X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nogen der genkender denne mail?


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 19/05-03 22:08 
Det drejer sig om en mail a la TP@av-supply.dk, jeg ved det er en mail med vira, men jeg får sådan ca. 3 mails fra den adresse om dagen, i stedet for de ukendte jeg plejer at få.
Så jeg er bare nysgerrig på om der er en herinde fra der ejer den.
Spiller nu: Halo 3
FanboyFanboySkrevet 19/05-03 22:21, rettet 19/05-03 22:21 
Nej det har jeg ikke hørt om, men jeg får godt nok også mange mails hver dag. Jeg får ca. 4 hver dag, fra personer jeg ikke kender, ja endda nogle gange fra folk her fra forummet, hvor der bare står nogle underlige skrifttegn.

Nogle gange får jeg mails fra folk der siger at jeg sender mails til dem, selvom jeg ikke gør det.

Er sgu ved at være træt af det pis!
JesperJesperSkrevet 19/05-03 22:24 
Prøv lige at kør et virustjeck på din computer - en virus kan jo sagtens sende sig selv videre via din kontaktliste, så i teorien (og praksis) kan du sagtens sende mail til andre uden du selv ved det...
FanboyFanboySkrevet 19/05-03 22:27 
Jeg bruger Ofir mail, så den mulighed er udelukket. Og så vidt jeg ved har jeg ingen personer i min kontaktliste.
PapandPapandSkrevet 19/05-03 22:32, rettet 19/05-03 22:32 
Det er fuldstændig ligegyldigt om det er en ofir mail. Tror heller ikke du får meget ud af et virustjek. Jeg brugte (bruger) engang en Jubiipost mail adresse. Her fik jeg også masser af virus mails samt mails fra folk, der skrev jeg sendte virus til dem. Jeg kan med 99,9% garantere, at jeg ikke har virus. Kører ofte virus tjek.

Hvordan det så kan ske, forstår jeg ikke. Det kan være et generelt problem med disse gratis mailkontis? Mon ikke nogle af de mere IT-kyndige folk har forstand på den slags?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
LWSLWSSkrevet 19/05-03 22:43 
Det er et meget udbredt problem for tiden. Vira som Klez finder Outlooks addressebog på den inficerede computer, og indsætter så de email addresser den finder tilfældigt i til/fra felterne. Derfor betyder det, at du/I kender en, som har jeres email addresse i sin Outlook (Express) og er inficeret med en virus.

Jeg havde det samme problem. Fandt den inficerede "synder" og fjernede 54 dårlige filer fra hans computer.

Jeg kan varmt anbefale anti-virus programmet AVG. Det er gratis, og opdateres tit med nye virus-definitionsfiler.

ps. Dumme mennesker skulle ikke have lov til at få internetforbindelse, uden at have anti-virus installeret.
FanboyFanboySkrevet 19/05-03 22:49 
Hvor kan AVG hentes?
LWSLWSSkrevet 19/05-03 22:52 
Jeg kan forresten fortælle jer hvordan man gennemskuer sådan en lusket virus, og finder ud af, hvem der i virkeligheden har sendt den. Sad lige og legede med en måde at gennemskue dem på, og faldt over følgende:

... det kræver dog, at man bruger Outlook.

1) Find en af disse latterlige virus-emails.
2) Højreklik på den.
3) Vælg properties/egenskaber.
4) Vælg fanebladet details/detaljer.
5) Kig efter "Return-Path: <EMAIL>" - Hvor EMAIL er synderens email addresse.

Gør det HVER gang i modtager sådan en email, og informer den rigtige afsender, om hans infektionsproblem - anbefal eventuelt AVG som en gratis løsning.
PapandPapandSkrevet 19/05-03 22:52 
Jeg bruger også AVG. Prima anbefaling herfra også. Kan desværre ikke huske hvor man henter det.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
LWSLWSSkrevet 19/05-03 22:53 
Fanboy >
Hvor kan AVG hentes?

Enten ved at søge efter ordene AVG og anti-virus på Google, eller på www.Majorgeeks.com
PlaykidPlaykidSkrevet 20/05-03 06:59 
Bruger Hotmail, Outlock får sjovt nok ikke en eneste underlig mail.

Norton antivirus melder ikke om virus.
Spiller nu: Halo 3
FeldthausFeldthausSkrevet 20/05-03 07:52, rettet 20/05-03 07:53 
PS2 playkid >
Det drejer sig om en mail a la TP@av-supply.dk, jeg ved det er en mail med vira, men jeg får sådan ca. 3 mails fra den adresse om dagen, i stedet for de ukendte jeg plejer at få.
Så jeg er bare nysgerrig på om der er en herinde fra der ejer den.

det er fra denne side

super god kabel butik
gamertag: FELDTHAUS DK
PlaykidPlaykidSkrevet 20/05-03 08:24 
Underligt, har aldrig set det side før...
Spiller nu: Halo 3
LWSLWSSkrevet 20/05-03 10:06, rettet 20/05-03 10:09 
Som sagt kommer sådan en email sjældent fra den umiddelbare afsender, men derimod en hvilken som helst person, der har både dig og den umiddelbare afsender i sin addressebog.
Det er ikke den side der sender dig de emails.

Tilføjelse:
Hvis du er med på at videresende den til mig, kunne jeg se, om ikke den stadig er til at spore.
PlaykidPlaykidSkrevet 20/05-03 10:10, rettet 20/05-03 10:10 
Nå ja, just got a little turned around, thats all;)
Spiller nu: Halo 3
ckruseckruseSkrevet 20/05-03 12:13 
@Fanboy: Hent det hos udvikleren, Grisoft. Du skal have fat i Free Edition. :)

AVG @ Grisoft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig