X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alle elsker Geometry Wars: Evolved


Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/12-05 01:34, rettet 07/12-05 01:35 
Så se at få det købt hvis du har en 360'er og kom ind og sammenlign scores med os andre fra P:R =)
Det koster kun ca. 40 kr. på xbox-live marketplace.

Jeg fandt i øvrigt dette interview med skaberen af spillet inde på bizarre's forums:

bedste joystick-test nogensinde! ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
226 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
KamekKamekSkrevet 06/01-06 11:56 
Nu er de gamle rekorder blevet gendannet.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
dRxLdRxLSkrevet 06/01-06 11:57, rettet 06/01-06 11:59 
<darth vader>Nooooooo!</darth vader> :-p

edit: har de så flettet den gamle og den midlertidige liste ordentligt? Altså så dem der har sat nye rekorder i mellemtiden beholder disse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KamekKamekSkrevet 06/01-06 12:03, rettet 06/01-06 12:04 
Det tror jeg faktisk - du har f.eks. 855.075 point.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 06/01-06 12:31 
dRxL>
edit: har de så flettet den gamle og den midlertidige liste ordentligt? Altså så dem der har sat nye rekorder i mellemtiden beholder disse.

Ja, for nu ligger Hauke over mig igen...

...

That didn't come out right... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 06/01-06 13:09 
Det er da et godt spil det her.
Men uha de der scores på 500.000 +. Jeg fatter det ikke.
Jeg kæmper med HN (Henrik Due) på scores < 200.000
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 06/01-06 13:24 
Grundet den mærkelige opbygning med ekstra liv, er hele spillet mere eller mindre et spørgsmål om at holde sig i live i enkelte lange perioder. Så får man høje multipliers, masser af point, og dermed masser af ekstra liv, man kan tære på. Senere i spillet behøves man ikke engang være særligt længe i live, fordi der er så mange fjender, at man hurtigt får point. Sammenlignet med rigtige retrospil i "genren" synes jeg faktisk det er en noget mærkelig opbygning, der lidt for meget opfordrer til held fremfor skills.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 06/01-06 13:29 
RJK>
dRxL>
edit: har de så flettet den gamle og den midlertidige liste ordentligt? Altså så dem der har sat nye rekorder i mellemtiden beholder disse.

Ja, for nu ligger Hauke over mig igen...

...

That didn't come out right... ;p

Me Ennis, you Jack!
fumfumSkrevet 06/01-06 13:49 
RJK>
.....held fremfor skills.

Jeg ved ikke rigtigt. Faktisk synes jeg at det går fremad for mig. I begyndelsen kunne jeg ikke komme over 50.000. Nu ender næsten hvert spil med at jeg rammer omkring de 100.000, og stadigt jævnt opad.
Det må jo tyde på, at mine skills bliver bedre.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 06/01-06 13:53 
Jeg tror vist ikke jeg sagde, at skills ingen betydning havde...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 06/01-06 14:56 
Det kan anbefales at kigge på videoen af ham der får flere millioner points. Før jeg så den kunne jeg ikke komme over 240.000, mens jeg bagefter kom helt op på over 600.000 point.
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-06 10:21 
RJK>
Sammenlignet med rigtige retrospil i "genren" synes jeg faktisk det er en noget mærkelig opbygning, der lidt for meget opfordrer til held fremfor skills.

Hvorfor?

Man skal jo netop bruge skills til og holde sig i live, således multiplieren kan blive så stor som muligt.

Der hvor held kan komme ind i billedet, er ved fjende spawns. Ikke score systemet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 10/01-06 12:01, rettet 10/01-06 12:20 
Bede-x>
Man skal jo netop bruge skills til og holde sig i live, således multiplieren kan blive så stor som muligt.

Jeg tror det er en smagssag. Måske kan man ikke direkte kalde det held, men jeg er enig med RJK i, at det er en lidt pudsig opbygning. At man skal straffes så meget for at være god forekommer lidt meningsløst. For straffet bliver man jo, da selv de bedste spillere dør ret ofte langt henne i spillet. Som i mange andre lignende spil, burde multiplieren kun falde x antal pladser ved dødsfald, efter min mening. Men, som nævnt, er det nok en smagssag, for omvendt stiger multiplieren jo også hurtigere senere i spillet end i starten, pga. antallet af fjender stiger tilsvarende. [EDIT 2: Som RJK nævner, har systemet med opbygningen af nye liv også indflydelse på oplevelsen. At man skal bruge smartbombs med omtanke, og i de "rigtige" situationer, fungerer til gengæld ret fint, synes jeg].

Bede-x>
Der hvor held kan komme ind i billedet, er ved fjende spawns.

Fjender blinker jo efter de har spawnet, og i denne periode gør de ikke skade. Men lidt senere i spillet (hvilket for mange andre end mig, vil sige i starten af spillet ;) ), hvor der er mange fjender og eksplosioner på skærmen samtidig, kan det naturligvis nogle gange være svært at se spawns. De burde måske blinke lidt længere tid.

Det eneste større kritikpunkt, jeg har mod spillet er, at det er meget ensformigt. Der mangler fx flere/sjovere power-ups, eller ting man skal opsamle og/eller beskytte. Robotron og Smash TV er sjovere i den retning. Smash TV har så andre ulemper, synes jeg. Robotron er bare gennemført fantastisk, bortset fra den alt for høje sværhedsgrad. Men det elsker andre jo så. [EDIT: Men jeg vil da ikke ligefrem kalde Robotron varieret i gameplayet, bare ret gennemført, men nu kan jeg så også kun komme til bane 6-7 stykker, så der kan jo ske meget senere hen].

Beklager de to edits, har lige været til tandlægen, og er ikke mig selv :/
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 10/01-06 13:02 
Senere i spillet, blinker fjenderne ikke når de spawner, dette medfører nogle virkeligt fustrerende situationer, hvor du pludselig dør!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
RJKRJKSkrevet 10/01-06 13:26 
Bede-x>
Der hvor held kan komme ind i billedet, er ved fjende spawns. Ikke score systemet.

De to ting er nært forbundet.

Som jeg ser det er scoresystemet som det er, for at gøre det op for andre svagheder i gameplayet. Såsom irriterende slanger der spawner et godt stykke inde i skærmen og dræber én, uden man kunne have gjort noget for at undgå det. Det er dårligt spildesign. Og i stedet for at forbedre spildesignet, så gør man nogle andre krumspring for at gøre (lidt) op for det. Et ganske udbredt fænomen i spil generelt - fx i visse fps-spil laver man fjenderne så de bevæger sig rundt som kyllinger, men til gengæld rammer noget nær perfekt - i stedet for at give dem en ordentlig AI fra starten.

Havde man brugt mere tid på udviklingen af Geometry Wars, så tror jeg man ville have lavet spillet mere fair, så en teoretisk dygtig nok spiller "altid" kunne overleve og dominere spillet. Til gengæld kunne man så have skruet ned for den absurde mængde af ekstra liv - ham der har fået over 4 millioner har så fået over 50 ekstra liv!

Mine observationer er selvfølgelig kun baseret på at jeg kan score godt en million, så måske er der nogen der oplever det helt anderledes. Fuldt forbehold.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 10/01-06 17:40 
The Guardians>
Senere i spillet, blinker fjenderne ikke når de spawner, dette medfører nogle virkeligt fustrerende situationer, hvor du pludselig dør!

Prøv såvidt som muligt at holde en smule afstand til kanten og aldrig at opholde dig i hjørnerne. Fjender vil aldrig spawne direkte oven i dig så.
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 10/01-06 19:26, rettet 10/01-06 19:26 
Jo tak, dog mener jeg at det er en meget vigtig ting at holde sig nær kanten, selvfølgelig med en hvis afstand... Men jeg har nu stadigt oplevet at fjenderne har spwanet oven i mig... Men det er vel bare, når der ikke er plads til dem andre steder, og de er blevet bestemt til at spawne i midten:(
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/01-06 20:52 
RJK>
Som jeg ser det er scoresystemet som det er, for at gøre det op for andre svagheder i gameplayet. Såsom irriterende slanger der spawner et godt stykke inde i skærmen og dræber én, uden man kunne have gjort noget for at undgå det. Det er dårligt spildesign.

Lige hvad angår slangerne, så spawner de først efter den hvislende lyd har været der.
Men jeg vil da give dig ret i, at scoresystemet er ubalanceret. Bomberne er jo i princippet mere værd end ens liv.
Men når du siger dominere spillet mener du så, at det som det er nu, er svært at have konsekvent gode scores i forhold til ens niveau?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RJKRJKSkrevet 10/01-06 21:37, rettet 10/01-06 21:38 
Nej, jeg mener at uanset hvor god man er, så dør man alligevel ofte, uden at det kan tilskrives som værende decideret fejl fra spilleren.

Uanset hvor mange skud og hvor meget kaos der er på skærmen i en Cave-shooter for en begynder-spiller, så vil den rutinerede spiller kunne "dominere" spillet, ved at holde fjenderne nede og finde mønstrene i skuddene.

Jeg påstår ikke at dette er andet end min oplevelse, men den oplevelse er altså, at Geometry Wars baserer sig mere på held og reflekser end den gode shooter, som i mine øjne handler mere om kontrol og overblik.

EDIT: Selvom der er lyd inden slangerne spawner, så fortæller lyden jo ikke, HVOR de spawner. Ofte er der så begrænset plads, at en spawnende slange i ens bane betyder problemer - i hvert fald for mig ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 14/01-06 20:39 
Ahh, så kom jeg endelig over konsolkongen.
Men der er lang vej op endnu.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-06 01:32 
Ej! Så må jeg jo dedikere hele søndag aften på det bras :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 15/01-06 18:09 
Hvem er egentligt lige pt. den bedste dansker i GW?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-06 20:46 
Kbandit eller Kamek81 vil jeg tro.
Spiller nu: Phantasy Star IV
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 15/01-06 23:28 
Pt. udkonkurerer jeg dem begge:D
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
WehnerWehnerSkrevet 15/01-06 23:34 
Jeg ville da blive meget skuffet over dig, hvis ikke du lå nummer et (nummer 2 når Bede igen kommer online).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 16/01-06 13:52, rettet 16/01-06 13:52 
Hva' er Bedebob's rekord?
Jeg skal nok slå den! Gamle mænd ska' ikk besejre mig;)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
Bede-xBede-xSkrevet 16/01-06 14:31 
Jeg har ikke fået spillet endnu. Har kun demoen og er forvist til at spille det hos kammerater :(

Men jeg skal nok komme efter dig Nils, når jeg kommer på nettet. Du er slet ikke gammel nok til det spil...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/01-06 16:17, rettet 16/01-06 16:19 
RJK>
Uanset hvor mange skud og hvor meget kaos der er på skærmen i en Cave-shooter for en begynder-spiller, så vil den rutinerede spiller kunne "dominere" spillet, ved at holde fjenderne nede og finde mønstrene i skuddene.

Nu kan en bane inddelt shooter også domineres mere perfekt end en endeløs som GW. Selve slutnings aspektet på en bane, giver muligheden for perfektion. Den har du ikke i GW. Spillet skal nok få dig.

Men GW bliver bare domineret på en anden måde. En måde hvor man er nødt til og tage livs/bombe tab, for at overleve længere. Så måske er dominans ikke det rette udtryk at bruge om GW.

"Overlevelse" er nok bedre. Jeg føler mig overbevist om, at vi i de kommende år, vil se scores som er markant højere, end vi gør i øjeblikket.

Netop fordi en god spiller kan overleve meget længe. Dominere spillet igennem en længere periode, om du vil...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 16/01-06 23:02 
Bede-x>
Men jeg skal nok komme efter dig Nils, når jeg kommer på nettet. Du er slet ikke gammel nok til det spil...

Jeg ku' tag dig i det med "bedehandicap" ;)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
RJKRJKSkrevet 16/01-06 23:06 
Bede-x>
Netop fordi en god spiller kan overleve meget længe.

Så ser jeg overhovedet ikke formålet med at fyre så mange ekstra liv efter spilleren. Og jeg forstår ikke at de gode spillere ikke får voldsomt meget højere score, hvis de altid kunne overleve længe. Ren teoretisk skal man jo bare score 75.000 point per liv, og så kan man spille uendeligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 18/01-06 10:51 
Man kan jo ikke lave hiscores, hver gang man spiller.

Det ville iøvrigt ikke overraske mig, hvis The Guardians ligger blandt toppen af danskere i GW. Han er en meget talentfuld gamer og i et spil der kræver skill, vil han naturligt ligge blandt toppen.

Hvilket vist også er hvor han ligger...

The Guardians>
Jeg ku' tag dig i det med "bedehandicap" ;)

Det er altid godt og drømme :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 18/01-06 12:36, rettet 18/01-06 12:38 
Bede-x>
Det ville iøvrigt ikke overraske mig, hvis The Guardians ligger blandt toppen af danskere i GW.

Hvis han ligger over Kamek, som var #30 i verden sidst jeg kiggede, så giver det vel sig selv...

EDIT: Hvorfor laver Microsoft egentligt ikke, så man kan se den slags ting? Jeg ville da gerne se toplister for Danmark, Skandinavien, Europa etc. Også gerne inden for brugerdefinerede grupper, udover lige "venner". Der er masser af muligheder for at gøre systemet mere interessant.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 18/01-06 12:40 
De venter bare på at du skal skrive til dem og foreslå det ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 18/01-06 13:07 
RJK>


Hvis han ligger over Kamek, som var #30 i verden sidst jeg kiggede, så giver det vel sig selv...



Han har desværre lige slået min score med 120.000... Jeg må lige få spillet i dag!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
jaesjaesSkrevet 18/01-06 13:46, rettet 18/01-06 14:03 
RJK>
EDIT: Hvorfor laver Microsoft egentligt ikke, så man kan se den slags ting? Jeg ville da gerne se toplister for Danmark, Skandinavien, Europa etc. Også gerne inden for brugerdefinerede grupper, udover lige "venner".

Præcis dette, har jeg også tænkt på. Jeg så også gerne, at man kunne se high scores, når man trykker på "Compare games" i stedet for kun achievements, samt at man ikke behøvede at loade et spil, for at se leaderboards - leaderboards på xbox.com, ville evt. være tilstrækkeligt.

En lidt mere kryptisk, men IMO ganske anvendelig ændring kunne være, at gøre det muligt at se, hvor mange spillere, der er registreret på et leaderboard i alt. På den måde kan man tjekke, om man ligger over eller under gennemsnittet. Skal det fungere, skal man naturligvis kunne filtrere efter det antal gange folk har spillet spillene. Fx 1-10 gange, 10-50 gange, 50-100 gange etc.
Ja, der er plads til mange forbedringer. Store, små og de mere pornoagtige :)

EDIT: Talopstillingsfejl rettet :)
fumfumSkrevet 02/02-06 19:22 
Lige en lille snak, på eurogamer:

Geo
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
fumfumSkrevet 06/02-06 11:18 
Ahh, endelig over dRxL. Nu mangler Runes skalp.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/03-06 18:53 
Har lige et spørgsmål...

Jeg har spillet demoen en del faktisk. Der har man 4 minutter og så er det slut. Jeg har kun overlevet de 4 minutter 2 gange, da spillet bliver totalt sindsygt hen imod slutningen...

Jeg overvejede at købe det, men hvis jeg har problemer med at overleve i de 4 minutter, hvad er pointen så i at købe spillet?

Jeg mener, er demoen bevidst totalt sindsyg? er det rigtige spil lige så sindsygt efter 4 minutter? eller hvordan er spillet i forhold til demoen?
For The Love Of The Game
rapsacrapsacSkrevet 07/03-06 19:53 
det er egentlig sjovt, for i demoen kunne jeg kun opnå en score på de 40-50000. Efter jeg købte hele spillet i går, ja så går det pludselig meget nemmere. Min nuværende hiscore er 99050 så min umiddelbare konklusion er at demoen er gjort ekstra svær.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KamekKamekSkrevet 07/03-06 20:01 
Når man kommer op over millionen begynder der at ske ting og sager ;-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
rapsacrapsacSkrevet 07/03-06 20:18 
der er så pænt langt fra 99050 og så op til en million. får man ekstra liv ved et bestemt antal point?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KamekKamekSkrevet 07/03-06 20:27 
Man får ekstra liv ved 75.000 derefter 150.000 osv.

Smart bombs får man ved hver 100.000.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 07/03-06 23:35 
Spillet begynder reelt først at være udfordrende omkring de 100.000. Derefter skruer det bare op for actionen indtil omkring de 250.000, hvorefter det blot er et spørgsmål om at være på mærkerne så længe som ens udholdenhed kan klare.

Eller, sådan føles det i hvert fald fra 250-850.000 (hvor jeg er). Jeg skal ikke kunne afvise at det bliver sværere igen lidt højere oppe.
KamekKamekSkrevet 07/03-06 23:51 
Jeg oplever i hvert fald at spillet smider mange af de røde "magnetdimser" efter en når man når op over millionen.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 08/03-06 02:20 
Efter de 600.000 mener jeg, at der konstant var en af de røde efter en. Skruer spillet ligefrem op for antallet af dem, efter millionen er nået? Manner, der gives ikke ved dørene.
KalicolaKalicolaSkrevet 08/03-06 09:04 
så det rigtige spil er altså lidt mere imødekommende end den svære demo?
For The Love Of The Game
fumfumSkrevet 08/03-06 09:17, rettet 08/03-06 09:18 
Jeg har ikke prøvet demoen, men jeg kan ikke forestille mig at den er sværere end det rigtige spil.
Jeg har downloadet et par andre spil som demo først, siden besluttede jeg at købe det hele spil, og i den situation er der ikke sket en ny download, men mere en udviddelse af rettigheden på spillene.

Men spillet bliver lettere, jo mere du spiller det :-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
jaesjaesSkrevet 08/03-06 13:48 
Ifølge "ham gutten, som har designet GW: RE", stiger sværhedsgraden indtil man når 5 millioner points.
PlaykidPlaykidSkrevet 08/03-06 14:57 
Så er det vel ikke forkert at sige, at man først har gennemført spillet når man har nået de 5+ mio. ;)
Spiller nu: Halo 3
fumfumSkrevet 09/03-06 14:05 
Ahh, endelig over en million. Nu mangler jeg bare RJK. (Og de andre oppe over)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 09/03-06 14:11 
Nu vil jeg jo ikke tage modet fra folk, men jeg kender en, der efter at have spillet unlocket i præcis et døgn havde rundet to mio.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
226 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig