X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Quest 8


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/11-05 06:42 
WOW! Jeg har lige set video reviewet på gamespot:)

Det ser VIRKELIG fedt ud. Men jeg har ikke kunne finde nogen release dates til europa. Er der nogen der ved noget?:(

Jeg er ved at være træt af at vi i europa skal gøres så ligegyldige... ventetiden på SotC er ulidelig efter alt det godt man har hørt om det:)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 21/11-05 10:09 
Der har været snak om at spillet skulle udgives i Europa i løbet af det første kvartal af 2006, det er det eneste, jeg har hørt.
DQ-serien har aldrig været udgivet i Europa før, men jeg tror alligevel godt jeg tør håbe på en udgivelse denne gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 21/11-05 13:17 
Måske lidt et sidespring. Men kan nogen fortælle mig hvad der gør DQ serien så populær? Er det historien eller...?

Ved at det på et tidspunkt, var det eneste RPG der havde overgået FinalFantasy's salgstal i Japan. Men hvorfor?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 21/11-05 14:03 
Fordi det er godt, primært :) Akira Toriyama (Dragon Ball) skader vel heller ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 21/11-05 14:30 
Toriyama var den første (hvis ikke den eneste?) tegneserie tegner nogensinde, til at udstille på national museet i Japan. Så hans på forhånd mægtige popularitet blandt børn og unge, må da også have noget at sige?

Troede dog kun, det var i de tidligere DQ's, han havde noget at sige?

Grunden til mit spørgsmål ang. Hvorfor DQ er så populær. Er at det ofte fremgår hvorfor man burde få fat i 'den ' eller 'den'. Men synes aldrig at have fundet noget om hvilke kvaliteter i DragonQuest, der gør at det er et must? Det fremgår bare, at det er et must?
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 21/11-05 15:18 
Alf81>
Men kan nogen fortælle mig hvad der gør DQ serien så populær? Er det historien eller...?

Til at begynde med må succesen nok tilskrives Mangamagasinet, Shonen Jump. Manden bag Dragon Quest, Yuji Horii benyttede sig skamløst af sit tilhørsforhold til magasinet, og fik på den måde en del artikler i bladet.
Det fik salget til at eksplodere.

Ved at det på et tidspunkt, var det eneste RPG der havde overgået FinalFantasy's salgstal i Japan. Men hvorfor?

Dragon quest var først på markedet. Solgte vist et par millioner ex. af det første spil, som lukrerede meget på de ufatteligt mange Famicoms der allerede var i de japanske hjem.
Ordet Dragon Quest (eller dorakue på japansk) blev synonymt med RPG i firserne. Da DQ3 i 1988 blev udgivet, pjækkede så mange japanske børn fra skole (en onsdag), at den japanske regering vedtog et forslag om, fremover udelukkende at udgive Dragon Quest spil på søn -og helligdage.

Vil samtidig benytte mig af lejligheden til at slå et slag for den ganske udmærkede bog Power-up, uden hvilken min viden ikke ville syne så altomfattende.
Alf81Alf81Skrevet 21/11-05 15:59 
Hehehe... Tak!
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 21/11-05 17:19 
Det er da noget pjat at sige, at DQ er populært i dag fordi det var "først på markedet" eller fordi det fik noget billig reklame i starten. Med den argumentation ville der være alle mulige andre spil der burde have været populære i dag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/11-05 18:19 
Der er ingen tvivl om at seriens status som forfader til samtlige japanske RPGs (inklusive Final Fantasy, Chrono Trigger, osv.) har stor betydning, men det ville selvfølgelig være ligegyldigt hvis det ikke var for det faktum at serien stadig er noget af det ypperste i genren. Jeg har aldrig selv spillet det særlig meget (har pillet lidt ved 6'eren og 7'eren, ejer dog 1'eren til og med 5'eren på japansk), men fik engang et længere foredrag fra Adrian Pallis (formand for J-Popcon, af japansk afstamning) om de tilsyneladende fantastiske kvaliteter i Dragon Quest IV, og her snakker vi altså et gammelt NES-spil. Ydermere bliver Dragon Quest VII ofte omtalt som det absolut bedste RPG på PS1, omend det ofte overses pga. spil som FF7, Chrono Cross og Xenogears, der jo har haft væsentlig større kommerciel medvind i USA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 21/11-05 18:37 
Hvis man ikke har opdaget det før, så ligger der en anmeldelse af DQ7 fra Geek Culture i P:R arkivet.

Denne vej.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Alf81Alf81Skrevet 21/11-05 19:21 
Der er jo' bare ikke andet, end selv at anskaffe det så :)
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 25/11-05 12:04 
RJK>
Det er da noget pjat at sige, at DQ er populært i dag fordi det var "først på markedet" eller fordi det fik noget billig reklame i starten. Med den argumentation ville der være alle mulige andre spil der burde have været populære i dag.

Det skal jo ses i større perspektiv. Dungeons & Dragons var så populært i USA at det definerede en genre indenfor "brædtspil" for eftertiden.
Selv nu består betegnelsen Dungeons & Dragons, og selve spillet er i dag ligeså populært som i firserne, hvor det var relativt alene på markedet.
Dragon Quest var vel japanernes svar på D&D og udnyttede blot et andet og helt nyt medie.
Serien nyder muligvis den store popularitet den har i dag, bl.a. fordi den var der først, men selvfølgelig kun kombineret med, at spillene kontinuerligt har været gode.
SephirothSephirothSkrevet 13/12-05 13:49 
AARGH! Jeg har modtaget spillet (OG FFXII DEMOEN!!), men kan ikke spille det foer jeg kommer til Danmark om halvanden uges tid!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 15/12-05 07:40 
Vi har ondt af dig. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 15/12-05 17:59 
helt enig, vi har sååå ondt af dig ... øv siger jeg bare! =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig