X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 Japan Launch


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 12/12-05 20:45, rettet 12/12-05 20:45 
Kotaku har lavet en glimrende fotoreportage fra 360erens første møde med japanerne.
Check alle linksene under de to billeder.

Kotaku - Sådan gik det!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 12/12-05 22:18 
¥37,900 = 1,967kr.
For premium.

Min bror sidder her i min lejlighed og skal tage flyet til japan i morgen tidlig for at være der et år, så det her er relevante oplysninger for os.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 13/12-05 01:32, rettet 13/12-05 01:32 
Meget sjovt læsestof :)

Der skete lidt mere i Shinjuku...
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3146255
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JAAJAASkrevet 13/12-05 04:16, rettet 13/12-05 13:04 
Ja, men det var også selve hoved-launch-butikken. 1up's fotograf postede nogle af de fotos fra alle de andre launch steder, han besøgte (med gyldne kommentarer), og der var bare dødt.

I went to Akihabara yesterday morning to take photos of the Xbox 360 launch for 1up. Somehow, the pics they chose to use managed to make the launch NOT look like a post-apocalyptic abandoned zombie apocalypse launch. Consequently, I've decided to place a few of my incredible unused photos in this thread to entertain YOU

Og så kom de første tal fra Media Create:

Microsoft Corp., the second-largest maker of video game systems, sold 28 percent of Xbox 360 consoles on store shelves in Japan, according to preliminary figures from market researcher Media Create Co.

Microsoft sold 41,817 consoles in the first two days since the Xbox 360 was introduced on Dec. 10 in Japan, Tokyo-based Media Create said in an e-mailed statement late yesterday. The researcher will publish revised figures tomorrow.

28% solgt. 41,817 på de første to dage. Til sammenligning solgte den originale Xbox 123.000 på de første tre dage. Hvorfor giver de ikke bare op?

Andetsteds i Tokyo - 25 minutter før åbning.
enfenenfenSkrevet 13/12-05 08:53 
Det er vel også forståeligt, at der ikke er blevet solgt flere. Launchtitler er der ikke mange af og dem der er, ser ikke ud til at være for det marked.

Jeg håber Microsoft får lidt bedre fat i det japanske marked denne gang. De har dog ikke fået den bedste start.
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 13/12-05 13:08, rettet 13/12-05 15:00 
Update: Nye tal fra Famitsu: 62.135. Stadig for de første to dage. Stadig håbløst.

Software
Ridge Racer 6 - 29891
Perfect Dark Zero - 14897
Need for the Speed - 6842
jaesjaesSkrevet 13/12-05 13:29, rettet 13/12-05 14:19 
Det er lidt hurtigt at afskrive X360 i Japan IMO. I salgstal kommer den nok aldrig i nærheden af de større japanske konsoller (herunder håndholdte), men når der udkommer lidt flere japaner-venlige spil, kommer der nok til at ske lidt.

Indtil videre har Xbox-brandet jo et ry, i Japan såvel som andre steder, for at være 'konsollen med de vestlige spil'. Er det ikke bare tom snak MS kommer med omkring deres satsning i Japan - og der er ikke rigtig noget, der tyder på dette - så vil der udkomme betydeligt flere spil i denne generation, som tiltaler japanerne. Og så vil de naturligvis købe væsentligt flere konsoller, end de nuværende salgstal indikerer.
KilroyKilroySkrevet 13/12-05 14:19 
Mon ikke maskinen får lidt medvind når Ridge Racer, DoA4 og alle de lækre rollespil dukker op? Det tror jeg nok. Dog er det en lidt sørgelig launch, og MS havde nok haft en bedre en hvis i det mindste DoA4 havde været på hylderne sammen med maskinen.
Kilroy Was Here
dRxLdRxLSkrevet 13/12-05 14:28 
Jeg tror I undervurderer den japanske nationalisme. Jeg tror der findes masser af japanere der gladeligt afstår fra at købe en amerikansk konsol, bare fordi den ikke er japansk (og måske lidt fordi den er amerikansk ;-)).

Jeg tager mulighvis fejl, men jeg har ladet mig fortælle at japanerne i disse år er ved at blive mere "nationalt bevidste", for nu ikke at bruge et grimmere udtryk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 13/12-05 14:53, rettet 13/12-05 15:02 
dRxL har ret, og Ridge Racer var et launch spil.

Det er noget underligt noget, for de vælter sig i amerikansk popkultur. Hip Hop/Rap artister, amerikanske skuespillere o.s.v. er ekstremt populære i Japan for tiden, men når det kommer til konsoller, så vil de fleste hellere slikke deres skosåler end købe amerikansk. Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at launch spillene, ud over Ridge Racer, er fuldstændig malplacerede.
RJKRJKSkrevet 13/12-05 15:14 
Men hvad skulle de da spille på Xbox (forudsat jeres påstand om at manglende salg af konsollen skyldtes nationalitet)? Udover DOA-serien?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 13/12-05 15:31, rettet 13/12-05 15:35 
Jamen ikke noget. Der er ikke noget for dem at spille andet end Ridge Racer lige nu. Pointen var, at der nok skal mere end DOA4 og Blue Dragon til at få MS op af sølet, og var det PS3, havde den, i forhold til 360, solgt som var den støbt i guld selv om den kun launchede med Ridge Racer.

Det har selvfølgelig også noget at gøre med forventningerne om, hvilke spil der kommer senere hen, men nationalitet spiller helt sikkert ind.
RJKRJKSkrevet 13/12-05 15:36 
Ja, fordi folk jo VED at der kommer masser af gode spil til PS3, som de kan lide. Microsoft lovede jo også ret meget med den gamle Xbox (som jeg talte om), og der kom jo ingenting. Wreckless, hurra?

Selvfølgelig giver det ikke Xbox plusser, at den er amerikansk (det gør det vel dårligt i det meste af Europa), men jeg vil da påstå, at Xbox havde solgt omtrent lige så elendigt i Japan, hvis den havde været japansk. For der kom jo ingen spil til den, som japanerne gad at spille (udover DOA-serien).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 13/12-05 16:18, rettet 13/12-05 16:22 
Det tror jeg, du har helt ret i. Historisk set er der masser af japanske konsoller, der har fejlet i Japan. Dog ikke lige så grumt som Xbox. Men situationen med en Xbox, udgivet af et japansk firma men med samme software som den amerikanske Xbox har haft, er også meget hypotetisk. Det er urealistisk at tro, at den ikke havde fået mere support, hvis den havde været japansk. Nationaliteten spiller ind både fra de japanske forbrugeres side og fra de japanske udgiveres side.

Det er da sandsynligt, at Mistwalkers RPG'er kommer til at få noget gang i salget, men jeg tror bare, at der skal meget mere til, for at MS kan få et reelt fodfæste. De skal have lige så mange japanske titler som Sony, og det er vel på nuværende tidspunkt urealistisk at tro på, at de får bare i nærheden af halvt så mange ... eller at de får FFXIV eksklusivt (utopi, selvfølgelig).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-05 17:24 
RJK>
Men hvad skulle de da spille på Xbox?

Final Fantasy XI demoen?

Jeg havde egentlig regnet med et noget bedre salg, nu da de får den med, ved køb af premium pakken.

FFXI demo med Xbox 360
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 13/12-05 17:38 
Det er jo et flere år gammelt spil. Som så vidt jeg husker ikke var nogen succes i Japan alligevel.

Og jeg snakkede stadig om den gamle Xbox ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/12-05 19:54, rettet 13/12-05 19:59 
Det groteske ved hele situationen er dog, at Microsoft har postet enorme summer i den japanske 360 launch. Og de lovede, at de ikke ville gentage deres Xbox1 fejl. Denne gang skulle japanerne overgive sig. "360eren er designet i Japan, så "de" kan lide konsollen", "Vi har allieret os med alle de helt rigtige software udviklere", "Vores 360 messestande er de største nogen sinde set i japan" (som set på Tokyo Game Show 2005 DVDen fra Edge/Nov), "Vores launch line-up er den bedste for en ny konsol, nogensinde" osv. osv. osv.

Men selv Gameboy Advance Micro launchen slår det her med flere længder.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/12-05 20:06, rettet 13/12-05 20:07 
JAA>
Andetsteds i Tokyo - 25 minutter før åbning.

Og resten af billederne:
http://www.yukihime.com/board/360aki/
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-05 00:31, rettet 14/12-05 02:34 
Sindsygt, efter kun 4 dage er prisen allerede faldet med over 50%!

Det har selvfølgelig intet med MS at gøre, men derimod forhandlerne der åbenbart ikke kan få refunderet deres mønt fra MS. Men stadig nice hvis der nu skulle være en enkelt japaner med smag for vestlige spil.

EDIT: Og det viser sig (igen) at X-S ikke poster pålidelige rygter... dælme sidste gang jeg poster noget derfra... :/

Fra 38,800 til 18,800 på 4 dage! - se EDIT!
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 14/12-05 09:11 
Der er åbenbart nogen, der har været for hurtige til at dømme X360 :)

Det kan godt være, at salget har været dårligt og det skyldes blandt andet manglen på titler. Som andre er inde på, så burde der kommer lidt skub i salget, når de nye 'japansk tiltalene' titler kommer på markedet.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/12-05 09:54 
Hvorfor i alverden er Ridge Racer et japaner venligt spil?

Udover at være lavet af Namco altså.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 14/12-05 10:00, rettet 14/12-05 10:22 
Japanerne har, så vidt jeg ved, altid været vilde med Ridge Racer. Det er da vist ikke noget nyt.

Men hvorfor kan jeg ikke svare på. Jeg finder selv spillet meget kedeligt. Nu har jeg så kun prøvet den version, der kom ud omkring launch af PS2.
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 15/12-05 23:57 


Ro på
enfenenfenSkrevet 16/12-05 10:46 
Ok...
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/12-05 13:02 
JAA>
Ro på!

WOW! Den sælger jo som en drøm! Lad os feste! I har virkelig ramt plet denne gang MS.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 18/12-05 14:31 
Ridge Racer 6 er det bedst sælgende Xbox 360-spil i japan. I USA er Ridge Racer 6 det dårligst sælgende Xbox 360-spil. Det med japaner-venligt er nok ikke helt forkert så :)

Ridge Racer sælger godt og skidt
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig