X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kender nogen spillet?


Svar
KTCKTCSkrevet 20/11-05 16:21 
Min kæreste har i sin tid spillet er spil på Amiga 600, som hun i dag ikke kan huske titlen på men gerne vil finde igen.
De facts jeg kunne få presset ud af hende er som følger:

* Det er et puzzle i stil med Tetris, Columns o.s.v.
* Der optræder en professor, læge eller videnskabsmand i spillet.
* Man skal fylde en række reagensglas med farvede kugler, bolde eller lignende (måske noget DNA-værk).
* Kuglerne/boldene forsvinder når de er kombineret i et mønster, antal eller lignende.

Hvis der er nogle klokker der ringer, må I meget gerne komme med forslag og gerne links til billeder eller anden information om spillet så mysteriet kan løses.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 16:35, rettet 20/11-05 16:38 
Heh, det lyder som Dr. Mario. Jeg kan godt forestille mig at der har været en Dr. Mario-klon på Amiga.

Alternativt kan det have været Dr. Rudy:

http://www.the-underdogs.org/games/d/drrudy/drrudy.jpg
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 20/11-05 16:43 
Dr. Mario, Atomix og Atomino har jeg været igennem med hende, og det er ikke nogen af dem. Heller ikke "Dr. Rudy" klonen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 17:27 
Og hun kan ikke nøjes med dem? Er det ikke det samme? :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/11-05 17:43 
Prøv at tag en tur gennem følgende liste. (Jeg orker det ikke lige selv, for jeg kender ikke spillet, så det vil tage mig lang tid at komme med gæt)

Lots of Amiga Puzzles
KTCKTCSkrevet 20/11-05 22:56 
Herold>
Og hun kan ikke nøjes med dem? Er det ikke det samme? :/
Nej, et puzzle er jo ikke bare et puzzle. Måske er det ligemeget for casual gamers, men det svarer til at sætte folk til at spille Doom 3 når de spørger om Call Of Duty. Det er begge first person shootere, men der er jo forskel...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 23:00 
Nu var det mere dem der lignede :) Jeg ved godt at Call of Duty ikke ligner Doom 3. Men Dr. Mario ligner lidt det spil du snakkede om - det samme gør Tetris :)

Det var lidt svært at udlede om det reelt bare var dr. Mario/Tetris i en anden udgave, eller om det var lidt dybere end det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 21/11-05 07:51 
Ja, jeg er heller ikke selv klar over, helt hvordan gameplayet har været i det spil hun har spillet.
Med hensyn til Dr. Mario/Tetris og Call of Duty/Doom 3, så er der lige så stor forskel på de to første som de to sidste.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 10:50 
Den diskussion springer jeg over :) Men jeg ville umiddelbart prøve at sætte hende foran Dr. Mario, og se om det vækker nogle minder omkring det rigtige spil. Noget i stil med "Ja, men du kunne faktisk også skyde med sprøjter" eller noget derhenad.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 21/11-05 12:45 
Som jeg skrev tidligere har jeg været igennem blandt andet Dr. Mario med hende. Hun har alligevel spillet en del puzzles, men det søgte spil er ret mange år tilbage, og detaljerne står derfor ikke så klart.
Andre puzzles er ikke løsning, hun vil gerne finde det vi søger her...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig