X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 first impressions


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/12-05 10:52 
Nu er vi efterhånden mange med en 360'er under TV'et. Kan folk løsrive sig et par minutter og skrive, hvad de synes om den nye kraftkarl?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 07/12-05 21:49 
Helt enig. Jeg kan fortabe mig fuldstændigt i den måde de har lavet røg på. Simpelthen genialt.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/12-05 22:09 
Jeg har også lige fået det, og det e rhelt klart det bedste spil til Xbox 360, som jeg har prøvet. Godt at slå tiden ihjel med indtil Wolfenstein kommer:)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 07/12-05 23:33 
Er der nogle af jer (dig), der har spillet Quake, der har oplevet problemer med at den ikke gemmer, når den siger, den går det? Meget weird, så var næsten alt det jeg spillede i går aftes væk, da jeg satte det til i dag (ja, jeg dobbeltcheckede og prøvede med alle accounts på Xboxen - det var ikke problemet), selvom jeg både havde gemt manuelt og automatisk flere gange.

I dag prøvede jeg også at gemme, men fik ingen fejlmeddelelse, selvom den stadig ikke gemte. Og da jeg døde blevet jeg ikke rykket tilbage til sidste checkpoint, men helt til sidste save - der altså er fra i går, for den havde faktisk husket et par af mine første saves. Weird.

Fejl 40 eller...?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/12-05 23:56 
Det har jeg aldrig oplevet, og jeg har da over 30 saves.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 08/12-05 00:40, rettet 08/12-05 01:30 
Mens jeg sad og spillede Gemoetry Wars med Rune påstod maskinen pludselig at min score ikke kunne gemmes da den havde mistet kontatken til det medie som jeg havde gemt på. Det var vel at mærke harddisken, som spilles læses fra, den henviste til. Et "medie" som jeg endnu ikke har haft nosser til at fjerne mens den kører.
Jeg må indrømme at min X360'er har gjort flere ting der får mig til at tænke på den som værende lettere ustabil. Så fremt det ikke udvikler sig, vil jeg dog ikke have noget problem med det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CutePuppyCutePuppySkrevet 08/12-05 01:27 
Jeg har endnu ikke haft stabilitets problemer med min.

Dog skal der fandme ikke meget til før at 360'eren ikke vil læse disken... fandt ud af at et enkelt fingeraftryk kan gøre maskinen helt afsindig... enten afspille disken som en DVD (Som betyder at der kommer et billede hvor der står jeg kun skal bruge denne disk i en Xbox360... duh...), eller at den generelt ikke kan læse disken fordi den er forkert region eller beskidt.... oplevet med Tiger Woods06 og NBA 06, en lille aftørring og det funker igen.
//Cutepuppy
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-05 08:05 
Nogen af jer der har oplevet følgende problemer med PDZ? Når man starter spillet op og venter til intro-film-sekvensen starter, så hakker den film helt sindsygt. Endda så meget at både lyd og billede er umuligt at forstå. Ligeledes så forsvinder musikken nogle gange i SP delen, men det virker som om det kun sker mens den loader noget andet.
Jeg troede det måske kunne være en fejl med mit spil, men fik så lånt Knight Keen's disc, og kunne så konstatere at det også var tilfældet her. For at finde ud af om det var min maskine der var noget galt med smed vi spillet i hans, hvor den også hakkede ret groft. Jeg har for sjov prøvet at ligge maskinen horisontalt men det havde ingen virkning.

Noget andet er når man spiller online, så sker der tit det at spillet fryser et sekunds tid nogle gange når man laver headshots (ret tit ;p). Og jeg har en enkelt gang også prøvet at den frøs 3-4 sek. hvorefter der stod "reconecting" og derefter kom resultat skærmen frem med teksten "Konsolkongen won". Nu har jeg næsten kun spillet online som host. Kan det mon være grunden til alle de før nævnte bugs?

Jeg kan heller ikke helt forstå hvordan leaderboards virker, jeg har ikke spillet voldsomt meget men jeg mener da stadig at mine scores burde registeres. Trykker man "X - Jump to me" siger den en lyd hvorefter der ikke rigtig sker mere...
Spiller nu: Phantasy Star IV
lightyear dklightyear dkSkrevet 08/12-05 12:01 
Den eneste fejl jeg har oplevet, var i pgr3 hvor den frøs når jeg trykkede på bolden i midten af controlleren, heldigvis er det kun sket to gange.
are you CHICKEN?
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 08/12-05 17:00 
Jeg har også oplevet problemet med PDZ intro sekvensen. Det er der også flere andre inde på xboxlife forummet der har, så det er åbenbart et ret udbredt problem. Mon ikke det er dvd drevet, der er problemer med? Det lader også til at være dvd drevet, der får konsollen til at larme som en støvsuger :-(
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 08/12-05 17:28, rettet 08/12-05 17:30 
Yep, jeg har haft de samme problemer med PDZ i intro og single-player. Desuden har jeg også oplevet nogle ret messed-up ting i missionerne, f.eks. at en ubemandet jetpack begyndte at hoppe helt ukontrolleret rundt i et godt stykke tid (første bane) og at et lig gjorde det samme i Deathmatch-sekvensen mod hende den onde dulle. Begge dele så mildest talt meget spøjst og buggy ud.
(...)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 08/12-05 22:19 
Konsolkongen>
Ang. VGA kablet så finder jeg det ret underligt at der kommer sorte kanter for oven og for neden ved alt andet end 640 x 480.

Fandt du en løsning på dette problem? Mit VGA-kabel kom nemlig idag og jeg står i samme situation.
(...)
JmogJmogSkrevet 08/12-05 23:22 
Det er vel meningen.

Jeg antager, at ved alle andre opløsninger end 640x480, så er den valgte opløsning resultatet af en skalering fra de oprindelige 1280x720p. Scaleren kan jo ikke konvertere widescreen materiale til 4:3.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/12-05 00:07 
Call of Duty kører fint i 4:3 format i 1280x1024.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 09/12-05 00:12 
Okey, så stryg min teori.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-05 00:22, rettet 09/12-05 00:26 
Condemned bliver også vist i 16:9 ved 640 x 480 :/ Så det kommer vel an på det enkelte spil? Desuden så har alle film og de fleste menuer i spil også været vist i wide, men gameplayet i 4:3.

EDIT: Forresten godt at høre at det ikke kun er Keen og mig der har problemer med PDZ :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 09/12-05 13:57 
Nu fik jeg spillet PDZ i en 4 timers tid i går og det var da noget af en skuffelse. Jeg kan kun give de danske anmeldere ret i deres synspunkter.

Grafik, der må betegnes som under middel for mediet, dog med overdrevet brug af bumpmapping m.m. Dårlig AI, og banedesignet virkede heller ikke godt lavet (i hvert fald i de baner, jeg nåede at give en chance. Man kan Heldigvis slå de forbandede waypoints fra, for at det ikke skal være alt for nemt at finde vej. Hvad blev der egentligt af hoppe-knappen? Det virker lidt af et tilbageskridt for genren, at man ikke må hoppe.

Heldigvis var det ikke mit eget spil men en kammerats. Jeg har ikke smidt penge ud af vinduet :)

Jeg fik forresten set mine spil køre på et næsten ægte HDTV (1024x1024 native resolution på et Sony MR1 42" plasma). Grafikken får altså lige et ordentligt hak op ad i de forskellige spil. Jeg blev specielt imponeret af COD2, PGR3 og Kameo. Desværre begyndte COD2 at køre med lidt lavere framerate, når det blev hektisk, da vi satte opløsningen op. Det gjorde det ikke på samme måde på mit eget standardtv. PGR3, som jeg før ikke var så imponeret af grafisk, ser rigtig flot ud i HD (selvom det måske ikke kører ægte 720p i efter rygterne). Kameo stod bare mere klart og var en fryd at kigge på. Alt dette er endnu en grund til, at jeg ærgre mig over, at mit tv ikke er kommet på markedet endnu. Det bliver i hvert fald ikke dårligere med et ægte HDTV :)
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 11/12-05 00:59 
Jeg har endelig fået sat VGA-kablet til. En ting, der irriterer mig:

Ved alle andre opløsninger end 640x480 vælger den i Halo 2 at dele skærmen op op vertikalt frem for horisontalt. Også selvom TV står til normal, og man vælger f.eks. 1024x768 eller en anden ikke-widescreen opløsning.

Det er der vel ikke noget at gøre ved? Træls er det i hvert fald.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/12-05 10:44, rettet 11/12-05 11:36 
Enfen>
Desværre begyndte COD2 at køre med lidt lavere framerate, når det blev hektisk, da vi satte opløsningen op.

Lyder da ikke godt at der skal være forskel på framerate i de forskellige spil på forskellige opløsninger og TV-typer. Jeg troede at X360 spil altid blev rendered internt i 720p og derefter ned-/opscaleres til displayet?
Måske derfor jeg har observeret (små) framerate-problemer i GPR3 i 1360x768 :(
HeroldHeroldSkrevet 11/12-05 11:00 
Kan det reelt ikke have været TV'et, der har givet Enfen problemer? 1024x1024 er forholdsvis langt fra ægte HDTV, så der har været en del skalering til stede, hvilket vel må have været TV'et selv - og har det en dårlig processor, vil det vel gå ud over frameraten, eller er det mon kun kvaliteten der kan rammes her?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 11/12-05 11:11 
Wehner>
Jeg har endelig fået sat VGA-kablet til.

Var det den ordre du havde hos Play.com der gik igennem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 11/12-05 11:13 
Nopes, det er købt i Computer City (hvilket jeg naturligvis også har skrevet i din 'Hvor er VGA-kablerne-tråd =)).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 11/12-05 17:28 
Herold>
Kan det reelt ikke have været TV'et, der har givet Enfen problemer? 1024x1024 er forholdsvis langt fra ægte HDTV, så der har været en del skalering til stede, hvilket vel må have været TV'et selv - og har det en dårlig processor, vil det vel gå ud over frameraten, eller er det mon kun kvaliteten der kan rammes her?

Det er muligt. Jeg er endnu ikke selv helt up to date med henblik på HDTV (opløsninger, paneler, billedeprocessor m.m.), så jeg kan ikke svare 100 % på det. Det lignede dog lave framerates, som vi normalt kender det fra spil. Jeg lagde specielt mærke til det i bane 2 (Den del, der starter lige efter, at man har sprængt en tank i luften). Jeg prøvede at smide en røggranat, lige når man kommer ud af bygningen, hvor der er masser af skudvekslinger. Her var det tydeligt, at frameraten faldt markant i HD i forhold til sammen sted på mit normale 100 Hz tv. Desværre fik jeg ikke testet samme sekvens på min kammerats plasma tv i ikke-HD.

Beano: Du har jo et ægte HDTV. Kan du ikke prøve starten af bane 2 i HD og ikke-HD for at se, om du kan se forskel på frameraten. Samme sted, som jeg har beskrevet ovenfor.

Det kunne være meget godt at vide, om det er tv eller xbox360, der har skylden her.
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/12-05 17:33 
Jeg prøvede en Xbox360 her den anden dag og fangede mig selv i at komme op og køre over dashboard mulighederne - efter lidt tid gik det op for mig at det bare er gamle PC features jeg sad og savlede over! Den kommer jo ikke med noget unikt? Noget der kun kan opleves via konsoller?

Hvornår begynder PC'er og konsoller at skilde sig ud?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 11/12-05 17:34, rettet 11/12-05 17:34 
Enfen>
Beano: Du har jo et ægte HDTV. Kan du ikke prøve starten af bane 2 i HD og ikke-HD for at se, om du kan se forskel på frameraten. Samme sted, som jeg har beskrevet ovenfor.

Det vil jeg da gerne - når jeg får COD2 i næste uge engang :)
enfenenfenSkrevet 11/12-05 18:19 
Hehe. Jeg troede, du havde det.

Vi afventer en test fra dig :)
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/12-05 15:45 
Nå - nu har jeg haft min maskine i ca. en uge, og vil da lige komme med mine kommentarer.

Selve maskinen er både rigtig robust og plastik-agtig på én gang.
Kassen, controlleren og fjernbetjeningen virker kraftige og af god kvalitet.
DVD-skuffen og headsettet virker tynde og som dårlig kvalitet.
Det undrer mig meget, at de har forringet headsettet - og hvorfor i alverden har de ikke brugt den udemærkede "stof skuffe"-agtige løsning, som man blandt andet ser på Macs bærbare computere?
Især når det er meningen, at maskinen kan stå på siden.

Den nye menu og Live integreringen er vanvittig lækker.
I løbet af ingen tid, er man i gang med den hovedløse jagt på flere gamerpoints, så man kan slå vennerne på listen.
Hurtigt ser man sig selv spendere ægte penge, bare så man kan få et billede ingen andre har.

Muligheden for at hente små tidsfordrivsspil er genial.
Hexic står tændt derhjemme i dette øjeblik, fordi det endelig lykkedes mig at lave en "black star" i morges, men jeg kunne ikke nå at gøre mit spil færdigt.

PGR3
Nok det spil jeg har haft størst forventninger til, alene fordi jeg har voldspillet de to første.
Grafik osv. er selvfølgelig lækker, gameplayet stortset uændret, men jeg synes ikke spillet er så godt om 2'eren.
De nye ting med onlinekarriere og Gotham TV, vejer ikke op for, at de i mine øjne har gjort solokarrieren ret kedelig.
Jeg har nu 17 trofæer, hvilket svarer til mindst 60 løb, og jeg har kørt dem allesammen i den samme bil, næsten.
Jeg synes det er en stor fejl, at de ikke tvinger én til at køre i de forskellige grupper. Endnu i hvert fald.

Kameo
Helt fantastisk action-adventure.
Mine eneste klager er at kontrollen er lidt svær til tider.
Når man med Major Ruin skal trille andre kugler afsted, synes jeg man har alt for lidt præcision.
Jeg ser heller ingen grund til at kontrollen af Deep Blue skal være modsat af alt andet.
Grafikken er jo virkelig imponerende, og de "slimede" bump map overflader er heldigvis holdt til et minimum.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
IqonIqonSkrevet 12/12-05 16:32 
SeventhSun>
Hexic står tændt derhjemme i dette øjeblik, fordi det endelig lykkedes mig at lave en "black star" i morges, men jeg kunne ikke nå at gøre mit spil færdigt.

Du kan jo godt gå ud af et spil i Hexic HD og slukke maskinen, og så fortsætte fra det samme spil, når du tænder maskinen igen. Ikke nogen grund for at lade maskinen stå og sluge strøm derhjemme, når du ikke bruger den.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
jaesjaesSkrevet 12/12-05 19:05 
Har nogen prøvet NEON (visualiseren) med mere end ét joypad?

Umiddelbart virker det som om, at hvert joypad styrer hvert sit 'område' af visualiseren. Det er jo fint nok (og også hvad vi har fået fortalt), men man kan tilsyneladende ikke manuelt vælge område. Lidt firkantet kan derfor sige, at man kun får 1/4 af oplevelsen, hvis man har ét joypad, 2/4 med to joypads osv.

Som nævnt i en anden tråd, har Jeff Minter iøvrigt lavet en fin brugerguide:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=16714&feedback=Svaret+er+rettet.#229321
jaesjaesSkrevet 15/12-05 00:21 
Nu håber jeg ikke, at jeg er småblind og har overset noget, men det virker lidt plat, at man ikke kan se high scores, når man vælger et gamer card. Achievements er ikke ligeså interessant, efter min mening.

Lidt i samme åndedrag, er det lidt generende, at man ikke kan se sine egne high scores på Xbox.com, og er nødt til at starten boxen op, for at tjekke.

Men det kommer forhåbentlig en dag. Synes bare det er en påfaldende mangel - med mindre, som nævnt, at det er mig, som er småblind ;)
APHAPHSkrevet 15/12-05 19:05, rettet 15/12-05 19:08 
SeventhSun>
PGR3.

Jeg synes det er en stor fejl, at de ikke tvinger én til at køre i de forskellige grupper. Endnu i hvert fald.

Jeg må sige, at jeg synes, det er et rigtigt klogt valg, som udviklerne har truffet. I PGR2 var det fysisk umuligt at opnå platin med andet en klassens bedste bil(er). I PGR3 derimod variere succeskriteriet alt efter hvilken bil man vælger, så man burde kunne gennemføre spillet ligegyldigt hvilken bil man vælger.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med PGR3. Jeg vil dog give SeventhSun ret i at SP ikke er så interessant som i PGR2. Men jeg synes ikke det er pga. spillets nye strukturering, men pga. man intet får ud af at gennemføre spillet. I PGR2 havde man udsigten til spillets ultimative bil (TVR speed 12érn), men i PGR3 er der ingen gulerod ved at gennemføre spillet.

Ellers er mine eneste kritikpunkter:

1) Mangel på FSAA.
2) Man kan ikke se hvem der snakker når man spiller online.
3) Man kan heller ikke se hvem der ligger foran og bag ved en.
4) Ranglisterne er uoverskuelige.

Men mon ikke punkt 2 og 3 med tiden bliver rettet i en update, det burde i hvert fald være relativt nemt at implicere i spillet.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
quadquadSkrevet 15/12-05 19:13, rettet 15/12-05 19:15 
3): Højre skulderknap - bringer ihvertfald navnene frem over bilerne i singleplayer; prøvet i multi?

Umiddelbart virker menuerne, ranglisterne og generelt hele interfacet alt for uoverskueligt. Jeg forstår slet ikke det nye inddelingssystem, synes det fungerede langt bedre i PGR3
2 - og underholdningsgraden var også desto højere ved at kunne rykke en klasse op.
APHAPHSkrevet 15/12-05 19:16 
Det var måske lidt dårligt formuleret. Men mit kritikpunkt går ud på at når man får splittider, kan man ikke se hvem der ligger foran eller bagved. Det gjorde man i PGR2.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
quadquadSkrevet 15/12-05 19:23, rettet 15/12-05 19:25 
Det er selvfølgelig helt korrekt, og bestemt også en mangel. Navnene over bilerne savnede jeg dog også indtil jeg ved et uheld fik klodset fingeren over på skulderknappen.
BeanoBeanoSkrevet 23/12-05 11:13 
Enfen>
Beano: Du har jo et ægte HDTV. Kan du ikke prøve starten af bane 2 i HD og ikke-HD for at se, om du kan se forskel på frameraten. Samme sted, som jeg har beskrevet ovenfor.

Fik langt om længe COD2 i går og har haft mulighed for at teste :)

Har spillet den første bane (efter training) i både 1360x768 og 1280x720, og kunne ikke se nogen nævneværdig forskel i frameraten.
Der er nogle småproblemer i begge opløsninger - frameraten falder tydeligt fra tid til anden når tingene bliver hektisk, men ikke noget der ødeløgger spillet eller oplevelsen... man glemmer det meget hurtigt!

Ellers et utroligt flot og poleret spil i 1360x768... syntes ikke der mangler FSAA :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-05 11:43 
Er frameraten ikke den samme uanset opløsning? Svjv så op eller nedskalerer maskinen alt fra 720p, så selv i 640 x 480 kører et spil ikke bedre.

Jeg er lige gået fra 480p til 720p her den anden dag, og jeg har ikke oplevet dårligere framerate.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 23/12-05 12:53, rettet 23/12-05 12:55 
Beano>
Fik langt om længe COD2 i går og har haft mulighed for at teste :)

Har spillet den første bane (efter training) i både 1360x768 og 1280x720, og kunne ikke se nogen nævneværdig forskel i frameraten.

Kan du ikke prøve de samme steder i "ikke HD" for at sammenligne?

Konsolkongen>
Er frameraten ikke den samme uanset opløsning? Svjv så op eller nedskalerer maskinen alt fra 720p, så selv i 640 x 480 kører et spil ikke bedre.

Jeg er lige gået fra 480p til 720p her den anden dag, og jeg har ikke oplevet dårligere framerate.

Jeg har skrevet lidt om det højere oppe. Der kan være tale om en dårlig billedeprocessor i plasma tv'et, men det kan også "bare" være lave frames, når spillet vises i HD.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-05 13:40 
Mit forrige inlæg var måske lidt tve-tydigt, jeg har købt COD2 efter TVet og har derfor ikke spillet det i 480p. Det var frameraten i mine andre spil jeg mente.

Personligt mener jeg at spillet kører rigtig flydende langt det meste af tiden. Der er da lidt få framedrops? engang imellem, men det er bestemt ikke noget der ødelægger noget. Især ikke når resten af spillet kører så godt som det gør.

At spillet så er voldsomt overrated og har en lam multiplayer del er jo noget helt andet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 23/12-05 13:45 
Beano>
syntes ikke der mangler FSAA :)

Er også positivt overrasket efter at have spillet udgaven fra demostandene. Det kører tydeligvis med FSAA på mit CRT-tv. Og lydsiden er forrygende :)
BeanoBeanoSkrevet 23/12-05 14:15, rettet 23/12-05 14:16 
Konsolkongen>
Der er da lidt få framedrops? engang imellem, men det er bestemt ikke noget der ødelægger noget.

Det er mere end "få framedrops", det er frameraten som falder synligt, ingen tvivl om det herfra. Men lige hvor meget har jeg svært ved at vurdere, vil gætte på den ryger ned omkring 20fps nogen gange.

Men som jeg skrev før, ikke noget der ødelægger noget og man glemmer det hurtigt når kuglerne flyver om ørerne på een :)
BeanoBeanoSkrevet 23/12-05 15:05, rettet 23/12-05 15:32 
Enfen>
Kan du ikke prøve de samme steder i "ikke HD" for at sammenligne?

Jow da...

Har lige testet mere på starten af Demolition banen i forskellige opløsninger og der ER alså forskel på frameraten i de forskellige opløsninger:

648x480 (VGA): Helt smooth framerate.
1024x768 (VGA): Så sker der noget... klart fald i framerate når der er røg og masser af partikel effekter.
1280x720 (VGA): Ydeligere et lille fald... ca. 5% vil jeg gætte på.
1360x768 (VGA): Det samme som 1280x720 eller meget tæt på.
720p (Component): Samme resultat som 1280x720, spottede ihvertfald ingen forskel i frameraten her :)
jaesjaesSkrevet 26/12-05 22:08 
Ikke mit personlige "first impression", men Ridge Racer VI skulle virke på PAL, har jeg lige læst på et andet forum.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-05 22:27 
Beano>
Har lige testet mere på starten af Demolition banen i forskellige opløsninger og der ER alså forskel på frameraten i de forskellige opløsninger:

Det er meget skuffende resultater :( Jeg tror skam på dig, men på torsdag skal jeg også lige rende en bane igennem på forskellige opløsninger... bare lige for at tjekke ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 20/02-06 19:20 
Har nogen eksperimenteret med støjdæmpning, eller er stødt på links om det? Jeg kan næsten ikke holde drevet ud. Det samlede støj-output er vel 50% mere end Xbox v1, som i forvejen er lidt af en støvsuger. Fatter ikke, at MS sluppet den ud med dette drev :(

En hjemmebygget kasse med indbygget blæser er vel desværre eneste mulighed.

Det kan selvfølgelig også være, at min 360 er defekt...
BeanoBeanoSkrevet 20/02-06 19:27 
Jeg håber også der kommer et 3. parts DVD drev af god kvalitet så man kan komme af med noget af støjen.

Forstår heller ikke hvordan det kan lade sig gøre at proppe sådan et lorte DVD drev i - synd for maskinen og controlleren er ellers rigtig fed IMO.
Så vidt jeg ved, så er det dog ikke alle Xbox 360 DVD drev der larmer lige meget.

En lydisoleringskasse er lidt for "Storm P." efter min mening ;)
jaesjaesSkrevet 20/02-06 19:37 
Beano>
Så vidt jeg ved, så er det dog ikke alle Xbox 360 DVD drev der larmer lige meget.

Hvis nogen ved, om forskellen på drevene er til at føle på, samt om man kan kigge efter versionnummer eller lignende, så råb venligst op.
BeanoBeanoSkrevet 20/02-06 20:13 
Har læst et par stedet at drevene adskiller sig fra at nogle skuffer er lyse mens andre er mørke. Alså selve skuffen der hvor DVD'en lægges i og ikke skuffe-enden der er mørke-grå på "core" og crom på "premium".

Min "premium" DVD skuffe er mørke-grå.
jaesjaesSkrevet 20/02-06 23:35, rettet 21/02-06 00:47 
Skuffen på min Premium er også mørkegrå.

Jeg køber snart et nyt tv-møbel med jalousi-dør, det hjælper nok en anelse på det. Jeg skal selvfølgelig lige holde øje med varmen ;)

EDIT: Ja, det er så ikke noget jeg køber pga. larmen fra 360 - lidt dyr til støjminimering alene, og givetvis heller ikke særlig effektiv ;)
jaesjaesSkrevet 28/02-06 16:08 
Det dæmpede lige 5-10% at lægge 360'eren ned, hvilket vel er logisk nok, siden der nu er to store flader til at bryde og dæmpe lydfrekvenserne med...
BeanoBeanoSkrevet 28/02-06 17:46 
Har også lagt min ned og placeret den i mit rack-system... ja det hjælper faktisk lidt :)

Har også sat en sort faceplate på den så den skjules bedre ;)
tastasSkrevet 28/02-06 17:50, rettet 28/02-06 17:54 
Syntes min er begyndt at "ralle" lidt.
Lidt ligesom hvis der er noget der er noget der rører en blæser (men ikke så slemt endnu).

Er der nogle af jer der kender til dette?

Men overall er jeg også ret skuffet over drev-støj i X-boxen. Håber godt nok at flere 360'er spil fremover vil begynde at benytte cache muligheden på harddiske (til dem som har det). Virker da lidt tåbeligt at drevet skal stå og snurre med 12x hastighed, når den kunne udnytte HD'en til noget af det. Ligesom når man nu kører XBX1-spil som er optimeret til HD...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig