X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Præsentation af MGS4


Svar
enfenenfenSkrevet 08/12-05 13:05, rettet 08/12-05 13:09 
De viser angiveligt spillet frem på et PS3 Devkit.

Der er ingen tvivl om, at det ser godt ud. Jeg håber selvfølgelig også, at det færdige produkt kommer til at se sådan ud. Vi ser dog kun Snake i scenen med et hav af lys- og skyggeeffekter. Det burde ikke være lige så krævende i forhold til, hvis der også var en masse fjender og noget shootout.

Jeg håber snart at vi får noget ægte ingame footage at se fra et PS3 spil - 'actual gameplay' som det siges :)

tag et kig - 28 MB
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/12-05 22:17 
Hvis det er i selve spillet, så er jeg helt klart på PS3 vognen!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/12-05 00:12 
Enfen>
Jeg håber snart at vi får noget ægte ingame footage at se fra et PS3 spil - 'actual gameplay' som det siges :)

Det er præcis det jeg også har ventet på, faktisk siden e3.
are you CHICKEN?
TLTLSkrevet 16/12-05 01:40 
Jeg er ret sikker på at det kommer til at se bedre ud end det der, ingame.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
lightyear dklightyear dkSkrevet 16/12-05 13:06 
Og er det intuition eller.....
are you CHICKEN?
enfenenfenSkrevet 16/12-05 14:08 
Det vil jeg gå ud fra. Der er endnu ikke blevet vist noget ingame fra det 'rigtige' spil.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 16/12-05 14:46 
Det som demonstreres er real-time grafik fra spillets engine på PS3, men selvfølgeligt ikke in-game som sådan :)
enfenenfenSkrevet 16/12-05 15:13, rettet 16/12-05 15:14 
Det er vi klar over ;)

Det er også derfor, at jeg i mit første indlæg skriver, at vi snart vil se noget 'rigtig' ingame footage. Jeg kan personligt ikke bruge sådan nogle demonstrationer til noget specielt. Det der virkeligt sælger for mig, er hvordan det færdige produkt ser ud. Er det ikke sådan for alle? :)
What is the Matrix?
lightyear dklightyear dkSkrevet 16/12-05 15:35 
Ihvertfald for mig.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 16/12-05 16:29 
Enfen>
Det er vi klar over ;)

Ok, troede bare der var tvivl om det var prerendered eller ej :)
RonaldoRonaldoSkrevet 16/12-05 21:51 
Den demo er langt fra hvad den endelige produkt vil blive. Spillet vil imponere endnu mere når vi ser noget konkret.

Demoen mangler selvfølgelig en masse udregninger, for at overhovedet at beskrives som in-game.

Jeg tror godt at vi kan forvente en mere omfattende trailer til E3.
TLTLSkrevet 17/12-05 19:48 
Ja. Det er vel "intuition", men lad os nu se om jeg får ret ;-) Lad os bare sige at jeg forventer mig meget af PS3...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 17/12-05 22:39 
Ikke for noget, men helt ærligt... Jeg syntes der er ved at gå lidt for meget fetish i alt det grafiske wow halløj. Tro mig, det ER (!) imponerende, men spilskaberne ville have større chance for at imponere mig hvis de genopfandt eller revolutionerede gameplay-konceptet.

Teknologien kan give os nok så meget visuel nydelse, men spillet kerne eller 'sjæl' (undskyld min pladder-retorik), har ikke meget med teknologi at gøre.

My five cents, men der er selvfølgelig en masse uenigheder.
The medium is the message.
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/12-05 23:05 
Du har ret imo, derfor glæder jeg mig meget til at se hvad revolution kan finde på gameplay mæssigt, hvis ikke i starten så ihvertfald længere ud i fremtiden.
are you CHICKEN?
RonaldoRonaldoSkrevet 18/12-05 03:39 
Det er da lave forventninger der til en af tidens største spildesignere.

Hvis man har lyttet efter hvad Kojima har sagt i interviews osv. så kan man forvente at Kojima nok skal komme med noget som ikke er set før.
HeroldHeroldSkrevet 18/12-05 12:13 
Det er umiddelbart svært at hype et spil, vi kun har set meget lidt fra :) Derudover tror jeg det er svært at genopfinde den dybe tallerken (med hjul). Bevares - MGS-serien er da udmærket, men jeg synes ikke umiddelbart den er kommet særligt langt siden det første spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RonaldoRonaldoSkrevet 18/12-05 18:33 
Hvis du sammenligner kampen mod Sniper Wolf i MGS med kampen mod The End i MGS3, så har serien vel bevæget sig fremad, hvad angår alle de elementer den står for.

Jeg har ikke lyst til at sidde og forsvare serien eller folkene bag samme. Jeg siger vent og se. Jeg er sikker på at vi alle vil blive overrasket.
ChronoChronoSkrevet 18/12-05 19:33 
Blæret at der er ligeså mange polygoner i Snakes overskæg som der er i en hel fjende fra MGS3 :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 18/12-05 20:01 
Ja... en ret Bizzare-udtalelse fra Kojima :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/12-05 20:13 
ronaldo>
Jeg har ikke lyst til at sidde og forsvare serien

Det har jeg til gengæld, for hvis der er noget Hideo Kojima fokuserer på i MGS, så er det indhold. Han siger selv følgende i EDGE:

Hideo Kojima>
Until now, nothing really changed. Improved graphics are not sufficient. There is no fun trying to make incredible CG. The original PlayStation brought us 3D but the PS2 did not bring anything new, just better graphics...

...I know that we can do better than the graphics featured in the video (MGS4) but that has never been my objective. I think we have good visual quality right now, and I would like to use the rest of the power on things that are not apparent. Our challenge is to achieve what we want to do.

!!!

millennium>
Ikke for noget, men helt ærligt... Jeg syntes der er ved at gå lidt for meget fetish i alt det grafiske wow halløj. Tro mig, det ER (!) imponerende, men spilskaberne ville have større chance for at imponere mig hvis de genopfandt eller revolutionerede gameplay-konceptet.

Det er måske sandt at grafikken har været undskyldningen for next-gen indtil videre. Men selvom MGS4 handler om indholdet, går holdet selvfølgelig ikke ud og viser en "trailer" med elendig grafik.
Home is where the hardware is..
GoodtimesGoodtimesSkrevet 19/12-05 14:42 
ronaldo>
Hvis du sammenligner kampen mod Sniper Wolf i MGS med kampen mod The End i MGS3, så har serien vel bevæget sig fremad, hvad angår alle de elementer den står for.

Netop dette synes jeg er et meget interessant eksempel. Jeg synes så afgjort også, at kampen mod The End var meget interessant og fascinerende, og virkelig var noget, der aldrig var set før. Jeg blev lidt ked af det, da det gik op for mig, at jeg syntes, at selvsamme kamp var ganske kedelig at spille, uanset hvor fint den skabte illusionen af en "virkelig" snigskytte-duel. Derimod ville jeg ikke have spor imod lige at nakke Sniper Wolf igen. Kampen mod The End er desværre også grunden til, at jeg ikke rigtigt orker at spille spillet igen, for at genopleve et ellers på mange måder fantastisk spil.

Også det, at man i MGS3, modsat de tidligere spil, ikke længere kan se fjendens synsfelt på sin rader synes jeg gjorde en stor forskel. Og bevares, det sætter da helt sikkert større krav til spilleren, at man i langt højere grad selv skal undersøge fjendernes bevægelsesmønstre, og det giver måske også en større tilfredsstillelse når man endelig overkommer dem, men... For mig satte det virkelig tålmodigheden på prøve.

Kort sagt, hvis vejen from for MGS-serien betyder, at det hele bliver endnu mere 'realistisk' og omstændigt, så tror jeg, at det efterhånden bliver mindre sjovt for mig, og så tror jeg desværre at jeg vil melde pas ved næste udgivelse, og så gå glip af en god historie.

Jeg vil naturligvis stadig håbe på, at MGS4 bliver et fantastisk spil.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 16:04, rettet 19/12-05 16:06 
MGS3 skal jo forestille at foregå i 60'erne, derfor er det logisk at udstyret er mere primitivt.

Hvis du ikke har tålmodighed til at spille et spil som MGS3, burde du måske spille arcade spil i stedet. :)

Jeg synes det eneste, der "ødelægger" oplevelsen i MGS3 er det låste kamera, som gør det svært at have overblik. Den "fejl" har holdet også indset og er derfor lavet om i det kommende MGS3: Subsistence (og sikkert også i MGS4).
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 19/12-05 16:22 
SøgAArd>
Den "fejl" har holdet også indset og er derfor lavet om i det kommende MGS3: Subsistence (og sikkert også i MGS4).

Hvad er egentligt PAL release datoen for MGS3: Subsistence ?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-05 17:07 
Marts 2006.
Home is where the hardware is..
ChronoChronoSkrevet 13/01-06 13:21 
Udviklerne har det da sjovt med at lave spillet:

Kojima blog
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/01-06 14:38 
Hideoblog>
I excluded female staff participants out of concern for their safety

Han lyder da lidt reaktionær, ham Kojima...
(...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/03-06 12:04, rettet 15/03-06 17:05 
GameSpot har set på sagerne.

EDIT: Subsistence.

Video review etc.
Home is where the hardware is..
TLTLSkrevet 15/03-06 18:40 
Ja det var ikke MG4 søgaard ;-). Men det er da meget sejt at der er kommet en online del i MGS3 :D
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
AnastacioAnastacioSkrevet 28/03-06 15:57 
Goodtimes>
Også det, at man i MGS3, modsat de tidligere spil, ikke længere kan se fjendens synsfelt på sin rader synes jeg gjorde en stor forskel. Og bevares, det sætter da helt sikkert større krav til spilleren, at man i langt højere grad selv skal undersøge fjendernes bevægelsesmønstre, og det giver måske også en større tilfredsstillelse når man endelig overkommer dem, men... For mig satte det virkelig tålmodigheden på prøve.

Det ville jo heller ikke stemme overens med historien/universet, hvis du kunne se dine fjendernes synsfelt på radaren.

Snake Eater foregår i 60'erne, og Mei Ling udviklede teknologien. Hun var teenager (nu er jeg ikke sikker på jeg husker rigtigt lige her) under Shadow Moses begivenheden og derfor har hun ikke kunnet leve under 60erne, hvilket så viser at radaren umuligt kunne være en del af MGS3.
Winners make it happen, Losers let it happen!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig