X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 FAQ


Svar
JmogJmogSkrevet 23/11-05 01:33, rettet 25/10-10 19:07 
Xbox 360 er på vej, og rækken af spørgsmål, som folk stiller i den forbindelse, er lang. Hvad er HD, som Microsoft hele tiden snakker om? Er den bagudkompatibel, og er der nogen grund til at købe Premium-pakken? Hvad skal et TV kunne for at udnytte Xbox 360 fuldt ud? I det følgende forsøger jeg at besvare de mest typiske spørgsmål.

-------------------------------
HVAD ER "... Se hele indlægget
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-06 12:36, rettet 06/10-06 12:37 
Naiera>
med component er de dælme også for mørke

Helt ekstremt endda. I et lyst spil som Just Cause, kunne man ikke se mandens ansigt. Det var bare en sort Silhouet der løb rundt. Det hjalp lidt, da vi stillede på lyset, men det må kunne blive bedre.

Iøvrigt synes jeg, at der er en verden til forskel på grafikken i normal og HD. Selv om det var mørkt, så det stadig meget bedre ud end hjemme hos mig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 06/10-06 12:37, rettet 06/10-06 13:15 
Åh-åh, nu er folk allerede ude i "Jamen det ser da fint ud" og "nej det gør ej, du har spist søm og er på stoffer".

I har begge ret. Eller... ikke lige i det med søm og stoffer :-D (antager jeg).

Problemet er reelt, at har man et display der viser VGA "korrekt" - det vil sige med et neutralt farveniveau, lysstyrke og kontrast - så ligner det noget der er løgn.

På et display som derimod har prædefinerede idéer fra fabrikkens side om hvordan VGA bør se ud, så kan det se godt ud. Reelt er der her kompenseret for VGA-outputtets idiotiske billede. Det lugter langt væk af at Microsoft har antaget at flertallet af forbrugerne har VGA-inputs der roder ved farver osv.

Reelt har de ret, men det går så udover dem med VGA-stik der ikke smider en høvfuld billedbehandling/farvekorigering oveni.
NaieraNaieraSkrevet 06/10-06 12:45 
Bede-x>
Iøvrigt synes jeg, at der er en verden til forskel på grafikken i normal og HD. Selv om det var mørkt, så det stadig meget bedre ud end hjemme hos mig.

Nu bruger du jo også composite, hvilket er temmelig meget dårligere end RGB-Scart.

Det er også værd at huske, at LCD TV har problemer med sortniveauer, så hvis man har problemer med mørke billeder, er det ikke nødvendigvis på grund af component/VGA, men simpelthen TV'ets grundlæggende teknologi.

(nej, det er ikke fordi jeg vil føre plasma/LCD-krigen herover, men det ér altså fakta, at sortniveauer på LCD TV er langt fra dem vi kender fra f.eks. CRT TV)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-06 12:46, rettet 06/10-06 12:48 
Naiera>
Nu bruger du jo også composite, hvilket er temmelig meget dårligere end RGB-Scart.

Nope. Det var bare, hvad jeg havde med ned til Hya. Regnede kun med, at vi skulle bruge component :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/10-06 12:50 
Naiera>
Jo bleach var lækkert! og jeg vil helt ærligt mene at kablesnakken efterhånden har taget en drejning hen mod flueknepperi, for forskellen er ikke uudholdelig. Personligt foretrækker jeg component farverne og har alligevel en seperat HDMI dvd-afspiller.

Dertil skal det siges at en eller anden klovn havde glemt min fjernbrtjening derhjemme, så har ikke leget med farver mens VGA var sluttet til ved træffet :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/10-06 21:00 
Bede-x>
Naiera>
Nu bruger du jo også composite, hvilket er temmelig meget dårligere end RGB-Scart.

Nope. Det var bare, hvad jeg havde med ned til Hya. Regnede kun med, at vi skulle bruge component :)

Jo, bede, normalt kører du composite gennem dit scart-stik, og det prøvede vi jo også på Mirai'et (og det så rigtig dårligt ud; mudrede kanter og grimme farver).
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-06 22:19, rettet 06/10-06 22:24 
Igen nope. Normalt kører jeg RGB(advanced scart).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DenverDenverSkrevet 21/11-06 22:01 
Er lige blevet ejer af en 360, men må sige jeg blev noget skuffet over at man skal rippe sine CD´er igen. Er der nogen der har prøvet at sætte en ekstern USB-harddisk til, og virker det?

(Bortset fra skuffelsen over det med at rippe CD´er så købte jeg Gears of War. Det spil er det fedeste jeg har spillet!)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 22/11-06 07:48 
jeg har min ipod tilsluttet xboxen når der ska spille tony hawk ;)
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dRxLdRxLSkrevet 22/11-06 08:44 
Denver>
Er der nogen der har prøvet at sætte en ekstern USB-harddisk til, og virker det?

Ja, med alt fra en iPod til en standard usb HD med sange på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 22/11-06 08:56 
Hvis du har Windowx XP Service Pack 2, kan du også bare installere Windows Media Connect eller Windows Media Player 11 og så bare streame MP3'er og WMA fra din PC.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/11-06 19:30 
Endnu en gadget (sikkert gammel, jeg har bare først set den nu). Med tiden bliver X360 helt garanteret den mest klodsede konsol ever. Der stikker jo dimser ud overalt :-)

Nå, men har nogen erfaringer med sådan en køler-dimmer? Den køler jo nok, ja, men hvordan går det med lydstyrken generelt? X360 er jo ikke specielt stille i sig selv, så hvis den får 3 små venner at brumme om kap med skal man måske også til at investere i 600 Watt forstærker og højttalere for at høre lyden i sine spil? Eller overdriver jeg problemet lidt? :-D

3 x ekstra brummere, tak!
dRxLdRxLSkrevet 25/11-06 20:29, rettet 25/11-06 21:14 
Den dims du linker til, eller et lignende produkt skulle efter hvad jeg har læst være skyld i flere ødelagte xbox 360'ere. Bemærk at den fungerer som et stik imellem strømforsyning og xbxo'ens eget hanstik. Den skulle efter sigende gøre et eller andet ged ved strømmen så delene inde i maskinen ikke får nok strøm og dør. Jeg kan finde en bedre beskrivelse hvis det har interesse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 20:56 
Jeg har også kun hørt meget dårligt om den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 18/12-06 21:07 
Jeg har lige 2 spørgsmål angående 360'eren.

Jeg undskylder hvis det er lidt kringlet beskrevet.

1. Kan det virkelig passe, at man bliver nødt til at slukke sin maskine efter man f.eks lige har spillet versus splitscreen med sin ven i "GOW" for at slukke sin controller 2 hvis man gerne vil spille single igen. Man kan åbenbart ikke komme ind i single player delen i "GOW" uden at controller 2 er slukket helt. Kan det virkelig passe at det er sådan man gør, eller hvordan logger man sig ud af profil 2?

2. Er der et andet scartstick som er bedre end det man fik med da man købte maskinen? Jeg har et ganske almindelig TV og vil gerne have det bedst mulige billede på skærmen.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-06 21:32 
neros>
2. Er der et andet scartstick som er bedre end det man fik med da man købte maskinen? Jeg har et ganske almindelig TV og vil gerne have det bedst mulige billede på skærmen.

Køb et RGB kabel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 18/12-06 21:37 
Controlleren slukker ad sig selv efter X minutter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-06 22:29, rettet 18/12-06 22:31 
Ellers kan man slukke den manuelt, ved at holde guide-knappen nede og vælge turn off controller. Nøjagtig som når man slukker maskinen på controlleren.

Man bør også kunne signe ud hele tiden ved at trykke(tappe i det her tilfælde) på samme knap. Mener det står i bunden, hvordan man signer ud...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 18/12-06 22:43 
Bede-x>
Ellers kan man slukke den manuelt, ved at holde guide-knappen nede og vælge turn off controller. Nøjagtig som når man slukker maskinen på controlleren.

Det forsøgte jeg også men så ville maskinen have at jeg tændte controlleren igen...? :-/

Jeg må prøve at signe ud istedet for, men det var ikke lige helt så enkelt synes jeg. Kan bare ikke så godt lide at slukke og tænde for maskinen så mange gange, men man skal jo selvfølgelig heller ikke tænde op lige efter man har slukket den.
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-06 22:54, rettet 18/12-06 22:54 
neros>
Jeg må prøve at signe ud istedet for, men det var ikke lige helt så enkelt synes jeg.

Du gør følgende: Du trykker på Guide-knappen på den controller, som har en profil signet ind, som du gerne vil have signet ud. Hvis du så kigger i bunden af bladet som kommer ind over skærmen, kan du se, hvad de forskellige knapper gør. X=sign ud, Y=Xbox Dashboard osv.

Du trykker X og siger ja. Der er ingen grund til at slukke og tænde maksinen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 19/12-06 07:18 
Haha okay jeg prøver det. Det andet var jo også helt åndsvagt.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/01-07 19:41, rettet 06/01-07 19:43 
Hvis ens controller lige pludselig disconecter sig selv når man er igang med at spille, skyldes det så at man skal have nye batterier, eller hvad kan der egentligt være galt? Det er kun den ene som gør det?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 06/01-07 23:53 
Tja, passer det med at batterierne kan være ved at være brugt op? Mine controllere disconnecter i hvert fald en del, når de er ved at trænge til et nyt sæt batterier.
nerosnerosSkrevet 07/01-07 01:05 
Okay så er det nok bare det. Måske man skulle få fat i nogle genopladelige batterier.
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-07 03:22 
Begynder jeres controllere ikke at blinke, når de er ved at være brugt op?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 07/01-07 14:52 
De blinker og køre rundt i cirkel ligesom når de bliver cornected.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 07/01-07 16:51 
Det gør mine ikke. De laver 1:on 2:off 3:on 4:off/1:off 2:on 3:off 4:on blink engang imellem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 10/09-07 10:20 
Kan man lave noget fixbix med nogle mærklige kabler ;-) sådan, at man kan tilslutte en monitor til sin 360'er?

Mener at have læst noget om det engang.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 10/09-07 10:46 
Ja. Alternativt kan du købe et standard VGA-kabel til Xbox 360 :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 10/09-07 11:25 
Ja det burde jeg jo så lige have tjekket først, men tak for svaret ;-)!

Link...
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 10/09-07 11:39 
Vær også opmærksom på, at der findes uoriginale kabler til under halvdelen af, hvad det originale koster. Man kan naturligvis ikke altid være sikker på, at kvaliteten ikke også er derefter.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/09-07 12:29 
I forhold til de billige uofficielle kabler synes jeg pengene er givet godt ud for microsofts originale rent kvalitetsmæssigt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 10/09-07 13:48 
Er der nogle som kører det derhjemme og kan anbefalde en billig skærm?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 10/09-07 14:13 
1", 100", widescreen, 4:3, CRT, LCD? ;)

Anyway, for ca. tre måneder siden undersøgte jeg, hvad der fandtes af gode 19" monitors (LCD, 4:3) i den billige ende, og LG L1952TQ-SF til (dengang) ca. 1600 kr. lød som det bedste bud - jeg har dog ikke set den live endnu. Kig evt. på edbpriser.dk.
nerosnerosSkrevet 10/09-07 14:22, rettet 10/09-07 14:46 
Ok det plejer jo at være billigt, men jeg fandt også lige den her:

Tænker på at købe den.

Edit: Det var denne jeg ville vise istedet ;-)!

Link...
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 10/09-07 14:30 
Det er så vel så et tv, og ikke det man normalt kalder en monitor, men carry on :D
nerosnerosSkrevet 10/09-07 14:46 
Eller:

Link...
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/09-07 11:11 
Har lige brug for lidt hjælp her. Har købt en brugt 20 GB harddisk.

Når jeg går ind på System -> Memory -> Hard Drive får jeg:
-------------------------------------
Hard Drive 13,7 GB Free

Games 110 MB
Gamer Profiles 168 KB
Demos 0 KB
Videos 0 KB
Themes 0 KB
Gamer Pictures 3 KB
System Items 4 KB
Music 0 KB

Øh, hvor resten af mine GB's lige blevet af?

20GB - 111MB = 19,889GB > 13,7GB

Kan der ligge data fra den tidligere ejer der er skjult for mig? -og hvordan får jeg det i givet fald slettet.

Jeg er godt klar over at når man skriver 20GB går der self også lidt fra til filsystem osv. men jeg kan ikke tror at det skal fylde i omegnen af 6GB!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 11:13 
Jeg mener at det er reserveret til Boxen, og hvad den nu har lyst til at bruge den til. Cache, fx. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 25/09-07 11:21 
Ok, så det er altså helt almindeligt at man default kun har ca. 14GB til rådighed på en 20GB harddisk?

Jeg føler mig lidt taget i numsen...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 25/09-07 11:21, rettet 25/09-07 11:22 
Det er helt almindeligt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 11:31 
Som Bede siger - helt almindeligt. Jeg tror bare du skal indstille dig på at de bliver skam brugt til din fordel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SaftenSaftenSkrevet 26/09-07 19:11 
Okay, har lige fået min splinternye Xbox 360 ind ad døren, men jeg kan tilsyneladende ikke få den til at få forbindelse til internettet gennem min bærbare som er trådløst forbundet med husets internet.
Den siger den ikke får nogen ip-addresse.
Har prøvet at kigge i netværksforbindelser, men alt ser ud til at være i orden.
Er det noget man bare ikke kan eller hva.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
BobbeBobbeSkrevet 26/09-07 19:17 
Husker du at bruge krydset-kabel eller hub/switch?
Spiller nu: Wii
SaftenSaftenSkrevet 26/09-07 19:40 
Hmm, bruger det ethernet-kabel der kom med premium-udgaven, funker det ikke?
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 19:49 
Gennem din bærbare? Så du deler din netforbindelse via den, eller har du bare sat den til og satset på at den virkede?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 26/09-07 19:51, rettet 26/09-07 20:13 
Så du prøver at sætte din bærbare op til at NAT route mellem ethernet og WiFi porten? Det er altså ikke helt trivielt, medmindre du har en Mac der kører OS X.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BobbeBobbeSkrevet 26/09-07 20:03 
Google...

er din ven!
Spiller nu: Wii
dRxLdRxLSkrevet 26/09-07 20:04, rettet 26/09-07 20:34 
@Elgen:
De har nok brugt Excel 2007 til at beregne gigabyte størrelsen, hvilket betyder at 65535byte == 100000byte (badum tisch).

Forklaringen
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SaftenSaftenSkrevet 26/09-07 20:05 
Øhh, den beskrivelse overgår min tekniske formåen. Men regnede egentlig bare med at xboxen kunne opnå forbindelse til internettet via min bærbare, forudsat at denne selvfølgelig var tændt.
Det kabel jeg har brugt er det man får sammen med xboxen, dvs. ethernet-kabelet.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig