X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 first impressions


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/12-05 10:52 
Nu er vi efterhånden mange med en 360'er under TV'et. Kan folk løsrive sig et par minutter og skrive, hvad de synes om den nye kraftkarl?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
Thomas TanggaardThomas Tangga...Skrevet 05/12-05 13:53 
Hej drenge

I forbindelse med at vi fik en debug, fik vi også et lækkert lille program, der gjorde det muligt at tage screenshots fra maskinen som spillet afvikles.

Når vi tager screendumps (f.eks. til brug for magasinet) så kommer alle screenshots ud i den forventede 720p, men når vi kører PGR3 er det altså 600 - og det er altså med et direkte udtræk fra maskinen, ikke fra skærmen... så et eller andet har Bizarre gjort med spillet.
RonaldoRonaldoSkrevet 05/12-05 14:11 
Det lyder mere og mere som at Microsoft underleverer i forhold til deres løfter.

Thomas har i kunne få nogle screens ud i native 1080, hvis i altså har forsøgt.
enfenenfenSkrevet 05/12-05 14:22 
Thomas Tanggaard>
Når vi tager screendumps (f.eks. til brug for magasinet) så kommer alle screenshots ud i den forventede 720p, men når vi kører PGR3 er det altså 600 - og det er altså med et direkte udtræk fra maskinen, ikke fra skærmen... så et eller andet har Bizarre gjort med spillet.

Det virker lidt skuffende, at nogle af udviklerne (lige nu er det vel kun en enkelt) allerede ikke kan levere det lovede :(
What is the Matrix?
Thomas TanggaardThomas Tangga...Skrevet 05/12-05 14:59 
Jeg mener at Perfect Dark Zero undstøtter 1080 og det har vi naturligvis prøvet - det virker fint.

Med hensyn til PGR3 har jeg prøvet alt indstillingsmæssigt og det kan ikke sendes ud i 720p, så jeg tror at Bizarre har trukket stikket på dette for at nå ud i handlen med spillet til tiden.

Det ser dog stadig fremragende ud på min 32 tommer Samsung-skærm...
JmogJmogSkrevet 05/12-05 15:27, rettet 05/12-05 15:28 
Beano>
Nogen der har mulighed for at sammenligne King Kong med f.eks. PGR2/Kameo eller PDZ?

King Kong, Kameo og COD2 støjer lige meget hos mig. Jeg lægger dog ikke mærke til det i andet end stille scener. Jeg er alt for opslugt af spillene :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-05 15:42 
Ang. VGA kablet så finder jeg det ret underligt at der kommer sorte kanter for oven og for neden ved alt andet end 640 x 480.

Jeg havde selv købt det til 1024 x 768 men det skal jeg ihværtfald ikke bruge det til. Billedet er dog lidt skarpere end ved component. Men jeg er alligevel ret skuffet... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/12-05 15:53, rettet 05/12-05 16:42 
Jeg spørger nok dumt... kan man ikke få ægte 720p ud via VGA kablet?

Er man tvunget til at bruge component til sit HDTV - der er slet ingen lille "TV/HDTV" kontakt på kablet som på component kablet?

Edit: Hvilket TV/monitor har du prøvet det på?

Beskrivelse af VGA kabel
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/12-05 16:02 
Konsolkongen>
Ang. VGA kablet så finder jeg det ret underligt at der kommer sorte kanter for oven og for neden ved alt andet end 640 x 480.

Så kablet kører altså automatisk med 16:9 borders ved f.eks. 720p - ikke noget scaling, hvis man har et 4:3 TV?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
psychomantispsychomantisSkrevet 05/12-05 16:04 
Konsolkongen>
Ang. VGA kablet så finder jeg det ret underligt at der kommer sorte kanter for oven og for neden ved alt andet end 640 x 480.

Hvad? Jeg har da ingen sorte kanter og jeg kører med 1280x720...
HeroldHeroldSkrevet 05/12-05 16:34 
Konsolkongen>
Ang. VGA kablet så finder jeg det ret underligt at der kommer sorte kanter for oven og for neden ved alt andet end 640 x 480.

Jeg havde selv købt det til 1024 x 768 men det skal jeg ihværtfald ikke bruge det til. Billedet er dog lidt skarpere end ved component. Men jeg er alligevel ret skuffet... :(

Det er da naturligt nok. 480p er nativt 4/3, og 720p og 1080i er begge 16/9, så vidt jeg har forstået. Hvem har dog interesse i at se et sammenpresset billede? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-05 16:36 
1024 x 768 er en 4:3 opløsning og jeg har et 4:3 TV. Resten er jo sådan set forståeligt nok, men jeg fatter ikke at den laver 16:9 med en 4:3 opløsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/12-05 16:49 
Det kan du så have ret i...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 06/12-05 09:32, rettet 06/12-05 09:33 
Beano>
PGR3 skulle efter sigende (rygte som hverken er bekræftet eller afvist af Bizarre) renderes internt i 1024x600 og upscales til 720p til displayet.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om spillet kører i den ene eller den anden opløsning (og kunne heller ikke være mere ligeglad). Men Bizarre har altså afkræftet rygtet.

Citat fra forum moderatoren (Ben) på det officielle froum:

"The game outputs at 720p... i.e. 1280x720 pixels. The debug software we use to develop the game can output to lots of resolutions, probably all the way down to 1x1. It also goes all the way up to [insert large number here]x[insert large number here].

HOWEEVVVEERRR... All of the screenshots you've seen on the web have been taken at... 720p. And guess what? There's no trickery or screenshot tom-foolery going on behind the scenes. But who am I kiddin', you just go ahead with your conspiracy theories!"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 06/12-05 09:54, rettet 06/12-05 09:54 
Det er jo heller ingen der påstår at spillet ikke outputter 720p til displayet - historien går på den interne frame buffer kører i en lavere opløsning på 600 linier.
Også for nemt at afvise det som en "konspirations teori" LOL.

Anyway, hvis spillet kører native 720p som han påstår, så manger der ihvertfald seriøs FSAA :!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/12-05 09:55 
Alex DK>
Jeg skal ikke gøre mig klog på om spillet kører i den ene eller den anden opløsning (og kunne heller ikke være mere ligeglad).

Præcis... :-) Det er helt ligemeget, om det kører 720p eller 480, så længe det bare ser så fremragende ud som det gør... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 06/12-05 10:02 
Jeg tager nu 720p any day. Mest fordi jeg ellers har smidt lidt for mange penge ud af vinduet, hvis jeg lader være... :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/12-05 10:10, rettet 06/12-05 11:10 
PalleJensen>
Præcis... :-) Det er helt ligemeget, om det kører 720p eller 480, så længe det bare ser så fremragende ud som det gør... :-)

Kunne bare se SÅ meget bedre ud uden den fæle aliased grafik... hvor er den FSAA i alle spil som MS lovede?
enfenenfenSkrevet 06/12-05 10:35 
PalleJensen>
Præcis... :-) Det er helt ligemeget, om det kører 720p eller 480, så længe det bare ser så fremragende ud som det gør... :-)

Efter min mening kan det aldrig være ligemeget. Hvis Microsoft lover noget, forventer jeg også, at de holder det.

Du skal selvfølgelig have lov til at affinde dig med det, men det vil jeg altså ikke.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 06/12-05 10:38 
Enfen>
Hvis Microsoft lover noget, forventer jeg også, at de holder det.

Du må være vokset op i en meget beskyttet verden ;p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RitesRitesSkrevet 06/12-05 11:06 
Det er måske lidt groft sagt. Hvis man selv holder hvad man lover, så kan man jo kun forvente det samme af andre.
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 06/12-05 11:08, rettet 06/12-05 11:08 
Bare fordi erfaring viser at man ikke skal stole på store firmaer, betyder det jo ikke at de ikke skal holde det de lover :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 06/12-05 11:23, rettet 06/12-05 11:23 
Wehner>
Du må være vokset op i en meget beskyttet verden ;p

Jeg har aldrig været i tvivl om, at du er lidt af en "Microsoft dreng", men det var dog en tynd bemærkning at komme med :)

Som Herold også skriver, så kan det godt være at mange firmaer ikke holder, hvad de lover, men det betyder absolut ikke, at jeg skal finde mig i det :)
What is the Matrix?
RitesRitesSkrevet 06/12-05 11:23 
Jeg er personligt ligeglad, men syntes ikke ligefrem at man er "dum" (eller vokset i en beskyttet verden) fordi man stadig tror på folk :/
» a winner is you «
JmogJmogSkrevet 06/12-05 12:33 
Beano>
Jeg spørger nok dumt... kan man ikke få ægte 720p ud via VGA kablet?

Jada. VGA-kablet outputter de samme opløsninger som component (muligvis ikke 1080i) og en del ekstra.

der er slet ingen lille "TV/HDTV" kontakt på kablet som på component kablet?

Det er fordi VGA-kablet udelukkende kører progressive (og dermed ikke normalt "TV").
BeanoBeanoSkrevet 06/12-05 13:12 
Ok, tak for forklaringen :)
RonaldoRonaldoSkrevet 06/12-05 13:22 
Det er selvfølgelig ikke det største tab i verden, men der står vel bag på spilæsken at spillet understøtter 720p. Det kan så også diskutteres hvorfor Bizarre valgte netop den løsning.

Jeg synts at Microsoft virkelig har leveret hvad der er muligt inden for så kort tid, men hardwaren og spillene viser også det tidspres der har været.

Maskinen har enorme kræfter og det ville undre mig hvis vi i fremtiden vil få flere titler med samme sygdomme.
BeanoBeanoSkrevet 06/12-05 14:46, rettet 06/12-05 14:46 
Vidste ikke der tager længere til at putte et ordenligt DVD drev i maskinen som ikke larmer vandvittigt meget når man spiller ;)
lightyear dklightyear dkSkrevet 06/12-05 15:05 
Måske er det drev de bruger nu, bedre til andre ting end støj dæmpning.

Jeg håber at det er mere durable end xbox 1.0 drev, som imo var ret hurtigt slidt ned, så det næsten ikke kunne bruges.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 06/12-05 15:13 
Jeg har aldrig oplevet problemer med DVD drevet i de tre Xboxe jeg har haft - både støjsvage og stabile :)
RaGeRaGeSkrevet 06/12-05 15:53 
Synes også drevet i Xbox360 larmer alt for meget. Og den hakker ved diverse dvd film :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 06/12-05 16:25 
NTSC-film vil altid hakke, da den konverter dem til PAL uden at tage højde for, at NTSC of PAL-film ikke har samme hastighed. Ligesom den gamle Xbox.
lightyear dklightyear dkSkrevet 06/12-05 17:59, rettet 06/12-05 18:01 
Til Bean:
Okay du må være heldig?

Eller er det mig der er uheldig?

Jeg har haft tre xboxe, en med det normale drev uden huller og to med de gode samsung drev, og de har alle efter ca et år (undtagen en af dem) fået en del underlige sygdomme der handlede om dvd drevet!
are you CHICKEN?
WehnerWehnerSkrevet 06/12-05 19:15, rettet 06/12-05 19:19 
Mit første indtryk af Quake 4 er, at det er en lettilgængelig og sjov fps, der minder om en blanding af Starship Troopers og Halo - desværre uden co-op. Men styringen er rigtig god, og spillet er ikke for svært.

Er der i øvrigt nogen, der har prøvet Gauntlet over Live? Jeg overvejer at hente den fulde version.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 06/12-05 20:04 
Hvordan er frameraten?

Gamespot kritiserer Quake4 for at have en meget ustabil framerate. Er det korrekt?
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 06/12-05 20:07 
Vil lige prøve at lægge mærke til det næste gang, jeg spiller. Har ikke bemærket det hidtil, men det er heller ikke en af mine kæpheste.

Zuma er i øvrigt ret sjovt også. Det kan anbefales lige at hente.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/12-05 21:10 
Frameraten er ligesom i Doom 3 til Xbox - altså udmærket. Jeg har oplevet meget få gange, at frameraten faldt - og det har altså ikke været mere end en håndfuld, og kun når der sker rigtig meget på én gang.
GameSpots brok synes jeg er vildt overdrevet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GreaseballGreaseballSkrevet 07/12-05 00:26 
Er der nogen der kender noget til at maskinen kan rise skiverne når den står vertikalt?
Nogen der ved hvad det skyldes?

360 SCRATCHES LIKE A PRO
JmogJmogSkrevet 07/12-05 00:37, rettet 07/12-05 13:42 
Det skyldes, at en del box 360-ejere er idioter, der ikke kan regne ud, at man ikke bør flytte rundt på en maskine, der er tændt, når en disc er i drevet.

Det er ikke en discman.
enfenenfenSkrevet 07/12-05 09:48 
DeluxScan>
Frameraten er ligesom i Doom 3 til Xbox - altså udmærket. Jeg har oplevet meget få gange, at frameraten faldt - og det har altså ikke været mere end en håndfuld, og kun når der sker rigtig meget på én gang.
GameSpots brok synes jeg er vildt overdrevet.

Jeg har ikke spillet Doom 3 på Xbox, så det kan jeg ikke sammenligne med.

Er du kommet til nogle af 'ikke FPS' punkterne? eks. monorail banen?

I anmeldelsen på GR, kritiserer Tanggard spillet for at have en lav frameraten - det samme gør Gamespot - som faktisk er uspilleligt. Når frameraten er meget lav, hakker lyden og det hele går faktisk i stå. Det er ikke acceptabelt.

Enten spiller folk forskellige udgaver af spillet - retail vs. anmelder udgave - eller også har vi bare forskellige opfattelser af lav framerate. Når vi taler konsol, så hører jeg i hvert fald til den del, der ikke accepterer en framerate på under 25/30 og slet ikke i et FPS spil.

Jeg ser frem til en afklaring :)
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/12-05 11:03 
Jo, det er rigtigt, at monorailen er slem - men det er jo en relativt lille sekvens, og når spillet ellers kører udmærket, så synes jeg ikke det er et større problem. Men jo, her hakker spillet utrolig meget. Dog ikke decideret uspilelligt, synes jeg.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 07/12-05 11:05 
Det var det svar, jeg skulle bruge!

Jeg skal ikke have spillet alligevel. Måske en dag, hvor jeg ser det til 100-200 kr. :)
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/12-05 12:18 
Enfen>
Når frameraten er meget lav, hakker lyden og det hele går faktisk i stå.

YDRK!

Kan vi ikke snart slå fast hvad forskellen på framedrops og slowdown er?

Når spillet bliver langsommere og lyden eks. hakker har det ikke nødvendigvis noget med frameraten at gøre.

Og omvendt kan spillets framerate godt falde uden at spillet bliver langsommere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 07/12-05 13:08, rettet 07/12-05 13:18 
Læs anmeldelsen - Både den på GR og Gamespot + video review på Gamespot.

I det her tilfælde bliver spillet langsommere, når frameraten falder. I hvert fald i den omtalte monorail bane.

Jeg har som sagt ikke spillet spillet, men har bare læst og hørt det om at frameraten falder til noget nær nulpunktet og lyd der forsvinder i takt med at frameraten falder.

Nu har jeg fået det bekræftet, at det faktisk er tilfældet. Delux var jo eks. ikke helt 'ærlig' i sin første udmelding. Han skrev ikke noget om den ekstremt lave frameraten i monorail banen. Tag det ikke som negativt Delux. Det er bare en bemærkning :)

Hele pointen med mit første spørgmål var med henblik på 'first impressions' - ligesom navnet på tråden. Jeg ville gerne høre fra folk, der faktisk havde spillet spillet.

Vedrørende framefrop og lav framerate og om det er det samme, så kommer det vel an på, hvem du spørger.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/12-05 14:02 
Det burde det ikke :-)

Det er klart at frameraten OGSÅ falder, når spillet kører langsommmere end det er lavet til.

Jeg opponerer bare imod, at det generelt bliver kaldt at frameraten falder, når spillet ikke kører som det skal.


Det svarer lidt til, at når bilen går i stå, så kalder man det: "den løb tør for benzin". Selvom det teoretisk kan være en masse andre ting.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/12-05 14:25 
Enfen>
Nu har jeg fået det bekræftet, at det faktisk er tilfældet. Delux var jo eks. ikke helt 'ærlig' i sin første udmelding. Han skrev ikke noget om den ekstremt lave frameraten i monorail banen. Tag det ikke som negativt Delux. Det er bare en bemærkning :)

Jeg mender bare kritikken er overdrevet, når det kun er et par sekvenser, der er tale om. Men hver sin smag :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 07/12-05 14:35 
Til Delux> Et par sekvenser er vel også nok til at konkludere, at spillet slet ikke er blevet optimeret ordentligt til X360.

Til Seven> Om det er det ene eller det andet der er skyld i problemerne med Quake4, er vel i dette tilfælde helt ligegyldigt. Humlen er, at Activision har udgivet et spil, som ikke kører ordentligt på X360. I sidste ende er der tale om dårlig kodning/optimering.

Jeg har i hvert fald besluttet, at jeg ikke skal have spillet :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 07/12-05 15:22, rettet 07/12-05 15:25 
Det er ikke muligt for dem at løse evt. problemer i spillet med en update?
jaesjaesSkrevet 07/12-05 15:32, rettet 07/12-05 15:38 
Sandsynligvis, men at patche et konsolspil for tekniske problemer er en dødssynd IMO. Tænk på de stakler uden internetforbindelse :)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/12-05 16:48 
Jmog>
Det skyldes, at en del box 360-ejere er idioter, der ikke kan regne ud, at man ikke bør flytte rundt på en maskine, der er tændt, når en disc er i drevet.

Det er ikke en discman.

Det meget godt gået af MS at de så giver en "trøste-bamse" i form af et PDZ spil, til dem som har været dumme nok til flytte rundt på maskinen mens der en disk i drevet.
"Fordi de er modig nok til at indrømme at de er en idiot. Sender vi hermed et spil til dem. Mvh MS"
ComradeComradeSkrevet 07/12-05 18:07 
Så fik jeg endelig COD2 ind af døren og damn det er imponerende! Jeg blev en smule skuffet da jeg prøvede det første gang på en demo stand på et LCD fjernsyn, jeg synes der var lidt for meget aliasing. Jeg ved ikke om de har fået det rettet fra demoen eller hvad, men fuld versionen er godt nok lækkert lavet og rigtig rigtig fedt!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig