X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

To nye Valkyrie Profile spil: PSP og PS2


Svar
JAAJAASkrevet 09/12-05 06:38, rettet 09/12-05 06:40 
Nå ja, så ét nyt og ét halvnyt.

PS2:

To nye Valkyrie Profile spil: PSP og PS2

PSP:

To nye Valkyrie Profile spil: PSP og PS2

PS2 versionen skulle være VP 2, mens PSP spillet er en opdateret remake of originalen med ekstra materiale, der binder det til 2'eren.

PS2 går da virkelig ud med et RPG brag. Det er lige før, den stadig kan nå at komme på højde med PSX. Heller ikke dårligt for PSP med Outrun 2 og VP Remake de seneste dage.

Famitsu (brug babelfish eller lign.)
la0sla0sSkrevet 09/12-05 09:37 
Det er dælme (dejligt ord ikke?) en god nyhed her på en fredag. Det må jeg sige! Jeg sad og rodede med etteren engang, men kom aldrig i gang med det. Ikke fordi det virkede dårligt, men fordi det virkede... ja simpelthen for stort... og på den tid havde jeg ikke tiden til det spil (har jeg nu?). Nu får jeg i hvert fald chancen igen!

Det virker til at Square (Enix) har en tendens til at satse mere til sidst i en konsolsløbebane? Det har vel noget at gøre med, at de har tjent pengene på den, til at kunne gøre det nu (og så har ført det med over i Enix fusionen), og det er jo kun glædeligt når succes medfører den her slags ting. Selvfølgelig har det nok også noget at gøre med et bedre udviklet toolset til en konsol der er lettere at bruge. Det kunne jeg gætte mig til.

Så må vi bare håbe på, at de ældgamle "nyheder" om et nyt Chrono spil ved navn Chrono Break bliver til noget, muligvis er jeg ikke updated længere på det, hvilket ikke ville undre mig, men gad vide hvad der mon sker der. Yessir!
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 09/12-05 12:21 
Mon ikke bare det skyldes, at Square Enix har en tendens til at forsinke spillene ret meget (Kingdom Hearts 2 og især FFXII skulle jo være kommet for længe siden), og omvendt ikke ligefrem er glade for Rare-taktikken...

("bliver vi forsinket kan vi jo bare konvertere hele spillet til en helt anden platform")
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/12-05 15:54 
Det var da bemærkelsesværdigt, så lidt postyr denne nyhed har skabt. Der hersker virkelig en meget dansk, eller i hvert fald anderledes, smag her på Play:Right. Egentlig interessant.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 09/12-05 16:13 
Hvad mener du?

Og afviger P:R virkelig så meget fra andre steder? Er der i det hele taget så mange, som stadigvæk går så vanvittigt meget op i Square-Enix's (nye) spil?
JAAJAASkrevet 09/12-05 17:00, rettet 09/12-05 17:05 
Goodtimes>Og afviger P:R virkelig så meget fra andre steder? Er der i det hele taget så mange, som stadigvæk går så vanvittigt meget op i Square-Enix's (nye) spil?

P:R afviger en del på nogle punkter (det er mere ... skal vi sige .. provinsielt?), og ja :)

Bed mig ikke om at stille det hele op i et skema eller komme med en længere forklaring. Jeg gider ikke :P
Alf81Alf81Skrevet 09/12-05 17:47 
Goodtimes>
Og afviger P:R virkelig så meget fra andre steder? Er der i det hele taget så mange, som stadigvæk går så vanvittigt meget op i Square-Enix's (nye) spil?

Ja! Ja!

Noget af det grundlæggende, for at jeg selv, overhovedet kommer herinde, er da at man kan finde andre med samme spil-smag som én selv. Om der så er tale om en ny eller gammel udgivelse, er underordnet.

At der så efter min smag, er ved at være lidt for meget XBox/360, er en anden diskussion ;p
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 09/12-05 17:57, rettet 09/12-05 18:18 
Alf81>
At der så efter min smag, er ved at være lidt for meget XBox/360, er en anden diskussion ;p

Det er også min opfattelse. Det er noget, der har ændret sig siden starten. Der er mindre Valkyrie Profile (læg mærke til, hvordan jeg her holder den røde tråd til emnet!) og mere Combat Elite: 4x4 Xtreme-et-eller-andet*.

*Den vestlige pendant til Rape Rape Highschool: ~Memories of 'that place' In Summer Days~ Kinpachi Sensei Final Edition.
Alf81Alf81Skrevet 09/12-05 18:16 
At der kommer et ValkyrieProfile til PSP, er efter min opfattelse en meget stor nyhed. Og har da også siden jeg først så tråden, brugt en del tid på at lede efter flere screenshots :)

Sjovt, for ikke andet end et par dage siden, sad jeg netop og brokkede mig til en kammerat ang. De manglende RPG'er til PSP'en.

Apropos SquareEnix's sløv-steiner-mode, mangler de da stadig en del til GBA'en ;) Har siden den lille håndholdte ramte gaden, ventet på ChronoTrigger etc.
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 09/12-05 18:18, rettet 09/12-05 18:19 
Der er jo jo FF IV, V og VI på vej til GBA'en. Alt for sent, men de er dog på vej.

Jeg har ikke kunnet finde nogle screenshots af PSP VP :/
Alf81Alf81Skrevet 09/12-05 18:30 
JAA>
Jeg har ikke kunnet finde nogle screenshots af PSP VP :/

Undskylder mit misvisende "flere screenshots". Men tænkte bare automatisk at det blev et remake af den allerede eksisterende PS titel. Så det var mere ment som en tur ned ad memorylane :)
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 09/12-05 18:36 
Var det originale Valkyrie Profile da et særligt fremragende spil? Jeg mindes at have spillet en times tid af en preview-kopi for mange år siden, hvor det ikke gjorde det store indtryk. Jeg kan se at der ikke er én eneste herinde der har spillet i deres samling, så det har næppe heller gjort det store indtryk på de fleste andre. Fortjent eller ej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/12-05 18:53, rettet 09/12-05 19:19 
Det er i hvert fald unikt, og efter manges mening, ja, et særligt fremragende spil. Jeg har haft det og spillet det en 5 timers tid. Kombinationen af en ekstremt detaljeret og ret anderledes historie, som har mange valgmuligheder og udfald, masser af virkelig flotte anime tegninger/designs og det sidescrollende action gameplay gjorde det til noget der var ret interessant. Jeg fik slet ikke gennemført det, da der kom så meget godt i den periode, men jeg har da spillet nok til, at jeg glæder mig meget til et remake, hvor der er strammet op på f.eks loadtider. Stemmerne var aldeles horrible til tider, så dem håber jeg også, de har lavet om.

Der er en god portion i udenlandske kredse, der regner det som et af de allerbedste RPG'er nogensinde. Det har jeg ikke spillet det nok til at kunne udtale mig om, men det er da en indikation af spillets kvalitet. Anmelderros skortede det heller ikke på.

Eksempel fra RPG Fan:

To sum it up, you can't go wrong with Valkyrie Profile. With such a deep battle system, an advanced skill and trait system, and an intriguing story all presented with crisp graphics and sound, VP boasts one of the best RPG experiences on the PlayStation. The only group of RPG fans who couldn't possibly enjoy this game are those too attached to the ease and dullness of the norm.

IGN:

But you shouldn't be afraid of Valkyrie Profile's complexity. Its depth and originality are part of what make it great. Yes, it is a great game, and I recommend it wholeheartedly to RPG fans, buried though they may be in great games this year. If you want yet another fascinating tale to experience, mixed with as much innovative gameplay as any role-playing game around, make room in your budget and your schedule for this one.

Gaming Age:

Every so often a game comes along that not only redefines a genre but also sets the bar by which other games will be judged. Valkyrie Profile is that game. Some people might be quick to dismiss it as being just another RPG in what's becoming a very crowded market on the PlayStation. Unfortunately for them, they would miss out on one of the most addictive and original RPGs to be released thus far.

Og der er genklang i de fleste anmeldelser. Next Generation, mine nu hedengangne guder, gav det godt nok kun 3/5, Gamespot 7/10, så det har sine fejl, men altså ...

At spillet ikke udkom i EU har selvfølgelig noget af skylden for den manglende interesse, men nu har jeg da forsøgt at hype det lidt :)
Alf81Alf81Skrevet 10/12-05 02:37 
JAA>
At spillet ikke udkom i EU har selvfølgelig noget af skylden for den manglende interesse, men nu har jeg da forsøgt at hype det lidt :)

Kan kun give dig ret, tilgængelighed har utroligt meget at sige. Tvivler på at selv en titel som FinalFantasyVII ville give 95 hits i 'samler', hvis spillet ikke var udgivet herhjemme.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 10/12-05 03:28 
Sikken en analyseevne...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 10/12-05 03:47 
Ja, lidt af en Sherlock er man vel... :)

Men at nævne at ingen har det i deres 'samling', kan vel kun være et forsøg på at overbevise sig selv om at spillet ikke er godt?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 10/12-05 11:56 
Det indikerer da i hvert fald ikke det modsatte... Desuden var det mere for at svare Jannik på, hvorfor folk ikke dånede over nye VP-spil. Det ville da være ret plat at gøre, når det nu åbenbart ikke er ret mange af os, der har noget nærmere forhold til "serien". Det er vel nærmest den Square Enix-serie vi kender mindst til, og det er jo ikke fordi firmaet laver flere og mindre spil, så de fleste af os burde vel nærmest _ærgre_ os over et nyt Valkyrie Profile - de kunne jo også have brugt kræfterne på at lave et nyt Vagrant Story, et nyt Chrono eller måske et nyt Final Fantasy Tactics... Når det er sagt, ser jeg da selvfølgelig frem til disse spil, når de engang kommer på engelsk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 10/12-05 13:16, rettet 10/12-05 13:53 
RJK>de kunne jo også have brugt kræfterne på at lave et nyt Vagrant Story, et nyt Chrono eller måske et nyt Final Fantasy Tactics...

Højst usandsynligt. Det er en Tri-Ace affære, så det er nok ikke Square personale, der er sat på sagen :P Det kunne være blevet til et Star Ocean spil i stedet, men sådan et har vi jo haft for nyligt, og Tales kan Square Enix dårligt udgive. De har også lige lavet et originalt spil, Radiata Stories. Som sådan kunne det faktisk ikke være meget bedre end Valkyrie Profile, hvis de skulle fortsætte med et etableret navn.

Desuden er kombinationen af få udgivne kopier, manglende PAL udgivelse og priser på eBay, der kan nå op over 2000 kr. nok en stor del af årsagen til, at der ikke er folk herinde, der har spillet. Det er så nok også årsagen til den manglende respons :P
Alf81Alf81Skrevet 10/12-05 15:10, rettet 10/12-05 15:11 
Jeg vil så vælge at se mig selv som en af de få (herinde), der tillader sig at falde i svime over ValkyrieProfile. Det har for mig, været på en klar top10 over mest ønskede titler, siden jeg i sin tid spillede det sammen med en kammerat (nåede desværre aldrig at gennemføre det). Og netop prisen på spillet, har gjort at jeg den dag i dag, ikke selv er i besiddelse af det.

Mht. Et nyt VagrantStory eller et nyt Chrono, kan jeg til dels give dig ret RJK. Men her tror jeg det kan blive meget svært, at komme med nye udgivelser. Da de begge er så gennem-pollerede titler, er jeg bange for at de ikke vil leve op til folks forventninger.
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 10/12-05 15:20, rettet 10/12-05 15:34 
Jeg vil bare have et Vagrant Story remake med stemmer, så jeg rent faktisk kan høre Ashley ytre klichéen "I AM the reinforcements". :P Nå ja, så må de da også godt droppe de overkomplicerede smedjer.
Alf81Alf81Skrevet 10/12-05 17:41 
Lige præcis smedierne fandt jeg meget veludførte. Derimod Junction-systemet i FFVIII, fovirrede mig i så høj grad, at jeg til tider helt glemte hvordan det fungerede :/
Ting om dét og pis.
SephirothSephirothSkrevet 12/12-05 13:59, rettet 12/12-05 14:01 
Hvem har brug for naeste generation, naar de japanske udviklere smider alle disse laekre PS2-titler efter os? Ryu Ga Gotoku, DQ8, FFXII, Kingdom Hearts 2, Seiken Densetsu, Grandia III, Rogue Galaxy og dette? Puha!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 12/12-05 16:13, rettet 12/12-05 16:16 
la0s>
Det virker til at Square (Enix) har en tendens til at satse mere til sidst i en konsolsløbebane?

I dette tilfælde er det jo (Square) Enix. :)

JAA>
Det var da bemærkelsesværdigt, så lidt postyr denne nyhed har skabt. Der hersker virkelig en meget dansk, eller i hvert fald anderledes, smag her på Play:Right. Egentlig interessant.

Jeg havde på en eller anden måde overset tråden, ved ikke hvordan det kan gå til. Men nu kan jeg i hvert fald ikke få armene ned. :) Det har altid irriteret mig at VP var så dyrt til PS1, for jeg vil jo bare spille det.

Jeg kan se at der ikke er én eneste herinde der har spillet i deres samling, så det har næppe heller gjort det store indtryk på de fleste andre. Fortjent eller ej.

Jeg har kun spillet det kort, og syntes heller ikke det var vildt, men har hørt godt om det, og så er det jo umådeligt smukt. Men jeg tør som sagt ikke bare side de $70, det koster, ud efter det.


Og ang. det med "normal" smag og "dansk" smag, kan det vel ikke diskuteres at Enix aldrig har haft samme popularitet i Danmark/Europa som i resten af verden. Deres mest succesfulde spil må vel næsten være Illusion of Gaia/Time og EVO, der som nogle af de eneste faktisk er blevet udgivet herovre. :) Det er vel også en god forklaring på hvorfor VP ikke er at finde i nogens samling herhjemme. Der er også kun to, der har Dragon Quest VII, der efter sigende er et af de bedste RPG'er nogensinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/12-05 16:15 
Glæder mig MEGET til at se hvad GrandiaIII har at byde på. Genneførte 2'eren på Dreamcast, og følte det skam også, men bare ikke så meget som det første i serien.
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 12/12-05 16:27 
Sephiroth>
Hvem har brug for naeste generation, naar de japanske udviklere smider alle disse laekre PS2-titler efter os? Ryu Ga Gotoku, DQ8, FFXII, Kingdom Hearts 2, Seiken Densetsu, Grandia III, Rogue Galaxy og dette? Puha!

Helt enig, og de har bare at oversætte Ryu Ga Gotoku. Alle der har det kan slet ikke holde op med at rose det som Segas helt store come back.
JAAJAASkrevet 14/12-05 16:57, rettet 14/12-05 17:00 
Nye scans fra Famitsu af Silmeria. Det ser ærligt talt latterligt godt ud.

Scans
Alf81Alf81Skrevet 14/12-05 17:55 
Nu har det bare af at udkomme på engelsk!
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 15/12-05 23:35 
Det tror jeg også, at det gør.

Og så er der billeder af PSP spillet til de få interesserede:

http://www.hitcombo.com/attachment.php?s=f0abc35410b99926bef05f13db5769be&attachmentid=150

http://www.hitcombo.com/attachment.php?s=f0abc35410b99926bef05f13db5769be&attachmentid=151

Det har de bare at gøre ...
Alf81Alf81Skrevet 15/12-05 23:58 
Der er, efter hvad jeg kan se, ikke lavet ret meget om? Men det gør mig så ABSOLUT ikke noget :)
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 16/12-05 00:23 
Nej, det er jo 2D i høj klasse i forvejen, så jeg klager ikke. Stemmerne må de dog meget gerne gøre noget ved :/
SumezSumezSkrevet 16/12-05 00:45 
JAA>
Nye scans fra Famitsu af Silmeria. Det ser ærligt talt latterligt godt ud.

Jeg må nu indrømme at jeg havde håbet på 2D.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 16/12-05 04:39, rettet 16/12-05 04:39 
Er det rigtigt? Der har jeg det sådan, at jeg får det bedste af to verdener, fordi PSP versionen er 2D, og jeg aldrig har spillet det bare nær færdigt.
la0sla0sSkrevet 16/12-05 12:01 
Hvor er det genialt. Endnu en fredag morgen og Lars kan smile godt og fint. Primært over PSP versionen. PoPo og Legend of Heroes ser jo mildest talt ud til at være noget palermo, og siden jeg bruger min psp meget mere derhjemme end "on the go" gør et fullblown RPG mig intet.. jeg er happy! Og Valkyre skal nok komme til PSP, de har jo mere eller mindre alt tekst, og selvom jeg også husker dem som værende sølle, må vi nok leve med stemmerne, ak et offer :D
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 18/12-05 04:51 
JAA>
Er det rigtigt? Der har jeg det sådan, at jeg får det bedste af to verdener, fordi PSP versionen er 2D

Men stadig low-res.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 18/12-05 16:44 
Sumez>Men stadig low-res.

Det kan jeg faktisk godt li' :/
la0sla0sSkrevet 18/12-05 18:15, rettet 18/12-05 18:19 
Jeg ligeså... det bringer noget af nørd-romantikken op i én. Man skal jo også kunne se at der er pixels ikke?

EDIT: jeg går ud fra at I ved hvad jeg mener. :)
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 18/12-05 19:22 
Jeg er helt med :D
ChronoChronoSkrevet 11/01-06 08:35, rettet 11/01-06 08:36 
Der er kommet en trailer til PSP-udgaven. Underlige live-action halløj i starten, og nogle få klip fra spillet til sidst. Ellers er den bare fyldt med CGI-sekvenser.

Se filmen...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MarcusMarcusSkrevet 11/01-06 11:37 
Flere anmeldelser af det gamle Valkyrie profile på gamespot, de(brugerne) virker også ret tilfredse:

http://www.gamespot.com/ps/rpg/valkyrieprofile/readers.html

Ærgeligt at det (kun) er til PSP til gengæld. Man skal da også konstant have samtlige konsoller fra hver generation. :)
SumezSumezSkrevet 28/12-06 14:33 
Nogen der har spillet 2'eren endnu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 14:41 
RJK>
de fleste af os burde vel nærmest _ærgre_ os over et nyt Valkyrie Profile - de kunne jo også have brugt kræfterne på at lave et nyt Vagrant Story, et nyt Chrono eller måske et nyt Final Fantasy Tactics...

Vi får det sidste. Ærgeligt at vi ikke får det første.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig