X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fed Nintendo artikel


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-03 01:48 
God læsning.

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-03 03:15, rettet 17/05-03 03:20 
Synes at det var lidt typisk firma snak. Der er vel ikke mange som tror på at Nintende i næste generation, kan vende det hele på hovedet og overstige Sony.

Bedømt ud fra E3, tvivler jeg på at Nintendo tror det(Se "E3 Press Reports" tråden i Multiformat). De må alt andet lige stå dårligere om et par år, nu hvor Sony(forudsigeligt) er ude efter det håndholdte marked...

En særlig sjov kommentar var denne:

"No single software can do it, but rather, Nintendo, or more specifically GameCube, does need a great variety of different software which must be put into the market at appropriate intervals.".

Det er åbentbart gået op for Iwata, at det gælder om at have spil i alle genrer...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FanboyFanboySkrevet 17/05-03 09:59 
Selvfølgelig kan Nintendo ikke overstige Sony, men hvis de er gode til den tid, kan de måske overstige MS.

Jeg tror helt ærligt ikke på at PSP kan tage særlig meget af det håndholdte marked, og som Iwata selv siger, sidder Nintendo selv tungt på det marked, med en masse hardware solgt, og med en maskine der har det "coole" image som Sony altid har været ude efter.

Jeg syntes der er sket meget med Nintendo siden Iwata er kommet til, og kun positive ting. Se hvor mange gode first og second party titler vi har fået i den tid GameCube har været på markedet, og se hvor gode Nintendo har været til at forhandle med thirdparty udviklere, MGS:TT, Star Fox, Geist osv.

Hilsen en glad Nintendo fanboy :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-03 11:11 
Hov...På verdensplan har Nintendo solgt 1,3 mill. flere Gamecubes end MS har solgt Xbox'e.

(E3 Pressekonference)

Så helt skidt ser det ikke ud :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FanboyFanboySkrevet 17/05-03 12:05 
Born2play >>

Ja, det siger de jo selv, men mon ikke man skal tage tallene med et gran salt? Men på den anden side, når MS ikke prøver at sige noget andet, så kan det da være det holder.
SoqratesSoqratesSkrevet 17/05-03 12:16 
MS gider slet ikke kommentere sådan nogle dumme ting : P
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-03 12:52 
Fanboy:

En IGN medarbejder siger endda 1,5 mill.

Lidt off-topic:
Hvad mener du om GBA connectivity? Har du en GBA?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FanboyFanboySkrevet 17/05-03 13:02 
Jeg er ret lige glad med GBA connectivity, nok mest fordi at jeg ikke har en GBA, og egentlig ikke har nogle venner som er interesserede i at spille "de der barnlige Nintendo spil" :/

Men ellers syntes jeg da det er en fed feature, og et smart salgstrick fra Nintendos side af. Bare vent til Pokemon titlerne til GC bliver udgivet i Japan, så bliver de 4 millioner der har købt Ruby og Saphire nok lige nød til at have muligheden til at koble deres spil til GC versionen af pokemon :)
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-03 13:33 
Fanboy >
Jeg tror helt ærligt ikke på at PSP kan tage særlig meget af det håndholdte marked, og som Iwata selv siger, sidder Nintendo selv tungt på det marked, med en masse hardware solgt, og med en maskine der har det "coole" image som Sony altid har været ude efter.

Du skal ikke være for sikker. Det har længe været kendt at softwaresalget på GBA går skidt, hvis man ser bort fra Nintendos egne titler.
Flere udviklere er også gået neden om og hjem, eller er simpelthen stoppet med at udvikle spil til maskinen.

Se fx følgende quote fra IGN:"Honestly, I'm not impressed this year. E3 2002, I had far more games to write about than I had time to cover them. This year, I spent more time hunting down the Game Boy Advance games. This year, companies weren't prominently showing off their GBA wares, instead using that floorspace to show off more graphically impressive titles on the GameCube, PlayStation, and X-box.(..) But it's clear...there won't be nearly as many GBA games this year than there were last year. Not by a long shot.".

Når der kommer en Sony handheld, bliver det med PS navnet og massiv thirdparty støtte.

Med mindre de laver gigantiske design/prisfejl på deres hardware, så må det forventes at Sony tager en stor del af markedet.

IGN citatet er fra følgende adresse:http://pocket.ign.com/articles/403/403500p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 17/05-03 16:54 
bede-x >
Synes at det var lidt typisk firma snak. Der er vel ikke mange som tror på at Nintende i næste generation, kan vende det hele på hovedet og overstige Sony.

Sony kom bare ud af det blå og bankede både Sega og Nintendo i gulvet - Det tog så også flere år, men pointen er at Sony kom ind og ændrede marked merkant, og det var lige det gamere havde ventet på. Sony kan dog ikke bare forblive på toppen med alt den konkurrence omkring sig, næste generation får de ikke noget forspring, så nu må de rent faktisk ud og lave en line-up af launch-spil folk gider at købe, fordi de ved MS og Nintendo har planer om det.
ckruseckruseSkrevet 17/05-03 18:33 
Nu er det heldigvis sådan at Sony er flinke til at sende deres development kits ud til firmaer ret tidligt i maskiners tilblivelse, og kombineret med den store støtte bag PS2 behøver man overhovedet ikke bekymre sig om et godt launch lineup.

Metal Gear Solid 4 kunne i øvrigt sagtens blive en launchtitel..
FanboyFanboySkrevet 17/05-03 19:15 
kr0oze, jeg tror nu ikke på at Konami kan nå at have et MGS4 klar til PS3 launch. Nu ved jeg ikke om der er givet nogen dato, men hvis vi siger at Snake Eater er færdigt i 2004, så har Konami kun et 1 år til at lave fortsættelsen, og det er for mig at se, for lidt.
quadquadSkrevet 17/05-03 19:31 
Tror jeg godt de kan :D
ckruseckruseSkrevet 18/05-03 13:44 
Tror du seriøst at PS3 vil nå at komme i år 2005? Der skal i hvert fald være mindst 700.000 konsoller klar til launch for at sætte det hele godt i gang, og med forsinkelser osv. kan det ikke nås inden for to år, hvis konsollen samtidig skal udvikles færdig.
olmeolmeSkrevet 02/06-03 12:28 
Den nyhed kom da ud den 1. april :-0
ckruseckruseSkrevet 02/06-03 12:55 
Jeg tror ikke den unge mand kender ordet hoax...
DommergaardDommergaardSkrevet 02/06-03 13:25, rettet 02/06-03 13:50 
olme >
Den nyhed kom da ud den 1. april :-0

Mm.. Aprilsnar.. weee? :)
DommergaardDommergaardSkrevet 02/06-03 13:25 
kr0oZe >
Jeg tror ikke den unge mand kender ordet hoax...

Hvad betyder det? :)
jaesjaesSkrevet 02/06-03 13:45 
kr0oZe >
Nu er det heldigvis sådan at Sony er flinke til at sende deres development kits ud til firmaer ret tidligt i maskiners tilblivelse, og kombineret med den store støtte bag PS2 behøver man overhovedet ikke bekymre sig om et godt launch lineup.

Det synes jeg nu godt man kan.
PS2´en havde dårlige launchtitler, og Sony havde sendt deres development kits ud sent, når man tænker på hvor svær maskinen er at programmere til.

Men jeg håber da, at de har lært af deres fejl :)
LWSLWSSkrevet 02/06-03 14:02 
De nye konsoller skal nok komme i salg til tiden inden 2005 er omme. Alle tre producenter sigter efter 2005, og vé den der kommer sidst 'i mål'. Pole position er hvor de alle tre drømmer om at lande nu, og hvis jeg skal give et bud, så vil Sony eller Microsoft være først ude med næste konsol, da Nintendo ikke er helt så tændt på direkte konkurrence.
RJKRJKSkrevet 02/06-03 14:13 
Nu er Nintendo jo - efter forsinkelser og flere forsinkelser - kommet sidst i de sidste tre generationer, såeh...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ckruseckruseSkrevet 02/06-03 19:30 
Det er en smagssag hvad man finder dårligt, personligt syntes jeg at SSX, DOA2: Hardcore, Madden, Midnight Club, Tekken og Fantavision (:P) var nogle ok tilbud. Men samtidig tror jeg Sony har læst på lektien og kommer med noget endnu bedre denne gang.
SoqratesSoqratesSkrevet 02/06-03 21:19 
Hmm, og hvis vi så skal snakke om xboxens "startpakke" så var det bestemt heller ikke noget udover det sædvanlige. Det eneste der vel rigtigt træk i mainstream publikummet var Halo. PGR var en lidt lige gyldig fortolkning fra m$ side, virker bare som om at de skulle have et bilspil. Så er der vidst kun Oddworld og Doa 3 tilbage at nævne. Den ene ene ramponeret platformer med en ansigtsløftning. Den anden en fighter som ikke sneg sig specielt højt over gennemsnittet. Det var egentlig først sidste efterår der begyndte at komme noget ordentligt. GC start line up var IMO den bedste og mest varierede.
jaesjaesSkrevet 03/06-03 11:37 
kr0oZe >
Det er en smagssag hvad man finder dårligt, personligt syntes jeg at SSX, DOA2: Hardcore, Madden, Midnight Club, Tekken og Fantavision (:P) var nogle ok tilbud. Men samtidig tror jeg Sony har læst på lektien og kommer med noget endnu bedre denne gang.

Jo det er self. smag og behag, men der er nu ret bred enighed om at det var et halvsløjt lineup.
Prøv evt. at finde nogle gamle artikler på nettet.
Ellers kan vi jo lave en poll herinde :)
dRxLdRxLSkrevet 03/06-03 11:46 
Vi er nu nogen der har haft stor glæde af PGR =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 03/06-03 11:57 
Og DoA3 :)
Oddworld blev da også gennemført, og det er stadig et fedt spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 03/06-03 12:23 
KTC >
Og DoA3 :)

*Lader pistolen og retter den mod tindingen*
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-03 11:40 
Xboxens line-up var da langt det bedste.

PGR, Oddworld og DOA3 er da glimrende spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig