X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan ikke logge på Xbox Live


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 09/12-05 17:53, rettet 09/12-05 18:08 
Jeg er endnu ikke kommet på Xbox Live med 360'eren (nu har vores internet så også lige været nede i flere dage - tak til Stofa), for når jeg når til punktet "MTU" på log-on menuen står der "failed" og der bliver ikke oprettet forbindelse.

MTU (Maximum Transmission Unit) skal åbenbart være 1365 eller derover for at XBL virker, men jeg aner ikke hvor dette justeres. Jeg tilslutter maskinen direkte, ingen router, switch etc. er i brug. Vores internet er FlexRate 2048/256.

Nogen der ved hvordan dette problem kan løses? Godt nok havde jeg også nogen problemer med at få XBL til at virke på den gamle box, men der var "MTU", så vidt jeg husker, slet ikke en faktor... Jeg har forsøgt at google problemet, men jeg fandt intet brugbart. Hjælp en stakkels mand der endnu ikke har fået prøvet Geometry Wars :)
(...)
lkzlkzSkrevet 09/12-05 23:40, rettet 09/12-05 23:44 
Du skal nok have fat i Stofa, fordi det er noget som skal ændres i din opsætning på din router. Typisk har routeren et web interface på sin ip adresse eg. 192.168.0.1, så du ka jo prøve at åbne routerens ip addresse i en browser og se om det er noget du kan ændre.
McLovin
WehnerWehnerSkrevet 10/12-05 01:06 
Jeg kan sige så meget, at MTU også var en faktor på den gamle Xbox.

Jeg kan også sige så meget, at sandsynligheden for, at dit Xbox Live kommer til at køre under middel, er over middel - fordi du har Stofa.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/12-05 14:35, rettet 10/12-05 14:48 
I en mail fra Stofa Support bliver det sagt, at jeg skal have familieopkobling og tilmelde maskinen always-on for at det virker. Familieopkobling bør da ikke være nødvendigt (det var det ikke tidligere), så længe jeg ikke har tænkt mig at bruge computeren og Xbox'en samtidig? Det må vist bare være en Stofa medarbejder, der prøver at prakke mig en dyr og, for mig, unødvendig service på.

For at tilmelde maskinen always-on, skal jeg kende 360'erens MAC adresse. Ved i hvor man finder den?

Wehner>
Jeg kan sige så meget, at MTU også var en faktor på den gamle Xbox.

OK. Hvad jeg mente var, at jeg vist ikke stødte på nogen problemer på dét punkt, med den gamle box.

Jeg kan også sige så meget, at sandsynligheden for, at dit Xbox Live kommer til at køre under middel, er over middel - fordi du har Stofa.

Hmm, du har muligvis ret. Det kørte da heller ikke fejlfrit på Xbox, men jeg håbede lidt, at en kombination af forbedret Xbox Live og StofaNet, samt at vores forbindelse er blevet hurtigere, ville hjælpe på det. Hvad er andre brugeres oplevelser med Xbox 360 og Stofa? Fejlfri log-on proces og stabil forbindelse derefter eller..?

Edit: Jeg kan se jeg ikke er den eneste Stofa kunde, der har dette problem :/

Tråd på Xboxlife.dk
(...)
rapsacrapsacSkrevet 10/12-05 15:45 
jeg er temmenlig sikker på at du kan finde din MAC adresse inde i xbox-dashboardet. kig under opsætningen af Live så skulle det fremgå oppe i venstre hjørne.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 11/12-05 11:02 
Hvad er MTU ?
FizbanFizbanSkrevet 11/12-05 12:17 
Søg og du skal finde =)

Maximum Transmission Unit (MTU)
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 11/12-05 21:50 
rapsac>
jeg er temmenlig sikker på at du kan finde din MAC adresse inde i xbox-dashboardet. kig under opsætningen af Live så skulle det fremgå oppe i venstre hjørne.

Jeg fandt den! (dog vist ikke det sted du beskriver). Efter at have tilmeldt 360'eren always-on ser skidtet endelig ud til at virke. Herligt.
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig