X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på Xbox Live


Svar
HeroldHeroldSkrevet 14/12-05 15:46 
Jeg er for doven til selv at sidde og kigge Xbox Live igennem for nye downloads, så jeg tænkte jeg ville lave et topic, hvor folk kunne gøre det for mig.

Jeg har netop læst at der kommer en demo af Segas Full Auto omkring juletid, hvilket nok skal blive spas. Jeg har prøvet en version af det på redaktionen, og det kan nok bedste beskrive som et floaty burnout med våben og baner, hvor... Se hele indlægget


Sega Labs - Full Auto
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
5'437 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 05/02-08 10:44 
Bede-x>
Det er allesammen Xbox spil af samme navn.

Jeg bemærkede så ikke at du skrev at det alle var Xbox Originals... Formodede at der var tales om det gamle Pirates spil. Øv. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/02-08 10:58 
Ja, vil kun have det gamle Pirates!:=( Ud med det nye.
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 05/02-08 11:42 
Jeg kan nu godt forstå at de udgiver den seneste udgave af spillet, og ikke den der buggy version fra pc/amiga/whatever.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 13:14 
PalleJensen>
Jeg kunne godt finde på at spille Black igen... Hmmm...

Jeg har originalen liggende og så vidt jeg husker kører den fint under 360 BC emuleringen - udemærket arcade shooter :)
enfenenfenSkrevet 05/02-08 13:24 
Jeg forstår ikke helt pointen med Xbox Originals.

Spillene kan med lidt god vilje købes for 100,- i en fysisk butik. Derved har man et spil med tilhørende manual m.m., der senere kan sælges eller gives væk. Samtidigt behøver man ikke tænke på at skulle investere i en 120 GB harddisk for at få plads til spillene.

Oh well. Hver mand sin lyst.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 13:27 
Jeg syntes tilbudet er fint nok på samme måde som Wii VC og PSone classics på PS3 og PSP - jo ikke alle der gider (eller kan) støve de gamle titler op ;)

HDD størrelse er selvfølgeligt et problem.
enfenenfenSkrevet 05/02-08 13:52 
Nu er jeg ikke den, der gider spille gamle pre-gen titler, så jeg kan egentligt bare være ligeglad :)

Vi er da enige om, at det er meget nemmere bare at trykke 'køb' på et Xbox Originals, i stedet for at skulle rende rundt i byen. Det ved Microsoft vel også godt, siden de sætter prisen forholdsvis højt (er det ikke 1200 point?) for et gammelt spil.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 14:08 
enfen>
Nu er jeg ikke den, der gider spille gamle pre-gen titler, så jeg kan egentligt bare være ligeglad :)

Jeg har hørt at der findes gamle Xbox spil som stadig er værd at tage frem igen - men vist bare løse rygter ;)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/02-08 14:12, rettet 05/02-08 14:13 
Hvis de bare de kunne lave en new/old menu, som man selv kunne vælge vilken version man ville spille i Pirates!(ved godt Pirates til xbox er en slags 2'er), ligesom i Speedball II. Hadder bare de stadig SKAL pille ved den gamle version i SBII. Det er fint de har gjort det i SWOS, der er det bare feder.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/02-08 14:29, rettet 05/02-08 14:30 
Det er da for nederen, den her liste passer ikke. Står at Guilty Gear x2 reload, skulle du, vilket det ikke gør, eller også er det bare mig der ikke lige kan finde ud af det med at opdateringer?
http://www.xbox.com/da-DK/games/backwardcompatibilitygameslist.htm
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 05/02-08 14:47, rettet 05/02-08 14:53 
enfen>
Jeg forstår ikke helt pointen med Xbox Originals.

Spillene kan med lidt god vilje købes for 100,- i en fysisk butik. Derved har man et spil med tilhørende manual m.m., der senere kan sælges eller gives væk. Samtidigt behøver man ikke tænke på at skulle investere i en 120 GB harddisk for at få plads til spillene.

Hvis man vil bruge tid på at lede efter spillene, kan det måske godt betale sig. Taget i betragtning af, at visse Arcade titler har kostet det samme, mener jeg, at man får betydeligt mere for pengene ved at købe en Xbox original. RoboBlitz eller Fable/Halo/Psychonauts? Det er ikke et svært valg. Prisen på omkring 100 kr for et Xbox spil finder jeg ikke urimelig.

Personligt synes jeg, at det er fedt, at der kommer gamle titler på Live/PSN/Wii VC. Det er rart at slippe for disken og have alting samlet et sted, samt selvfølgelig at få mulighed for at spille noget man har misset i første omgang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 05/02-08 14:53 
Hvordan kører de spil så?

Der er jo problemer med dem som kører via disk som BC-spil, er de bedre optimeret når de kommer i "X-box original version"?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 05/02-08 14:55 
Nej. Det bedste er nok at læse en anmeldelse/forumudtalelse eller lignende, for at finde ud af, hvor godt det enkelte spil kører.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/02-08 15:00, rettet 05/02-08 15:01 
Jeg foretrækker også at have spillene med æske og manual, men enkeltheden i bare at vælge download gør op for det.

Problemet kommer så i at der ikke er særlig meget plads på 360'ens HD, og jeg vil hellere ud og bruge penge på et spil end en ny harddisk..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/02-08 15:07 
Sumez>
Problemet kommer så i at der ikke er særlig meget plads på 360'ens HD

Det er et reelt problem, men jeg ville nok købe den store harddisk på et tidspunkt alligevel. Hvis man benytter Live, bliver harddisken fyldt op på ingen tid.

1400kr er bare alt for meget for en 120GB harddisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/02-08 15:23, rettet 05/02-08 15:23 
For ikke at sige "ALT ALT for meget!". Er der mulighed for at tilslutte en ekstern HDD som f.eks. en Western Digital MyBook, og gemme demoer osv. på den, eller kan en sådan kun benyttes til medie-filer?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/02-08 15:34 
Medier udelukkende.

Jeg tror jeg klarer mig med 20Gb, indtil min Xbox 360 er død udenfor reklamationsperioden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/02-08 10:36 
Duke Nukem 3D er på vej til XBLA. Ingen releasedato endnu.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 07/02-08 10:43 
STORT :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/02-08 14:28 
10. marts - Mass Effect DLC "Bring Down The Sky"

Bring Down The Sky indeholder en ny verden og en ny mission, hvor en gruppe ekstremister har overtaget en "mobile asteroid station" og har bragt den på kollisionskurs med den nærliggende Terra Nova koloni.

Bring Down The Sky indeholder 90 minutters spil, 50 achievement points og koster 400 credits (36 kr.)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 08/02-08 20:26 
DLC på vej til PGR4...

Free Challenge Pack (free download!)

- A playable, hydrogen-powered Peugeot Flux
- Tourist Mode - Just drive around the city and admire the scenery with no explicit goal
- "Free Roam" Cat and Mouse Mode - Implements the delayed updates previously discussed here
- Seven unlockable achievements


Premium Challenge Pack (400 MS points)

Includes all the content of the Free Challenge Pack, PLUS:
- Seven new cars - Including the "1987 BMW M3 E30 DTM," whatever that means
- World Challenge Arcade Mode - With 20 new events in three themed chapters
- Three more unlockable achievements


"PGR4 DLC brings new cars, modes, achievements"
KamekKamekSkrevet 10/02-08 18:41 
Ugens XBLA-spil:

Commanders: Attack Of The Genos - http://www.playright.dk/infotitel.php?id=45712

Discs Of Tron - http://www.playright.dk/infotitel.php?id=45711
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SolaegSolaegSkrevet 11/02-08 13:36 
Der er kommet en MP-demo af Frontlines: Fuel of War. Det skulle være fra et senere build end SP-demoen.
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-08 15:43 
Ace Combat 6 ingame content
Army of Two trailers
Black
Condemned 2 trailer
Dark Messiah of Might & Magic: Elements ingame content
Graw 2 more guns pack
Lost Odyssey trailer(fremragende)
NFS Pro Street ingame content
Ninja Gaiden Black
Rainbow Six Vegas 2 trailer
Sid Meier's Pirates!
Test Drive Unlimited ingame content
Viking Trailer
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 12/02-08 23:20 
Jeg har problemer med de tre første faner på 360'eren. De er meget længe om at blive indlæst - nogen der ved om det bare er netværket, der bøvser?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
McBrainMcBrainSkrevet 12/02-08 23:55 
Må det være. Oplever det samme her.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/02-08 00:33 
Jeg oplever også problemet. Hvor når får vi det gamle velsmurte LIVE tilbage?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-08 00:59 
Hmm, ingen problemer her...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
IqonIqonSkrevet 13/02-08 07:58 
Jeg havde samme problem i går, da jeg blev nødt til at tænde støvsu... Xbox 360'eren. Hvor meget er det nu man skal betale for den der online-service, der af og til fungerer ordentligt?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/02-08 08:20 
På anden side... det er vel bedre end ingen online service? ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-08 09:09 
Iqon>
Hvor meget er det nu man skal betale for den der online-service, der af og til fungerer ordentligt?

For det første fungerer den langt det meste af tiden upåklageligt og prisen på 1,37 kr. om dagen for verdens bedste online service, er bestemt til at overkomme... :)

Hellere det, end de halvhjertede gratis alternativer...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 13/02-08 09:20 
Har spillet masser af Call of Duty uden problemer de sidste uger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/02-08 11:55 
Commanders virker sjovt, selv om det er et direkte Advance War ripoff.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 13/02-08 12:30 
PalleJensen>
For det første fungerer den langt det meste af tiden

Her har det været omvendt siden problemerne startede i december, eller hvornår det nu var. Paradoksalt nok, kunne jeg nær ikke hente deres plaster-på-såret-spil, fordi jeg ikke kunne få adgang til Market Place ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-08 12:43 
Ja, der har været en del problemer de sidste par måneder. Jeg har dog heldigvis været forskånet for dem - har oplevet én gang, at jeg ikke kunne komme på.

Men det synes jeg ikke piller ved, at Xbox Live stadig er en fremragende og velfungerende løsning.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 13/02-08 12:52 
Konsolkongen og jeg forsøgte at muntre os lidt med PSN Network her den anden aften, og mine tidligere udtalelser om PSN network skal lige rettes lidt til.

Indtil nu har jeg været ret tilbageholden overfor at komme på stædige påstande om stabiliteten og brugervenligheden på PSN Network, og det kan jeg bedre slå fast nu.

PSN Network er den lammeste parodi på en onlineservice jeg nogensinde har oplevet. Det er håbløst til grin, tæt på totalt ubrugeligt og fuldstændig overflødigt.

Man kan selvfølgelig sagtens spille online på PS3'eren, men det kræver tilsyneladende at du ingen ønsker har om hvem du vil spille med, og ikke har intentioner om at sludre for meget med folk.

Selv Live de sidste par måneder er et uendeligt meget bedre online-alternativ. Aldrig nogen multiplatformstitler med onlinedel til PS3 til Thomas.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 13/02-08 15:08 
Core>
Man kan selvfølgelig sagtens spille online på PS3'eren, men det kræver tilsyneladende at du ingen ønsker har om hvem du vil spille med, og ikke har intentioner om at sludre for meget med folk.

Det passer så heller ikke helt - ihvertfald en meget firkantet udmelding ;)

Live implementeringen på 360 er uniform og og virker ens mht. messaging, chat i alle spil - måden det bør gøres på IMO.
PSN er omvendt meget åben og stiller ikke krav til udviklere og de stort set kan gøre det som de vil hvilket desværre betyder at for få spil gør det ordenligt mht. invites, beskeder - og nogle spil er direkte sjuskede på det punkt. Men jeg har spillet meget online på PSN bl.a Resistance og Warhawk som har kørt bedre mht. lag og mere stabilt end noget jeg har set på Live. Og online implementeringen i COD4 og Burnout Paradise er også veludført på PS3. Desuden er kvaliteten af chat (når det lige er implementeret) bedre end Live's (mindre komprimering?).
Men selvfølgeligt klart nemmere bare at købe multi-platform spillene til 360 hvis man vil spille online, gerne vil betale lidt for det og være sikker på at man kan kommunikere med ens venner nemt og elegant ;)
CoreCoreSkrevet 13/02-08 15:40, rettet 13/02-08 15:41 
Jeg har prøvet The Club, Full Auto 2, Blazing Angels 2 og Resistance og hver gang har det været noget hat. Resistance kom vi dog i gang med nogenlunde smertefrit, men det er stadig kun et ud af fire.

Min mening er, at når forskellen på om spillene kører acceptabelt eller helt ad helvedes til er så stor, og det i så høj grad er et gamble om hvorvidt ens nyindkøbte spil fungerer ordentligt, så er det rigtigt nok også de sløsede udvikleres skyld, men endnu mere onlineservicen (og dennes manglende kvalitetskrav) der er helt i havnen. I hvert fald i sammenligning med alternativerne.

EDIT: Warhawk skal dog stadig have en chance, mest fordi at alle andre siger at det er godt, men også fordi at jeg er dum og naiv nok til at tro at det vil fungere bedre her, da spillet er direkte udviklet til at blive spillet online.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 13/02-08 15:45 
Når jeg får min PS3 er Warhawk et must sammen med Motorstorm ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/02-08 15:52, rettet 13/02-08 15:58 
Core>
Min mening er, at når forskellen på om spillene kører acceptabelt eller helt ad helvedes til er så stor, og det i så høj grad er et gamble om hvorvidt ens nyindkøbte spil fungerer ordentligt...

Jeg er enig - pointerede bare variationen på PS3 og at man skal undersøge det inden køb hvis man går efter onlinedelsen hvilket kan være en belastning for mange :)

EDIT: Skal ikke herske tvivl om jeg syntes Live er super implementeret og gennemtænk - men det har bare vist sig (for mig) at mange features ikke er endbetydende for gode online oplevelser - men det vil selvfølgeligt stadig være rart med in-game friendsliste og messaging på PS3 også ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 13/02-08 15:56 
Jeg kan kun anbefale warhawk. Det er mega grineren, og så har det ret fed lyd.
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 13/02-08 16:11 
Min holdning er således, at jeg ikke engang håber på, at Live bliver gratis. Det skal koste penge, så man kan tillade sig at have forventninger i stedet for en "men det er jo gratis, så alt du får er bonus"-attitude.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 13/02-08 16:35, rettet 13/02-08 20:53 
Haha! Sådan behøver verdenen jo ikke altid at se ud med hensyn til ting der er gratis, men jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen ;-)
Bashful Neophyte
IqonIqonSkrevet 13/02-08 20:13 
Live-integrationen er bestemt væsentligt bedre end PSN, og når det kører fungerer det også fint. Kan rigtig godt lide den globale integration, uanset hvad man laver på sin Xbox 360. Men det er efterhånden længe, de har haft problemer med en service, der er forholdsvis dyr, og samtidig får man smidt reklamer i hovedet stort set over alt på Dashboardet, selv hvis man er Gold-kunde. Overvejer de at oprette et Platinum-abonnement eller noget i den stil, så man kan få lov til at betale for at undgå de forbandede reklamer?

Kunne også godt lide hvordan de i sin tid forsøgte at få det gjort til en "feature" at demoer nu er låst en uge for Silver-kunder. Har aldrig kunnet se hvordan det var andet end at begrænse de gratis funktioner - demoerne kommer jo ikke en uge tidligere til Gold-kunder, de kommer en uge senere til Silver.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
jaesjaesSkrevet 13/02-08 20:58 
Det er fint, at Live Gold koster penge, men enten skal prisen ned, eller MS skal begynde på at opsætte dedikerede servere til minimum et pænt udvalg af titlerne.

Heldigvis har fx THQ og Kaos Studios taget eget initiativ, og opsætter dedikerede servere til Frontlines: Fuel of War. Udover så godt som nul lag betyder det også, at der kan spilles runder med 32 spillere af gangen.
nerosnerosSkrevet 13/02-08 21:00 
En lille indskydelse omkring online i spil er, at jeg er sindsygt træt af, at folk tit ser det som et must, at der skal være en online del i alle spil man køber idag. Hvis jeg går efter online i spil så går jeg sgu efter dem som virkelig er lavet til det. Jeg kan godt forstå, at man vil forlange det når man måske betaler for det som med XBOX LIVE.

Ja og hold kæft hvor er jeg træt af de reklamer :-(
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 13/02-08 21:10 
jaes>
Det er fint, at Live Gold koster penge, men enten skal prisen ned, eller MS skal begynde på at opsætte dedikerede servere til minimum et pænt udvalg af titlerne.

Heldigvis har fx THQ og Kaos Studios taget eget initiativ, og opsætter dedikerede servere til Frontlines: Fuel of War. Udover så godt som nul lag betyder det også, at der kan spilles runder med 32 spillere af gangen.

Men... er det så Microsoft der egentlig skal det? Hvis THQ og Kaos kan sætte servere op, så kan jeg ikke se hvad der forhindrer andre i at gøre det? Så må det vel stort set være firmaernes eget valg at lave det hele klientbaseret? Jeg kan godt forstå at Microsoft ikke vil sidde med det logistiske mareridt det ville være at skulle vedligeholde servere til så mange forskellige spil, plus at det derudover ville begrænse pladserne der er tilgængelige på nettet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-08 21:12 
Iqon>
... og samtidig får man smidt reklamer i hovedet stort set over alt på Dashboardet, selv hvis man er Gold-kunde.

Reklamer!?? Det har jeg aldrig set... Er det ikke bare spots for ting som du kan hente på XBL? Det er vel fair nok, at de pusher noget af indholdet fra XBL og XBLA ud på dashboardet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 13/02-08 21:29 
Herold>
Men... er det så Microsoft der egentlig skal det? Hvis THQ og Kaos kan sætte servere op, så kan jeg ikke se hvad der forhindrer andre i at gøre det? Så må det vel stort set være firmaernes eget valg at lave det hele klientbaseret?

Problemet er lidt, at det er bekosteligt for udviklerne, og det er sikkert derfor, at THQ/Kaos Studios er nogle af de få, som opsætter dedikerede servere.

Hvis MS ikke gider sidde med logistikken, kunne de i stedet sætte prisen for dev-kits ned og/eller tage mindre i royalties per spil, og i stedet kræve af udviklerne/udgiverne (eller blot kraftigt opfordre til i udvikler-dokumentationen), at alle de online-spil, hvor det giver mening, kan spilles på dedikerede servere. Et problem kan så opstå her, hvis en udvikler/udgiver må dreje nøglen om efter kort tid, og en del kunder dermed føler sig snydt. Derfor synes jeg, at den første løsning er den bedste. Eller til nød, at MS bare sætter prisen ned for Gold.
BeanoBeanoSkrevet 13/02-08 21:49, rettet 13/02-08 21:50 
PalleJensen>
Reklamer!?? Det har jeg aldrig set... Er det ikke bare spots for ting som du kan hente på XBL? Det er vel fair nok, at de pusher noget af indholdet fra XBL og XBLA ud på dashboardet.

De reklamere både for spil og tilbehør... og ikke kun på Marketplace siden hvor det hører hjemme.
I USA reklamerer de vist også for sodavand og lign. men det har jeg ikke lige set selv ;)
Kan ikke se det er fair på nogen måde når folk betaler for Gold servicen - og så er det spild af skærmplads der kunne bruges til så meget andet brugbart så man skal for at navigere i utallige menu-lag i dashboard. Uelegant og kluntet.
5'437 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig