X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 støjniveau?


Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/11-05 17:42, rettet 17/11-05 17:43 
Nogen der har hørt/læst noget konkret om hvordan Xbox 360'eren støjniveau er?

Mange herinde har været til MS-event inde i Kbh, men jeg leder efter lidt mere konkret info hvor folk har testet den under "kontrollerede" forhold dvs. hjemme i stuen eller på værelset hvor den kan sammenlignes med f.eks, Xbox og PS2.

Det eneste jeg har fundet indtil videre
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 17/11-05 20:06 
You can hear the fans running the second the 360 starts up.

(...)

Unlike the original Xbox, the 360's hard drive is whisper quiet, although the fans make up for it. They are not ridiculously loud by any means, but they are dynamic and you can hear them rev up when the console needs to keep cool.

(...)

Overall the noise levels are about the same as found in the original Xbox, which isn't bad at all.

Fra dit link - er det ikke svar nok?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BeanoBeanoSkrevet 17/11-05 20:17, rettet 17/11-05 20:17 
Ok... jeg skærer det ud i pap og bøjer det i neonrør :) :

Jeg kunne godt tænke mig at høre ANDRES meninger - hvordan støj opfattes er jo subjektivt.
mikkelpmikkelpSkrevet 18/11-05 12:59, rettet 18/11-05 13:00 
Det lyder da rigtig skidt at den larmer lige så meget som den gamle! Er det så ved fuld ventilation eller hvordan? Jeg er også interesseret i det med støjen. Hvis den skal styre MCE2005 i en stue eller et soveværelse er det jo vigtigt at den ikke larmer særlig meget...
"Color, size or brand - Who cares?"
HeroldHeroldSkrevet 18/11-05 13:07 
Mr. Rasmusen fra Microsoft fortalte vist at der er to fans i, som slukkes, hvis drevet spinner op, for at forhindre for meget larm. Tilgengæld er strømforsyningen ekstern, hvilket man måske skulle tro have fjernet noget af larmen... Men hvis de istedet skal køle den lidt større CPU, så...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 18/11-05 13:14 
var mindre larm ikke en af de ting de lovede?!
JmogJmogSkrevet 18/11-05 18:01 
Herold>
Mr. Rasmusen fra Microsoft fortalte vist at der er to fans i,

Jeg håber dælme min kommer med to MS fans. Hvis den ene er en Sony-fan så vil de jo skændes højlydt hele tiden ;-)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-05 18:04 
LOL
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 20/11-05 09:36 
Joystiq sammenligner støjniveau...

1. Old, clunky refrigerator
2. Xbox 360
3. PlayStation 2 (fat version, not slim-line)
4. Panasonic PT-AE700U projector
5. GameCube
6. Xbox 360 power supply
7. IBM T42p (Laptop)
8. Dell Latitude C610 (Laptop)
9. iBook G4 (Laptop)

Av :(

Desuden spøjst at der er en blæser i Xbox 360 strømforsyningen.

link
JmogJmogSkrevet 20/11-05 12:51 
Beano>
Desuden spøjst at der er en blæser i Xbox 360 strømforsyningen.

Vel egentlig ikke. Det har en PC jo også, og det er jo state of the art (= varmt og strømkrævende) PC-hardware, der sidder i den. Den skal vel mindst bruge lige så meget strøm som din nuværende PC.
jaesjaesSkrevet 20/11-05 13:09 
Beano>
Joystiq sammenligner støjniveau...

Blæsernes hastighed er dynamisk, så jeg gætter på, at det kun er når den er i fuld turbo-mode, at den larmer så meget. Jeg tror desuden, det er sjældent og/eller kortvarigt, at den skruer op, for jeg satte da øret næsten helt ned til konsollen mindst to gange, og umiddelbart var mit indtryk noget mere positivt - de gange jeg prøvede, larmede den mindre end både PS2 (den gamle) og GC, er min vurdering. Og _så_ meget støj var der helle ikke i lejligheden hele tiden, så det kan ikke kun have været derfor.
BeanoBeanoSkrevet 20/11-05 13:23 
Støj er umuligt at vurdere i en situation som MS-eventen... man kan først vurdere dette rigtigt når man får den hjem i stuen under samme forhold som ens andre enheder.
Det er det som Joystiq har har mulighed for :)
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 13:45 
Jannik baserer sit indtryk på et senere event uden så meget presse - der var vi lidt mere afdæmpede :)

Jeg håber på at få testet en mht. støj og lyd i løbet af ugen. Microsoft er i gang med at sende retails ud til pressen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig