt ud...

http://www.gametrailers.com/player/37231.html?type=flv
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 19/08-08 12:57 
Nej, det gør det faktisk ikke ;)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/08-08 13:53 
Greaseball>
har begge spil.. men spiler dem ikke så tit der ikke så mange der spiller dem online.

Hvis du ser mig online "Greaseball DK" så bare invite til et af spillene. Jeg er for det meste frisk på en omgang.

Helt klart, jeg finder dig lige :=)
>Sumes, hvad er dit Gamertag :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
5'437 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig