X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FFVII Advent Children - lidt hjælp, tak!


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 29/11-05 17:18 
Uhm... ville det hjælpe på forståelsen af filmen hvis man havde spillet FFVII helt igennem?...

...ud over at plottet fremskred noget mærkeligt... frem og tilbage og uden nogen forklaringer...

Sjovt, og lækre aktion-sekvenser, og de der drømme-agtige pauser der er så fede... men... mig forstod den ikke.

(Jeg ved godt at jeg som udgangspunkt skulle skamme mig for at ege en ps1 og så ikke have spillet ffvii, men det er en anden snak)
Have you considered sucking less?
KeenKeenSkrevet 29/11-05 17:23, rettet 29/11-05 17:28 
Det hjælper rigtig meget at spille spillet helt igennem først!

Hvis man ikke har spillet spillet forstår man jo absolut ingenting af filmen...
KilroyKilroySkrevet 29/11-05 18:07 
Jeg tror faktisk det er umuligt at forstå bare den mindste smule af filmen hvis man ikke har spillet FF7. Alene personerne er mysterier. Materia, Sephiroth, Aeris?
Hvis du ikke lige kan spille spillet, så se om du kan finde en grundig beskrivelse på Gamefaqs eller lignende. Det hjælper:)
Kilroy Was Here
TLTLSkrevet 30/11-05 00:54 
Skulle man hurtigt opsummere FFVII hér med - SPOILER - omkring?? sig lige hvis det er nødvendigt?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KeenKeenSkrevet 30/11-05 01:10 
Det tror jeg ikke er nødvendigt...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-05 01:41 
Jo, tak!

Bare lidt synopsis, hvad der er nødvendigt (uden at ødelægge filmen) for at man får mere ud af den. Det er MEGET længe siden jeg har set FFIV blive spillet (jeg har aldrig selv spillet ret meget, men set et par venner gennemføre).
TLTLSkrevet 30/11-05 05:08 
Nu har jeg ikke gennemført hele spillet... Men er sikker på en masse ting som jeg lige vil opsummere for dig hér..

- Spoiler -

Som du nok har fundet ud af er Cloud helten, som er i centrum.

Aeris er en af de sidste Ancients, som har kontakt med jordens Energi og kan mærke når der sker noget med den, hun er desuden et vigtigt "værktøj" til at finde "the promised land" som alle leder efter.

Tifa er Clouds barndomsveninde og hun vil derfor gøre ret meget for at hjælpe Cloud, de har boet meget af deres liv i Niebelheim, som Sephiroth har brændt ned til jorden...

Sephiroth er en skabning der er lavet af jordens energi "Mako energi", han er desuden en Ancient ligesom Aeris er. Han har været Cloud's idol siden han var lille, hvor Cloud fulgtes med ham på en mission sammen med andre medlemmer af "Shinra's" hær som kaldes for "SOLDIER" logisk nok ;-)

Shina corp. er den dominerende (Hvis nok den eneste) corporation i spillet, som har fundet ud af at Mako-energi, jordens energi, kan bruges til at lave elektrisitet osv. Lidt ligesom atomkraft... Men dette dræner jordens energi med fare for at jorden dør og krakkelerer som en kugle af aske og kul... Så de skal selvf. stoppes.

Sephiroth er på vej til at finde "The promised land" også. Når han finder dette sted, ville der ske noget slemt (kan ikke lige huske hvad). Så han skal også stoppes... Dem der skal stoppe dem er Cloud og hans party som består af:

Cloud, selvf.
Aeris.
Tifa.

Barret (En fyr med en rullekanon i stedet for en af hans arme)

Cid (kaptainen på deres luftskib, som de bruger til at komme rundt omkring i)

Cait sith (en lejetøjs-kat, som bliver styret af en eller anden inde fra Shinra corp.'s hovedkvarter)

Yuffie (En tyv?)

Vincent (En gunslinger?)

Der findes også en kilde til magi, som hedder Materia. Det er små "sten" som kan sættes fast på udstyr og via dem kan man så udvinde makoenergi direkte fra jorden. Det er kun små stykker af det naturlige materia, så det er kun én ting af gange de forskellige materia kan, f.eks. bruge vind, ild, vand, luft eller jorden direkte som våben. Der findes mange typer, og de kan opgarderes osv.

Med Hjælp fra deres viden, våben og materia skal de redde jorden fra at blive suget tør for energi før det er for sent.

Som sagt er jeg ikke kommet så langt endnu, men det er sikkert nok til at forstå filmen bedre.

Tilføjelser og rettelser er velkomne :-)

- Spoiler -
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-05 10:17 
Tusind tak, TL! Jeg kan godt huske de fleste af de ting du nævner, men det er rart lige at få opfrisket hovedtrækkene; det må give mig en bedre oplevelse af filmen, når den udkommer på DVD. (Og, NEJ, jeg sætter mig ikke lige ned og bruger 100 timer på at gennemføre FF7 før jeg skal se filmen :-P)
KeenKeenSkrevet 30/11-05 10:25 
Det gjorde jeg da :P eller rettere 70-80 timer(er et sted på sidste cd)...
TLTLSkrevet 30/11-05 17:04 
Jeg er også gået igang med at gennemføre det igen, for som i kan se kan jeg ikke huske det helt. Så tænkte at det var en god idé. Jeg har heller ikke gennemført det før, men ved hvad jeg skal gøre nu :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KilroyKilroySkrevet 30/11-05 17:36 
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på historierne i nogle af de nye FF7-produkter, men mon ikke at man mindst skal have spillet FF7 en gang for at få noget ud af Crisis Core, Dirge of Cerberus og hvad der nu ellers kommer? Det tror jeg. Meget smart at den store premium Advent Children kom med spillet:)
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 01/12-05 03:45 
Nu er historien i AC jo også fuldstændig irrelevant. For ikke at nævne røvdårlig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 01/12-05 16:43 
Sumez ->

Du får det næsten til at lyde som om de har lavet endnu en Spirits Within?? Dårlig historie, men banebrydende animation og CGI?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BobbeBobbeSkrevet 01/12-05 17:25, rettet 01/12-05 17:26 
Lige nogle rettelser.

-SPOILER-

TL>
Sephiroth er en skabning der er lavet af jordens energi "Mako energi", han er desuden en Ancient ligesom Aeris er. Han har været Cloud's idol siden han var lille, hvor Cloud fulgtes med ham på en mission sammen med andre medlemmer af "Shinra's" hær som kaldes for "SOLDIER" logisk nok ;-)

Spillet fortæller til at starte med, at SOLDIER har fået en Mako-indspræjtning. Det rettes dog senere til at de har fået Jenova-viruset indsprøjtet.

Dette er også tilfældet med Sephiroth, han har bare fået en meget stor indsptøjtning, da han stadig var på fosterstadiget.

Derfor er han ikke en Ancient, men derimod en virus.
Dette finder han ud af på biblioteket i Niebelheim, hvilket gør ham sindsyg. Dette munder også ud i, at han brænder hele byen ned.

Sephiroth har desuden magt over Jenova-viruset (Men selve Jenova har kontrol over ham). Dette betyder at han kan 'styre' Cloud, da han også har fået en indsprøjtning (hvilket er en længere historie).

-SPOILER-
Spiller nu: Wii
SumezSumezSkrevet 02/12-05 17:42 
TL>
Sumez ->

Du får det næsten til at lyde som om de har lavet endnu en Spirits Within?? Dårlig historie, men banebrydende animation og CGI?

Synes ikke rigtig de kan sammenlignes. AC er bare en gang visuel fanservice, der til gengæld fuldstændig voldtager den ellers gode historie fra spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/12-05 19:57 
Enig.

AC kan jo dårligt gå for at være en film.

Imponerende - bevares.


Det store problem med The Spirit within, var at personerne ikke virkede oprigtige. Det er de i AC IMO.
Men der er jo ikke rigtig en historie. Det er jo bare en række kampe med ligegyldige samtaler og små spoofs. Det er en fin ting til fans, så den gør vel hvad den skal.

Efter at have spillet FF7 selv, så er jeg dog forvirret over hvad der er så specielt ved historien. Jeg synes ikke det var mere sørgeligt end en episode af "days of our lives":D

Virkede bare som en bunke melodramatisk teen drama for mig. jeg har dog også spillet den indenfor den sidste års tid, så det kan være at det bare er fordi at spillets grafik og CGI er håbløs outdated.

Dog havde MGS ikke den effekt på mig selvom jeg spillede det da det også var outdated.

Som manuskript eller persongalleri, så kan jeg virkelig bare heller ikke se hvorfor FF7 har fortjent den latterlige hype eller hvorfor det skulle fortjene et remake!?
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 02/12-05 20:00, rettet 02/12-05 20:00 
Der er vist nogle ting du har misforstået...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 03/12-05 15:58, rettet 03/12-05 17:02 
Nogen der kender noget til denne:
Last Order FINAL FANTASY VII

Er den jap distrib only (kunne godt ligne dem) eller alle versioner (der har limited).

Og er der nogen der har set den og i så fald er den limited versionen værd (og hvad er der ellers i limited?)

>
Last Order is a short anime that comes bundled with the Limited Edition DVD of Final Fantasy VII - Advent Children.


The story takes place before the events of the game, Final Fantasy VII. It revolves around Cloud, Zack and Sephiroth's mission in Nibelheim and the events that immediately proceed that fated day.

* thanks to Basou
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 03/12-05 17:02 
Den følger kun med den for længst udsolgte Japanske LE udgave der kostede $300.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 19/02-06 15:18 
Så fik jeg endelig set den :)

Og ja, man skal helt klart have spillet FFVII...

Reminiscence of Final Fantasy VII følger dog med R2 DVD udgaven, så der er lidt hjælp til de forsømte mennesker derude.
» a winner is you «
JmogJmogSkrevet 19/02-06 19:09 
Er det alle cut scenes eller en eller anden form for gennemgang af spillets plot?
RitesRitesSkrevet 20/02-06 05:04 
Fra produktbeskrivelse på Play.com:

Reminiscence of Final Fantasy VII: a video compliations of scenes from the original game to help viewers catch up on the storyline pre-Advent Children
» a winner is you «
JmogJmogSkrevet 20/02-06 17:23 
Det lyder da som en glimrende idé.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig