X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jurassic Park-spillet, der aldrig kom


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 18:43 
Efter at have prøvet det nye King Kong i Merlin i dag er jeg mildest talt uforstående overfor, hvorfor det aldrig er lykkedes nogen at lave et godt spil over Jurassic Park? (Bortset fra Genesis, men det tilhører ikke ligefrem actiongenren) Licensen nærmest tigger efter et spil a la King Kong - bare længere, naturligvis, og med de 'ægte' raptorer og T-Rex :-)

DreamWorks prøvede med Trespasser, men fejlede grumt. Måske kan den kommende JP4 skabe lidt ny røre i andedammen, ellers er det godt nok for dårligt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DommergaardDommergaardSkrevet 28/11-05 19:22 
Har næsten lige gennemført King Kong og det er et utroligt fedt spil!! Jeg er positivt overrasket over det! Utrolig stemning der er i dette spil... det skal helt sikkert opleves! Spillet er en smule kort, men der er lidt ekstra ting at gå i gang med, så man kan få en alternativ slutning!

Nice spil! :D
HeroldHeroldSkrevet 28/11-05 19:34 
Hvis du er så vild med det, så skulle du næsten spille Xbox 360-udgaven. Holy hamster, Batman, det er flot.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 28/11-05 19:54 
der er ingen tvivl om at trespasser var mislykket, MEN jeg (da jeg havde pc indtil for et år siden) har faktisk nydt det en del. Gameplayet er problematisk, men når man kommer længere ind i spillet har det et næsten litterært-feel over sig, som er svært at beskrive helt. Men det var stemningen i spillet, der var unik, og jeg spillede det for halvandet år siden, var faktisk ret fed. And I'm not even a JP kinda guy.

Interessant er det jo også at visse aspekter af fysik-motoren blev brugt i HalfLife2. Ligesom det generelt er interessant at læse om spillet historie.

Til gengæld er det vilde jo, at den fanbase der er, faktisk har lavet level editors og skabt nogle virkelig imponerende baner, der langt overgår hvad spillet byder på. Samt at de via hex editing har åbnet op for noget af grafikmotoren, så den irriterende scenery popup elimineres, ligesom spillet kan spilles i højere opløsninger.

Kort sagt er det et sært fængende spil, især hvis man har en forkærlighed for det underdog agtige.

Trescom Fansite.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 20:14, rettet 28/11-05 20:16 
Ih, La0s, dog! Først finder jeg ud af, at andre også holder af Operation Genesis - og nu erklærer du også din kærlighed til Trespasser.

Jeg har også nydt Trespasser meget. Jeg har gennemført det flere gange og jeg synes det generelt er rigtig gennemført og direkte spændende.
De mange bugs var dog irriterende, men også sjove, hvis man bare brugte tid på at provokere dem frem :-)
F.eks. kunne man lokke en af de større dinoer ind på begrænset plads, hvorefter de begyndte at opføre sig enormt særpræget. F.eks. kunne benene eller underkæben 'falde' om i nakken og sidde fast, eller man kunne opleve en T-rex, der hoppede 20 m. op i luften igen og igen - med perfekt fysik og animation. Skøn underholdning!
For ikke at tale om de mystiske stunts armen kunne foretage sig... :-)

For at komme tilbage til den mere seriøse side, så mener jeg bestemt spillet er godt - men kan kan ikke se bort fra det elendige interface og den lidt mystiske fysik, så har man nok problemer. Det kunne jeg heldigvis godt, og jeg har nydt mange gode timer i selskab med Trespasser.

Men, jeg er også stor JP freak, så jeg er nok lidt biased :-) Rent objektivt er Trespasser et pinligt flop, men retn subjektivt står det som en stor oplevelse!

Prøv i øvrigt at læse Gamasutra's 'Post Mortem' artikel om spillet. Interessant læsning.
Jeg kan ikke komme med et direkte link, da de kræver registrering inden læsning.
www.gamasutra.com
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
la0sla0sSkrevet 28/11-05 20:17 
Yes! Godt at finde en enig!

Jeg har faktisk læst Gamasutra artiklen, ret god læsning. Og ja, man kan godt nok få de dyr til at lave nogle jævnt hidsige stunts.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 20:21 
Ok, fandt lige en texure-extractor hos TresCom (Dem har jeg aldrig hørt om før?). Anyway, nu kan jeg endelig komme i gang med at bruge spillets textures i Unreal...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
la0sla0sSkrevet 28/11-05 20:25 
Du skulle prøve de to baner Trescom selv har lavet, det er altså virkelig godt, og grafikken er langt bedre.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 20:31 
Er i fuld gang med at downloade. Takker for det link - guld værd!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 22:03 
...og pas på med det downloaden! Filerne er inficeret med et eller andet skidt. 10 min. efter jeg havde downloadet alt muligt sjovt - og selvfølgelig ignoreret alle XP's advarsler - gik min PC helt og komplet ned.
Nu skriver jeg dette på en ren PC igen, men mit gamle C-drev måtte lade livet i processen. Crap! Jeg hader PC'er!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
la0sla0sSkrevet 28/11-05 22:20 
Det beklager jeg sgu, det var jeg virkelig ikke klar over. :(
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 23:06 
Det var skam ikke en kritik af dig. Det kunne du jo ikke vide :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 29/11-05 00:05 
Det sjove ved trespasser var, at man kunne tæve Raptorer med baseball bat :) Pga fysik motoren skulle man bare bevæge musen hurtigt nok, så var de døde på stedet. Ganske underholdende spil. Jeg kom bare aldrig særlig langt.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/11-05 09:08 
...og sørge for at ramme, hvilket kan være sin sag :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoChronoSkrevet 29/11-05 12:32, rettet 29/11-05 12:34 
Jeg sidder også og spillet King Kong lige nu, og kan da godt se nogle ligheder med Trespasser. Man kan f.eks. se hovedpersonens hænder! Ja, i hørte rigtigt, så nu er der ingen undskyldninger for at fremtidige førstepersonsspil ikke også får den effekt med - det fungerer fint (baseret på tre timers spil, hvor effekten kun har været rigtigt synlig 2-3 gange).

EDIT: Jeg kan også godt se hvorfor du sammenligner med Jurassic Park - der er jo flere dinoer end aber.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 29/11-05 12:36 
Men man kan ikke se sine bryster, ok jeg går ud fra man spiller som mand og manboobs er måske ikke det mest helte-agtige så det a mootpoint, men det var stadig en syret feature i Trespasser.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 29/11-05 12:38 
Det var nok også den del jeg brugte mest tid på i sin tid. Det og så at stable kasser.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/11-05 16:02 
Ah, ja, kasse-stabling for viderekomne :) Specielt udfordrende, når fysikken lader kasserne glide af hinanden konstant...! :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/11-05 16:03 
Chrono>
EDIT: Jeg kan også godt se hvorfor du sammenligner med Jurassic Park - der er jo flere dinoer end aber.

Havde det heddet Jurassic Park og haft dinoer hele vejen, så var jeg solgt! Tror jeg kommer til at kunne lide det spil.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/01-06 22:54 
Nu har jeg byttet mig til King Kong til 360'eren - og det er da godt nok helt utrolig flot! De våde, glinsende textures er helt fantastiske. Helt klart det flotteste spil til 360 indtil videre.
Det er nu en skam, at det ikke er Jurassic Park. Det havde lige givet stemningen det sidste skub.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/06-09 01:14 
Jeg hoerer i krogene paa nettet, at TT har et LEGO: Jurassic Park undervejs... Har nogen hoert noget om det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 19/06-09 09:35 
Ikke her men det lyder som en god filmserie at LEGOficere - langt mere spændende end det der Perry Hotter halløj :)
jaesjaesSkrevet 19/06-09 12:57, rettet 19/06-09 12:59 
Er alle spillene ikke ens alligevel? ;)
HeroldHeroldSkrevet 19/06-09 13:05 
Hvis du er af den holdning at har du købt én æske lego, har du købt dem alle, så... jo? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-09 18:06, rettet 19/06-09 18:07 
Jeg synes at Lego Star Wars II var et meget sjovt koncept men desværre blev det tørt og kedeligt efter man havde spillet det nogle timer. Derfor har jeg ikke haft lyst til at prøve nogen af de senere udgivelser.

Jurassic Park er dog min alltime favorit film (jeg havde lige den helt rigtige alder da den kom frem :)). Så jeg håber det bedste for Lego Jurassic Park, selvom jeg hellere ville have et nyt rigtigt JP-spil. Et nyt Operation Genesis ville være fantastisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 24/11-11 09:43 
SÅ kom det - og fejlede.

Er det kun mig som tænker "De burde have ringet til Michel Ancel" ?

Eurogamer 4/10
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/11-11 09:48 


Hej millennium :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-11 11:47 
Skuffende. Igen.

Hvor svaert kan det lige vaere at faa noget godt ud af en saa indbydende licens, der naermest vaelter i potentiale?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 24/11-11 12:28 
Tilsyneladende svært. Ikke engang Trespasser, der havde mere plads til leg kunne klare det. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/06-12 11:08 
Jaja, kun US fik saa JP The Game. Nice. Den licens maa da have en forbandelse over sig...

Suk, alt hvad jeg beder om et CryEngine 3 med dinoer... Det _kan_ da virkelig ikke vaere saa svaert at klaske sammen uden at koeberne render skrigende vaek? Vorherre til hest!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 11/06-12 14:41, rettet 11/06-12 14:41 
Hvis du har en hæderlig pc så burde det være til at finde noget at spille, evt. mods. Ved dog ikke om der findes single-player-spil.

...Der er også dino(sex) i Tokyo Jungle :)

JP The Game - Det må da være ude i EU, hvis Eurogamer anmelder det.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/06-12 05:29, rettet 12/06-12 05:30 
Dinosex er ikke helt, hvad jeg leder efter :) Tror jeg springer den over.

Tilsyneladende er det kun udkommet til PC i UK, that's it.... Ej heller at finde som download paa Live, med mindre man er Amerikaner.

EDIT: Ikke at det spil ser ud til at vaere guds gave til gamere, men det er JP, saa det skal da spilles - om ikke andet saa bare for de 1000 GP ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 12/06-12 09:16 
Det er elendigt. Har kun prøvet det på mac, men det var altså ikke nogen synderlig god oplevelse.

Sørgeligt at bruge tid på det for 1000 point. Livet er altså for kort til dårlige spil :)
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/08-16 07:31 
Jeg havde haabet, at Jurassic World ville sparke gang i nye JP spil - men det ikke saadan ud. Nogen af jer, der har hoert noget om Jurassic Park/World spil under udvikling?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 26/08-16 07:47 
Niks. Det eneste Jurassic Park spil af nyere dato, jeg kender til, er Lego Jurassic Park. Men det er nok ikke sådan noget, du er ude i :)
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig