X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Demoer og arcade-spil


Svar
ComradeComradeSkrevet 10/12-05 16:50 
Jeg er som så mange andre ret vild med det nye initiativ fra MS, om at kunne downloade demoer direkte fra Xbox Live.

Men jeg tænkte på, at det kunne være spændene at vide hvilke demoer der vil komme, og hvornår de kommer da man tit spilder lidt tid på lige at tjekke om der nu skulle være kommet en ny demo. :-)
Nogle der ved nærmere om dette, eller bare lidt om deres planer med... Se hele indlægget
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
76 emne(r).
« < 1 2

Svar
dRxLdRxLSkrevet 09/01-06 22:21 
Jeg må indrømme at jeg er lidt rystet over at I er så glade for det, da det for mig er noget af det værste jeg længe har prøvet og nærmest uspilleligt.

Jeg er bare overrasket og ikke ude på at tvinge jer til at acceptere mit standpuntk (I har givet spillet det langt mere end mine 5minutter), så jeg konstaterer blot.

Der må være kvaliteter i spillet jeg har overset eller også deler vi ikke spilsmag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/01-06 23:20, rettet 09/01-06 23:22 
Spilkontrollen er ass. Det er vi enige om :-)

Edit: Hvis det at det nærmest kører i små laaaangsomme hak når man trykker på knapperne skyldes animationen, så er vi helt enige. Eller måske er min Xbox crappy.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JmogJmogSkrevet 10/01-06 01:06 
Jeg er helt enig med Daniel. Flot - meget flot endda. gameplaymæssigt er der dog absolut intet, der kan retfærddiggøre et indkøb.

Det er bare ikke sjovt.
JmogJmogSkrevet 10/01-06 03:34 
Der bliver bare færre og færre grunde til ikke at være på Live (særligt da Silver er gratis). Nu er en PGR3-demo nemlig blevet tilgængelig. Jeg kan ikke selv sige noget om den, da jeg har spillet i forvejen og derfor ikke brug for demoen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-06 14:43, rettet 10/01-06 14:53 
Nu har jeg også lige fået prøvet demoen af Fight Night.

Alt i alt er jeg ikke synderligt imponeret. Grafikken er godt nok flot, det må jeg give det. Men selve gameplayet er da sindsygt langsomt, og passer jo slet ikke med den overivrige kommentator. Det er godt nok ikke et særlig spændende spil, så hellere Greatest Heavyweights på MD'en.

EDIT: Jeg bryder mig heller ikke synderligt om at der sker et i gameplayet og noget andet i replayet. Det er da fint nok at flæsket blævrer og blodet sprøjter, og flot ser det da ud, men det var jo bare ikke det der skete...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 26/01-06 11:04 
Så kom der også en demo fra Full Auto op på MarketPlace :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-06 12:21 
Kunne man ikke omdøbe denne tråd til Demoer og Arcade spil?

Marble Blast Ultra er også kommet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/01-06 12:26 
Your wish is my command :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 26/01-06 12:29 
Marble Blast? Hvornår? Jeg synes da jeg tjekkede igår. Jeg vil hjem fra arbejde. :-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-06 12:37, rettet 26/01-06 12:38 
I går kl. halv to om natten :) Det virker desuden også meget godt.

EDIT: I DAG kl. halv to om natten, hedder det jo...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 26/01-06 13:02, rettet 26/01-06 13:04 
Wehner>
Your wish is my command :)

Kan jeg få RJK bannet for lemfældig omgang med fakta?

In other news: Jeg glæder mig så meget til at prøve Marble Blast. Det skal være min "treat" når jeg har overstået dagens dont.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fumfumSkrevet 26/01-06 13:13 
Moi ossi. Den har jeg set frem til. Hvad koster den af point?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KilroyKilroySkrevet 26/01-06 13:20 
Hep! Det var også på tide med Marble Blast. Jeg må fluks kigge på det:o
Kilroy Was Here
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-06 13:23 
fum>
Moi ossi. Den har jeg set frem til. Hvad koster den af point?

800. Jeg købte det efter 5 min spil. Der er også online multiplayer for op til 8 spillere. Det virker interessant.
Spiller nu: Phantasy Star IV
fumfumSkrevet 26/01-06 13:29 
Nu skal du ikke blive alt for vild, du er stadig efter mig i geometry wars
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-06 13:39 
Ja den lever du højt på hva? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/01-06 13:21 
Ville ikke lige starte en ny tråd for så lidt, men nu fik jeg endelig prøvet Marble Blast, og jeg tror bare jeg nøjes med demoen. Godt at man har den mulighed.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 29/01-06 14:06 
Det var ærgerligt, for "vi" har brug for hjælp til at få bare lidt has på Kamek ;)

Lidt over en tredjedel igennem spillet, vil jeg vurdere det som et ret sjovt spil. Enkelte baner bærer dog præg af, at de kan klares med en "super-metode" i stedet for udelukkende evner. Lidt som om udviklerne ikke havde forudset, at det var muligt. På den anden side, er det sjovt at finde disse "genveje". De første 10-15 baner er måske også lidt for simple, og spillet er generelt ikke så charmerende, som det kunne have været (sterile baner, kedelig og ensformig musik). Men stadig et af de bedste af de XBLA-spil, jeg har prøvet.
dRxLdRxLSkrevet 29/01-06 14:33 
Hvordan er multiplayer?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 30/01-06 01:28 
Jeg har ikke prøvet det (har kun Silver i øjeblikket). Det skulle være ganske sjovt. Dog kun én spiltype. Man triller rundt på specifikke multiplayer-baner, og så spawner der en pulje ædelstene, man skal skynde sig hen og samle op. Bagefter spawner der så en ny pulje. Man har en blast power-up-ting, man kan bruge til at skubbe til de andre med.
dRxLdRxLSkrevet 30/01-06 02:42 
Problemet består så. Nemlig at det grundlæggende ikke er et godt spil, på den måde som f.eks. geometry wars er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 30/01-06 14:29 
Begge spil er gode, og begge spil kunne være bedre. Så fantastisk godt, som mange gør det til, er Geometry Wars altså heller ikke (IMO osv.). Det fremstår vel bedre end det er, fordi det er så simpelt opbygget, at der ikke er plads til så mange designfejl. Desuden er det et gennemprøvet koncept, hvilket også gør det sværere at lave fejl. Småproblemer er der skam, som diskuteret i en anden tråd.
dRxLdRxLSkrevet 30/01-06 15:23 
Tjaeee jeg synes nu godt jeg kan sammenligne de to spil.

GW:E's styrker er for mig at se:

- Next gen grafik. Du kan stille dig undrende overfor dette udsagn, men jeg lader det stå indtil noget lignende (med lige så mange partikler) fungerer på sidste generations konsoller.

- Gameplay der er nogenlunde åbent. Forstået på den måde at alting deri er parametrisk bestemt. Fjenderne har et forudbestemt bevægelsesmønster, og så ændres deres spawn-frekvens og hastighed bare som spillet skrider frem.

Der er nogle lignende punkter hvor MBU svigter mine forventninger:

- For simpel grafik. Der er vist ikke nogen der vil argumentere for at et meget lignende spil ville kunne gøre på den gamle xbox. Det ærgrer mig især at overfladetexturerne er i så lav opløsning.

- Alt for geometrisk (som i kantet) banedesign. Både fra et æstetisk og et gameplay mæssigt synspunkt ville jeg gerne have haft rundere og mindre symetriske former på banerne. Gameplay mæssigt ville det have betydet at man i langt højere grad skulle forholde sig til hvordan man arbejde med sin inerti i forhold til det mere ujævne underlag.

- Alt for linæert. Forstået på den måde at banerne så vidt jeg kan se er konstrueret til at blive klaret på én bestemt måde, som det så er spillerens opgave at regne ud. På nogle baner vil der så være smuthuller/glitches der tillader helt utrolige tider, men de vil også være få og éntydige.


Lyden/musikken tager jeg ikke stilling til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 30/01-06 15:57, rettet 30/01-06 16:00 
dRxL>
Gameplay mæssigt ville det have betydet at man i langt højere grad skulle forholde sig til hvordan man arbejde med sin inerti

Hvordan det? Jeg går ud fra, at du med inerti mener kuglernes fysik og tyngdepåvirkning i denne sammenhæng. Og så kan jeg ikke se, det gør den store forskel. Som det er nu, skal man stadig arbejde med teknikker som balance og at skære hjørner osv. (som i racerspil). Der er også baner, hvor man skal manøvre rundt om forhindringer på underlaget, så resultatet er for mig at se stort set det samme. De firkantede baner, har så den fordel, at man lidt lettere kan bruge den taktik at "hoppe over et hjørne" i et sving, i stedet for at skulle "køre" hele vejen rundt i svinget. Det kræver en del teknik og er ret sjovt. Senere ændrer geometrien sig iøvrigt en del, da nogle af banerne simulerer klipper med mere, så man på én gang skal koncentrere sig om x og y-aksen. Igen sjovt og udfordrene.

Alt for linæert. Forstået på den måde at banerne så vidt jeg kan se er konstrueret til at blive klaret på én bestemt måde, som det så er spillerens opgave at regne ud. På nogle baner vil der så være smuthuller/glitches der tillader helt utrolige tider, men de vil også være få og éntydige.

Nej, nogle baner har mange løsningsmodeller (dog primært de baner, hvor man skal samle ædelstene). Men rigtig nok skal man selvfølgelig finde frem til den bedste uanset type, hvilket både kan ses som en af spillets største styrker og svagheder. Første udfordring er altså at finde den bedste løsning, og den næste er at lave en god tid. Det er rigtig, at på nogle baner (specielt på begynderbanerne), er den hurtigste vej entydig og dum, fordi, det indimellem bare kræver et par drej og et hop, og så er det slut.

Faktisk ville det måske allerbedst være, hvis banerne var endnu mere lineære, så det kun kom an på evner, og ikke så meget at gennemskue "superløsningen". Specielt når der nu er leaderboards. Evt. som i SSX, hvor der er to ruter på mange baner. En let men langsom, og en svær men hurtig.
ComradeComradeSkrevet 04/03-06 11:50 
Blev vi ikke lovet en Ghost Recon demo i går d. 3 ?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JmogJmogSkrevet 04/03-06 13:00 
Har de ikke kun sagt at der ville komme "noget nyt" omkring nu? The Outfits udgiver har i hvert fald lige bekræftet at deres demo kommer på marketplace indenfor et par dage.
76 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig