X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 udgivelser!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 16/11-05 19:51 
Tænkte, at nu ville der komme en masse reviews af X360-spillene, så kunne vi lige så godt samle dem her. Jeg vil lægge ud:

NBA 2K6 - 8,3:
http://www.gamespot.com/xbox360/sports/nba2k6/review.html

Call of Duty 2 - 8,8:
http://www.gamespot.com/xbox360/action/callofduty2/review.html

I video-reviewsne snakker de meget om forskellen på HDTV og et almindeligt TV. Det var det jeg var "ræd" for. De siger faktisk, at man skal have et HDTV for at få noget ud af NBA 2K6. Spillet er rigtig flot, men det vil kun være i de små close-ups, man vil lægge mærke til det på et normalt TV.

Fair, jeg venter med Next-Gen til jeg får et HDTV. :)
JmogJmogSkrevet 16/11-05 20:25 
Sonic.dk>
Spillet er rigtig flot, men det vil kun være i de små close-ups, man vil lægge mærke til det på et normalt TV.

Det gælder jo samtlige sportspil i den nuværende generation. De bliver flottere og flottere, men det er kun i replays man bemærker det. De eneste kameravinkler der dur til at blive spillet i er dem hvor man får et ordentligt overblik. Der vil figurerne alligevel være så små at de grafiske forbedringer ikke er særligt tydelige.

I andre spiltyper, bilspil f.eks., vil det jo konstant være tydeligt at spillet ser bedre ud.
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 20:36 
IGN mener at PGR3 ligner et regulært Xbox spil, uden HD.

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at næste generation slet ikke starter i år, og at det faktisk er ok med mig.
DommergaardDommergaardSkrevet 16/11-05 22:04 
Jmog>
Det gælder jo samtlige sportspil i den nuværende generation. De bliver flottere og flottere, men det er kun i replays man bemærker det. De eneste kameravinkler der dur til at blive spillet i er dem hvor man får et ordentligt overblik. Der vil figurerne alligevel være så små at de grafiske forbedringer ikke er særligt tydelige.

I andre spiltyper, bilspil f.eks., vil det jo konstant være tydeligt at spillet ser bedre ud.

Ja, men man kan godt se hvor flot grafikken er når det bliver kørt i HD. Det kan man bare ikke på et almindeligt TV, siger de (ikke i samme grad, anyway!).
RitesRitesSkrevet 17/11-05 07:44 
Jeg syntes også de giver lige lovlig megen af æren til HDTV.
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-05 08:44 
Malthe>
IGN mener at PGR3 ligner et regulært Xbox spil, uden HD.

Og her vil jeg godt indskyde igen igen - som én der har oplevet PGR3 på et HDTV - at jeg IKKE synes HD er en særlig stor forbedring.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 17/11-05 10:18 
Det var jo heller ikke færdig kode :) Det skulle ihvertfald mangle minimum AA.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 17/11-05 11:52, rettet 17/11-05 11:54 
SeventhSun>
Malthe>
IGN mener at PGR3 ligner et regulært Xbox spil, uden HD.

Og her vil jeg godt indskyde igen igen - som én der har oplevet PGR3 på et HDTV - at jeg IKKE synes HD er en særlig stor forbedring.

Når alle de store sites + andre konstatere, at det virkelig gør en forskel med et HD tv, så køber jeg den nok. Som nævnt, så så du kun 80 % færdig udviklede spil, og der kan ske meget inden de sidste 20 % er fuldent. Nu mangler jeg bare at se det hele i aktion, så melder jeg tilbage d. 2 december :-)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 12:03 
Alle kan i princippet teste hd og sd forskellen med sin pc, prøv at spille et spil i 640/480 og derefter 1024/768 så er der en ret stor forskel, selvom dette ikke er helt korrekt giver det et fingerpeg ang forskellen mellem hd og sd imo.
are you CHICKEN?
enfenenfenSkrevet 17/11-05 12:48 
Det er bare ærgerligt hvis et Xbox360 spil, lige nu, faktisk bare er et Xbox spil i højere opløsning. Så har Microsoft sgu da snydt deres forbrugere :)
What is the Matrix?
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 13:30 
Det er også ret tydeligt fra div ingame videoer fra xboxyde.com at det IKKE er xbox 1 spil imo.
are you CHICKEN?
JmogJmogSkrevet 17/11-05 13:34 
Der er da flere af spillene, hvor man tydeligt kan se, at textures, antallet af fjender, polygon-count og den slags er væsentligt pænere, end hvad en Xbox 1 kan præstere.
enfenenfenSkrevet 17/11-05 15:12, rettet 17/11-05 15:13 
Jeg er der også sikker på, at at der vil være mange flere detaljer, end på xbox. Det virker bare som om, at 'wow' effekten ikke vil være lige så stor som tilfældet var, da man eks. gik fra Playstion til Dreamcast, medmindre man også har muligheden for HD.

Nu skal man heller ikke male fanden på væggen. Spillene er først lige begyndt at komme ud og udnytter selvfølgelig ikke X360 kræfter fuldt ud endnu.

Vi er nok bare blevet for krævende ;)

Jeg skal i hvert fald stadig have min X360.
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-05 15:19, rettet 17/11-05 15:20 
Indtil videre får vi 'bare' højere opløsning og flere og flottere effekter.
Det er også fint nok med mig, men jeg vil først kalde den ene eller anden maskine for 'next-gen', når jeg ser noget, der får mig til at tabe næse og mund. Sidst det skete var med et Voodoo kort fra 3Dfx. Desværre tror jeg det varer længe, før der sker et kæmpe spring i grafikken igen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 17/11-05 15:48 
ja, det var en af de store 'wow' effekter. Jeg kan stadig huske, da jeg så Quake køre igennem et 3dfx kort.

EB Games skulle snart få en X360 til demo. Så får jeg da muligheden for at få prøvet nogle af spillene og samtidigt få set, hvordan grafikken ser ud i none-HD. Jeg tror nu nok, at jeg skal blive imponeret.

Desværre når jeg ikke selv at få mit HD tv inden min X360. Der er stadig ingen oplysninger fra Sony om, hvornår de regner med at kunne sælge KLV-V40A11E herhjemme.
What is the Matrix?
DommergaardDommergaardSkrevet 17/11-05 16:22 
Så er der kommet et reviews mere:

Gun - 6,4:
http://www.gamespot.com/xbox360/action/gun/review.html?sid=6139981

Tony Hawk's American Wasteland - 6,6:
http://www.gamespot.com/xbox360/sports/tonyhawksunderground3/review.html?sid=6139979

Disse to titler virker virkelig meget bare som nogle ports og grafikken er slet ikke optimeret til X360. Det er ret skuffende! Nu må vi se, de skal nok lige lære maskinen at kende. De har nok også været under tidspres, desværre!
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 16:40 
Enfen>
Der er stadig ingen oplysninger fra Sony om, hvornår de regner med at kunne sælge KLV-V40A11E herhjemme.

Er det her tæt nok på den model du snakker om.

Sony
are you CHICKEN?
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 16:59 
Sonic.dk>
Så er der kommet et reviews mere:

Gun - 6,4:
http://www.gamespot.com/xbox360/action/gun/review.html?sid=6139981

Tony Hawk's American Wasteland - 6,6:
http://www.gamespot.com/xbox360/sports/tonyhawksunderground3/review.html?sid=6139979

Disse to titler virker virkelig meget bare som nogle ports og grafikken er slet ikke optimeret til X360. Det er ret skuffende! Nu må vi se, de skal nok lige lære maskinen at kende. De har nok også været under tidspres, desværre!

Hvis man læser anmeldelsen til gun xbox 360, skriver de at spillet har lidt bedre grafik og frameraten er lidt mere stabil, men alligevel scorer den lavere i grafik end xbox og ps2 versionen (xbox 360=6,xbox=8,ps2=8), ville lige minde folk om det.
are you CHICKEN?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-05 17:01 
Enfen>
ja, det var en af de store 'wow' effekter. Jeg kan stadig huske, da jeg så Quake køre igennem et 3dfx kort.

Også mig. Jeg var lige ved at tisse i bukserne :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 17:12 
Med mig var det outlaw med mit første 3dfx kort (kan huske man var nød til at ha et til grafik kort der skulle forbindes til 3dfx kortet med et kabel bagved computeren, det var sku teknologi :^).
are you CHICKEN?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-05 17:16 
Mmm... ja, og det højlydte 'KLIK' fra mit gamle Orchid Righteous 3D, når der blev sat turbo på grafikken. Nam, nam!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DommergaardDommergaardSkrevet 17/11-05 18:01 
lightyear dk>
Hvis man læser anmeldelsen til gun xbox 360, skriver de at spillet har lidt bedre grafik og frameraten er lidt mere stabil, men alligevel scorer den lavere i grafik end xbox og ps2 versionen (xbox 360=6,xbox=8,ps2=8), ville lige minde folk om det.

Selvfølgelig er der lidt bedre grafik, men det er stadig ikke optimalt. Forstår godt, at X360 før mindre i karakter - det er da åbenlyst! Anyway, synes ikke, at det er godt nok!
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 18:12 
Det var også mere eller mindre en reminder til folk der MÅSKE troede at xbox360 grafik var så en dårlig port at det ligefrem var dårligere en xbox.
are you CHICKEN?
enfenenfenSkrevet 17/11-05 18:32 
lightyear dk>
Er det her tæt nok på den model du snakker om.

Desværre. Det er lillebroderen til V40A10. V40A11 er identisk med A10, men har også en dital tuner inkluderet.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/11-05 18:33, rettet 17/11-05 18:40 
DeluxScan>
Mmm... ja, og det højlydte 'KLIK' fra mit gamle Orchid Righteous 3D, når der blev sat turbo på grafikken. Nam, nam!

Jeg havde samme grafikkort og kan også huske den velkendte 'Klik' lyd :)
What is the Matrix?
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/11-05 18:42 
Hvad gør en digital tuner i forhold til en normal, kigger selv efter en suveren fladskærm (men køber først efter nytår eller når den perfekte dukker op).
are you CHICKEN?
RJKRJKSkrevet 17/11-05 19:16 
Sonic.dk>
Gun - 6,4:
Tony Hawk's American Wasteland - 6,6:

Bedste launchtitler ever! Uden tvivl!

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 17/11-05 21:17 
lightyear dk>
Hvad gør en digital tuner i forhold til en normal

Den kan tune et digitalt signal, hvilket en normal (analog) ikke kan. Indtil videre er digitalt TV i Danmark vist forbeholdt visse kabel-TV kunder og parabolbrugere. Det er dog meningen at alle de danske kanaler skal gå¨over til digital sending inden for de næste fem år.

Der vil være en periode hvor de sender både analogt og digitalt og til sidst slukker de så komplet for det analoge net. Medmindre ens TV har digital tuner eller man har købt en ekstern, så vil man ikke kunne se TV længere på det tidspunkt.

Det ligger dog stadig et stykke ud i fremtiden.
JmogJmogSkrevet 17/11-05 21:20 
RJK>

Bedste launchtitler ever! Uden tvivl!

;p

Der er nogen skuffende titler iblandt launch-lineup'et. Der er dog stadig adskillige, der ser ud som om, de er værd at eje:
Kameo
COD2
Condemned
PGR3
PDZ (eneste jeg er i tvivl om)

Ovenstående er rigeligt til mig. Jeg har alligevel højst råd til at købe to de første par måneder. Udover dem jeg ikke har købt vil Saint's Row og Oblivion begynde at dukke op da. Jeg har ikke noget at klage over.
BeanoBeanoSkrevet 17/11-05 21:33 
Condemned og PDZ er der ikke kommet anmeldelser af endnu, eller ?
JmogJmogSkrevet 17/11-05 21:53 
Nej. Det er også derfor jeg endnu er i tvivl om PDZ. Et køb vil helt klart afhænge af hvor positive de amerikanske anmeldelser er.

Condemned har jeg dog svært ved at forestille mig er kedeligt efter at have set videoen på xboxyde.com
RJKRJKSkrevet 17/11-05 22:06 
Jmog>
Der er nogen skuffende titler iblandt launch-lineup'et. Der er dog stadig adskillige, der ser ud som om, de er værd at eje:

Jeg synes ikke det ser værre eller bedre ud end det plejer. Jeg refererede bare til ovenstående påstand fra forleden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 17/11-05 23:04 


Just in... Condemed 8.7 på IGN :)
JmogJmogSkrevet 17/11-05 23:38 
Fremragende. Så ser Kameo og Condemned ud til at være de første titler, jeg anskaffer.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-05 09:38 


Condemed 8.0 på GameSpot
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/11-05 09:38, rettet 18/11-05 09:39 
Gamespot giver condemned 8.0.

Edit: 20 sek for langsom.

8.0
are you CHICKEN?
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/11-05 09:40, rettet 18/11-05 09:41 
Need 4 speed most wanted review.

Most wanted/gamespot
are you CHICKEN?
jaesjaesSkrevet 18/11-05 15:15 
PDZ får 9 i Super Play.
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/11-05 17:08, rettet 18/11-05 17:09 
Super play?

Mener du det svenske?

Har du læst anmeldelsen?

Er ret vild efter at læse en review med pdz.
are you CHICKEN?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 18/11-05 17:53 
Øv, så blev Condemned ikke helt den killer-app jeg havde troet... Men det ser da bestemt spændende ud og jeg regner stadig med at købe det. Nu krydser jeg fingre for, at PDZ modbeviser alle tvivlerne (som må inkludere mig selv) og bliver en lille perle :) 9/10 i Super Play er da et godt tegn, om end jeg ikke kender bladet synderligt godt.
(...)
RaGeRaGeSkrevet 18/11-05 18:15 
OXM har ligeledes givet PDZ 9.0, så det tyder da godt indtil videre..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SephirothSephirothSkrevet 19/11-05 04:20 
Ridge Racer 6 får 8.5 på 1UP:
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3145799&did=1

Min interesse i Condemned er steget gevaldigt efter at have set et par videoer og læst andeldelser af det færdige build.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 19/11-05 08:23, rettet 19/11-05 08:38 
PGR3 får 8.8 af GameSpot og 9 i Edge... lader til denne bliver titel nr. på 2 på min indkøbsliste nu hvor RR6 ikke kommer til launch i EU :)

Edit: GameSpot's anmelder mener faktisk at GPR3 er det bedste Xbox 360 launch titel. Bekymrer mig dog lidt at frameraten i videoanmeldelsen hopper lidt til tider - håber bare det er videoen og ikke selve spillet.
lightyear dklightyear dkSkrevet 19/11-05 09:23 
Gamespot skriver at frameraten aldrig dykker under 30fps.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 19/11-05 09:31 
Det ved jeg - men videoen fortæller noget andet.
lightyear dklightyear dkSkrevet 19/11-05 10:30 
Jamen det siger vel sig selv, at det må være videoen ikke spillet.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 19/11-05 11:00 
Det gør det da ikke - har før hørt påstande om "smooth and solid framerate" fra diverse anmeldere (inkl. GameSpot) og hvor realiteterne har været anderledes.

Men lad os nu se - problemet ser heldigvis ud til at være mindre :)
lightyear dklightyear dkSkrevet 19/11-05 12:38 
Jeg har faktisk kun oplevet det en enkelt gang med brothers in arms.
Håber virkelig ikke du får ret i dette spil, glæder mig nemlig utroligt meget til pgr3, som jeg forventer har en solid framerate da den nu kun ligger på 30 fps.
are you CHICKEN?
jaesjaesSkrevet 19/11-05 21:13 
lightyear dk>
Super play?

Mener du det svenske?

Har du læst anmeldelsen?

Ja, ja, nej :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig