X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 BC list


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/11-05 04:34 
Så kom listen. Disse Xbox 1 spil kan bruges på 360 til at starte med:

http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm


Hvad synes? I skuffende eller okay?
Well crucify the insincere tonight...
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/12-05 13:07 
Halo 2 kører i hvert fald noget nær perfekt. Har spillet de to første baner i campaign co-op samt måske seks timers Live. Når man har spillet 700+ timer, er det faktisk ganske svært at vænne sig til den nye controller, selvom jeg grundlæggende godt kan lide den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-05 13:10, rettet 14/12-05 13:10 
Jeg oplevede en del slowdown en enkelt gang, da jeg spillede det hos Zeroburst. På Ivory Tower med kun mig på banen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/12-05 13:23 
Syntes også Halo 2 kører rigtigt godt og værd at spille på 360'eren - controlleren har jeg ingen problemer med :)

Oplevede dog en underlig grafikfejl sidste gang - som om at billedet ikke ville gentegnes ordenligt og der var rester af "gammel" grafik som ikke forsvandt. Ret bizzart.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/12-05 18:34 
Lykkedes det dig at hente updaten? Jeg får nemlig også en fejlmeddelelse når jeg prøver. Hvis jeg så prøver at spille Halo 2 i SP, uden updaten, ser det horribelt ud pga. en masse aliasing (generelt oplever jeg desværre også en del aliasing i PGR3 og PDZ...)
(...)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/12-05 21:11 
i bund og grund skal vi bare være glade for at det overhovedet kan lade sig gøre at køre x86 instruktioner på den cpu..

selv en Motherfucker stor Apple G5'er med monster meget ram er et helvede at emuler en x86 os og alt kører i slowmotion..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 14/12-05 22:26 
Fox McCloud>
Lykkedes det dig at hente updaten?

Ja, ved at udskifte VGA kablet med standard kablet (composite delen) og skifte til standard TV på kabel-kontakten. Når jeg først havde fået hentet updaten, kunne jeg fint spille via VGA kablet.

Hvilken fejl får du ?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/12-05 22:38 
OK, det vil jeg da prøve så :)

Jeg får samme fejlmeddelelse som dig: "This game does not support your current display settings..."
(...)
dRxLdRxLSkrevet 20/12-05 23:03 
Er Halo1 helt uspilleligt? Jeg har stadig min gamle xbox som alternativ (med mine saves), men ville lige høre. Jeg har brug for at gå tilbage for at se om det er så godt som jeg er begyndt at huske det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 21/12-05 00:20 
Det lader til, at det er dig, der skal prøve det af, og give os andre en melding :)

Så må du også lige tjekke, om det stadig kun kører optimalt ved 50hz, eller om det kan tygge PAL60 på Xbox 360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 21/12-05 00:26 
Halo 1 kører fint her, men det defaulter underligt nok til 50hz samtidigt med, at det stadig hakker. Fat det hvem der kan.
BatemanBatemanSkrevet 21/12-05 09:35 
Jeg prøvede Halo 2 online for første gang på 360, og der er noget HELT galt. Det hele føles langsomt og hakkende, så jeg er færdig med det spil.

At spille COD2 lige efter var en fantastisk oplevelse. Det var så meget mere flydende og kontrollen var en helt anden verden.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
WehnerWehnerSkrevet 21/12-05 10:28 
Bateman>
Jeg prøvede Halo 2 online for første gang på 360, og der er noget HELT galt. Det hele føles langsomt og hakkende

Det vil jeg altså godt lige sætte spørgsmålstegn ved - jeg har efterhånden spillet 20 timer uden problemer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BatemanBatemanSkrevet 21/12-05 10:30, rettet 21/12-05 10:30 
Sæt alle de spørgsmålstegn du vil. Det spil er ikke det samme på de 2 maskiner. Der mangler helt klart noget "Feel" ved 360 udgaven.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
BeanoBeanoSkrevet 21/12-05 10:30 
Har kun spillet Halo 2 offline på 360'eren, men det kørte fint hos mig uden (ekstra) framerate problemer.
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-05 11:01 
Wehner>
Det vil jeg altså godt lige sætte spørgsmålstegn ved

Ikke desto mindre, så kan spillet nogen gange køre langsommere. Som om alting er i slowmotion. Jeg har oplevet nøjagtig det samme.

Men det sker ikke ret tit. Ikke at det er nogen trøst.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BatemanBatemanSkrevet 21/12-05 11:07 
Slowmotion er lige præcis hvordan det føles. Jeg hoppede og det var som om at jeg svævede rundt. Hvad har Microsoft dog gjort!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-05 11:11 
Jeg ser det som om Xbox360 ikke er bagudkompatibel.

Tør ikke spille nogen spil jeg ikke har prøvet før på maskinen, da man aldrig kan vide om grunden til at de kører dårligt, er udviklerholdet eller 360'eren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/12-05 11:20 
Bede-x>
Jeg ser det som om Xbox360 ikke er bagudkompatibel.

Helt enig - det som MS har leveret på dette punkt er dybt skuffende!

Jeg havde regnet med at de få spil som stod på listen over BC-spil i det mindste ville køre tilfredsstillende, men det gør kun de færreste :(
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/12-05 09:43 
Øøøh, den liste Valkyrie linker til... er det ikke den amerikanske? Den er såvidt jeg kan se ikke identisk med nedenstående europæiske... tror jeg... der er sikkert ikke den store forskel... men alligevel...

...for dem af os der kun har PAL-maskiner... eller noget...
dRxLdRxLSkrevet 28/12-05 10:31 
Jeg har i mellemtiden fået prøvet Halo 1 og Splinter Cell: Pandora Tomorrow på 360'eren. Sidstnævnte ser ud til at køre helt perfekt (med forbehold for at jeg ikke har prøvet det på den oprindelige maskine), mens Halo1 pga. 50hz ikke vil virke med mit VGA kabel, og så kan det jo være ligemeget :(

Har bemærket at Crimson Skies er på listen over spil der virker og kunne godt tænke mig at høre om det er som det skal være?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 28/12-05 12:30, rettet 28/12-05 12:31 
King Chaos>
Øøøh, den liste Valkyrie linker til... er det ikke den amerikanske?

Jo.

der er sikkert ikke den store forskel... men alligevel...

Nu har jeg ikke fulgt med i, hvad der er blevet føjet til listerne siden launch, men da var forskellen noget i retning af 50 spil. Omkring 200 (US) mod 150 (EU). Folk, der ærgrer sig over det, kan til gengæld glæde sig over, at vi ikke har japanske tilstande. 12 Xbox 1-titler er alt, hvad de har mulighed for at køre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-05 14:29 
dRxL>
Har bemærket at Crimson Skies er på listen over spil der virker og kunne godt tænke mig at høre om det er som det skal være?

Det ser ud til at køre helt perfekt (har kun lige startet første bane op). Frameraten er svjh ligeså god som på den oprindelige xbox.
Fik ikke prøvet det i multiplayer da maskinen brokkede sig over display settings da jeg skulle hente de tvungne opdateringer. (Var der egentlig en løsning på dette?)

Loading tiderne mener jeg er blevet et par sek. længere, men jeg har ikke sammenlignet, og det er et stykke tid siden jeg sidst spillede det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 28/12-05 16:02 
Det er et spil jeg godt kunne tænke mig at prøve på live (havde jo en piratBox med 1'eren), kunne jeg få dig til at teste multiplayer og se om der er nogen at spille med/mod? En måde at klare problemet med opdateringerne er så vidt jeg har forstået at bruge noget der ligner fjernsyns opløsning (bruger du VGA kabel nu?).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 28/12-05 20:20, rettet 28/12-05 20:21 
Efter at have fået 360'eren, syntes jeg pludselig at der er rigtig mange titler som mangler på listen.

Deriblandt:
Far Cry Instincts,
Battlefield 2: Modern Combat,
Chronicles Of Riddick,
Outrun 2,
Timesplitters: Future Perfect,
Dead Or Alive: Ultimate,
Doom 3,
Star Wars: Republic Commando,
...og sikkert utallige andre.

Så generelt syntes jeg at det er en ufattelig slatten liste at diske op med.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dchangdchangSkrevet 28/12-05 20:23 
Jeg fortryder at jeg solgte min gamle Xbox. Jeg har stadig ikke fået spillet Super Monkey Ball Deluxe, og vil også gerne spille det nye Taito Legends (med Bubble Bobble, Rainbow Island, New Zealand Story m.m.).

Nogen der vil sælge en Xbox? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PlaykidPlaykidSkrevet 28/12-05 20:42 
Efterhånden har jeg fået spillet et del Halo 2 på 360, og det lader til at køre ganske fint. Lyden er lidt anerledes i campaign, som om den er mere ren.
Over live er det ikke alle folks stemmer der lyder som de plejer, men det er et maginalt problem umiddelbart.

Mit største problem er en afsinddig gang slowdown på Backwash, ellers lader spillet til at køre glimrende med AA og højre opløsning :)
Spiller på min 19" CRT monitor.
Desværre har jeg ikke haft mulighed for at afprøve Halo 1, da alle de opløsninger jeg kan vælge, åbenbart ikke er kombatible med spillet :/
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-05 04:56 
Damn... Sonic Heroes kører faktisk meget bedre på 360eren end den gamle! Der opstod ofte slowdowns når man i høj fart kom flyvende igennem landskaberne, de er helt væk nu. Vil ikke sige at frameraten ligger stabilt på 60 men det må være ret tæt på.
Man skal ikke lade sig narre når spillet startes, menuerne ser af en eller anden grund ødelagte ud, omend de er brugbare.

dRxL:

Jeg har ikke set dit indlæg før nu, men jeg tester det lige i morgen
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/01-06 23:47, rettet 30/01-06 23:48 
Ja, så er det næsten 2 mdr. siden 360'eren kom... og udover de lamme Tom Clancy spil, så er der endnu ikke kommet nogle nye muligheder for at spille gamle Xbox spil på 360.

Det er godt nok for dårligt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChimeraChimeraSkrevet 30/01-06 23:53 
Så længe jeg kan spille PES 5 på min 360, så er jeg glad :-)
ChronoChronoSkrevet 31/01-06 07:44 
Jeg læste at dem der står for BC har ferie hele januar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 31/01-06 09:42 
Jeg tror måske også at BC delen er vigtigst for dem som har et spil som er under udvikling til den gamle xbox. Ved at arbejde lidt ekstra med deres spil kan de sikre sig at det fungerer på begge generationer af platformen.
Hvor vigtige forbrugerne er, så er udviklerne af den software forbrugerne skal købe, endnu vigtigere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/01-06 10:16 
Jeg er bare lidt bitter over, at det langt fa er alle 'top selling Xbox titles' der kan køre på 360. RalliSport og Wolfenstein glimrer ved deres fravær.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/03-06 16:16, rettet 04/03-06 16:16 
Ja, ja, MS. Nu er det da vist på tide at få fixet den bug, der gør, at man ikke kan køre gamle Xbox-titler med VGA kablet... SUK!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 04/03-06 18:17 
Enig... syntes der sker ALT for lidt mht. BC i disse måneder :(
dRxLdRxLSkrevet 04/03-06 18:20 
Jeg kører da fint både halo2 og Deadly Skies med VGA. Det er bare lige opdateringen der skal laves med noget andet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 04/03-06 18:44, rettet 04/03-06 18:44 
Der er mange titler der slet ikke virker med VGA.
Men nu også mere at vi gerne vil se flere titler :)
PlaykidPlaykidSkrevet 04/03-06 20:18 
Halo 2 virker fint, og det er næsten BC nok til mig :)
Det ville så være helt fint hvis de så kunne få Halo til at virke.
Spiller nu: Halo 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/04-06 17:53 
Okotta og andre der er kritiske over for BC.. Stadiet..

Gør jer lige en tjeneste at læse denne blog fra nogle af dem fra BC Teamet:
http://blogs.msdn.com/xboxteam/articles/On_Backwards_Compatibility.aspx
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-06 18:07 
Vi er vel alle sammen godt klar over at det ikke er helt lige til at emulere de gamle xbox spil på den nye?
Det retfærdigør dog slet ikke at der går alt for lang tid imellem de nye opdateringer og at nogle af disse rent faktisk får spillene til at køre dårligere.

Det kan ikke forsvares.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/04-06 18:31 
GrillBillerDK>
Okotta og andre der er kritiske over for BC.. Stadiet..

So what, hvis det er svært? Det vidste MS jo godt på forhånd. Så hvis de nu måske ansatte lidt flere end 2 gamle damer til jobbet, så kunne det være, det ville køre bedre.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 04/04-06 20:20 
GrillBillerDK>
Gør jer lige en tjeneste at læse denne blog fra nogle af dem fra BC Teamet:

Sikke nogle sølle undskyldninger... det skulle have tænkt på det lidt før de begyndte at sælge det som en Xbox 360 feature og ikke komme rendende bagefter med "uha, det er da svært at lave!"
Ja, gu fanden er emulering svært at lave men burde MS ikke have resourcerne til det?
CoreCoreSkrevet 04/04-06 21:36, rettet 04/04-06 21:40 
Beano>
det skulle have tænkt på det lidt før de begyndte at sælge det som en Xbox 360 feature og ikke komme rendende bagefter med "uha, det er da svært at lave!"

Netop! Der findes ingen begrundelser eller undskyldninger nu. Jeg var (sammen med en håndfuld andre herinde) til en Xbox 360 præsentation, hvor den danske salgschef stolt stod og fortalte at hvor den første Xbox måtte stå tilbage overfor Sonys bagkatalog, havde man nu et stort og flot bagkatalog selv.

Samtlige "reklame-specifikationer" indikerer at man kan køre gamle Xbox-spil på den. Der er endda nogle steder de fortæller at det kan gøres helt uden forbehold.

Enten er det fordi at de er ligeglade, og skider os op og ned ad ryggen. Eller også er det fordi at de vitterligt var amatøragtigt inkompetente nok til at tro, at når Halo 2 nu var den absolut største Xbox-titel, så kunne de sagtens spise os af med det, uden at høre for alle de andre.

Jeg tror på ingen måde at det er emuleringen der er problemet. Det er Microsofts prioritering af at løse problemet. Selv på Xbox.com hvor de har listet "bagud-spillene" har der ikke været foretaget en eneste ændring fra starten af December måned og frem til slutningen af Marts, der har selvfølgelig ikke været meget at ændre men da Freedom Fighters er på listen ved en fejl, kunne man som det mindste måske tillade sig at håbe på at det blev rettet.

Selvfølgelig kan de gøre det. De har bare for travlt med at lave latterlige faceplates og dyrt tilbehør, til at de mener at de kan afsætte mere end de to mand der sidder og arbejder med det hver anden weekend.

For dem der ikke har bemærket det, så er jeg fantastisk rasende. Oven i det, hvis MS havde fået det fixet så alle gamle spil kunne køre på den fra start af, så havde de også udelukket muligheden for at Ubi Soft kunne hustle mig til at købe et Xbox 360-spil der alligevel er helt magen til Xbox-versionen (mumle mumle snerre lortefarcry...grrr).

Er der i øvrigt noget nyt i sagen om Star Wars Battlefront II ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/04-06 21:55 
Core>
For dem der ikke har bemærket det, så er jeg fantastisk rasende. Oven i det, hvis MS havde fået det fixet så alle gamle spil kunne køre på den fra start af, så havde de også udelukket muligheden for at Ubi Soft kunne hustle mig til at købe et Xbox 360-spil der alligevel er helt magen til Xbox-versionen (mumle mumle snerre lortefarcry...grrr).

Personligt er jeg også ved at være dødtræt af den her farce. Jeg er da glad fro, at jeg har beholdt min gamle Xbox, men jeg vil da gerne spille mine gamle spil i HD.
Det er en skandale, så langsom MS er om at opdatere og emulere nye titler, og som Core skriver, så grænser det imo. til falsk markedsføring.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KalicolaKalicolaSkrevet 05/04-06 11:28 
De har gjort et fantastisk job med black... hatten af for det
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 05/04-06 11:37, rettet 11/06-06 14:18 
Virker den med VGA også (60hz)?
CoreCoreSkrevet 05/04-06 12:00, rettet 05/04-06 12:00 
Darknon>
De har gjort et fantastisk job med black

Lige præcis det sætter tankerne i gang. Man fristes til at tro at de ligefrem spekulerer i det.

2 store EA-titler der stadig var ret nye da konsollen kom (Burnout Revenge & Battlefield 2), var ikke i mellem de mange EA-titler på BC-listen. Det viste sig så at det var fordi at der kom ligegyldige 360-versioner af dem.

Black har man derimod slået helt fast at det aldrig kommer til Xbox 360, og VUPTI nu kom det med på listen, før mange andre gamle klassikere.

Samme mistanke kunne også kastes efter Far Cry, King Kong, Gun & Tony Hawk AW.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 05/04-06 12:09 
Det er vel også mere interessant at de bruger kræfterne på de spil, der ellers ikke kan spilles på Xbox 360? Selvfølgelig spekulerer de i det, når de tydeligvis har afsat så begrænsede ressourcer til området.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 11/06-06 13:01 
DeluxScan>
Ja, ja, MS. Nu er det da vist på tide at få fixet den bug, der gør, at man ikke kan køre gamle Xbox-titler med VGA kablet... SUK!

Nogen der ved, om der er noget nyt i denne del af bc-farcen?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 12/06-06 02:48 
Tror ikke der er flere spil der kommet til indenfor de sidste 2-3 måneder desvære :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 12/06-06 12:15 
Lidt nyt her:

We care. Lego Star Wars og Doom III m.fl. på vej
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig