X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Udskiftning af skærm (DS)


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-05 23:21, rettet 01/11-05 23:22 
Jeg har måske mulighed for at købe en brugt DS af en ven hvor den øverste skærm er smadret. Resten af maskinen er dog i glimrende stand, i modsætning til min egen hvor nederste skærm er ridset.

Kan jeg på en nem måde sætte min skærm over på hans maskine?
Jeg er jo ikke interesseret i at ødelægge min, samt smide garantien unødvendigt ud af vinduet.

Tak.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 02/11-05 01:14 
Nej, det bliver ikke let.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-05 01:25 
Ok. Hvis du siger det, så tror jeg bare jeg holder mig fra det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/11-05 02:03 
Det vil sandsynligvis være umuligt at udføre uden at få store mængder støv ind bag skærmen. I sidste ende vil skærmen så komme til at se værre ud end din ridsede.
ElgenElgenSkrevet 02/11-05 07:36, rettet 02/11-05 07:38 
Helt enig med Jmoq. Da jeg i sin tid satte en Afterburner i min GBA (classic, eller hvad man nu skal kalde den), resulterede det i en masse støv; både mellem skærmen og Afterburneren og mellem Afterburneren og bekyttelsesskærmen.
Heldigvis gjorde det nye lys, at man ikke lagde meget mærke til det.

Men jeg sidder lige og tænker på om det kunne være muligt at skifte hele overklappen UDEN at åbne den (eller i hvert fald kun have den åben i kort tid... - det var bare en ide.
Du har jo netop den fordel, at du ikke bare har en reserveskærm, men faktisk to komplette DS'ere.
Vil meget gerne høre hvordan det spænder af, hvis du forsøger }:-)

EDIT: Mht. garanti, ja så ryger den jo principielt med det samme du åbner DS'en, så det problem kommer du nok ikke uden om }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-05 08:05, rettet 02/11-05 08:08 
Det jeg tænkte på var, om ikke man kunne flå den øverste skærm af i hængslerne, og så sætte denne på den anden DS. Altså ikke noget med at åbne og så udskifte LCD skærmen i nederste del.

Elgen>
EDIT: Mht. garanti, ja så ryger den jo principielt med det samme du åbner DS'en, så det problem kommer du nok ikke uden om }:-)

Ved jeg. Men jeg er villig til at ofre den for at få ridserne væk. Desuden har jeg større tiltro til at DSen holder tiden ud, end f.eks. PSPen... men det er en helt anden diskution :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 02/11-05 20:14 
Det er jo ikke bare at flå skærmen af og mose den på en anden DS. Der går jo en del data igennem et kabel imellem den øverste og nederste del af DSen. Hvis du er heldig kan det være at det bare er en klassisk platicstrimmel med ledere i, for disse skal ofte bare stoppes i en port. Men jeg ville nok ikke kaste mig ud i noget med mindre maskinen var så dårlig at det ikke betød noget om det blev helt smadret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 02/11-05 20:21 
Hvis den ene alligevel er død, kan man vel godt forsøge at åbne den... Og husk at tage billeder :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 03/11-05 18:04 
Sagtes lad sig gøre.
hvad skal han have for den DS??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WikzoWikzoSkrevet 03/11-05 18:17 
Synes det lyder ret svært, men vil gerne se din nye DS, hvis det lykkedes :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-05 20:39 
toAt>
Hvad skal han have for den DS??

200,- Den er solgt på QXL for et stykke tid siden, men han har endnu ikke fået pengene. Kommer de ikke så kan jeg købe den.
Og ja, jeg skal nok tage billeder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-05 13:45 
Han har desværre fået pengene i dag :/

Så når i engang ødelægger jeres øverste skærm, så tænk lige på mig. Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 04/11-05 15:02 
Jeg ødelægger lige min mens jeg tænker på dig. ;P
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig