X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Last Hope - nyt spil til Neo Geo AES


Svar
Per SPer SSkrevet 10/12-05 18:58, rettet 10/12-05 18:59 
Et par tyskere har åbenbart sat sig ned og brygget en ny horisontal shmup sammen til Neo Geo AES. Tag et kig på hjemmesiden og se billederne, det ser meget R-Type agtigt ud.

Som altid, især når det drejer sig om AES, er der ingen der har nævnt noget om prisen. Oplaget bliver næppe stort.

Last Hope site
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SøgAArdSøgAArdSkrevet 11/12-05 00:56 
Det ser ikke videre originalt ud, men nyt liv til AES'en er altid godt.

Hvordan får to tyskere et spil ned på et sådan (AES) cartridge og hvor skaffer de selvsamme? Og er det overhovedet lovligt?
Home is where the hardware is..
JAAJAASkrevet 11/12-05 07:04, rettet 11/12-05 07:04 
Det ligner godt nok noget af et R-Type rip-off. Ikke at det behøver at være negativt. Se bare på Katakis, som også var tysk!
SumezSumezSkrevet 11/12-05 19:40 
Eller Pulstar (selvom rygterne vil vide at Irem-folk var involverede). Det ser fandeme lækkert ud. Kan man ikke overtale dem til at lave en MVS-version? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/05-06 21:46 
Var Last Hope ikke annonceret til Neo Geo CD og Dreamcast dengang? Det blev det i så fald:

"as reaction to our customer survey we postponed the release of Last Hope AES version to Q2 2006"

"Good news is, we started finishing the NGCD version of Last Hope. A DC version will follow in Q4 2006/Q1 2007"

AES: Q2 2006
NGCD: Q2 2006
DC: Q4 2006 / Q1 2007

http://www.ngdevteam.com/index.htm

Prisen på AES-udgaven fremgår ikke af spillets officielle site endnu, men det forlyder, at der er købt 40 nye kopier af King Of Fighters 2001 som ofres til Last Hope (lidt skummelt?). Prisen skulle være sat ned fra omkring $700 til $500 (skumle priser uanset hvad - som reglen jo nu engang er med AES-carts).

Last Hope virker efter min smag måske lidt "farvelade"-agtig i sin farvepalette, men jeg ender sikkert med en forudbestilling af NGCD-udgaven. Ejer ikke tålmodigheden til at vente på den til DC. Bliver det mon så kun i EU, når det nu er tyske udviklere? Nu er man jo vant til at nye DC-spil kommer fra Japan, konverteret fra Naomi-board :)

Video (.ZIP, 20MB)

http://www.ngdevteam.com/download/lasthope_video_normal.zip]Last Hope - nyt spil til Neo Geo AES[/LINK]" target="">Last Hope - nyt spil til Neo Geo AES

"Recorded from emulation @ 30fps. The original game runs with 60fps. Some scenes are played being invincible." (note.txt)

Last Hope (AES) P:R infoside
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-06 03:54 
http://www.ngdevteam.com]NG:DEV.TEAM[/LINK]" target="">NG:DEV.TEAM har opdateret deres site. Prisen bliver $550, og Last Hope begrænses til 60 AES carts med holografisk klistermærke og serienr, for at sikre at det er en autentisk version. Der "garanteres" kun et eksemplar ved forudbestilling, som blev skudt igang d. 1/6. Af samlermæssige årsager udgives spillet med japansk insert-design.

Så er der tilføjet en BLOG med flere detaljer omkring spillet og udviklerne selv. Bl.a. at Last Resort har haft største indflydelse på Last Hope, og det skulle have et hurtigere og mere taktisk gameplay end R-Type.

Lad os så få en dato på den NGCD-udgave, tak (stadig Q3 2006).

NG:DEV.BLOG
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/07-06 01:00 
Første anmeldelse af Last Hope kan læses på tysk. Spillet skulle være meget svært, med et gameplay der som allerede kommenteret skulle minde mest om Pulstar og Last Resort samt en sjat R-Type.

Citater fra anmeldelsen oversat til "nogenlunde dansk" :):

"Technisch entpuppt sich Last Hope als echter Knaller."

~ Teknisk er Last Hope helt kanon ~

"Ohne Schützenhilfe von Bruder René hätten wir niemals den letzten Level gesehen."

~ Uden våbenhjælp* fra broder René havde vi aldrig fået set den sidste bane. ~

*findes sikkert bedre oversættelse?

"Dennoch bringt das Spiel eine Menge Freude und bietet mit jedem Level immer wieder frische Ideen."

~ Alligevel er spillet ganske sjovt og byder med hver bane gang på gang på nye friske idéer. ~

"Normalerweise hätten wir drei Sterne vergeben, doch Last Hope verleihen wir einen Bonusstern: Noch nie hat uns ein Spiel von Hobby-Entwicklern positiver überrascht und wir honorieren damit das ambitionierte Projekt."

~ Under normale omstændigheder ville vi have givet tre stjerner, dog tilfalder der Last Hope en bonusstjerne: Aldrig før har et spil fra fritidsudviklere overrasket os så positivt, hvormed vi honorerer det ambitiøse projekt. ~

"Für Neo Geo CD erscheint Last Hope voraussichtlich im August 2006, eine Dreamcast-Umsetzung soll im September folgen. Als nächstes plant NG:DEV.TEAM einen vertikalen Score-Shooter für das Neo Geo."

~ Til Neo Geo CD forventes Last Hope at udkomme i august 2006, mens en Dreamcast-konvertering følger i september. Som det næste planlægger NG:DEV.TEAM et vertikalt highscore-shmup til Neo Geo ~

Lyder jo ellers bare totalt Knall :)

Anmeldelse af Last Hope hos Daddelkingz (tysk)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 20/07-06 11:30, rettet 20/07-06 11:30 
SkyblazeR>
et gameplay der som allerede kommenteret skulle minde mest om Pulstar og Last Resort samt en sjat R-Type.

Hvordan er det overhovedet muligt at putte mere R-Type ind i de spil? :P Anyway, glæder mig til DC-konverteringen så jeg kan komme til at spille det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/03-07 01:33, rettet 13/03-07 01:34 
Ingen herinde der har spillet det? Det udkom til Dreamcast d. 31. januar 2007 (regionfri) med en specialudgave inkl den originale NEO·GEO version (hurtigere projektiler og højere sværhedsgrad). Stadig ingen dato på NGCD-udgaven. Mon man kan finde det til DC inkl. VGA-boks et sted...? Det ville være ganz gut :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 13/03-07 09:42 
Jeg må indrømme at jeg synes $43 er lidt i overkanten for et homebrew DC spil, men overvejer det stadig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/03-07 22:45, rettet 14/03-07 22:45 
Det er heldigvis professionelt trykt osv., så det kan ikke være et helt amatøragtigt homebrew-udspil fra de retro-dedikerede tyskere...håber bare det spiller lidt anderledes end Pulstar. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-07 02:36, rettet 05/06-07 02:37 
Last Hope er jo en tuff mama af et spil! Synes det er sværere (mere nådesløst) end Pulstar, og heller ikke lige så afbalanceret efter min mening (hvis Pulstar i det hele taget af nogen opfattes som havende en god spilbalance ;)). Virker teknisk meget flot igennem det halve stykke af første bane, jeg tror jeg er kommet :/ Indtil videre er det lydsporet der motiverer mig til at kæmpe lidt længere. Får mig af en eller anden grund til at tænke på Blade Runner, når jeg spiller Last Hope, weird I know :)

EDIT: BTW, spiller det på Dreamcast.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RooneyRooneySkrevet 05/06-07 09:06 
NTSC-uk er ikke alt for glade for det :-)

http://www.ntsc-uk.com/review.php?platform=sdc&game=LastHope

4/10
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 05/06-07 10:07 
Som en shooterfan skal man da have spillet og især hvis man har en Dreamcast. Jeg ved jeg skal... ;-)!
Bashful Neophyte
RooneyRooneySkrevet 05/06-07 10:35 
Hvis jeg stadig havde en Dreamcast, så ville jeg sandsynligvis osse købe det; Altid godt med en god grund til at støve en konsol af :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 05/06-07 10:44 
Hva? Kan du så komme ud og købe den ;-)!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/06-07 07:15, rettet 06/06-07 07:16 
Det ser grimt ud i grafik, men det er også fordi det ikke er japaner der har lavet det:) Men cool der kommer noget nyt, hatten af for det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-07 09:33 
Jeg tror man skal se det køre. Jeg synes heller ikke at det ser ud af så meget, men grafikken er blevet rost meget rundt omkring.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-07 15:58, rettet 06/06-07 16:01 
Man skal klart se det i aktion for at vurdere grafikken rigtigt. Opløsningen er ikke for fed på fladskærm over RGB, men spillet understøtter også VGA-boks til DC (har desværre stadig ikke en sådan endnu). Synes ellers det pænt imponerende med de 4 parallaktiske akser i baggrunden - der giver god dybde - og de komplet animerede CGI-fjender. Der er mange detaljer at holde øje med, som er en af grundene til, at jeg har lyst til at spille og se mere af Last Hope. Fjendernes projektiler kan bare være så vanvittigt irriterende at undvige, medmindre man har spillet det så mange gange, at man forudser deres mønster (der kan være så Contra-agtigt frustrerende). Eller virkelig vænner sig til brugen af den taktiske 360 graders beskyttelsesenhed, der både kan bruges til at ramme og undvige fjendens ildkraft. Glæder mig dog til at få lidt mere styr på spillet, så jeg kan vise jer hvordan det skal spilles til næste konsoltræf... ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-07 16:06 
Køb en VGA box så tør jeg godt garantere at det kommer til at se fantastisk ud.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 06/06-07 16:07 
Jeg var ikke imponeret, da jeg prøvede det. Måske havde jeg for høje forventninger og gav det ret sikkert ikke en stor chance. Men det virkede som en "typisk" homebrew-klon. Kompetent, ja, men stadig tydeligvis homebrew.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-07 19:26 
Netop derfor jeg ikke købte det. 230 kr virker al for meget for noget hjemmelavet, især når der findes så mange andre "rigtige" shooters derude jeg endnu ikke har spillet.

Er det forresten trykt på GD-Rom eller en alm. CD?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-07 22:13, rettet 06/06-07 22:14 
Almindelig cd. Der kom for nylig en Limited Edition-udgave til DC med musikken på vinyl. Så det er jo ikke de helt ordinære homebrew-folk, men virkelig dedikerede mennesker (der meget muligt er ligeglade med hvorvidt de kommer frem i verden af at have gjort det). Havde dog set at de gjorde noget lidt andet end "bare" at kopiere et spilkoncept, og blande det med deres egne ideer, der alligevel er set i andre afskygninger før. Det imponerende her er vel næppe spillet som helhed, men dét at de har formået at færdiggøre og udgive noget, der er set meget mere amatøragtigt end det her.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig