X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på Xbox Live


Svar
HeroldHeroldSkrevet 14/12-05 15:46 
Jeg er for doven til selv at sidde og kigge Xbox Live igennem for nye downloads, så jeg tænkte jeg ville lave et topic, hvor folk kunne gøre det for mig.

Jeg har netop læst at der kommer en demo af Segas Full Auto omkring juletid, hvilket nok skal blive spas. Jeg har prøvet en version af det på redaktionen, og det kan nok bedste beskrive som et floaty burnout med våben og baner, hvor... Se hele indlægget


Sega Labs - Full Auto
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
5'421 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 17/08 20:39, rettet 17/08 20:40 
Star Wars: Battlefront 2 til 9 dollars/56kr på US Live lige nu. Til den pris vil jeg gerne prøve kampagnen.

Alle Neo Geo-titlerne er også sat ned til 4,79 dollars.
Bede-xBede-xSkrevet 13/09 20:02, rettet 13/09 20:03 
Der er kommet en Forza Horizon 4 demo på Xbox/PC og det virker helt fantastisk. Digital Foundry har et tidligt kig på One X udgaven, der giver mulighed for 1080p/60fps (undtagen cutscenes) eller 4k/30fps:

https://youtu.be/QuP6BRq_0io
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 14/09 11:52 
Nice, må lige checke det ud :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09 13:20, rettet 14/09 13:21 
Giver demoen mon et ordentligt indtryk af hvor meget historie og ‘tude det er i det endelige spil?

Jeg var super klar på Horizon 4 efter de annoncerede det. Især pga 60fps på X. Men jeg blev virkelig forfærdet da jeg så Giant Bombs Unfinished hvor man havde en main character og man blev ringet op og fik fortalt igen og igen hvor vildt hele setuppet til spillet var.

Har kun spillet Fast and Furious-delen af Horizon 2 fordi den var gratis. Spillet var fint, men dialogen var forfærdelig, ligesom filmene. Så jeg troede egentlig ikke det var standard for Horizon :(

Jeg vil bare gerne spille et racerspil, for at spille racerspil. Jeg gider ikke have historier og hvad ved jeg most ned over :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/09 14:25 
Jeg kan heller ikke klare "bro-tude" tendensen i Horizon-spillene. Dirt 2 mener jeg også gjorde det samme. Det hænger mig langt ud af halsen.

Det er desværre ikke 60fps (ok, VR-versionen er) men Driveclub eksellerer virkelig i at være et "rent" racerspil. Menuer og options, der er nemme at navigerer imellem, forbilledlig styring af biler, skønne tracks man ikke har prøvet i andre spil før, gudeskøn grafik.

Og noget som alle trackbaserede bilspil burde have: Der er INGEN ventetid mellem at trykke "Retry" og rent faktisk at køre løbet igen. Nul loadetid. Ikke engang en nedtælling, bare "ready, go!". Det er en fornøjelse.

Spillet har i øvrigt en regnmodel som stadig er uovergået indenfor bilspilsgenren. Den måde vandpytter ser ud og det at bilens g-kraftpåvirkning påvirker hvordan vanddråber bevæger sig henover forruden - det er genialt.
JmogJmogSkrevet 14/09 14:30 
Desværre kun i 720P, da det var et klip jeg lavede før 1080P capture kom til på PS4, men det illustrerer meget godt hvor pænt Driveclub er og hvor fed en fartfornemmelse der er - selv i 30fps.
https://youtu.be/KS0oyZe4obo
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09 14:32 
Ja Driveclub burde jeg nok få fat på. Det blev virkelig dårligt modtaget, men dét jeg spillede af PS+ gratis-versionen synes jeg ret godt om :)

Tak fordi du mindede mig om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/09 15:25, rettet 14/09 16:11 
Konsolkongen>Jeg vil bare gerne spille et racerspil, for at spille racerspil. Jeg gider ikke have historier og hvad ved jeg most ned over :(

Det er jo en af de her, hvor de ikke rigtig kan vinde, for man ser hele tiden divergerende meninger på området. Mange holder stadig det første Horizon op som det bedste, af netop den årsag, at det havde en opsætning, hvor man var newcomer'en, der under spillet blev hånet af de andre store konkurrenter, der fungerede som boss løb med jævne mellemrum. Selve historie delen er det de savner. Andre så gerne det helt forsvandt. I Horizon 3 var det nedtonet og det centrale var mere sådan en allestedsnærværende festivalsstemning, hvor folk dansede og der var en feel-good vibe over det hele. Eller det var i hvert fald sådan jeg oplevede det. Forbandt det overhovedet ikke med bro-tude.

Jeg er kommet sent til serien (startede med treeren), da jeg ikke er så vild med bilspil og har kun gennemført Horizon 1 og 3, men jeg synes tilgangsvinklen virkede fremragende i begge, omend det var ret forskelligt. Er nok bedre at give Driveclub en chance, hvis det irriterer en.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/09 08:26 
Forza Horizon 2 og dlc bliver delisted efter september, så hvis man vil have en digital kopi eller spille Storm Island, er det snart sidste chance for at kunne købe på Live.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/10 13:19, rettet 02/10 13:38 
Konsolkongen>
Giver demoen mon et ordentligt indtryk af hvor meget historie og ‘tude det er i det endelige spil?

Jeg har spillet omkring 20 timer i det færdige spil og de historie sekvenser der er, fylder ikke meget i det store billede (lidt tude slipper du dog ikke for). Det er stadig primært aktiviteter, der er sammenlignelige med, hvad der var i Horizon 3, med enkelte specifikke events der har et andet tema, hvor der er lidt snak undervejs. De er meget lette at identificere på mappen og kan eventuelt skippes, hvis de generer. Tror dog nemt de kan ende som et godt afbræk fra resten af aktiviteterne.

Spillet har dog mange mangler, vurderet på single playeren med bla. ødelagt progression og en sværhedsgrad, hvor man automatisk gennemfører ting, selv når man fejler. Det er mere et grinding spil, hvor man rydder ikoner (dvs løb/aktiviteter) op på kortet, uden at sætte sig specielt ind i ret mange af dem, som man ville i en normal track racer. Ikke fordi jeg vil snakke det ned, for multiplayer/service delen er virkelig fremragende og opslugende - omend manipulativ - og er man til grinding, kan single playeren sikkert også være det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10 14:29 
Tak for dit input :)

"Spillet har dog mange mangler, vurderet på single playeren med bla. ødelagt progression og en sværhedsgrad, hvor man automatisk gennemfører ting, selv når man fejler."

Det her opsummerer faktisk rigtig godt hvad jeg frygtede ved racing-delen, netop fordi spillet er så enormt stort :/

Da det er ude på Game Pass, og jeg har en måned i forbindelse med købet af min X, tror jeg at jeg giver spillet en chance dér :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/10 11:22 
Konsolkongen>Det her opsummerer faktisk rigtig godt hvad jeg frygtede ved racing-delen, netop fordi spillet er så enormt stort :/

Og de gør det så endnu større, ved at trække tiden til sidst. Man får levels i de event typer, man deltager i og ligesom i de andre Horizon spil, er der en Goliath event til sidst, hvor man skal køre hele kortet rundt. Hvis man gennemfører alle road racing events i single playeren med førsteplads i samtlige, ender man omkring level 10-11 til sidst.

For at unlocke Goliath eventen skal man være level 20.

Det er jo bare ren bullshit og kun service spillene slipper for kritik af, hvad der åbenlyst er massiv spild tid. Er helt vild med spillet online, bortset fra de lange ventetider mellem events og der er også en del at holde af i single player, men progressionsmanglen, auto-gennemførsler, replay funktionens negligering af visse udfordringstyper mm. gør også single playeren opleves en smule ligegyldig eller som en lang grind.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10 17:58, rettet 08/10 18:00 
Jeg valgte at indløse mit Game Pass der fulgte med X'eren, så jeg kunne prøve Horizon 4. Koden virkede stadig selvom der stod på sedlen at den ville udløbe i Juni :)

Har spillet det en 2-3 timer her i dag, primært Cross Country races da det er de sjoveste og der hvor kontrollen fungerer allerbedst IMO. Gameplayet er helt okay, og teknisk er det rigtig fornuftigt også (kun prøvet 60fps mode).

Jeg kan dog ikke klare 'tuden :( Der er alt for meget nedetid i spillet hvor man skal høre på halve og hele minutters ligegyldig dialog og setups til historier som jeg er fuldstændig ligeglad med. Det lyder ikke så slemt, og tager egentlig heller aldrig alt for lang tid ad gangen, men det er bare konstant og hele tiden. Det kan heller ikke skippes.
Dertil kommer lykkehjulet, adskillige point counters og levelmålere der stiger og stiger efter hver ræs. Det er træls og unødvendigt at kigge på synes jeg.

Jeg er imponeret over at trods den voldsomme mængde 'tude så fremstår spillet som en af de allermest identitetsløse og generiske racers jeg nogensinde har spillet. Tror faktisk det netop er pga. spillets 'tude at jeg finder det hele så ekstremt ligegyldigt og generisk, præcis som alle figurerne i spillet indtil videre har været det.

Dét med at bruge de penge man tjener på at købe biler virker også enormt formålsløst i Horizon. Mere end noget andet bilspil jeg har spillet, bliver man gang på gang tvunget ind i nye biler, eller man er låst til bestemte klasser, så jeg forstår ikke at man skulle gide bruge energi på at købe noget bestemt, for man får alligevel ikke meget mulighed for at dedikere sig til den. Måske det er helt anderledes i multiplayer.

Det er selvfølgelig ekstremt subjektivt, men med meget få undtagelser er alt musikken noget bras. Det er pisse ærgerligt for når jeg spiller bilspil er det netop ofte fordi de giver god mulighed for at skrue godt op for musikken og så bare slå hjernen fra. Jeg gider ikke høre på en overdøvende motor, så lydeffekter bliver gerne skruet ned til fordel for musikken. Og her blev jeg slemt skuffet over udvalget, og endnu mere da jeg fandt ud af at jeg allerede har unlocket alle radiostationerne. Hvad der er endnu værre er at en af de seks stationer er dedikeret til klassisk musik, som er fuldstændig åndssvagt når spillet nu hungrer efter ordentlig rock og hårdere. Ja, det er sjovt at der er en station til klassisk musik ligesom i virkeligheden, men hvor mange unge mennesker gider høre den slags når de spiller spil? Brug dog pladsen og licenspengene på at få fat i noget andet :(

Ærgerligt med microtransactions, ærgerligt med Ubisoft-mængden at fyld på kortet, men det spiller okay omend det hele føles ekstremt ligegyldigt. Jeg er skuffet, men ikke overrasket oven på bla. dine udtalelser Bede. Måske jeg køber spillet på bud engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 08/10 18:38 
Hop over på Driveclub. Ingen voiceover. Ingen ‘tude. Alt er strømlinet til at maksimere tiden man kører. Musikken er fin og du kan via Spotify appen på din telefon få Spotify appen på PS4 til at agere lydspor i spillet. Spil din egen musik eller sæt en heavy rock playliste på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10 18:49 
:D

Ja, det burde jeg gøre.

Har ikke Spotify, men svjh så virker ens egen musik via USB på PS4 også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 08/10 19:45 
Det er vist rigtigt. Spotify virker dog fint med en gratis konto. Der kan du bare ikke vælge specifikke numre men istedet plader og shuffle.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10 20:13 
Jeg har rippet alt mit musik allerede, så det er ikke det store problem at afspille fra USB.

Jeg synes egentlig ikke at Spotify er sejt overhovedet. Der er alt for meget musik de ikke har til at det er brugbart for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10 22:18 
Simple Background Music Player lader til at virke helt fint :)

Desværre med et max på kun 200 sange på USB-pinden ad gangen, men helt sikkert brugbart.

Aner ikke om det er en standard app eller noget jeg hentede på storen engang. Den er i hvert fald gratis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/10 11:55, rettet 11/10 14:24 
Konsolkongen>.
Dét med at bruge de penge man tjener på at købe biler virker også enormt formålsløst i Horizon. Mere end noget andet bilspil jeg har spillet, bliver man gang på gang tvunget ind i nye biler, eller man er låst til bestemte klasser, så jeg forstår ikke at man skulle gide bruge energi på at købe noget bestemt, for man får alligevel ikke meget mulighed for at dedikere sig til den.

Det er lige omvendt. Det er et kæmpe problem, at man kan bruge en hvilken som helst bil i mange af løbene og at modstanderne så bare skalerer deres biler til din, for det gør man aldrig oplever den progression, man finder i andre racerspil, hvor man langsomt tilvænnes hurtigere køretøjer. Samtidigt kan det faktisk være en fordel, at holde sig til et langsomt køretøj på de højere sværhedsgrader, for så kører modstanderne typisk den samme type eller noget der skaleres dertil, i modsætning til hvis man vælger et hurtigere, som er sværere at styre og modstanderne skaleres derefter.

De bedste løbstyper er dem, hvor man tvinges ind i bestemte køretøjer og derfor har mulighed for at mærke en variation, samt progression undervejs. Der er bare alt for få af dem. De andre løbstyper eksisterer i en næsten ikke-progressionstilstand, hvor det første løb nærmer sig samme sværhedsgrad som det sidste. Det er så bare ærgeligt, at der er så meget ventetid, som jeg skriver tidligere, der består af lige dele loading, bar opfylding og casinospil, avatar fremvisning og eventuelt cutscenes som ikke kan skippes (eventtypen kan dog springes over). Der fungerede Bucket List løbene i Horizon 3 på næsten samme måde, uden alt fyldet.

Jeg har det lidt med Horizon 4, som jeg havde det med Horizon: Zero Dawn. Det er grundlæggende et virkelig godt spil, der primært holdes tilbage af alt det generiske fyld, gentagelser og spildtid, mange open world spil påvirkes af i dag. Dertil er der en længere række mindre design bommerter, som samlet set gør, at det ligesom Zero Dawn, kun er til et syv tal på P:R skalaen. Har dog stadig brugt mange timer på det og efter Wipeout Omega Collection, har Horizon 3 og 4 været noget af det bedste og også eneste, der har fanget mig i genren i denne generation. Og er man til baropfyldning, emotes og ikon diarre i bedste Ubisoft stil, er det ud fra de rammer decideret fantastisk, for det har det i overflod, ved siden af en velfungerende grundkerne.

Nu udsprang diskussionen i kølvandet på at demoen kom på Live, men havde jeg vist, at der var grundlag for at diskutere det herinde, ville jeg have lavet en tråd til det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10 17:23, rettet 11/10 17:38 
Måske det er en tilfældighed grundet de løb jeg har valgt. Men i hvert fald fastholder jeg kritikken om at, det for mig i hvert fald, er træls at man smides ind og ud af biler hele tiden og at det gør køb af biler ret meningsløst. Jeg var ikke klar over at løb blev skaleret til bilerne man brugte, det virker dumt ja, men jeg er ikke sikker på at jeg havde foretrukket endnu mere bil-bytteri.

Event-løbene er fucking retarderede, for ikke at sige direkte fornærmende overfor spilleren. Et åndssvagt scripted løb med rubberbanding kørt helt ud i ekstremerne, sådan at slowmotion-klippene altid tager sig allerbedst ud. Toget, motorcyklerne og hovercraften er ALTID på pletten uanset om du har kørt hurtigt eller langsomt. Det ser især latterligt ud i motocross-løbet, hvis man kører for hurtigt hen til et hop bliver motorcyklerne pludselig skudt fremad med voldsom fart mens de hænger i luften.

Det er altså fuldstændig et spørgsmål om held om du vinder eller taber, for det er kun de sidste få meter der tæller alligevel.

Jeg er enig i al din anden kritik, men jeg har alligevel fundet noget glæde ved spillet efter jeg fandt ud af at bruge min egen musik.

EDIT: Jeg kan dog rigtig godt lide at spillet selv foreslår at justere sværhedsgraden efter hvor meget man vinder. Er blevet bumpet op på expert, og her har jeg alligevel skulle stramme mig an for at vinde. Dertil kommer også at jeg har slået rewind fra (det er også ufatteligt retarderet), så jeg har skulle restarte en del løb mange gange for at få en ordentlig podieplads. Det er fedt indtil videre, men med mængden af indhold kan det godt være at jeg gør mig selv en bjørnetjeneste, og at jeg faktisk ville være bedre stillet ved bare at være ligeglad og tage de pladser jeg får i første forsøg og så videre til næste løb...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 13/10 11:31, rettet 13/10 11:37 
Konsolkongen>Event-løbene er fucking retarderede, for ikke at sige direkte fornærmende overfor spilleren

Det har folk sagt i årevis og de har tydeligvis ikke tænkt sig at ændre det, men man kan så trøste sig med, at der aldrig er ret mange events af den type. Ville være en opgradering, hvis det blev ændret til en normal time trial.

Man kan dog få lidt ud af dem, ved at spille dem mod andre i fireren og så alene fokusere på at slå dem. Så slipper man også for slowmotion sekvenserne.

Konsolkongen>Dertil kommer også at jeg har slået rewind fra (det er også ufatteligt retarderet), så jeg har skulle restarte en del løb mange gange for at få en ordentlig podieplads. Det er fedt indtil videre, men med mængden af indhold kan det godt være at jeg gør mig selv en bjørnetjeneste, og at jeg faktisk ville være bedre stillet ved bare at være ligeglad og tage de pladser jeg får i første forsøg og så videre til næste løb...

Det er også sådan jeg spiller det. Hvis man kan sidde og file på hvert et sving, sådan man altid tager dem perfekt, så er vi mere i TAS afdelingen, end en normal bilspilsudfordring. Man kan dog godt få fornemmelsen af, at spillet er designet omkring at funktionen er slået til, for man straffes hårdt for fejl ift. mange andre bilspil og nogle altiviteter som danger signs, skilteindsamling mm. bliver for frustrerende uden, selv om de også delvist er det med :)

Konsolkongen>Jeg er enig i al din anden kritik, men jeg har alligevel fundet noget glæde ved spillet efter jeg fandt ud af at bruge min egen musik.

Jeg er rigtig glad for det og er også på meget kort tid blevet stor fan af serien, men der er godt nok meget, jeg gerne så gjort anderledes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
5'421 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig