X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 BC list


239 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar Sortering
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/11-05 04:34 
Så kom listen. Disse Xbox 1 spil kan bruges på 360 til at starte med:

http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm


Hvad synes? I skuffende eller okay?
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 12/11-05 08:07 
Hvis man sammenligner med Play:Rights toplister under Arkiv og Vurder så er det meget skuffende. Fire fra Vurders top 20 er med og fem fra Arkivs top 20.

Flot at de har brugt tid på at få Catwoman til at køre :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
APHAPHSkrevet 12/11-05 08:51 
Personligt er jeg tilfreds med udvalget, selvom der er undladt en del af de "store" titler. Men nu er det også yderst begrænset, hvor meget jeg bruger en ny konsol til at afvikle gamle spil.

(Pro Evo 5 er faktisk den eneste xbox1 titel jeg kunne finde på at købe til XB360.) ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ComradeComradeSkrevet 12/11-05 09:47, rettet 12/11-05 10:58 
Umiddelbart er jeg også ganske tilfreds med udvalget! Havde slet ikke forventet så mange spil fra start ..

Men hvilke titler mangler vi?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JmogJmogSkrevet 12/11-05 10:06, rettet 12/11-05 10:07 
Nu er det jo ikke den endelige liste. De skriver jo selv, at flere vil blive tilføjet løbende. Jeg har svært ved at forestille mig, at så nyt et spil som Far Cry ikke vil virke.
BeanoBeanoSkrevet 12/11-05 10:19, rettet 12/11-05 10:58 
Comrade>
Men hvilke titler mangler vi?

Kung Fu Chaos :!

Hele Burnout serien, SSX On Tour og Star Wars Battle Front II syntes jeg også mangler.

Men flere end jeg havde regnet med fra dag et - der kommer sikkert mange flere på senere ;)

EDIT: Udtalelse fra deres FAQ : "Every original Xbox game will be upscaled to 720p and 1080i, and will take advantage of Xbox 360's anti-aliasing capabilities, delivering a picture that is clearer and crisper than anything available on Xbox."

:)
CoreCoreSkrevet 12/11-05 10:27, rettet 12/11-05 11:18 
Comrade>
Men hvilke titler mangler vi?

Rainbow Six Black Arrow og DOA Ultimate.

Hvordan kan Kill.switch være på listen? Er det ikke kun udgivet til PS2?

EDIT: Timesplitters: Future Perfect & Warriors mangler også.
Og som tidligere nævnt Far Cry: Instincts.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/11-05 10:31 
Nope, den findes også på Xbox.
WehnerWehnerSkrevet 12/11-05 10:43 
Core>
Rainbow Six Black Arrow

Ja, og Ghost Recon Island Thunder samt Ghost Recon Summit Strike. Spørgsmålet er, om ikke disse undertitler kan køre, når deres moderspil kan. Det vil vise sig.

Der mangler også Splinter Cell-spillene og Morrowind. Og Street Fighter Anniversary Edition.

Men en længere liste, end jeg havde gættet på, hvilket tegner godt for fremtiden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 12/11-05 11:15 
Tror ikke du skal satse på det :

"I want to clarify—if a game isn’t on the list at Xbox.com/Games, it won’t run on your Xbox 360 console. Putting in a game that’s not on the list will give you a message saying that the game is not currently supported on Xbox 360 and point you to Xbox.com/Games for more information."

Men derfor kan varianterne sikkert komme hurtigt på listenalligevel :)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/11-05 11:30 
Core>
Hvordan kan Kill.switch være på listen? Er det ikke kun udgivet til PS2?

Nej: http://xbox.gamezone.com/gamesell/p22242.htm
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CoreCoreSkrevet 12/11-05 11:52 
Mercenaries og Metal Gear Solid 2 syntes jeg også at jeg mangler :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/11-05 12:59 
Jeg mangler Wolfenstein.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
3of193of19Skrevet 12/11-05 13:31, rettet 12/11-05 13:34 
Outrun2 og Panzer Dragoon Orta i 720p ville være mega skønt...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 12/11-05 14:06, rettet 12/11-05 14:07 
Præcis, 3of19. 2 af mine yndlings xbox 2 perler mangler - specielt Outrun 2... Øv! Men egentlig gør det jo ikke så meget, mine Xboxe skal jo ingen steder.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 12/11-05 14:38 
Fantastisk at du har fået mit yndlings spil, Barbie's Horse Adventure: Wild Horse Rescue til at køre ;)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/11-05 15:17 
orv.. og den er udsolgt..

Barbie...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
3of193of19Skrevet 12/11-05 15:30 
flottenheimer>
Præcis, 3of19. 2 af mine yndlings xbox 2 perler mangler - specielt Outrun 2... Øv! Men egentlig gør det jo ikke så meget, mine Xboxe skal jo ingen steder.


Det er nok Segas hardcore kode som er for komplex til at det virker ordentligt med emulatoren :)
KilroyKilroySkrevet 13/11-05 09:34 
Jeg undrede mig også over nogle af spillene. Barbie, men ikke Splinter Cell?
Dog synes jeg det er et interessant træk at HDDen er et must for BC. Det gør jo faktisk Xbox 360-pakken til det der SKAL købes hvis fok ikke har en Xbox og vil spille alle fortidens fornøjelige spil.
Kilroy Was Here
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 13/11-05 13:26 
Så vidt jeg ved skulle det være fordi at når du først har lavet en emulation, virker den også til et par andre spil.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
SephirothSephirothSkrevet 13/11-05 16:43, rettet 13/11-05 16:43 
Typisk, ingen af mine spil er på listen...

Edit: Og jeg solgte min Xbox for et par måneder siden...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JmogJmogSkrevet 13/11-05 18:03 
The Guardians>
Så vidt jeg ved skulle det være fordi at når du først har lavet en emulation, virker den også til et par andre spil.

De har faktisk direkte sagt, at spil, der kører på lignende kode/samme engine, er nemme at få til at virke. Det giver mening. Det hele er jo et sprøgsmål om hvordan koden udnytter hardwaren. Hvis spil x udnytter hardwaren på samme måde som spil y, så medfører den enes certificering sikkert hurtigt den andens.
jaesjaesSkrevet 13/11-05 19:29 
Det er en udmærket liste, og det er flot, at de kan emulere en generation tilbage mere eller mindre fejlfrit, men det er godt nok ærgerligt, at man ikke kan overføre sine gemte spil. Så føles listen lige pludselig ganske kort.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/12-05 20:44 
Hmm... Half-Life 2 kører ikke overbevisende på 360'eren. Lyden hakker og frameraten er marginalt dåligere end på Xbox. Andre, der har prøver BC-kompatible spil?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 03/12-05 01:32 
Halo 2 kører bedømt efter en times spil perfekt. Jeg kom i tvivl om, hvorvidt Half-Life kørte dårligere, men du har nok ret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-05 01:39, rettet 03/12-05 01:42 
Ja Halo 2 kører fint. Tilgengæld kører Halo (1) ret ringe...

Sonic Mega Collection virker også fint ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 03/12-05 01:41 
Software emulation... yeah...!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/12-05 02:06 
Ja, det er ikke optimalt. Men når Halo 2 - trods alt stadig et af de mest teknisk imponerende Xbox-spil - kan køre optimalt, så burde de også kunne få næsten alle andre spil til det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 03/12-05 07:14 
Sjovt nok hakker Halo 1 stadig. Emulatoren kører endda spillet i 720p@50hz, hvilket gør det pænt underligt. På Xbox 1 var det jo kun i 60hz, at det hakkede.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/12-05 22:51 
Nå, MS, hvornår får jeg lov at fyre op under Wolfenstein og RalliSport 2 på 360'eren? Kom nu i gang!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CronossCronossSkrevet 08/12-05 23:44, rettet 08/12-05 23:45 
Wehner>
Men når Halo 2 - trods alt stadig et af de mest teknisk imponerende Xbox-spil - kan køre optimalt, så burde de også kunne få næsten alle andre spil til det.

Det kan jo så diskuteres, da jeg ikke vil sige at det er direkte forkert.
Et spil som Half-Life 2 er jo langt flottere end Halo 2, og kærver nok også en del mere af maskinen.
WehnerWehnerSkrevet 08/12-05 23:57 
Vil du gerne diskutere Halo Cronoss, for så skal du bare sige til :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 09/12-05 09:03 
Jeg gider ikke diskutere Halo, pointerer bare at der ikke ER noget at diskutere.
WehnerWehnerSkrevet 11/12-05 12:03, rettet 12/12-05 09:27 
Beano>
Prøvede Rainbox Six 3 som nu skulle være understøttet i v1.2 emulatoren, men fik fejlen "display not supported by this game"

Virkeligt flot, MS!!

Jeg svarer lige herovre, hvor dit indlæg hører hjemme Beano.

Jeg er glad for at se, at de arbejder på sagen, selvom jeg naturligvis havde været endnu gladere, hvis det bare havde virket. Men det tegner da godt for fremtiden, at den første update kommer allerede så tæt på udgivelsen.

Men jeg forstår overhovedet ikke, hvordan de kan "glemme" GR: Island Thunder, når de nu tager alle de andre Tom Clancy-spil med. Det må alt andet lige være let at få til at køre, når man har fået det første GR til at virke. Spørgsmålet er, om det er en fejl, at det ikke er med på listen. Tror lige jeg sætter det i i løbet af i dag for at dobbeltchecke.

Edit: GR:IT virker ganske rigtigt ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/12-05 16:04 
Beano>
Prøvede Rainbox Six 3 som nu skulle være understøttet i v1.2 emulatoren, men fik fejlen "display not supported by this game"

Virkeligt flot, MS!!

Det siger Operation Genesis også. En lavere opløsning klarer problemet. Men det er stadig svagt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 11/12-05 17:10 
DeluxScan>
Det siger Operation Genesis også. En lavere opløsning klarer problemet. Men det er stadig svagt!

Har prøvet laveste opløsning uden held :!
dchangdchangSkrevet 11/12-05 21:32 
Jeg er lidt skuffet over at PES4 ikke er på listen, især når det er umuligt at finde en modstander over Live i PES5. Brugte 2 timer på at finde én i aften, og det lykkedes mig ikke. :-(

Hulk!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CronossCronossSkrevet 11/12-05 21:56 
Jeg skal ind og hente PES 5 i morgen, og jeg regnede med at vi kunne lave en P:R liga.
dchangdchangSkrevet 12/12-05 09:05 
Lyder godt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoChronoSkrevet 12/12-05 09:08 
PES5 skal da spilles på PS2 :-O
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 12/12-05 16:03, rettet 12/12-05 16:04 
En opdatering til mine "display" problemer sammen med emulatoren (Halo 2, Amped, Rainbox Six 3)...

Det viser sig at den nye 1.2 emulator åbenbart har problemer med VGA kablet, for når jeg skulle hente en update inde i Halo 2 eller nye baner via DLC, brokkede spillet sig over mine display settings ("This game does not support your current display settings").
Kunne fint spille Halo 2 via VGA kablet - kun et problem når jeg skulle hente opdaten for at spille over Live.

Det samme Display-setting-problem havde jeg i Rainbow Six 3 og Amped.

Da jeg kørte 1360x768 via VGA kablet, forsøgte jeg først at sætte opløsningen ned til 648x480 (prøvede desuden de andre opløsninger også), men uden held.

Jeg prøvede så at bruge det medfølgende composite/component kabel (jeg brugte kun composite delen her)... så virkede det pludseligt og jeg kunne hente Halo 2 Live updaten og de nye baner via DLC.

Så der er åbenbart en bug i emulatoren mht. VGA kablet.

Jeg har talt med MS support tre gange i dag og forsøgt at få dem til at fatte det, men det er åbenbart nogle meget dumme mennesker de har siddende som ikke kan tænke ud over de "scripts" de har fået stukket i hænderne :(

Anyway, MS har altså nogle problemer mht. kvaliteten af deres emulator releases... urimeligt man skal sidde og skifte kabel for at få emulatoren til at køre nogle spil!!
dRxLdRxLSkrevet 12/12-05 23:31, rettet 12/12-05 23:32 
Det lykkedes mig efter megen møje og besvær (ca. 60km rundt i KBH og forstæder på cykel) at få fat i et VGA kabel og det er godt nok pænt.
Da jeg havde set din post om problemer med Halo 2 i VGA sagde jeg nej til at opdatere emulatoren da jeg blev spurgt om det, og det ser virkelig godt ud i 1280*1024 med 4*FSAA. På nær at spillet tror det kører i Wide-Screen (lidt alá PGR3 i samme opløsning)...

Men hvad sker der hvis jeg, for at spille Halo2 på live, vælger at opdatere min emulator?
Er det så slut med at spille via VGA kablet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 12/12-05 23:38 
Jeg har lige spillet en times godnat-Halo på Xbox 360 via VGA-kablet, og jeg har ukritisk sagt ja til alle opdateringer. Har dog kun sat opløsningen til 1024x768.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 12/12-05 23:40 
Det skulle undre mig meget, om Halo 2 har problemer med at køre 720p over VGA-kablet og ikke over component. De eneste tilfælde, hvor der reelt er forskel på det, maskinen laver, er, når man kører de VGA-specifikke opløsninger.

720p vil dog give dig et widescreen-billede i Halo 2. I Halo 1 vil det give dig et widescreen-billede, hvor sorte barrer udgør siderne.
dRxLdRxLSkrevet 13/12-05 00:55 
Halo2 kører fint 4:3 i 1024*768. Og med 4*FSAA er det en fryd for øjet. Jeg er glad, og glæder mig til at spille det meget mere =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 13/12-05 08:25 
Chrono>
PES5 skal da spilles på PS2 :-O

Ja hvis man vil spille alene. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 13/12-05 10:53 
Jmog>
Det skulle undre mig meget, om Halo 2 har problemer med at køre 720p over VGA-kablet og ikke over component

Nu er det jo ikke noget jeg finder på - det er noget jeg kan konkludere efter at have testet det.

Prøvede *alle* opløsninger som virkede på mit TV via VGA kablet inklusiv 640x480... intet virkede. Gik tilbage til composite (ikke component) i 480, så virkede det.
Som jeg skrev... ikke selve Halo 2 spillet der ikke virker med VGA kablet, kun når man vil hente updates til spillet (ikke emulatoren) eller nye baner.

http://www.bean.dk/bc1.jpg
http://www.bean.dk/bc2.jpg

Om det er den fejlbehæftede emulator version som jeg har været så uheldig at få, ved jeg ikke. MS skulle efter sigende have kommet til at distribuere en version som ikke virkede korrekt mht. forskellige opløsninger. Men jeg har efterfølgende forsøgt at hente den manuelt fra PC og installere den via en CD-ROM, uden forskel.
JmogJmogSkrevet 13/12-05 14:32 
Jeg tror dig skam. Jeg fatter bare ikke, hvordan man kan lave et bug, der kun manifesterer sig ved en bestemt kabeltype. Hvis 1280x720 via VGA også giver fejlen, så er det jo ikke opløsningen, der er problemet.
BeanoBeanoSkrevet 13/12-05 16:53 
Jeg fatter heller ikke helt logikken bag men konstaterer bare fejlen :)
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-05 12:38 
Beano>
Anyway, MS har altså nogle problemer mht. kvaliteten af deres emulator releases...

Det er da mildt sagt. De spil jeg har testet kører alle dårligere på 360'eren.

Ja, lige undtaget Halo, men det har også kun været i meget kort...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
239 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig