X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så er de første Xbox360-spil set i Merlin!


Svar
kooikkooikSkrevet 25/11-05 19:30, rettet 25/11-05 19:30 
Jeg var inde i Merlin i dag, for lige at se om de havde nogle billige xbox spil. Da jeg så kigger nedad hvad ser jeg så ja såment nogle xbox 360 spil, så var det lige jeg tænkte er det ikke ulovligt at sælge spillene allerede?

Jeg var så flink måske lidt flabet og gik op til kassen og spurgte om, at nu hvor spillene stod på hylden om jeg så kunne købe maskinen. så svarede sælgeren h... Se hele indlægget
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
kooikkooikSkrevet 25/11-05 19:30, rettet 25/11-05 19:30 
Jeg var inde i Merlin i dag, for lige at se om de havde nogle billige xbox spil. Da jeg så kigger nedad hvad ser jeg så ja såment nogle xbox 360 spil, så var det lige jeg tænkte er det ikke ulovligt at sælge spillene allerede?

Jeg var så flink måske lidt flabet og gik op til kassen og spurgte om, at nu hvor spillene stod på hylden om jeg så kunne købe maskinen. så svarede sælgeren han forstod ikke hvorfor de allerede havde fået spillene, men jeg kunne i hvert fald ikke købe maskinen. Fortalte ham så at den først blev udgivet næste fredag men han var bare provekerende. jeg prøvede bare at gøre dem en tjeneste.

Må man sælge spillene allerede eller er det ulovligt?

Kan de få en bøde for det hvis man melder dem, for at sælge spillene for hurtigt?
RJKRJKSkrevet 25/11-05 19:31 
Det er selvfølgelig ikke ulovligt. Det er muligt at Microsoft ikke synes det er en god ide, men det er - endnu da ;)) - ikke det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
lightyear dklightyear dkSkrevet 25/11-05 19:31, rettet 25/11-05 19:32 
En del af xbox 360 spillne bliver solgt før maskinen, også set i Usa.

Edit: 2 slow.
are you CHICKEN?
kooikkooikSkrevet 25/11-05 19:32 
Jeg trode bare godt de kunne få en bøde. Der er da ingen grund til at lave en dato hvor man udgiver noget, hvis man godt må sælge det før, eller er det bare mig???
Michael_Michael_Skrevet 25/11-05 19:33, rettet 25/11-05 19:33 
Er det ikke bare maskinen der har specifik dato denne gang?

Bare lidt surt at købe et launch-spil nu hvis man ikke kan få en maskine før starten af 2006;)
DarkenDarkenSkrevet 25/11-05 20:33 
på den anden side er det nok nice at have spillene allerede, i stedet for at skulle slås om dem.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-05 20:37 
I Computer City's avis koster en Premium 360'er kun 2899... 300 kr. af prisen en uge inden launch... Nice!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 25/11-05 20:38 
Kører EB Games egentlig med prisgaranti?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 25/11-05 20:44 
Ja
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/11-05 20:52 
Condemned har hele tiden haft en udgivelsesdato omkring 25/11... og THAW har også været lidt svævende. Ellers er der ingen titler der udkommer før 1/12 (det er alle EA-titlerne, da EA altid releaser på en torsdag i DK). De øvrige titler udkommer 2.december. Nej, det er ikke "lovligt" at sælge før release-dagen. Desværre er straffen ofte kun en heftig påtale (kun i få tilfælde underskriver de ansvarlige en aftale der straffer butikken økonomisk. Jeg kan kun komme i tanke om at det er blevet brugt i forbindelse med HL2 og WoW i nyere tid.)

Det er efter min mening udtryk for at man ikke ønsker at spille efter fælles regler. De har i UK, meget store problemer med at få de store dagligvarerkæder til at overholder datoerne. Jeg håber at vi i DK kan blive ved med at fastholde en situation hvor de fleste overholder reglerne.
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/11-05 20:53 
DeluxScan>
I Computer City's avis koster en Premium 360'er kun 2899... 300 kr. af prisen en uge inden launch... Nice!

Hvor er det langt ude!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-05 20:54 
De må da gerne sende mig min 360'er et par dage før ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 25/11-05 21:49, rettet 26/11-05 12:27 
kooik>
Jeg trode bare godt de kunne få en bøde.

Og hvem skulle udstede denne bøde?

Spil-politiet?

:)
HeroldHeroldSkrevet 25/11-05 21:56 
Der kan gives bøder, hvis de har skrevet kontrakt. Jeg har kun set det i ekstreme tilfælde, som med fx. Diablo 2. Her skulle forhandlere skrive under på at de ikke solgte før, og at de skulle betale X antal kroner, hvis de gjorde.

Ellers kan aftalebrud i sig selv også koste penge, hvis det ryger i retten :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-05 22:09 
ElGiganten sælger Core for 1999 og Premium for 2999.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/11-05 22:45 
Beano>
Og hvem skulle udstede denne bøde ?

Spil-politiet ?

:)

Ja, spil-politiet lovede os en bøde på 500.000 dkr hvis vi solgte Diablo 2, HL2 eller WoW før release-datoen. Så det kan du godt sige.
RitesRitesSkrevet 26/11-05 03:58 
Multimedia Mafiaen o.0
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 26/11-05 11:51 
Blev Mario 64 ikke også solgt før maskinen udkom?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 26/11-05 12:21 
DeluxScan>
ElGiganten sælger Core for 1999 og Premium for 2999.

Har du evt. noget skriftligt bevis, sådan så man kan bruge EB Games' prisgaranti?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/11-05 12:26 
Det står i deres tilbudsavis for denne uge. Det samme med ComputerCity.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-05 12:29 
Men det er jo nok spørgsmålet hvor mange de har på fredag. Jeg tar sgu der ud og køver hele lortet! :D
dRxLdRxLSkrevet 26/11-05 12:41 
Noget har du da lært af at spille WoW :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-05 12:49 
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet? Jeg spiller ikke Wow, så... det er nok derfor.
HeroldHeroldSkrevet 26/11-05 12:51 
Men det har du gjort, så... det er nok derfor.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-05 13:29 
...fik jeg nævnt hvor mange 360'ere HrRald har bestilt?
dRxLdRxLSkrevet 26/11-05 13:35 
Jeg mente bare at når man "farmer" et eller andet og har en god forretning kørende, så er der ikke noget værre end en eller anden n00b der kommer ind og ødelægger det hele ved at prisdumpe. Løsningen er selvfølgelig at købe alle hans varer og smide dem på auktionshuset igen til den "rigtige" pris ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-05 13:46, rettet 26/11-05 13:47 
Ah... jeg har simpelthen fortrængt det spil... det var jeg nødt til for at slippe fri.

... men det er nu bare pjat... de må da selv finde ud af hvor ubegavet det er at dumpe et produkt som der tilsyneladende ikke kommer nok af... men det er da til glæde for de heldige få forbrugere som sparer 300 kr... det er næsten et ekstra spil, så...
HeroldHeroldSkrevet 26/11-05 14:03 
Har jeg nævnt at jeg køber ind for to, og at de tilsyneladende ikke kan garantere at man får nogen _nogen_ steder? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 26/11-05 19:21 
Sjovt. I beskrivelsen i Elgiganten-reklamen står der ved både Core og Premium at der følger et s-video kabel med. Der er ikke et ord om at Premium kommer med et componentkabel.

Enten har de lavet en hjemmelavet bundle, eller også fatter de hat af kabeltyper. Jeg gætter på det sidste :-)

Er der forresten nogen, der ved, om Game også har prisgaranti ligesom EB? I så fald skal jeg da have reklamen under armen, når jeg henter min 360'er.
rapsacrapsacSkrevet 27/11-05 12:51 
jeg spurgte chefen i EBGames i rødovre centrum om de havde prisgaranti. Han sagde nej da det ikke gælder når en varer bliver leveret i begrændset mængde som 360´eren er lige pt.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
seebergseebergSkrevet 27/11-05 13:33 
ComputerCity sælger premium systemet for sølle 2.899,-

Link...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 27/11-05 14:39 
Det var ellers dyrt for en wireless networking adapter...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HeroldHeroldSkrevet 27/11-05 14:58 
Er det ikke vejl. pris?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 27/11-05 16:31 
ComputerCity har smidt mindst to faceplates med i pakken, sammen med den store fjernbetjening istedet for den lille og erstattet Xbox Live Gold med Xbox Live Silver?

Det lyder som noget overordentligt besværligt noget at gøre?
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 27/11-05 16:48 
Der står Silver på Seebergs pic.

Anywho, det lyder som en fejl. Fjernbetjeningen er nem at tage fejl af, hvis man ikke ved der er forskel, og eftersom de kalder den store remote for Media Remoten, såeh...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 27/11-05 16:59 
Ja, jeg ved godt der står Silver på det billede. Det er ligesom derfor jeg siger, for så vidt jeg ved så følger Gold med til den store pakke?
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 27/11-05 17:08, rettet 27/11-05 17:08 
Næh :) Der er tredive dages prøvetid i begge pakker,
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 27/11-05 18:50 
Ok, folk reklamerer jo med alt muligt forskelligt.

Men en større remote og to faceplates til en billigere penge. Not bad!
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 27/11-05 19:02 
Jeg tror den reklame er en fejl og at de bare har misforstået indholdet i "premuim" pakken - desværre.
HeroldHeroldSkrevet 27/11-05 19:10 
Det ser ihvertfald sådan ud. :) Og eftersom de tager forbehold for fejl i sådan en tryksag, så...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 27/11-05 19:29 
Hvornår kommer RR til Europa?
APHAPHSkrevet 27/11-05 19:49, rettet 27/11-05 19:50 
DeluxScan>
ElGiganten sælger Core for 1999 og Premium for 2999. Det står i deres tilbudsavis for denne uge.

Det er egentligt lidt underligt, at der i Elgigantens tilbudsavis står, at tilbudene gælder fra d. 28/11. Ved Xbox360 står der intet om at den først lanceres på fredag. Så kan det mon tænkes at de allerede begynder at lange konsoller over disken fra imorgen? Men det er sikkert bare en tyrkfejl.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RJKRJKSkrevet 27/11-05 19:53 
JAA>
Hvornår kommer RR til Europa?

Februar svjh.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/11-05 20:03 
Ridge Racer 6: 24/2
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 27/11-05 20:08 
Alex DK>Det er egentligt lidt underligt, at der i Elgigantens tilbudsavis står, at tilbudene gælder fra d. 28/11. Ved Xbox360 står der intet om at den først lanceres på fredag. Så kan det mon tænkes at de allerede begynder at lange konsoller over disken fra imorgen? Men det er sikkert bare en tyrkfejl.

Det er ikke så mærkeligt. Det gælder jo for alle tingene i deres tilbudsavis :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 27/11-05 20:10 
Hihi, tror lige jeg for en sjovs skyld smutter forbi Elgiganten på vej til arbejde. Hvem ved... :)
PlaykidPlaykidSkrevet 27/11-05 20:11 
Jeg var nede for at forudbestille den i Elgiganten i dag, men de sagde jeg var nødt til at vente til på mandag (imorgen) med det da det først er der deres tilbud gælder.
Og det var selvom de alligevel først sælger den på fredag :P
Spiller nu: Halo 3
3of193of19Skrevet 27/11-05 20:13 
Nå ok så sparer jeg mig den tur. Godtnok er der penge at spare, men sjoven ved en midnats launch vil jeg ikke gå glip af. Synes det var vildt hyggeligt ved Harry Potter VI, det bliver nok endnu sjovere ved Xbox 360.
JAAJAASkrevet 27/11-05 20:56, rettet 27/11-05 20:57 
PalleJensen>
Ridge Racer 6: 24/2

På min fødselsdag! Det må være et tegn fra gud. Men tænk, at det varer så længe. Til den tid kan jeg sikkert alligevel godt klare at vente på PS3 udgaven. Nå, det er jo både godt og skidt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/11-05 21:12 
JAA>
Til den tid kan jeg sikkert alligevel godt klare at vente på PS3 udgaven.

Som du tror kommer hvornår?
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig