X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sensible Soccer vender tilbage


Svar
KillercowKillercowSkrevet 01/11-05 19:43 
Så er det på tide, at PES og FIFA kommer ud på bænken igen. Kongen er klar til at vende tilbage til banen ^_^

Lad os håbe, de ikke er alt for pille-lystne under udviklingen.

Gamer.no
Michael_Michael_Skrevet 01/11-05 19:51 
Jon Hare, Richard og David Darling...
Fantastisk!

Følges nøje.
JAAJAASkrevet 01/11-05 20:19, rettet 01/11-05 20:20 
Nå da da. Så kan det være, at jeg rent faktisk kommer til at spille et fodboldspil igen. :) Jeg har ikke rørt dem, siden netop denne serie og Kick Off døde.
BaggyBaggySkrevet 01/11-05 21:05 
Synd det ser så skuffende ud grafisk.. Ikke SS nogensinde har været flot, eller at flot grafik har været målet, men havde alligevel forventet mig mere i 2005.. Gameplay er ikke altid nok mere.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
lightyear dklightyear dkSkrevet 01/11-05 21:35 
Det er nok en af de bedste spilnyheder i lang tid!
are you CHICKEN?
jaesjaesSkrevet 01/11-05 21:48 
Kan man ikke vente, kan man evt. spille New Star Soccer 3 (pc), der efter sigende skulle være en ret delikat mikstur bestående af Sensible Soccer og Football Manager.

Klik mig...
Michael_Michael_Skrevet 01/11-05 21:56 
Baggy>
Synd det ser så skuffende ud grafisk.. Ikke SS nogensinde har været flot, eller at flot grafik har været målet, men havde alligevel forventet mig mere i 2005.. Gameplay er ikke altid nok mere.

Gameplay er ALTID nok.
KillercowKillercowSkrevet 01/11-05 22:27 
Som allerede sagt... Gameplay er altid nok.

Derudover er der flere fordele ved indgangsvinklen, som Sensible tager. Dels har man et større overblik (hvis de altså beholder skalaen fra Amigaversionen) og dels fokuserer man mindre på de bevægelsesfejl, som man traditionelt oplever i fodboldspil, som er set fra siden.

En helt anden side af sagen er, at har man lige siddet og spillet Sensible Soccer med superblød scrolling og højt tempo, så er det en noget tam fornemmelse at hoppe over til PES eller FIFA bagefter. Selv i dag.
RonaldoRonaldoSkrevet 01/11-05 22:44 
Indhold og præsentation skaber oplevelsen. Alt det bedste underholdning har balance mellem de to.
KillercowKillercowSkrevet 01/11-05 22:46, rettet 01/11-05 22:51 
Du lagde godt mærke til hvor meget grafikken egentlig sugede i Tetris, da det kom frem, ikke? Alligevel er det et af verdens bedste puzzlespil og et af verdens bedst sælgende ditto.

Præsentation er pynt. Spilbarhed er den ultimative faktor. Og ja, pynt er pænt og det er fedt at have det, men det er ikke en kvalitet i sig selv. Gå bare fem år tilbage og kig på en top-titel med fantastisk grafik og so-so gameplay. De holder sig ganske enkelt ikke særligt godt. Det kan man lige så godt bare registrere med det samme, fremfor at lade sig forblænde af præsentationen.

(og ja, jeg ved godt, du mener det moderat, men jeg prøver alligevel at drive pointen hjem).

I dette tilfælde vil jeg f.eks. til enhver tid hellere hive Sensible Soccer frem fremfor et hvilket som helst FIFA til PS1, uanset at jeg var imponeret over præsentationen i FIFA-spillet, da det udkom. Det holder sig bedre.

I dag kan jeg også kun grine over den sammenligning, som et blad lavede, hvor ISS Pro fik lov at slå Sensible af banen. Hvis jeg skulle spille det ISS-spil, ville jeg kradse øjnene ud på mig selv i dag.
RonaldoRonaldoSkrevet 01/11-05 23:33 
Tetris skabte balancen ved at holde indholdet lige så simpelt som præsentationen.

Jeg mener ikke at det ene er vigtigere end det andet.
JinkJinkSkrevet 01/11-05 23:49 
Killercow>
I dag kan jeg også kun grine over den sammenligning, som et blad lavede, hvor ISS Pro fik lov at slå Sensible af banen. Hvis jeg skulle spille det ISS-spil, ville jeg kradse øjnene ud på mig selv i dag.
Hvis du snakker om ISS til N64, kan jeg kun grine af dig...
KillercowKillercowSkrevet 02/11-05 09:06 
@Jink

Nu var det egentlig til PS1, men jeg tvivler på, at jeg ville have det anderledes med en N64-udgave. På den anden side kan man jo knap se grafikken med den composite-udgang ;)
CronossCronossSkrevet 02/11-05 09:18 
Det er jo så to helt forskellige serier.
SumezSumezSkrevet 02/11-05 12:48 
Ronaldo>
Indhold og præsentation skaber oplevelsen. Alt det bedste underholdning har balance mellem de to.

Nu er fodboldspil jo heller ikke den mest avancerede genre nogensinde, når det kommer til det grundlæggende gameplay. Jeg vil mene at grafikken ser ud til at afspejle det ganske godt.

Killercow>
På den anden side kan man jo knap se grafikken med den composite-udgang ;)

Til gengæld kan man se teksturerne. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillercowKillercowSkrevet 02/11-05 13:42 
@Sumez

Og det skulle være en fordel på den maskine? ;)

Nej, den kan jo godt den lille N64-basse. Den blev bare født med nogle triste ulemper.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 02/11-05 15:01 
Cronoss>
Det er jo så to helt forskellige serier.

Ja, men til N64 er ISS virkeligt elendigt. Sensible soccer er lysår bedre.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JinkJinkSkrevet 02/11-05 16:38 
Ved godt det er ved at blive OT, men hvad gør ISS til elendigt? Det er det spil jeg husker som det bedste jeg har spillet.
ChronoChronoSkrevet 02/11-05 17:08 
Kristensen>
Ja, men til N64 er ISS virkeligt elendigt.

Kan du ikke sige bedste fodboldspil nogensinde?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillercowKillercowSkrevet 02/11-05 18:50 
Faldt lige over et link til et interview, der har noget yderligere information.

Eurogamer
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig