X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo laver forældre-fælde


Svar
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 13:57 
Tak til Bergsala for den her :)

NINTENDO LAVER SPILKONTROL-SYSTEM PÅ DEN NÆSTE HARDWARE

Familier kan bestemme, hvem der kan spille hvilke tv-spil

Nintendo har i dag annonceret, at de vil tilføje et spilkontrol-system til deres næste tv-spilplatform, med navnet Revolution, der kommer i 2006.

Ved at benytte en password-styret indstilling, kan de v... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
105 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
quadquadSkrevet 21/11-05 20:46 
Suk... Prøver at forklare at ét enkelt koncept er sjældent nok til at overbevise en hel gruppe om et køb.

Det er ligesom lokalpolitik; giver man vælgerne præcist hvad de vil have - skal man nok blive valgt ind.
Sjældent er ét enkelt emne dog nok til flertal, derimod helgarderer man sig med en række emner - for at skabe en sikker sejr.
På samme måde vælger producenten at børnesikringsfunktionen, som sikkert både er billig og let implenteret; sagtens vil kunne tjene sig selv ind igen - ved de procent ekstra eksemplarer konsollen bliver solgt i.

Spil derimod sælges let på enkelte latterlige principper, lidt a la folketingspolitikkere.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/11-05 20:46 
kobsie>
Hyakotake: Hvis du mener at tråden er uoverskuelig, hvorfor kan du så tillade dig at komme med så latterlig en kommentar?....måske du lige bør læse hvad der er blevet skevet på side nr 6/7 en gang til, tak.....

I min browser er vi kun kommet til side 3 :-) Og jeg har lige læst det igennem én gang til, så jeg er oppe på 3 gennemlæsninger. Argumenterne vælter stadig rundt fra den ene ende af spektrummet til den anden.

Men lad mig prøve noget nyt:
Nintendo har børnesikring.
X360 får børnesikring.
PS3 får (garanteret også) børnesikring.

Dvs. Nintendo ville lægge sig bagud i feltet, hvis de ikke havde satset et par kroner på denne feature. Så det giver da AL mulig mening at investere i featuren, når det gælder om at konkurrere med de to andre store firmaer. Og så er det stort set ligegyldigt om det er en "mainstream"-feature eller ej.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/11-05 22:53 
90%? Jamen, det er jo rigeligt til at blive benævnt en "Mainstream-holdning" så :-D Så taber du da ikke markedsandele hos dig selv. Men forvent ikke at nogen herinde vil investere i dine holdninger :-)
HeroldHeroldSkrevet 22/11-05 00:21 
Hvis du skal runde millionen, skal du nok inkluderer børnesikring, så du får de sidste fem procent med :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 22/11-05 10:57 
haha nice one =D

ej jeg er over til den side der mener at børnesikring ikke kun vil kunne påvirke salget positivt (i større eller mindre grad, men virkning vil det have efter min mening) og der er vel også er et image issue i det, et statement om at Nintendo er sit "ansvar" voksen. Og overvej bivirkningerne af denne muligheden, f.eks. spil producenter ville da have et pænt godt forsvar, hvis de skulle blive sagsøgt (uhørt!) iforbindelse med voldlige spil og mindreårige... win win situation for alle IMHO.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
105 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig