X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

To 17" skærme for 100,-


Svar
JmogJmogSkrevet 18/11-05 18:09 
Jeg har to skærme som bare står og samler støv. En Compac og en Daewoo. Begge er 17" og kan køre op til 1024x768. (Daewoo muligvis 1280x1024)

Compaq-skærmen virker fint.

Daewooen har nogen problemer med, at den af og til taber strømsignalet. Den får det altid igen, når man skubber til strømkablet, så det er nok bare selve indgangen, der er noget i vejen med. Hvis man er teknisk, kan man sikkert reparere den forholdsvist let.

Hvis du selv kommer og henter dem (Bellahøj, København), så er de dine for en hundredelas.
dRxLdRxLSkrevet 18/11-05 18:21 
Hehe, jeg går ud fra at det er CRT skærme?

Da jeg endelig fik lov til at udskifte kærestens 19" CRT med en fin 17" TFT, havde jeg ikke fantasi til at skille mig af med den på anden måde end at sætte den ned til storskrald ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-05 18:29 
Me too.
CRT = Storskrald.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 18/11-05 19:20 
Ja, de ryger da også til skrald, hvis ingen vil have dem. Tænkte jeg lige så godt kunne prøve her først.

Det er selvfølgelig CRT. Jeg render ikke rundt med to fladskærme til overs :-)
HeroldHeroldSkrevet 18/11-05 19:36 
Hehe, jeg har også to. Der må da være nogen der vil have dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/11-05 19:40 
Hvis man pludselig står og mangler en skærm er det da bedre end ingenting?
JmogJmogSkrevet 18/11-05 20:15 
Sandt nok, men mine øjne er ekstremt følsomme. Jeg får hovedpine, hvis jeg ser på noget lavere end 85hz i længere tid. Daewoo'en kunne klare 85hz, men den virker ikke helt. Compaq'en fejler intet, men kan kun køre 75hz.

Selv hvis den nuværende (dejlig Samsung fladskærm) bryder sammen efter garantiperioden er udløbet, så er det udelukket at bruge en af de andre som backup i mere end et par dage.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 19/11-05 01:09 
Ikke for at ødelægge tråden, men jeg syntes nu stadig at det er mere behageligt at side foran CRT skærm...
Men nu er min også en 21" 1600x1200 i 120hz... så det er et okay roligt billede...
Når jeg har kigget på fladskærme syntes jeg bare at de har en tildens til at "flimrer" en smule når man "stirer" på noget bestemt på skærmen...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
JmogJmogSkrevet 19/11-05 01:12 
Der er ingen tvivl om at CRT-skærme giver det bedste billede. Jeg faldt bare for den evige fristelse, som ny teknologi er, da jeg købte fladskærmen :-)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 19/11-05 10:25 
Lad være med at smide dem ud endnu. Skærmen på min bærbare var ude for et uheld igår, så hvis jeg ikke finder en løsning i dag er jeg muligvis interesseret.

Er der forresten nogen der ved om der er reel strømfare ved at fjerne skærmen på en bærbar og starte den op med ekstern monitor?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 19/11-05 14:05, rettet 19/11-05 14:06 
Hvis der stadig er ingen der har meldt sig, så vil jeg da gerne ha' den der Compaq for en 100-mand. Vores gamle skærm har set bedre dage.
Jeg bor i Vanløse, så det er ikke noget problem med hentning. Skal jeg bare sende dig en pm omkring tid?
Tror ikke jeg får tid her i weekenden, men er det ok med engang i næste uge?

EDIT: Og muligvis også den anden, hvis den ser bare nogenlunde ud.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 19/11-05 19:35 
Elgen>
Tror ikke jeg får tid her i weekenden, men er det ok med engang i næste uge?

Helt ok. Du skriver bare, når du har en idé om, hvilken dag du kommer.

EDIT: Og muligvis også den anden, hvis den ser bare nogenlunde ud.

Billedkvaliteten er faktisk væsentligt bedre på den semidefekte Daewoo. Den kan også køre 1024*768 i 85hz.
ChronoChronoSkrevet 19/11-05 21:23 
Apropos CRT skærme så er min begyndt at udsende en irriterende stank. Den er lidt svær at beskrive - nok nærmest noget neutralt plastik-agtigt. Er der andre som har oplevet det?

Tror jeg bliver nødt til at skifte den ud, for det kan umuligt være sundt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 19/11-05 21:40, rettet 19/11-05 21:48 
Ja, eller lidt som om noget er overophedet, eller brændt måske.

Min har lugtet sådan fra starten, men jeg havde da også mine betænkeligheder ved at beholde den. Jeg håber ikke, det korter alt for mange år af min levetid :)

Hvis nogen ved om man bør skille sig af med skidtet, så råb endelig op.

Min skærm er desuden svagt gullig på nogle områder af skærmen, så den er nok deffekt.

EDIT: Hvis nogle undrer sig over, hvorfor jeg ikke bare byttede den, så er det en lang historie. Den korte version er, at jeg var træt af forløbet af handlen som helhed, så jeg valgte at tage imod et beløb, der svarede til ca. halvdelen af skærmens pris, mod at beholde den. Jeg kunne sagtens leve med skavankerne, og for de penge jeg fik, ville jeg næsten kunne købe en ny skærm, hvis jeg ventede ca. 6 måneder. Nogle gange gider man bare ikke mere bøvl.

Kommer også i tanke om, at lugten nok er blevet svagere med tiden - måske har der siddet noget plastik eller olie et sted, som lige skulle brændes til ;)
KTCKTCSkrevet 19/11-05 23:12 
Nogle gange kan det være støv, som bliver "brændt" inde i kassen. Støvsug eventuelt ventilationshuller, men husk at koble monitoren fra og aflad den om muligt, da man godt kan risikere stød hvis man ikke passer på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 05/01-06 00:56 
Jeg er endnu ikke kommet af med skærmene, hvis der er nogen, som er interesseret.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig