X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Da Vinci Mysteriet som spil


Svar
Per SPer SSkrevet 02/11-05 21:00, rettet 02/11-05 21:02 
Nu havde Peter Jakobsen fra 2K Games fablet om en stor nyhed i et par dage. Jeg tror det må være den her han tænkte på:

2K GAMES SIGNS EXCLUSIVE WORLDWIDE AGREEMENT WITH SONY PICTURES

CONSUMER PRODUCTS TO PUBLISH THE DA VINCI CODE VIDEO GAME

--The Da Vinci Code Video Game to Feature Action-Oriented Suspense

Based on Upcoming Feature Film that is Based on Best-selling Novel--

New York, NY – November 2nd , 2005 – 2K Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), announced today an exclusive worldwide agreement with Sony Pictures Consumer Products to publish and distribute current generation console video games based on the highly-anticipated The Da Vinci Code film by Oscar™ winning director Ron Howard, which is based on Dan Brown’s best-selling novel. The games are being developed by The Collective, a division of Foundation 9 Entertainment and a top developer of action titles. Timed to coincide with the film release date, The Da Vinci Code games are expected to be available in May 2006.

“We are thrilled to work with Sony Pictures on one of its most anticipated film properties,” said Christoph Hartmann, Managing Director at 2K Games. “The Da Vinci Code is exactly the type of high-caliber licensed property 2K Games looks for when developing movie-based games.”

Charles Cecil, designer of the critically acclaimed title Broken Sword, has joined the development team at The Collective to aid in the game’s design. Revolving around secret societies, ancient cover-ups and calculated vengeance, the gameplay in The Da Vinci Code will feature action-oriented suspense for seasoned gamers and The Da Vinci Code fans alike.

Dan Brown’s critically-acclaimed book “The Da Vinci Code” is the best-selling novel of all time and has spent more than two years on the New York Times best-seller list. It has also been translated into 42 languages. To date, there are more than 38.6 million copies of the novel in print, averaging more than two million copies sold each month.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ChronoChronoSkrevet 03/11-05 10:33 
Det kunne blive et godt spil, men de udviklere har jo ikke erfaring med andet end middelmådige filmlicenser. Det er selvfølgelig muligt at de med Charles Cecil på holdet bliver bedre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 03/11-05 18:35 
Ja der koges suppe på alt....!
Bashful Neophyte
WikzoWikzoSkrevet 03/11-05 19:17 
Glæder mig vildt meget til filmen!
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 19:27 
Angående Da Vinci mysteriet...

Er der nogen der _ikke_ har set den dr2 temalørdag (sendt senest i lørdags) hvor de afslører hele idéen som bogen bygger på som et "situationistisk" fup-nummer?

Dæleme sjovt at den (kristne?) verden er gået sådan i selvsving over noget der beviseligt bygger på et falsum.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/11-05 19:31 
Jeg har ikke set programmet, men er ideen bag bogen ikke sådan noget, der kan be- eller afkræftes, som man lyster?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 19:40 
Nope, hele idéen om det Priory of Scion viser at være resultatet af 3 spøgefugles leg med medierne.

Jeg er i hvert fald overbevist.

Men jeg tror også at der er mange der ønsker at det skal være sandt. At der gerne må være mere mellem himmel og jord end vores kedelige hverdag ellers lægger op til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 03/11-05 19:49 
For at min hverdag ikke skal blive kedelig behøver jeg ikke læse noget så irreterende som denne bog. At folk gider at gå så højt op i den slags fatter jeg ikke. Religion er og bliver et håbløst emne nu om dage.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 19:57 
Da Vinci Mysteriet er bestemt ikke religiøs, men snarere meget politisk/historisk og derved vel nærmest anti-religiøs.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 03/11-05 20:06 
Jo det ved jeg godt men jeg synes bare den salgs har det med at blive en fjer til flere høns og så ruller baladen. Men måske tager jeg fejl. Jeg har som man nok kan forstå ikke selv læst bogen.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 03/11-05 20:38 
Hvordan kan du så vide, at den er irriterende?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 03/11-05 21:15 
Fordi jeg selvfølgelig har læst en anmeldelse af den og hørt fra flere hvad den handler om ikke.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 03/11-05 21:29 
Jeg mener ikke, at man kan dømme en bog ud fra en anmeldelse på same måde, som man kan dømme (de fleste) film på deres trailers. Men det må jo være dit tab.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 03/11-05 21:31 
Ja og dit held.
Bashful Neophyte
MadsMadsSkrevet 03/11-05 21:53 
Man skal aldrig gå udfra anmeldelser, det er da noget historien har lært os.

Når det så er sagt, så behøver jeg ikke en anmeldelse for at gå uden om Da Vinci Mysteriet ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
ChronoChronoSkrevet 04/11-05 07:09 
Den er nu meget god. Jeg så også den temalørdag på DR2, men gik glip af det sidste interview med den eneste af de tre spøgefugle der lever endnu. Indrømmede han i mere klare vendinger at det var fup? Syntes ikke han i det første interview var helt afvisende...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GakuGakuSkrevet 04/11-05 10:29 
Mads>
Når det så er sagt, så behøver jeg ikke en anmeldelse for at gå uden om Da Vinci Mysteriet ;)

Kunne du ikke lide coveret?
MadsMadsSkrevet 04/11-05 12:23 
Gaku>
Kunne du ikke lide coveret?

Der er vel så mange forskellige covers efterhånden, at jeg nok skulle kunne finde et jeg kunne leve med ;)

Men nej, det er ikke derfor jeg springer bogen over, jeg kender forfatteren og de emner han tager op er ikke noget der interesserer mig nok til at gå igang med Da Vinci Mysteriet. Så er der så meget andet jeg hellere vil læse.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 04/11-05 17:54 
Mads>
Man skal aldrig gå udfra anmeldelser, det er da noget historien har lært os.

Det kan jeg ikke følge dig i. En god anmeldelse formår da netop at vise andet end skribentens subjektive mening, og dermed hvorvidt det er en type af bog(/film/spil/mv.) man vil synes om.
元気ですか。
dRxLdRxLSkrevet 04/11-05 18:03 
OuroborosSlayer>
Det kan jeg ikke følge dig i. En god anmeldelse formår da netop at vise andet end skribentens subjektive mening, og dermed hvorvidt det er en type af bog(/film/spil/mv.) man vil synes om.

Jeg er lidt uenig. Hvis jeg skulle skrive en anmeldelse af Dan Browns seneste "mesterværk" ville jeg kunne beskrive hvorfor andre ville kunne synes den var god. Men jeg ville stadig være nødt til i samme anmeldelse at påpege dens mange mangler (manden kan jo ikke skrive) for at advare det mere kritisk publikum.

Denne del af anmeldelsen ville selvfølgelig også påvirke "popcorn" læserne, som enten skulle tage afstand fra bogen, eller fra min anmeldelse (ligesom popcorn seere typisk gjorde overfor Ole Michélsens filmanmeldelser).

Pointen er at det du forestiller sig kan lade sig gøre hvis ens publikum har nogenlunde samme smag, men ikke i virkeligheden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
salsalSkrevet 07/11-05 21:32, rettet 07/11-05 22:41 
Det er ikke helt rigtigt. Det er et grundvilkår ved den æstetiske dom, at den bunder i noget subjektivt (Modsat 'videnskab'), og at den beskriver en passage fra 'jeg' til 'vi'. Altså at man via en relativt subjektiv oplevelse af fænomenverdenen prøver at overbevise folk om, at man har ret ved at referere til alment anerkendte fænomener. En god anmeldelse rejser flere spørgsmål end den besvarer og den kan diskuteres. En fuldstændig nøgtern beskrivelse af bestemte karakteristika i en Dan Brown-bog, er ikke interessant som anmeldelse. Kun som videnskab. Den æstetiske dom har ikke ret meget med videnskab at gøre og er reelt kun gyldig indenfor bestemte fortolkningsfællesskaber.

Primært skal man være opmærksom på, at anmeldelser er noget andet end videnskab. At påpege som objektiv mangel ved bogen, at 'manden ikke kan skrive' er et godt eksempel på en temmelig uinteressant idiosynkrasi.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dRxLdRxLSkrevet 08/11-05 22:51, rettet 08/11-05 22:53 
Jeg synes det du der beskriver er den selvfede anmeldelse der fremaner anmelderen som subjekt for læseren snarere end at give den information der er brug for.

En dårlig anmeldelse er én der tror den (eller anmelderen) er noget. En anmeldelse bør i sagens natur ikke søge at opnå "kunstnerisk værdi", og især da ikke være åben for tolkning.

Den gode anmeldelse er det nøgterne velmente svar du giver til en ven der spørger dig hvad du syntes om værket.

Og mht. "min subjektive idiosynkrasi" så kunne vi jo starte med at se på hvor mange gange Dan Brown bruger de samme ordstillinger eller forfalder til cliché-agtigt sprogbrug.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MadsMadsSkrevet 08/11-05 23:35 
Anmeldelsen skal ikke fortolkes, det er ikke en analyse. En anmeldelse skal være vurderende, man vurderer ikke noget ved at stille flere spørgsmål end at besvare. At vurdere vil sige at have en mening om noget, derfor vil der altid være et subjektivt aspekt. At vurdere forfatterens skriftlige evner, vil derfor være en helt naturlig ting i forbindelse med en anmeldelse. Det eneste spørgsmål anmeldelser for det meste rejser, er om man falder i samme målgruppe som anmelderen, så kan det diskuteres om anmelderen er kvalificeret til at vurdere produktet. Det kan man så selvfølgelig først vide efter man selv har læst, set eller hørt det omtalte produkt.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
salsalSkrevet 10/11-05 20:53, rettet 10/11-05 20:54 
dRxL>
Jeg synes det du der beskriver er den selvfede anmeldelse der fremaner anmelderen som subjekt for læseren snarere end at give den information der er brug for.

Nej, det jeg beskriver er den æstetiske dom, som Kant omtaler den i Kritik af Dømmekraften. Et ret velanset akademisk værk.

dRxL>
En dårlig anmeldelse er én der tror den (eller anmelderen) er noget. En anmeldelse bør i sagens natur ikke søge at opnå "kunstnerisk værdi", og især da ikke være åben for tolkning.

Åben for tolkning? Definér 'tolkning'. Umiddelbart mener jeg, tolkning og diskussion - som er det, jeg taler om - er to forskellige ting. En god anmeldelse kan godt indeholde både 'kunstnerisk værdi' og - velsagtens - også være åben for tolkning. Det primære er smagsdommen. Der findes ikke rigtige og forkerte smagsdomme, men der findes gode og dårlige. Den, der argumenterer bedst, har per definition mest ret.

Og, lige så vigtigt; en anmeldelse har ikke pligt til at opfylde nogen bestemt form. Og hvis du mener, den har, må du meget gerne argumentere for det. Du taler om, hvad en anmeldelse bør og ikke bør. En anmeldelse indeholder en dom. Det er sådan set det eneste, der er væsentligt. Uden æstetik, ingen dom. Uden dom, ingen æstetik. Så selvfølgelig 'er' anmeldelsen noget.

dRxL>
Den gode anmeldelse er det nøgterne velmente svar du giver til en ven der spørger dig hvad du syntes om værket.

Der er ingen forskel i dommen, så ja. Formen er sådan set ligegyldig. Hvis du konsekvent angriber en anmeldelse på form i stedet for dom, er din integritet hermed under anklage.

dRxL>
Og mht. "min subjektive idiosynkrasi" så kunne vi jo starte med at se på hvor mange gange Dan Brown bruger de samme ordstillinger eller forfalder til cliché-agtigt sprogbrug.

"Subjektiv idiosynkrasi" er vist en pleonasme. Men ja. Selvfølgelig er der tale om subjektivitet. Et barn vil sikkert finde sproget overbevisende. Der er tale om et uafsluttet værdihierarki. Hvad et barn finder godt, finder en teenager banalt. Hvad en teenager finder godt, finder en intelligent teenager banalt. Hvad en intelligent teenager finder godt, finder en belæst mand banalt. Og så videre. Der er altid nogen, der er klogere. Det er ikke vildt smart at fremstille æstetiske domme som objektive.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dRxLdRxLSkrevet 10/11-05 21:59, rettet 10/11-05 22:00 
sal>
Et barn vil sikkert finde sproget overbevisende. Der er tale om et uafsluttet værdihierarki. Hvad et barn finder godt, finder en teenager banalt. Hvad en teenager finder godt, finder en intelligent teenager banalt. Hvad en intelligent teenager finder godt, finder en belæst mand banalt. Og så videre. Der er altid nogen, der er klogere. Det er ikke vildt smart at fremstille æstetiske domme som objektive.

Er vi så ikke tilbage ved min oprindelige påstand?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
salsalSkrevet 11/11-05 09:41 
Muligvis. Så ville vi kunne lande en konklusion. Men hvad betyder så følgende?

dRxL>
Og mht. "min subjektive idiosynkrasi" så kunne vi jo starte med at se på hvor mange gange Dan Brown bruger de samme ordstillinger eller forfalder til cliché-agtigt sprogbrug.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig