X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround i spil


Svar
TLTLSkrevet 12/12-05 16:18 
Nu har jeg lige fået sat min computer op til at kunne frembrnge div. surround-standarder. Jeg tænkte om der var nogle spil der er lavet i et eller andet format f.eks dolby digital 5.1? eller DTS.

Det kunne være cool at have bare ét spil der udnytter det fuldt ud :-)

(jeg har lagt det her i PC-forummet også, men fik ikke svar tilbage...)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CutePuppyCutePuppySkrevet 12/12-05 18:59 
Det er skam fordi at der ikke er nogen, der er da ingen udviklere der gider at bruge tid på det, når det er så lille en procentdel af kunderne der har det :)
//Cutepuppy
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/12-05 19:00 
Sonic Heroes til PC
TLTLSkrevet 13/12-05 03:31 
Hvis du har ret puppy, så er det sku ret... skuffende.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 13/12-05 03:39 
Så vidt jeg ved er det også noget med maskinkraft at gøre.

Xbox'en var den eneste af konsollerne i sidste generation der havde musklerne til dynamisk 5.1 lyd. Nogle PS2 spil havde det i cutscenes og lignende.

Ovenstående er mulighvis forkert, men vi lader det stå til RJK kommer og slagter mine påstande ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 13/12-05 03:46, rettet 13/12-05 03:51 
TL taler om pc'er, og den gennemsnitlige gamer-pc har vel længe været kraftigere end Xbox :)

Jeg formoder, det har noget at gøre med, at mange spil sikkert understøtter Creatives EAX-standard i stedet. Muligvis opstod denne standard fordi, maskinerne dengang ikke var kraftige nok til surround. Den er i hvertfald gammel.

EDIT: Nu spiller jeg ikke så meget på pc, men jeg Googlede lige, og mange nyere spil understøtter EAX, så det må næsten være forklaringen.
http://www.soundblaster.com/eax/gaming/gamelist.asp
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig