X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 FAQ


Svar
JmogJmogSkrevet 23/11-05 01:33, rettet 25/10-10 19:07 
Xbox 360 er på vej, og rækken af spørgsmål, som folk stiller i den forbindelse, er lang. Hvad er HD, som Microsoft hele tiden snakker om? Er den bagudkompatibel, og er der nogen grund til at købe Premium-pakken? Hvad skal et TV kunne for at udnytte Xbox 360 fuldt ud? I det følgende forsøger jeg at besvare de mest typiske spørgsmål.

-------------------------------
HVAD ER "... Se hele indlægget
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/11-10 18:50 
Nå phuck, læser sku lidt for hurtigt :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 03/11-10 19:19 
Xiwana: Går controlleren også ud hvis ladekablet sidder i den?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
XiwanaXiwanaSkrevet 04/11-10 12:56, rettet 04/11-10 12:57 
Jeg har ingen ladekabler til mine controllere (bruger ikke genopladeligt batteri) - men det kunne være, at problemet kunne undgås, hvis man investerede i sådan nogle.
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 04/11-10 13:58 
Jeg overvejer at anskaffe mig spillet Bloody Good Time på XBLA, men jeg har kun Silver, og spillet er et multiplayer-spil... Vil det sige at jeg ikke kan spille spillet online, selvom jeg køber det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-10 14:01 
Efter som du kun kan spille online med gold membership må svaret vel være ja?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 04/11-10 14:04 
Det var også det jeg regnede med... Jeg finder det bare lidt bizart at et spil, der udelukkende er online, godt kan købes, men ikke kan spilles, med mindre der er tilkøb. Det giver mere mening, hvis det er spil med en decideret singleplayer del, men det her er kun online.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-10 14:06 
Jeg er helt enig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 24/06-11 02:23 
Så lige på Sonic Generations Demoen at man kan slå 3D til.
Dette så jeg også er tilfældet med Crysis 2.
Dog undre jeg lidt over at MS ikke slår lidt mere på dette når det nu er noget SONY råber så højt om med PS3
Forstår godt at SONY skal havde solgt nogen 3D tv'er. Men stadig.. det kunne være en god ide at fortæller folk at deres konsol altså kan 3D så dem som VIL havde det ikke tager en PS3 over en Xbox.
SumezSumezSkrevet 24/06-11 08:29 
Sandt - min første tanke efter at have læst din første sætning var "det må være PS3-udgaven han snakker om"...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/06-11 16:59 
Greaseball>
Så lige på Sonic Generations Demoen at man kan slå 3D til.
Dette så jeg også er tilfældet med Crysis 2.
Dog undre jeg lidt over at MS ikke slår lidt mere på dette når det nu er noget SONY råber så højt om med PS3
Forstår godt at SONY skal havde solgt nogen 3D tv'er. Men stadig.. det kunne være en god ide at fortæller folk at deres konsol altså kan 3D så dem som VIL havde det ikke tager en PS3 over en Xbox.

Hmm, det er kun et gæt, men måske holder MS det lidt stille, fordi det er mere besværligt at lave 3D på en Xbox, og de nødigt vil have for mange sammenligninger. "3D er dårligere på Xbox" lyder unægteligt værre end "MS mener ikke 3D er værd at bruge kræfter på".

Begge konsoller kan outputte 3D (Xbox 360 launchmodellen kan dog ikke), men de kører med hver sin HDMI standard. PS3 har et HDMI 1.3 output, som har større båndbredde end det HDMI 1.2 output, som en Xbox har. Det betyder at det kræver mere kreativ kodning af spilmotoren at få en tilsvarende 3D-opløsning ud af en Xbox end en ps3. Og det kan lede til kompromiser, hvor en Xbox udgave af et spil i 3D vil have en lavere opløsning end det samme spil i 3D på ps3. Ikke ligefrem noget MS har lyst til at pressen begynder at bore i.

Det er selvfølgelig op til udviklerne selv om de vil lave et 3D mode, men de fleste vælger nok at fravælge det, da det ikke er det øgede besvær og investering i mandetimer værd.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/07-11 07:06, rettet 04/07-11 07:06 
Sådan et hurtigt pro-tip til at købe ting på US Xbla. Ved ikke om det har været nævnt andet steds...

Som bekendt kan man ikke knytte Danske visa/dankort til en US account men det er muligt at tilknytte sin Paypal account uden problemer på www.xbox.com/paypal

Opdagede det i forbindelse med at jeg ville spille Trenched fra XBLA som man ikke kan få i EU.

Har selvfølgelig kun en US account i Silver, men det er stadigvæk muligt at spille spillet i multiplayer fra min Gold EU account. Jeg ved ikke om det er tilfældet for alle spil, men det er værd at vide.
SumezSumezSkrevet 04/07-11 08:44, rettet 04/07-11 08:46 
Så længe du spiller på den maskine, spillet oprindeligt er downloadet på (eller efter license transfer), har du fuld adgang til spillet fra alle andre profiler på den. Det gjorde vi meget brug af da jeg boede sammen med tre andre.

Men findes der nogen XBLA-titler fra USA, man ikke kan få i Europa, udover Trenched? Hvis man kunne hente DeathSmiles 2 fra GoD, ville jeg være interesseret, men tror ikke det er muligt?

Ellers synes jeg primært det er XBLIG-titlerne der er interessante, da de ikke er tilgængelige herhjemme, men dem kan man også hente fra engelske kontoer, og danske pointkoder virker også på dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 04/07-11 10:45 
Sumez>

Men findes der nogen XBLA-titler fra USA, man ikke kan få i Europa, udover Trenched? Hvis man kunne hente DeathSmiles 2 fra GoD, ville jeg være interesseret, men tror ikke det er muligt?

Jo hvis du er meget vild efter at hente det ned. Så skal du havde noget der ændre din IP så Xbox tror den står i USA. Ved der var nogen der gjorde for at spille på de Amerikanske COD servers.
Der findes flere "hide my IP" programmer til PC og jeg tror nok man er nød til at loope sin XBOX gennem PCens forbindelse.
Som sagt ikke prøvet selv, men ved det kan lade sig gøre. Så det bare spørgsmålet om man vil bruge tid på det.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-11 11:12 
Er 360'erens hardware "regionsfri"?

Hvis jeg feks. køber en japansk Slim Arcade, kan jeg så bare klaske en større EU harddisk på dyret på et senere tidspunkt?

Hvad med controllere og strømforsyninger? Kan controllerne bruges på alle 360'ere? Og kan strømforsyningerne køre på både 110v og 220v, så man uden det store kan bruge en japansk PSU på det danske lysnet?
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/08-11 11:39 
Ja det tror jeg godt. Der er noget med strømforsyningerne på den gamle model som vi diskuterede i "Fællesindkøb af Jap 360", men jeg ved ikke hvordan det er med slim modellen.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/08-11 11:42, rettet 06/08-11 11:43 
Killer Bean 2>
Er 360'erens hardware "regionsfri"?

Til det du skal bruge en 360 til er det tæt på du ikke får brug for en harddisk :)

Men for at svare på dit spørgsmål skal du ikke bekymre dig hvad angår controllere og harddisken. Strømforsyningen er jeg ikke sikker på for på den tykke kunne du bare smide en EU strømforsyning i og så kørte det.

Edit:
For langsom...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 06/08-11 11:46, rettet 06/08-11 11:47 
Jeg ved ikke med Slime, men med den "gamle" model, er det intet problem. Bruger selv en EU 20GB HD samt et MemCard iog controllere på min japser };-P
De gamle PSU'er kan ikke køre på både 110V og 220V og så er der lige det der med effekten som DarkBeat nævner, som M$ selv har valgt at idiotsikre ved at lave stikkene så en PSU med lav effekt ikke kan sættes til en højeffekt boks, men sagtens omvendt.

EDIT: ALT For langsom };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-11 12:55, rettet 06/08-11 13:07 
Elgen>
De gamle PSU'er kan ikke køre på både 110V og 220V

Øv, så kan slim-udgaven sikkert heller ikke :(

Når jeg har kigget på de der folkvognsrugbrød af nogle strømforsyninger, som følger med en 360'er, har jeg altid gået ud fra, at de bare har proppet en alm. PC-strømforsyning ind i en grå plastikkasse, men det er så åbenbart ikke tilfældet.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 06/08-11 18:34 
Killer Bean 2>
Er 360'erens hardware "regionsfri"?

Hvis jeg feks. køber en japansk Slim Arcade, kan jeg så bare klaske en større EU harddisk på dyret på et senere tidspunkt?

Sådan en model kører jeg selv med :-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/08-11 20:29 
kan man rename "venner" på Xbox live. Jeg kan godt have svært ved at huske hvem folk er.
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/08-11 20:35 
Nej desværre. Jeg kan heller ikke huske hvem der er hvem derinde :S
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/08-11 20:38 
Må bare lavet et tekstdokument på min PC, hvos det står :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 05/09-11 21:09, rettet 05/09-11 21:11 
Er der nogle der kan hjælpe mig med et (for mig) uforklarligt fænomen, jeg endnu aldrig har oplevet før.

Fik min 360 til at virke i dag (tak til Amnesia), og efter at have opdateret maskinen til nyeste dashboard, gik jeg i gang med at recover mit gamertag. Under denne proces, hvor maskinen downloader alt brugerdata ned, får jeg en fejlmeddelelse når den er ca.90-95% færdig. I beskeden står der blot - "Xbox Live signup not available"

Genstarter jeg derefter maskinen, ligger min profil faktisk hentet ned, men når jeg prøver at gå online med den, hænger den ved "Signing in" processen.

Maskinen mister ikke internetforbindelsen undervejs - jeg har flere gange prøvet at starte recover af gamertag på ny - både ved overskrivning, men også efter at have slettet alt data fra harddisken. Desværre stopper den stadig ved de 90-95%, og giver mig samme fejlmeddelelse.

Hjælp!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 05/09-11 21:36, rettet 05/09-11 21:37 
Jeg oplevede det samme for en måneds tid siden, oppe hos Kroe. Dagen efter var der dog ingen problemer.

EDIT:

Undskyld, ved godt at det ikke just hjælper din situation.
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 05/09-11 22:27 
Er det en dansk Xbox Live konto du prøver at lave recovery på?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 05/09-11 22:41 
Det er det, ja.

Har for sjov skyld prøvet at oprette en ny Live-konto, og det fungerer uden problemer. Jeg fatter ingenting :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ElgenElgenSkrevet 05/09-11 22:50, rettet 05/09-11 22:50 
Jeg var også ude for det samme for en månedstid siden...og da jeg googlede det, var der mange andre med samme problem. Så det er bestemt ikke et ukendt fænomen.
Mit eneste råd er at vente lidt tid, slette den halvfærdige profil og prøve igen };-(
Til sidst virkede det for mig.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 08/09-11 17:20, rettet 08/09-11 17:20 
Jeg har prøvet flere gange siden - senest i dag, men det virker stadigvæk ikke - pisse irriterende :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/09-11 17:41 
Min har lavet akkurat samme problem. Havde recoveret mit tag hos T.L.O for at spille der og kunne ikke recover på min egen der hjemme.
Prøvede en hel weekend før jeg fandt på at sætte min Jap 360'er til istedet og der recoverede jeg det uden problemer... Meget mystisk.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/09-11 00:14 
Hmmm..
Ja jeg har samme problem her. Jeg prøvede efterfølgende at flytter med data transfere. Den ligger på den nye Xbox men jeg oplever samme fejl som jer. Nogen andre profiler jeg bare flyttede.. de virker fint. Men den jeg prøver at lave recovery på. Den vil ikke
nerosnerosSkrevet 21/09-11 20:40 
Øh er den også gal med XBL ? Jeg har lige pludselig ingen venner længere?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/09-11 20:41 
Den er god nok, vi besluttede os for at du ikke var det værd :P
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 21/09-11 20:42 
Pis ! Ej helt ærlig hvad sker der?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 20:44 
Virker fint her...
nerosnerosSkrevet 21/09-11 20:47 
Så fordi jeg har fået ny router tilslutter den min 360'er mister jeg alle mine friends?! Wut the fuck :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 20:48, rettet 21/09-11 20:49 
Prøv at checke din friends liste på xbox.com...
nerosnerosSkrevet 21/09-11 20:55, rettet 21/09-11 20:56 
Jeg kan slet ikke komme ind på siden?!!

Der står:
Der er opstået et problem på webstedet
Webstedet er muligvis ikke medlem af Windows Live Network
Du kan:
Du kan logge på eller tilmelde dig til andre websteder på Windows Live Network eller prøve igen senere på dette websted.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 20:58 
Mystisk for det kan jeg sagtens - har dog ikke prøvet at logge på.
nerosnerosSkrevet 21/09-11 21:03 
Det er en smule uhyggeligt! Altså jeg kan godt komme ind på xbox.com men når jeg trykker på linket "min Konto" går det helt galt?

Åh gud hvis jeg nu står til at miste mit gametag og alt muligt igen. Så holder jeg ikke til det!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 21:08 
Jeg kan sagtens komme på min konto via xbox.com.

Bemærkede dog lige at der var en bruger på Eurogamer's nyhedstråd som også påstår han har problemer. Måske kun problem for nogen?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/09-11 21:08 
Hvorfor skulle du miste dit tag, fordi du skifter router? Det lyder mere som om at din nye router gør vrøvl. Prøv at resette den.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 21:12, rettet 21/09-11 21:13 
Han kan godt komme på PR men ikke på hans konto på xbox.com... måske noget DNS fnidder?
nerosnerosSkrevet 21/09-11 21:14 
Jeg kan også sagten komme på XBL med min konsol, men altså der er ingen friends?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 21:26 
Hvad siger network test på konsollen?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/09-11 21:35, rettet 21/09-11 21:36 
neros>
Jeg kan også sagten komme på XBL med min konsol, men altså der er ingen friends?

Og du er logget ind, og med den rigtige profil, på Xbox Live? Hvis du har skiftet router, skal du med al sandsynlighed genfinde netværket, skrive koden til netværket igen etc. på Xboxen. Hvad siger network-testen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 21/09-11 21:35 
Den siger connected over hele linjen
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/09-11 21:36 
Echelon VI>
hvis du har skiftet router, skal du med al sandsynlighed genfinde netværket, skrive koden til netværket igen etc. Hvad siger network-testen?

Ja det har jeg :-) Men hvor gør jeg så det henne?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/09-11 21:37, rettet 21/09-11 21:37 
Prøv at logge ud af Xbox Live, og start processen forfra med at finde netværket, password etc. og se om det ikke hjælper.

Edit: Tænd din xbox, find system settings, og så network. Resten burde give sig selv derfra.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 21/09-11 21:52, rettet 21/09-11 21:53 
Altså ind i system settings, og så "Network settings". Jeg kan ikke helt se hvad det skal hjælpe derinde kan jeg jo ikke andet end at teste netværket?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 21:54 
Er du på via wireless?
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig