X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Klamme PS2 ads


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/11-05 22:18 
Har I set dem her?? Pænt mystiske...

http://neikoji.com/tragedies/photos/bullet.jpg
http://neikoji.com/tragedies/photos/clayface.jpg
http://neikoji.com/tragedies/photos/heads.jpg
http://neikoji.com/tragedies/photos/scars.jpg
http://neikoji.com/tragedies/photos/shattered.jpg
http://neikoji.com/tragedies/photos/skinlady.jpg
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ChronoChronoSkrevet 17/11-05 22:25 
:-O

Jeg ved ikke om det er totalt klamt eller utroligt sjovt. Tror jeg vælger den sidste udlægning indtil videre :)

Er det bare en reklame for maskinen? Ikke et eller andet sygt spil der er på vej?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 17/11-05 22:26 
Mener også deres tv reklamer lige i starten var ret underlige, abstrakte, men anderledes, og i bunden ret fede... tror sony betaler en pæn sjat for at få den slags lavet.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/11-05 22:45 
Det er lige mig! TAK! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 17/11-05 23:02 
Syntes billederne er fede på en syg måde... lidt som hvis Dali havde haft adgang til PhotoShop :)
HeroldHeroldSkrevet 17/11-05 23:07 
Det siger ikke så meget om PlayStation 2, men det er da rart at der er nogen der gider at lave noget der er lidt mere abstrakt. Om ikke andet så bare for dét at være abstrakt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 17/11-05 23:32 
Underligt, billede to har jeg set på nettet for flere måneder siden, bare med Michael Jackson på billedet. Hvis disse reklamer ikke er ældre end dette, ja, så er det underligt...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/11-05 10:35 
Billederne er fra en ca. 6 mdr. gammel PS2 image kampagne, lavet af reklamebureauet TBWA/Paris.

Og kampagnen udtrykker da bestemt noget om både PS2 og det at spille generelt.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 19/11-05 10:43 
Er der nogen der kan forklare mig situationen i det sidste billede?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/11-05 11:07, rettet 19/11-05 11:08 
Grunden til at i reagerer så overrasket over reklamerne, er nok, at i som danskere næsten ikke bliver eksponeret for de mange, mange, mange store image kampagner som Sony kører - og som de har "opdraget" forbrugerne med, lige siden PS1'erens fremkomst for 10 år siden (jeg er undtaget, for jeg lever selv af at lave reklamer, og derfor ser jeg meget mere end i gør).

I kan se en langt større samling af Playstation print kampagner her:

230 annoncer fra diverse Playstation print kampagner
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 19/11-05 14:05 
Fede reklamer, men de har ikke rigtig noget med PS2 at gøre. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 19/11-05 15:01 
Har du aldrig haft vabler på tommelfingrene da?

Nederst - av av!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
millenniummillenniumSkrevet 19/11-05 21:38 
Fantastisk billedeserie (de øverste altså)! Man må give kampagnen credits for at fremprovokere en reaktion hos forbrugerne. - Jeg mener, KAN man overhovedet se på billederne uden at tage stilling til ét eller andet...? Bedre en mange af de andre kampagne der bare skal få os til at føle os, åh, så lækre/kloge/glade etc.......

Nu husker jeg dog at David Lynch instruerede en af de første reklamefilm for PS2. Den var ganske enkelt for underlig, og jeg ved ikke helt om det var noget smart træk. Selvfølgelig har det ikke påvirket salgstallende :)
The medium is the message.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/11-05 22:20 
millennium>
Selvfølgelig har det ikke påvirket salgstallende :)

Nå - hvordan kan du vide det?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
la0sla0sSkrevet 19/11-05 22:47, rettet 19/11-05 22:52 
Jeg må sige, at jeg synes det er en ret interessant reklamekampagne, omend man selvfølgelig kan blive lidt træt af når tingene skal spille på en form for gru.

Men jeg finder den nu ret spændende, ikke mindst det attituderelativistiske der spilles på især i de første billeder, ligesom det sidste med kvinden og de forskellige "kroppe" formet efter knapperne, spiller på en eller anden lyst til 'flere' (det polygamiske), eller lysten til vælge.

Hvilket jo er det de alle spiller på, eller mere eller mindre spiller på, altså valget og det der er customizable... scars billedet peger jo især på valget, at gøre hvad man vil, også med kroppen, ligesom i Cronenbergs Crash, som jo blev set som et testamente på det postmoderne menneske, der selv (om)skaber kroppen, fordi den ikke mere 'slår' til.

Man kan så til gengæld snakke om, om det kan kaldes kunst, det er nok nærmere problematisk, ligesom der jo har været en del debat omkring de klassiske Benetton reklamer. Popart kan man tilnærmelsesvis kalde det, ikke som decideret nedgradering, men _måske_ som noget andet?

jeg beklager... men spændende billeder!
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 20/11-05 21:47 
Sony har vidst ikke haft syndeligt dårligt salg pga Lynch film. Såvidt jeg husker blev første sending udsolgt på under én dag herhjemmme.

Noget af det interessante ved denne billede-serie er nok fraværdet af det komfortable, som traditionelle reklamer benytter sig af. Men billederne henvender sig nok til en specifik kultur (Kultur er vel nok grundlæggende det de sælger: Ikke konsoller, men konsol-kultur). Målgrupper som syntes dette er fedt, er den kultur som har en langt højere grad af tolerence overfor formen og udtrykket, og som måske ikke prioriterer indholdet. Det er nødvendigt at have en høj grad af tolerence overfor formen pga billedernes aversion, hvilket egentlig får mig til at tænke på Rem Rem's kontroversielle kampagne hvor de udstillede en række selvmordssituationer. Marketingsmetoden er vel egentlig den samme.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig