X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo laver forældre-fælde


Svar
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 13:57 
Tak til Bergsala for den her :)

NINTENDO LAVER SPILKONTROL-SYSTEM PÅ DEN NÆSTE HARDWARE

Familier kan bestemme, hvem der kan spille hvilke tv-spil

Nintendo har i dag annonceret, at de vil tilføje et spilkontrol-system til deres næste tv-spilplatform, med navnet Revolution, der kommer i 2006.

Ved at benytte en password-styret indstilling, kan de v... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
105 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 13:57 
Tak til Bergsala for den her :)

NINTENDO LAVER SPILKONTROL-SYSTEM PÅ DEN NÆSTE HARDWARE

Familier kan bestemme, hvem der kan spille hvilke tv-spil

Nintendo har i dag annonceret, at de vil tilføje et spilkontrol-system til deres næste tv-spilplatform, med navnet Revolution, der kommer i 2006.

Ved at benytte en password-styret indstilling, kan de voksne bestemme hvilke muligheder de vil tillade de yngre spillere, med hensyn til afspilning af tv-spil som er mærket 3+, 7+, 12+, 16+ eller 18+. Systemet sikrer samtidig, at hengivne voksenspillere kan spille uden begrænsninger.

Hvordan fungere det så? Selve spil-softwaren vil indeholde en kode, der indikerer alders-klassificeringen, som vil aktivere kontrolsystemet til at låse eller åbne. Denne funktion vil blive tilføjet i alle Revolution, på verdensplan.

”Selv om de fleste Nintendo-spil passer til alle aldre, og spilmærkningen står tydeligt trykt på forsiden af alle spil-æsker, giver denne ekstrafunktion forældrene en mulighed for at stå tage stilling til de spil, som deres børn spiller,” siger Jim Merrick, senior marketingchef , Nintendo of Europe.

Nintendo-spil er mærket efter Pan European Games Information, PEGI-aldersmærkningen til interaktive spil, der opdeler spil i fem forskellige alderstrin, 3+, 7+, 12+, 16+ eller 18+.

Nintendos næste konsol bebuder en ny æra inden for tv-spil. Den kommer blandt andet til at tilbyde en controller, som er designet til at blive brugt lige så meget med en hånd som med to hænder, som den første i tv-spilbranchen. Alene håndkontrollens position og bevægelse er nok til at styre handlingen på tv-skærmen. Ekstra plug-in-tilbehør, giver hard-core-spillere yderligere kontrol til mere udvidede game plays.

Revolution vil kunne afspille både nye spil-discs og Nintendo GameCube-discs.

Det vil også give adgang til de seneste 20 års fan-favorit-spil, også fra Nintendo® 64, Super NES® og NES®
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 16/11-05 14:22, rettet 16/11-05 14:22 
Det synes jeg er fremragende. Utroligt, at det ikke er gjort med spil før.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/11-05 14:31, rettet 16/11-05 15:17 
JAA>
Utroligt, at det ikke er gjort med spil før.

Du mener bortset fra at Microsofts Michel Cassius meldte det samme ud omkring Xbox 360 i MCV (brancheblad) d.4/11.?


Edith (the housekeeper): Nu med link

Min glade ven, Michel
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/11-05 14:46 
Bortset fra det er jeg enig i at det er et godt initiv. Jeg håber at Sony og alle producenter af spil bakker op om det.
JinkJinkSkrevet 16/11-05 14:59, rettet 16/11-05 15:17 
Er det bare mig der husker forkert eller blev det helt samme ikke også sagt om xbox (1)? Eller måske var det bare en ide de havde dengang.
ChronoChronoSkrevet 16/11-05 15:25 
Mon det betyder forsinkede spil? Hvis de skal tilføje PEGI's aldersmærkning i software udover bare på selve kassen, tager det sikkert lidt ekstra tid.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 15:30 
Jeg håber da ikke at noget så simpelt som et alderscheck med fem varianter kan forsinke noget som helst :o
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 16/11-05 15:51, rettet 16/11-05 15:52 
King Chaos>Du mener bortset fra at Microsofts Michel Cassius meldte det samme ud omkring Xbox 360 i MCV (brancheblad) d.4/11.?

Ja, lige bortset fra det :P Var grundet flytning internetløs i et stykke tid :/
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 15:59 
Visse fædre glemmer, hvordan det var at være barn.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/11-05 16:36 
kobsie>
Omvendt tvivler jeg på at forældre ved ret meget om hvilke spil der er god og mindre gode for deres børn.

Deraf aldersindifikationen.
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 16/11-05 16:58 
Hvor mange af jer (med børn i huset) har "aldersbeskyttelsen" slået til på jeres dvd-afspillere...? Ingen...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 16/11-05 17:27 
Er selv 14 og mener da også, at jeg sagtens kan holde til de lidt mere ældre spil. Jeg spiller altid det, jeg synes er ok for mig selv.

Men hvordan skal maskinen tjekke det? Altså jeg kan jo selv gå ind og skrive, at jeg er moren/faren... Tror ikke, at min mor gider interessere sig for det :P
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/11-05 17:32, rettet 16/11-05 17:37 
Siger ordet "password" dig noget? :)

kobsie>
Hvis forælderne nu alligevel vil beskytte deres kære børn, hvorfor så ikke bare bruge de markedere år som vejledning, i stedet for at bruge tid på at programere revolution konsollen ?. Altså det er jo et eller andet bare en form for "dobbel sikring" ik? :).

Ikke alle forældre har tid til at overvåge deres børn. Husk på at det er en valgmulighed. Dobbeltsikring eller ej, initiativet er godt.
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 17:57 
kobsie>
Jeg har tit set spil som var markeret til 16+ som hverken var uhyggelige eller voldelige eller andet. Det sammen kan jeg sige omvendt.

Kan du bakke det op med en god håndfuld titler? :)

Jeg tror det i den grad også handler om et modtræk til debatten om voldelige spil. Slog din søn halvdelen af sin klasse ihjel pga. GTA4? Jamen hov, moster. Der er jo parental control på hans PS3. Så er du da vist selv ude om det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/11-05 18:02 
Herold>
Kan du bakke det op med en god håndfuld titler? :)

12+ for The Sims 2... Det virker da lidt overkill :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 18:09 
18+ til Total Overdose. Uuh ja, det havde været alt for hårdt til mig, da jeg blev konfirmeret for slet ikke at tale om i 1. og 2. g.

Man kan finde et ton titler, der er markeret forkert - hvis man gider spilde sin tid på det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 18:15 
De dyrker sex, skider og brænder op på åben skærm? :)

Det er måske lidt ekstremt ja, men der skal skæres over et sted - og karikaturer er ikke fremmede nok for selve indholdet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 18:17 
Wehner>
18+ til Total Overdose. Uuh ja, det havde været alt for hårdt til mig, da jeg blev konfirmeret for slet ikke at tale om i 1. og 2. g.

Og du mener ikke at spillet besidder en ekstrem grad af vold? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 18:21 
Det gør en Bud Spencer/Terrence Hill-film også...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/11-05 18:22 
kobsie>
jeg er da også sikker på at det bliver standart til alle fremtidige konsoller. Jeg så bare hellere at nintendo måske havde brugt de udviklingspenge på noget mere relevant ;).

Hvis du er sikker på, at det bliver standarden, hvorfor er det så irrelevant?

De "få" kroner dette har kostet, skulle i stedet bruges på?
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 18:26 
Wehner: Nu diskuterer vi mærkning af videospil - Slår de iøvrigt folk ihjel eller moser dem ned med biler? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/11-05 18:55, rettet 16/11-05 18:56 
Ved at Nintendo lancerer dette tiltag (og dermed sætter mere fokus på ratings), kunne man forestille sig, at PEGI ville blive bedre (grundigere).
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 19:12 
Herold>
Wehner: Nu diskuterer vi mærkning af videospil - Slår de iøvrigt folk ihjel eller moser dem ned med biler? :)

Så jeg må ikke bruge eksempler fra andet end spil? Total Overdose er et overdrevet tegneserie-spil. Jeg ville ikke tøve med at give det til en nevø i konfirmationsgave (ikke at jeg lige har en). Mosen og dræben upåagtet. Jeg tog ikke selv skade af den slags, og jeg tror heller ikke andre gør det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 16/11-05 19:22 
Jeg har set mindre børn spille GTA3. Min opfattelse var at de om ikke tog skade, så i hvert fald blev voldsomt påvirkede på en negativ måde. Jeg er ikke i tvivl om at visse personer ville have bedre af at undgå den slags spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 19:40, rettet 16/11-05 19:40 
Wehner>
Så jeg må ikke bruge eksempler fra andet end spil? Total Overdose er et overdrevet tegneserie-spil. Jeg ville ikke tøve med at give det til en nevø i konfirmationsgave (ikke at jeg lige har en). Mosen og dræben upåagtet. Jeg tog ikke selv skade af den slags, og jeg tror heller ikke andre gør det.

Det har ikke så meget med PEGI-mærkningen at gøre, så det er da smartere at lade være. :) Ja, Total Overdose er overdrevet, men det er stadig fyldt med vold - deraf mærkningen (det har iøvrigt også voldsikonet.

Jeg argumenterer nu heller ikke for om det er skadeligt - det mener jeg ikke det er. Men mærkningen på 18+ er god nok efter PEGIs standarder i det her tilfælde, det er derfor jeg gerne vil have lidt mere konkrete eksempler.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 19:45, rettet 17/11-05 13:12 
Det, der giver spillet 18+ rating, er den kanyle, der bliver stukket i halsen på en gut, sent henne i spillet. Det tæller som tortur og giver dermed direkte 18+, fordi der ikke er nogen fleksibilitet i PEGIs system.

Jeg gider ikke spilde tid med at finde en masse titler, der er rated forkert (og med forkert mener jeg naturligvis ikke forkert i forhold til deres standarder, men forkert i forhold til sund fornuft). Hvis du for alvor er interesseret, så tror jeg godt, du kan finde dem selv, og hvis du ikke kan, så er det nok fordi, du er mere enig med PEGI end med mig, hvilket igen gør det liigegyldigt, om jeg finder nogle titler, du kan sidde at kigge på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RitesRitesSkrevet 16/11-05 19:56 
Det er morsomt hvordan forældres manglende lyst og evne til at opdrage deres børn, kan udnyttes kommercielt :)

Og den udtalelse kan I så brokke jer over alt hvad I vil, men når Nintendo går frem og siger "hey, spar tid og køb vores konsol, så behøver I slet ikke interesse jer for hvad jeres børn laver mere" som en form for reklame for deres produkt, så trækker jeg på smilebåndet (hvilket er en fuldstændig forskruet reaktion fra min side, helt afgjort, yep!).
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 20:03 
Det er da klart at der skal vurderes efter laveste fællesnævner i spillet - ellers kan systemet ikke bruges. Der ville være alt for meget pillearbejder i at tage dele af spillet, og sætte dem op mod hinanden.

Jeg vil bare gerne have flere konkrete eksempler på hvor I mener PEGI-mærkningen er helt hen i vejret - og jeg vil da gerne have at du finder dem, så vi kan få det debatteret. Jeg mener at lige Total Overdose er et dårligt eksempel, fordi det indeholder store mængder skyderi og drab. Ikke Manhunt-style, nej, men det er da heller ikke en absurd mærkning til den type indhold. Det er derimod absurd at følge sådan en mærkning slavisk, men det er en anden diskussion.

Skulle jeg selv have mærket Total Overdose, så havde det nok været 12+, men jeg er heller ikke en overforsigtig organisation. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 20:11, rettet 16/11-05 20:15 
Gad vide om de der mener, at f.eks Total Overdose's 18+ rating er noget kikset noget, også mener at GTA spillene er noget man sagtens kan lade små børn på omkring 10 år og måske yngre, sidde og spille? Og Manhunt for den sags skyld også?

Hvis man mener det, så bør man få sig et barn, og så derefter prøve at gå sin argumentation efter i sømmene, for at se om den stadig holder vand.

Omvendt bør man måske ikke bliver forælder, hvis man har den indstilling til tingene.
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 20:16 
Det er vel et spørgsmål om personlig holdning. Mine unger (når jeg får nogen) må godt spille GTA - når jeg mener de er gamle nok. Det vil udelukkende været et vurderingsspørgsmål fra min side - om jeg mener de kan håndtere det. Jeg vil da nok se på mærkningen, men basere beslutningen på mine egne erfaringer og værdier, og ikke andres.

Alt med måde :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 20:24 
Det er også det, jeg har tænkt mig at gøre (bortset fra at jeg ikke har planer om at få børn).

Men hvis du selv ville sætte Total Overdose til 12+, så mener jeg ikke desto mindre, at du netop derved erklærer dig enig med mig og samtidig erklærer 18+ ratingen absurd (til trods for at du skriver det modsatte). Ingen grund til at spilde mere tid, når vi er enige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 20:50 
Herold>
Det er vel et spørgsmål om personlig holdning. Mine unger (når jeg får nogen) må godt spille GTA - når jeg mener de er gamle nok. Det vil udelukkende været et vurderingsspørgsmål fra min side - om jeg mener de kan håndtere det. Jeg vil da nok se på mærkningen, men basere beslutningen på mine egne erfaringer og værdier, og ikke andres.

Ok. Det lyder til at vi er enige.

Men jeg håber ikke at du giver dine kommende unger lov til at spille de spil jeg nævnte, som 10 årige.

Og ja; Alt med måde. De behøver jo heller ikke at være gift og flyttet hjemmefra, før du giver dem controlleren i hånden.
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 20:52 
Jeg er som så heller ikke uenig. Jeg mener bare at der er plads til systemet, selvom jeg personligt nok aldrig ville vurdere ud fra det, så er der folk der har. Jeg kan også sagtens se hvorfor spillene er mærket som de er, og hvorfor de har truffet de valg omkring mærkningerne de nu engang har, omend det er konservativt.

I'm Switzerland.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 16/11-05 21:08 
Husk at PEGI er "pan european". Det skal dække alt i Europa. Lande er forskellige, og for at tilgodese alle, så må der nødvendigvis være ting, som vi synes er tåbelige. Såsom at et par bryster eller en sprøjte automatisk giver 16/18+.

Som jeg forstår hvordan PEGI-vurderingen fastlægges, så er det meget firkantet - mere eller mindre en kryds-af-tjekliste over "farlige ting". Men andet er svært, når ingen vil betale uafhængige bedømmere for at gennemgå og gennemspille de enkelte titler. PEGI er en frivillige ordning, og så kan resultatet nok ikke blive anderledes. Som jeg har sagt før så er aldersmærkningerne dog ikke nær så tåbelige som indholdsikonerne, der ofte er helt hen i vejret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/11-05 21:44 
Haha, PEGI er "frivillig"? Lige så frivillig som MPAA er for Hollywood-film?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/11-05 22:51 
Wehner>
Jeg tog ikke selv skade af den slags, og jeg tror heller ikke andre gør det.

Så du mener altså at aldersvejledning er ligegyldigt?
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 16/11-05 22:56, rettet 16/11-05 22:57 
Stort set, ja.

Jeg har ikke så meget imod vejledning, som jeg har imod regler. Vejledning bliver dog let til regler, som Hya subtilt påpeger ovenfor.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/11-05 23:01, rettet 16/11-05 23:04 
Rites>
"hey, spar tid og køb vores konsol, så behøver I slet ikke interesse jer for hvad jeres børn laver mere"

Lol! Det er jo en grotesk sammenligning. Det handler jo netop om, at forældre kan interessere sig endnu mere for, hvad deres børn laver. Det giver dem MULIGHED for at låse for visse titler, da det kan være uoverskueligt hvad børnene spiller, især nu hvor spillene kan hentes online.

EDIT: Og når jeg skriver børn, mener jeg børn. Der bliver udelukkende nævnt 12+ og 18+ i dette emne, det er (for mig) ikke der skoen trykker (mest).
Home is where the hardware is..
JAAJAASkrevet 16/11-05 23:44 
Systemet vil åbenbart også kunne findes i PS3.
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 23:58 
Wehner>
Jeg har ikke så meget imod vejledning, som jeg har imod regler. Vejledning bliver dog let til regler, som Hya subtilt påpeger ovenfor.

Gad vide om man skulle indføre færdsels-vejledninger, og afskaffe færdsels-regler?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/11-05 00:40 
Hold nu op, "Malthe". Du kører jo også over for rødt klokken 3 om natten, hvor der ingen biler er indenfor 2 kilometer. :-)
DarkenDarkenSkrevet 17/11-05 01:42 
så mangler der bare at der ville en individuel kode på hvert spil, så man på konsolen ville kunne lave undtagelser.

Min søster går meget op i hvad min nevø på 9 år (og hendes kærestes knægt på 8) spiller, dvs at hun lige kigger de spil han får/køber/låner igennem (RE får han IKKE lov til at spille feks).

Her kunne det være meget nice, hvis man feks havde sat grænsen til 12, men kunne tillade specifike spil.

(skal lige siges at min søster er blevet rimmelig fair minded, tidligere var hun en af dem der mente vold i spil var roden til alt ondt)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/11-05 04:26 
Jeg syntes Manhunt var for fedt at spille, ikke om jeg nogensinde i min vildeste fantasi kunne drømme om at gøre det i virkeligheden, men jeg kan da godt forstå at pænt opdraget(og med pænt opdraget mener jeg børn der hverken bander eller siger deres forældre imod, vel egentlig lidt som børn var i 1920 kunne jeg forestille mig)ikke skulle kunne få nogen gode idéer til hvad man kan sige nede i børnehaven hvis man får at vide at man altså bare skal ind og ligge i puderummet og have en lur og så siger fuck you bitch, im gonna rip your head off ;-)
Men jeg synes det er helt ok med "børn" der selv kan finde ud af hvad de kan lide, jeg turde feks. ikke at have spillet et spil som Doom3 dengang jeg var 10/11 år, så havde jeg nok haft nogle syge nightmares kunne jeg forestille mig, jeg var så "dum" at se dødens gab da jeg var deromkring, og det var jeg ikke lige klar til, så nu har jeg en mindre fobi får at gå i vandet hvis jeg går længere ud end omkring navlen, det kunne jo være at hajen kom og spiste mig jo ;-) ved det er latterligt at en mand på 32 år stadig kan gå og tro det, men tro mig, har man først sat sig det i hovedet som lille, så skal det nok være der i mange år, rigtig mange år bagefter. Kender iøvrigt en der er bange for fugle, det skete da han som lille(for at kunne prale oppe i skolen med at han havde set en gyderfilm)havde set den der Alfred Hitchkock fulgegyserfilm, så et eller andet sted kan jeg sagtens forstå at der er forældre der ikke vil have at dres børn bliver "udsat" for den slags. :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RitesRitesSkrevet 17/11-05 06:57 
SøgAArd>
Rites>
"hey, spar tid og køb vores konsol, så behøver I slet ikke interesse jer for hvad jeres børn laver mere"

Lol! Det er jo en grotesk sammenligning. Det handler jo netop om, at forældre kan interessere sig endnu mere for, hvad deres børn laver. Det giver dem MULIGHED for at låse for visse titler, da det kan være uoverskueligt hvad børnene spiller, især nu hvor spillene kan hentes online.

EDIT: Og når jeg skriver børn, mener jeg børn. Der bliver udelukkende nævnt 12+ og 18+ i dette emne, det er (for mig) ikke der skoen trykker (mest).

Jeg har heller ikke noget problem med det, men som JAA siger, så kan man (nok) også låse PS3.

Det jeg finder morsomt er, at de rent faktisk laver en pressemeddelse ang. dette. De eneste som denne pressemeddelse "tiltaler" er, efter min mening, forældre som bare er glade for at de slipper for at bekymre sig for, hvad deres børn laver.

Hvad så når de er over hos en ven og spiller et voldeligt spil på vennens maskine? Ja, så er det jo ikke deres problem længere.

Det er sandt, at jeg ikke er særlig glad for Nintendo for tiden, da de efter min mening har skuffet en del. Jeg ser bare noget galt i at promovere sådan en funktion, som i teorien burde være i alle maskiner, for at påvirke forældrenes valg af hvilken maskine børnene får.

Jeg kræver slet ikke, at forældrene går med ned når børnene køber spil og prøver det dernede for at sige "ok" for det. Når jeg får børn gider jeg nok heller ikke gøre det. Finder det dog bedre at børnene for en forståelse HVORFOR disse spil ikke er gode, istedet for at det hele overlades til en TV skærm som siger "de ikke har rettigheder til at spille dette spil".
» a winner is you «
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/11-05 09:08 
Danny Salling> Nej nej, fobier er fede! De er med til at skabe spændende individder i samfundet. Hvor ville det være kedeligt, hvis alle bare var super-veltilpassede og følelseskolde :-)
MaltheMaltheSkrevet 17/11-05 12:13 
Må jeg spørge hvorfor du sætter mit navn i anførselstegn (""), i din post længere oppe?
HeroldHeroldSkrevet 17/11-05 12:42 
It's just a hunch.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/11-05 12:50 
Ja, svaret på dét spørgsmål vil nok snart være at læse i en anden tråd her på forummet.
MaltheMaltheSkrevet 17/11-05 13:24 
Det føles lidt som om jeg spørger i øst og I svarer i vest.

Er der nogen som vil prøve at fortælle mig, hvad det her handler om?

Send mig evt en mail. Min adresse skulle stå under mit navn.
RJKRJKSkrevet 17/11-05 13:32 
Tilbage til emnet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
105 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig