X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 stabilitetsproblemer =)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 15:59 
En lille trøst for os, der sidder og har lidt lyst til at spille mere Kameo, men som ikke kommer til det de næste mange måneder:

Godt jeg ikke har en 360 :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
54 emne(r).
1 2 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 15:59 
En lille trøst for os, der sidder og har lidt lyst til at spille mere Kameo, men som ikke kommer til det de næste mange måneder:

Godt jeg ikke har en 360 :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 23/11-05 16:09 
Her er al den trøst, jeg behøver:

360 stabilitetsproblemer =)
BeanoBeanoSkrevet 23/11-05 16:23 
Efter at have mistet store totter af hår og resten er blevet gråt af den nye Visual Studio 2005, så er jeg ikke vildt overrasket... fordælendaossebobby :( :(
jaesjaesSkrevet 23/11-05 18:23 
Ifølge denne poll, har godt 14% oplevet problemer. Et noget højt tal, synes jeg.
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=392599
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/11-05 18:33 
men rent emperisk er grundlaget nok for lille. Men det er da ikke godt :(
jaesjaesSkrevet 23/11-05 18:53, rettet 23/11-05 18:58 
King Chaos>
men rent emperisk er grundlaget nok for lille.

Ja, og så er der nok også en MS-hader eller to, som har forsøgt at spolere resultatet. Men et fingerpeg, giver det da.

Ang. fejlen(e), er det selvfølgelig for tidligt at konkludere, hvor synderen sidder, men Joystiq skriver:
"Crashing is believed to be due to hardware with overheating issues attributed to the hard drive"

Men lidt sjovt, at det ikke er noget anmelderne har nævnt. Måske er der flere versioner. Og fjeren fra en kolibri, bliver let til en million hakkende Ravne. PSP-problemerne var vist helt nede på ca. 1% af maskinerne, selvom der var meget ævlen om det på nettet.
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 18:54 
Det er fantastiske nyheder!

Nu er jeg ikke længere "Ham der ikke har råd til ten 360'er" men snarere "Ham der klogeligt venter til man kan være sikker på at undgå børnesygdommene".

Og siden "nogen" allerede har taget hul på at citere det nye testamente i dag:

De første skal blive de sidste og de sidste skal blive de første.

Det giver alt sammen mening nu ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 23/11-05 19:05 
Er det ikke bare det samme, som vi hører hver gang der kommer en ny konsol? I hvert fald lød det rent ens da PS2 og Xbox udkom. Jeg husker selv flere oplevelser med crashende Xbox-demostande ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 19:20, rettet 23/11-05 19:25 
Shhh, nu skal du ikke begynde at underspille katastrofen ;-)

edit:
Jeg venter spændt på at høre om det første dødsfald pga. denne katastrofalt fejlslagne launch!

Jeg sagde jo til Bill at det ikke kunne lade sig gøre at lancere i hele verden på én gang. Jeg sagde det jo! ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
seebergseebergSkrevet 23/11-05 19:21, rettet 23/11-05 19:21 
Xbox-standene crasher stadivæk.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 20:06 
dRxL>
Jeg venter spændt på at høre om det første dødsfald pga. denne katastrofalt fejlslagne launch!

Og der var den så! ;-)

But its a f'n core system!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 23/11-05 20:11 
Hvis man køber et Core-system, så fortjener man det næsten :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
asmasmSkrevet 23/11-05 20:13 
dRxL>
edit:
Jeg venter spændt på at høre om det første dødsfald pga. denne katastrofalt fejlslagne launch!

Tjae vi er da ved at være tæt på... (ok det var så den gamle xbox) men jeg tror nu aligevel også at jeg venter til version 1.1 er på gaden =)

23/11 2006 - Heroes pull woman from Xbox blaze
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
3of193of19Skrevet 23/11-05 22:35, rettet 23/11-05 22:36 
Jeg er egentlig ret ligeglad om de første maskiner har fejl. Takket være den danske købelov og Microsofts fremragende kundeservice får man jo bare en ny hvis problemet optræder inden for to år. Bare husk at behold jeres bon'er folkens :)
lightyear dklightyear dkSkrevet 23/11-05 22:43, rettet 23/11-05 22:51 
Plus de siger at problemet optræder i ca 1-2 procent af tilfældene.

Har læst og hørt at det kan være noget med deres silicon based konsol, så husk at vente med at tænde den før den får stue temp.

Og det kunne også været noget med nogle defekte hdd, som får konsollen til at lave underlige ting/crash.

Og alle de problemer jeg har hørt om, har været indenfor højst en halv times spil, så man skulle været dækket ind hvis problemet ikke opstår efter 24 timer, ifølge nogle mennesker.

Varmen fra konsollen har vist sig at være et stort problem, når man placere den, i et lettere lukket sted, så husk ihvertfald at stille den på en måde så den kan få luft til ventilationerne.

Det er ikke noget officielt men noget jeg opfangede efter 3 timers læsning af div tråde.
are you CHICKEN?
3of193of19Skrevet 23/11-05 22:50 
lightyear dk>
Har læst og hørt at det kan være noget med deres silicon based konsol, så husk at vente med at tænde den før den får stue temp.

Ja, det er nok en god ide. Må jeg huske næste ug når jeg kommer hjem torsdag aften lidt over midnat.
Måske skulle jeg tage et tæppe med til min 360? :)
PlaykidPlaykidSkrevet 23/11-05 23:12 
Det er ret fedt når man har 28+ grader på sit værelse :/

Men håber selvfølgelig på at få en holdbar Xbox.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 23/11-05 23:28 
Har du overvejet at skrue ned for varmen ;-)

28 grader, det ville jeg ikke kunne holde til i længden. Har du et oliefyr stående på værelset?
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 23:30 
Snart kan han slukke for varmen når 360'eren kører ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/11-05 23:51 
Min Xbox er lige nu det eneste, der varmer mit værelse op (og så computeren). Hvis den var slukket, tror jeg faktisk jeg ville være nødt til at tænde for radiatoren. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 23/11-05 23:54 
Ikke (kun) for at være fanboy, men det er for latterligt at de ikke kan lave det ordenligt. Sådan noget har Sony sku aldrig foresaget med deres konsoller.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 24/11-05 00:00 
Er det ikke PS2'en, der bare når den står standby, er så varm, at man kommer i tvivl om man har husket at slukke den...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 24/11-05 00:15 
*går over og mærker efter* Ikke min PS2 da?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 24/11-05 00:21 
Det er min i hvert fald, og har altid været.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 24/11-05 00:37 
TL>
Ikke (kun) for at være fanboy, men det er for latterligt at de ikke kan lave det ordenligt. Sådan noget har Sony sku aldrig foresaget med deres konsoller.

Bah. Der er altid rapporter om fejl ved launch af en ny konsol, og de er altid voldsomt overdrevne. Diverse polls er ikke videre brugbare, da mange med maskiner, der virker, ikke gider udfylde polls om det, og alle dem med fejl i højere grad søger efter lignende rapporter på fora og føjer deres egne til.

Men som Hauke jo allerede har sagt, så kan vi jo være ligeglade medmindre vi importerer. Det er Danmark det her. Intet er nemmere end at bytte en defekt konsol.
TLTLSkrevet 24/11-05 00:53 
Jmog -> Er det ikke for dårligt at de stadig laver fejl i strømforsyningen, når de godt ved at der er et problem. Der var også noget med nye strømkabler til den gamle X-box her for nyligt. Hvorfor ikke bare lave en ordenlig strømforsyning/strømstyring fra start af? Der er aldrig lavet en Playstation eller en Nintendo-konsol der har haft problemer med strømforsyningen.

RJK -> Min Ps2 er lige så kold som den overflade den står på og den har været på standby de sidste 3 dage i hvert fald hvor den ikke er blevet brugt.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 24/11-05 01:10 
Nu fan-boy'er du den. Det synes jeg ikke der er nogen grund til.

Launch begejstring er noget ganske særligt for os consol entusiaster, og hvis du ikke kan dele den med os, kan du i det mindste være så venlig at gemme den til PS3 lanceres en gang næste år.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 24/11-05 01:13 
TL>
Jmog -> Er det ikke for dårligt at de stadig laver fejl i strømforsyningen, når de godt ved at der er et problem.

Jamen, der er jo ingen grund til at tro at de dramatiske fejlrapporter er andet end de sædvanlige få, der får det til at lyde mere udbredt, end det egentlig er. Alle konsoller har en vis procentdel som har fejl. Det er stort set umuligt at undgå medmindre man laver kvalitetskontrol, som vil gøre maskinerne væsentligt dyrere.

Hvad skulle der i øvrigt være i vejen med strømforsyningen på Xbox 360? Er det ikke udelukkende for varme konsoller vi har hørt om?

Der er ingen grund til at snakke om at "det er for dårligt" og den slags. Desuden kan det sagtens tænkes at en del fejl skyldes at folk har hentet maskinen direkte fra et koldt bagagerum og tændt den med det samme. Al ny elektronik skal lige tempereres først. Det bør folk vide, men det har næppe forhindret en del i at blæse på det, da de kom hjem med den.

Jeg ved, at min i hvert fald får lov at hvile en halv time, inden jeg slutter den til. Passer mig fint. Den tid kan jeg bruge på at tage billeder og den slags til anmeldelsen.
jaesjaesSkrevet 24/11-05 01:25 
Jmog>
Jeg ved, at min i hvert fald får lov at hvile en halv time, inden jeg slutter den til.

I tilfælde af, at der ikke er info i manualen, så vent hellere en times tid. Det plejer at være det tidsrum, der er angivet ved elektronisk grej. En helgardering må i hvertfald være på sin plads i det her tilfælde. Så kan du jo bruge den ekstra halve time på at rydde op i AV-møblet og evt. installere lidt ekstern køling ;)
jaesjaesSkrevet 24/11-05 01:33 
En af Microsofts PR-chefer fortæller, at antallet af fejlrapporter er relativt lavt:
http://www.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=23998032
3of193of19Skrevet 24/11-05 02:19, rettet 24/11-05 02:21 
Ang at bruge tid på at rykke møbler, det vil allerede være gjort når jeg taget på arbejde den 1.12. :) Men man kunne jo lige læse vejledningen igennem en ekstra gang.

Derudover udvikler 360 mere varme end ældre konsoller og SKAL stå et ordentligt sted (ikke klemt inde mellem alt muligt andet uden luft). Stiller man den dårligt er der ingen luftcirkulation og maskinen bliver for varm. Logik for perlehøns.
PlaykidPlaykidSkrevet 24/11-05 06:35 
Jmog>
Har du overvejet at skrue ned for varmen ;-)

28 grader, det ville jeg ikke kunne holde til i længden. Har du et oliefyr stående på værelset?

Bor op af vores skovsten som vi fyrer i, samt vi har en anden brænde ovn som står i etagen under. Når man samtidigt har en Xbox og PC kørende er det ret svært at holde sig under de 28.
Har egenligt ikke noget imod det, og mine maskiner har da heller ikke brokket sig :)

Håber bare ikke 360 er så sart at man skal til at give den særbehandling :P
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 24/11-05 07:55 
TL>
Sådan noget har Sony sku aldrig foresaget med deres konsoller.

PSP'en kan da vist heller ikke kaldes for helt "crash-fri". Samtidig er det jo noget der ligner 80% af maskinerne der har pixelfejl eller skidt under skærmen. En stor del af de annoncerede funktioner findes kun hvis du kører en opdatering der samtidig lukker for en masse andre muligheder. Og de griner hånligt af alle dem der har trodset kritikken og købt maskinen fra første oplag, ved at sende Mega-packen på gaden (den var jeg lige nødt til at hoste galde op over).

Sony er på ingen måde fejlfri.

Dog har dette crash-fænomen flyttet mine tanker fra at være "rimelig sikker på at købe en 360'er d. 2/12" til "jeg tror jeg venter lidt"...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 24/11-05 07:58 
80%? Mon ikke det er bare en tand højt sat ;-)
TLTLSkrevet 24/11-05 07:59, rettet 24/11-05 08:00 
Undskyld at jeg har brokket mig. Det har været et anfald af træthed tror jeg. Jeg er træt af fejl på Hardware der burde fungere som lovet og er bare glad for at jeg ikke ejer noget med fejl (Som kommer fra fabrikken af).

Jeg er enig i at det er en god idé at læse manualen før man starter med at bruge noget nyt man har købt, ligemeget hvad det er ;-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 24/11-05 09:42 
Core>
Og de griner hånligt af alle dem der har trodset kritikken og købt maskinen fra første oplag, ved at sende Mega-packen på gaden (den var jeg lige nødt til at hoste galde op over).

Snakker du om Giga-pakken som kun sælges her op til jul? (eller i hvert fald kun i en "begrænset periode")
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 24/11-05 10:17 
Jep Giga-, ikke mega. Huskede forkert.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 24/11-05 10:49 
Det er da ikke noget at klage så forfærdeligt over. Der er ingen der røvrender dig. Det er en promotion som så mange andre. De gør det ikke for at drille dig. Hvis du køber elektronik, spil eller DVD'er sker den slags altid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 24/11-05 11:01 
TL>
Hvorfor ikke bare lave en ordenlig strømforsyning/strømstyring fra start af?

Og hvorfor lavede Sony ikke bare den lille udgave af PS2 til at starte med? Umiddelbart vil jeg tro, at det er af samme grund som MS havde ang. strømforsyning. De kunne ikke på det tidspunkt, overså noget eller vidste ikke hvordan.
Sony's forbedring kostede så bare penge...

Jeg har to af de nye strømforsyninger til min gamle Xbox, fordi MS åbenbart ville være sikre på at jeg fik en. Så det er jo ikke fordi de bare er ligeglade og trækker på skuldrene hvis noget er galt.
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 24/11-05 11:17 
"Jeg har to af de nye strømforsyninger til min gamle Xbox"

Really? :P Det er da spild, for der har da aldrig været noget galt med strømforsyningen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/11-05 11:52 
Bortset fra at der gik ild i den? Godt du er forsikret, Perle. :D
RitesRitesSkrevet 24/11-05 11:54 
Herold>
"Jeg har to af de nye strømforsyninger til min gamle Xbox"

Really? :P Det er da spild, for der har da aldrig været noget galt med strømforsyningen.

De må sådan set selv om det. Mente også at jeg har modtaget to. Den ene er smidt ud.

Og ja. Så er der lige det med at der gik ild i dem :P
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 24/11-05 13:12 
Rites>
Sony's forbedring kostede så bare penge...

??
Jeg fik da tilsendt en ny strømforsyning gratis til min PStwo.

Og ja.. Sony er da ikke noget vildt godt eksempel at hive frem, de er vist ikke ligefrem kendt for velfungerende og problemfrit hardware. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/11-05 13:20 
TL>
RJK -> Min Ps2 er lige så kold som den overflade den står på og den har været på standby de sidste 3 dage i hvert fald hvor den ikke er blevet brugt.

Jeg gad da egentligt godt lige at høre dette fra andre? Er jeres PS2'er kolde eller varme, når maskinen står standby (=led'en lyser rødt)? Varmeproblemet er i maskinens venstre side på toppen - lige ovenover strømforsyningen, sjovt nok ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 24/11-05 13:25 
Jeg har tre maskiner der står på stand-by (gamle modeller), ingen af dem er varme...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 24/11-05 13:28 
Min er svagt lun. Modelnummeret er skjult af net-adapteren, men den er købt 26/11-00.
SumezSumezSkrevet 24/11-05 13:28 
Jeg mener heller ikke min var varm, men den er solgt nu og erstattet med en PStwo, så jeg kan ikke prøve. Eller, jeg kan godt prøve med min US model, men den har jeg generelt aldrig stående på standby, da jeg ikke vil have en aktiv strømomformer stående.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 24/11-05 13:33 
Min launchday Pal PS2 (også kendt som LDPalPS2) :) var aldrig varm når den stod på standby... den var kold, stonecold... du har jeg så solgt den, vi varmede ligesom aldrig op for hinanden.

Spøg til side, nej den var helt kold, ingenting der.
Hvad sker der?
IqonIqonSkrevet 24/11-05 13:58 
Jeg har aldrig lagt mærke til, at min PS2 har været varm, men nu har jeg heller aldrig haft den stående på standby. Jeg kan ikke se pointen med det? Man skal alligevel hen til maskinen for at tænde den - også selv om den står standby, og så er der da ingen grund til, at den står og bruger strøm?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 24/11-05 13:59 
Jeg har bare et eller andet med at jeg ikke har det så godt med det der larmende klik, der laver når jeg bruger den kontakt. Min elektronik skal fandeme ikke larme. Det skal spinne! :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
54 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig