X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Media Center på 360'eren?


Svar
dchangdchangSkrevet 08/12-05 09:02, rettet 08/12-05 09:03 
Jeg overvejer at ønske mig Win Xp Media Center Edition til jul, men vil ikke hvis Xbox 360 kun virker som en gateway til pc'en.

Så mit spørgsmål går egentlig lidt på om du får de samme funktioner på 360'eren som på pc'en?

Kan jeg fx optage fra 360'eren? Eller skal den bare bruges til at streame de ting man har på pc'en?

Nogen der kan uddybe lidt? Som måske selv har det.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 08/12-05 09:14, rettet 08/12-05 09:15 
Du kan udelukkende streame filmklip, musik og billeder fra Media Center-pc'en.

Vil du bare have billeder og musik, kan det gøres fra enhver maskine med Service Pack 2 og Media Extender-softwaret installeret.

Der er ikke mulighed for at optage på 360'eren.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 08/12-05 09:19 
Okay. Så er der jo ikke meget pondus i at købe Media Center Edition hvis jeg ikke kan optage (min pc står laangt væk fra stuen). Så må jeg bare bruge min dvd-optager istedet. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CutePuppyCutePuppySkrevet 08/12-05 09:19 
Jeg har koblet min 360'er op på min Media Center PC, skal forsøge at forklare det så godt jeg kan.

Der kommer intet data ned på din harddisk i 360'eren under nogen omstændigheder, hvis du optager noget bliver det optaget på selve computeren og ikke 360'eren.

Desuden skal det siges at hvis du vil streme video som ikke er optaget med media center, så er det et problem.
Det er nemlig selve Xboxen der afvikler videoen der bliver sendt til den, og det er ikke mange codecs der ligger på den... så vidt jeg ved er det kun WMV og Mpeg2.

Men ja, du loader faktisk bare Media Center på din 360'er, og den viser så indholdet af din PC, så det er vel kun en gateway... hvis man ser bort fra problemet med at konvertere video om til noget den kan håndtere (Min computer har hygget sig i nat), så virker det såmænd ret godt.

Du skal dog også vide at du ikke kan købe Windows XP Media Center løst, Microsoft sælger det KUN med specielle Media Center PC'er, så vidt jeg ved... ingen løssalg.
//Cutepuppy
CutePuppyCutePuppySkrevet 08/12-05 09:29, rettet 08/12-05 09:30 
Pfffttt.... Herold var hurtigere (Vi ses til en match i NFS:MW på live :D )... men hans svar var også MEGET kortere ;)
//Cutepuppy
BeanoBeanoSkrevet 08/12-05 09:30 
Du kan sagtens købe Windows XP Media Center softwaren som OEM uden hardware.

Købte den selv fra www.expressdelivery.dk for 900,-

Om de så må gøre det for MS ved jeg ikke :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig