X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-19 14:06 
Har andre firmaer løst det problem? Jeg ved intet om telefoner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/09-19 16:56 
Ting går i stykker, hvis du smider med dem. Kan ikke se hvad Apple gør forkert med deres skærme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-19 18:11 
Er problemet værre eller mindre på Apple-telefoner mon?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/09-19 21:52 
Jeg tror det er nogenlunde ens over alle producenter. Designtrenden går også mod at alt frontarealet skal være skærm. Det gør telefonerne maksimalt skrøbelige. Glaskvaliteten er næppe særligt forskellig. Taber man sin telefon på asfalt, så revner skærmen.

Muligvis er telefoner med trådløs opladning mere skrøbelige. Jeg mener de altid har glas bagsider.
NaieraNaieraSkrevet 12/09-19 22:05 
Det er ikke mit indtryk at telefoner er mere skrøbelige i dag. Folk har rent rundt med telefoner med totaltsmadrede skærme i ti år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/09-19 00:42 
Tror også primært man ser flere smadrede iPhones, fordi der generelt er flere af dem.

Den 6s jeg render med på arbejde, har på 3 år fået baldret skærmen én gang - og det var fordi en kollega tabte den så skærmen ramte hjørnet af en håndvask... Hvilket trods alt var bedre end en tur i lokummet. :D
Efter coverets stand at dømme, er den i hvert fald ikke blevet behandlet videre blidt gennem tiden.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 13/09-19 07:17 
Jeg havde en gammel Nokia 3200 som jeg tabte i wc-kummen. :D Den skulle lige tørre og have en genopladning - så virkede den perfekt igen bagefter.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 13/09-19 09:02 
Jeg vil ikke have en iPhone med en skærm større end min X (5,8"). Det er en perfekt skærmstørrelse IMO. Først nu opdager jeg, at Apple laver 6,1" på iPhone 11, og så skal man have en Pro, for at få 5,8".

Her gik man og troede, at de havde set lyset i 2017, da X kom, og de selv havde opdaget, at tabletstørrelse telefoner, var gammeldags. X kan styres komfortabelt med en tommelfinger, hvilket er dejligt.

Så den "almindelige" iPhone 11, er altså bare en ny iPhone XR og tilmed med LCD skærm? Well, så skal jeg jo ikke have den alligevel, så kudos for slet ikke at gide lave et salgsargument til feks mig, Apple.

Jeg forstår altså ikke rigtigt deres telefon udgivelser længere; Der var engang, hvor de samlede det hele i een telefon, og så udgav den, hver andet år. Nu får vi tre telefoner, hver andet år.
enfenenfenSkrevet 15/09-19 09:22 
jeg har heldigvis aldrig smadret en skærm på mine iPhones gennem årene - og jeg har aldrig brugt cover eller "panser glas" osv.

Angående designet, så har jeg aldrig været specielt vild med at kameraet skulle stikke ud på bagsiden - siden iPhone 6. Men som meget andet, så vænner man sig til det. Jeg er stadig af den overbevisning, at Steve Jobs ikke var gået med til ideen, havde han stadig været her.

Vi får vel tre telefoner hvert år fremover. Det var samme lineup sidste år.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 15/09-19 11:23 
Er det reelt ikke kun to nye modeller? 11 Pro og 11 Pro Max er jo samme model i to forskellige skærmstørrelser.

Ellers skulle vi jo også sige, at der kom tre modeller allerede fra 8-serien (8, 8+ og X) eller tre hvert år der kom en ny SE, da der var to størrelser af hovedserien fra og med 6.
DunwichDunwichSkrevet 15/09-19 11:35 
Jeg kan ikke se mig selv, eje en Android telefon, udelukkende pga at Google er nogle cunts, som ikke forstår et basalt koncept som sikkerhed, og Android telefoner, er sølet ind i Google apps osv.

Det samme med Mac vs PC. Once you go Mac, you never go back, og jeg skal aldrig have noget at gøre med en Windows PC igen, hvis jeg kan slippe for det.

Steve Jobs så tingene fra forbrugerens side, og det afspejlede sig tydeligt i feks iPhone. iPhone 5 var et mesterstykke i design og funktionalitet, og derefter, blev det ikke det samme. Det gik allerede galt med iPhone 6, og det bagudstikkende kamera, som telefonen hvilede på; Det går slet ikke, sådan en design bæ, og jeg er også af den overbevisning, at det ville Jobs ikke have tilladt.

Men jeg ejer en iPhone, på trods af disse ting, fordi Apple tager sikkerhed seriøst, og fordi iOS er brugervenligt, i en grad, jeg ikke har set før.

Og selvom den har bagudstikkende kamera, så mener jeg stadig, at iPhone X, er den bedste telefon Apple har lavet, siden iPhone 5.
EltanEltanSkrevet 15/09-19 14:15 
Det var dog et utroligt Apple biased indlæg og går galt allerede i første linie.
Selvfølgelig er sikkerhed i fokus hos Google på samme måde som hos Apple, at påstår den ene er bedre end den anden er til grin, hvis ikke må du meget gerne komme med noget konkret. Google apps, den må du lige uddybe.
Omkring brugervenligt OS, så var der måske noget om snakken for 5 år siden, men idag er Google i den grad det mest brugervenlige der findes og jeg har både en iPhone X og Huawei P20.
dRxLdRxLSkrevet 15/09-19 14:40 
Ind til for få måneder siden var det almindeligt kendt at iphones var væsentligt mere sikre end android telefoner.

Google og Samsung har samarbejdet om at stramme op, som du kan læse lidt om her:

https://www.wired.com/story/android-zero-day-more-than-ios-zerodium/

Men det er altså en _meget_ ny udvikling at sikkerheden på android platformen ikke længere sejler helt utroligt meget.

Prisen for et zero-day exploit er i øvrigt en meget god indikation for hvor sikker en platform er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 15/09-19 16:52, rettet 15/09-19 16:52 
Eltan>
... men idag er Google i den grad det mest brugervenlige der findes og jeg har både en iPhone X og Huawei P20.

Jeg har haft Huawei i tre-fire år, før jeg for et par måneder siden fik en XS. Bedste og mest brugervenlige styresystem, med lille margen, mener jeg er iOS, men der mangler et par gode features fra Android. Android mangler selvfølgelig også nogle ting, i forhold til iOS.

Hvad angår Android-telefoner sølet ind i Google-apps, så er en Æble-telefon vel også sølet ind i æble-apps. Jeg kunne sagtens bruge en Android One som Google Pixel 3a, uden at rende rundt græde snot hele dagen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 15/09-19 18:36 
Jeg bruger Apple og iPhone fordi deres devices taler så godt samme. Ellers er jeg ingen fanboy og har det fint med at være 2 generationer bagud fra de nyeste, nye.

Mine årsager:
- iPhones holder vildt længe hvis man passer på dem og har altid en høj brugtsalg værdi. Huawei og Samsung et lige til at smide i elektronik-affald når man er færdig med dem.
- Børnene arver vores tidligere iPhones, og har det helt fint med det (so far). Batterierne er stadig gode efter vildt mange opladninger.
- Familie-deling gør at jeg altid kan se hvor rollingernes iPhones er henne på kortet. Det har været mega værdifuldt flere gange.
- Indtastning på Apple TV er meget nemmere på iPhone.
- Hjemmet er fuld af Apple-opladere. Jeg orker ikke andre typer.
- Apple Pay. Det gør forbrugerlivet overraskende let. Især også med et Apple Watch. Jeg gør oftere og oftere ikke rundt med pungen i inderlommen.

Og der er sikkert mange andre årsager jeg ikke lige kan komme i tanke om.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 18/09-19 19:16 
Der er sikkert en super simpel løsning på dette problem, men jeg kan simpelthen ikke få øje på det, så here goes.

En veninde har en gammel iPhone 6 16 GB. Hun har tilkøbt 50 gb plads i iCloud, og har kopieret alle sine billeder derop. Men på selve telefonen, er der nærmest ingen plads. Så lidt plads er der, at hun ikke længere kan opdatere den, eller mange af de apps der er der på. Feks Facebook app’en, som heller ikke længere kan starte. Hun vil helst ikke slette nogle af sine billeder - og det har jeg allerede foreslået flere gange - og ingen af de apps som er på telefonen, optager nævneværdig plads.

Det “eneste” som virkeligt fylder på den telefon, er billeder.

Jeg troede man kunne koble telefonen til en PC, og ad den vej kopiere billeder over på PC’en, men det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre. På min Macbook, vil den omkring iTunes, hver gang jeg kobler min egen iPhone til. Der var engang, man bare kunne koble sin iPhone til sin PC, og så læste PC’en iPhonen som en lagerenhed, og så kunne man kopiere osv, uden problemer. Men det ser det ikke ud til man kan længere.

Hun har en Windows laptop, som jeg har prøvet at koble hende iPhone til, og den kommer så langt, at den kan finde telefonen, og læse det korrekte antal billeder på den, og så hænger det hele, og vi kommer ikke videre. Det skal siges at den laptop er meget gammel og meget langsom, så det er sikkert derfor det ikke virker.

Er der en måde, at få alle billederne fra iPhonen, over på en PC, så billederne ligger i mapper på pc’en, og så kan man rode med dem der?

Det næste skridt bliver i øvrigt, at hun får en ny telefon snart. Har foreslået en iPhone 8 64 GB.
EltanEltanSkrevet 18/09-19 19:45 
Men iOS er brugervenligt, i en grad, jeg ikke har set før.......
;)
KTCKTCSkrevet 18/09-19 22:12 
Når man kobler telefonen til sin computer, skal man godkende på telefonen, at computeren er godkendt til at tilgå telefonens data. Sørger I for at gøre dette?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 18/09-19 22:32 
Man kan ikke tilgå billederne på telefonen som et drev ligesom i gamle sage men Windows 10 programmet Billeder (det er indbygget) har en sync feature, der kan kopiere billederne fra iPhone til PC. Det er den jeg selv bruger, når jeg vil have billeder ud af telefonen.

Siden billederne er i iCloud, så er der også en anden mulighed. Log på iCloud fra PC’en og download billederne. Derefter kan I slette så tosset I vil på selve telefonen.
DunwichDunwichSkrevet 18/09-19 22:39 
KTC>
Når man kobler telefonen til sin computer, skal man godkende på telefonen, at computeren er godkendt til at tilgå telefonens data. Sørger I for at gøre dette?

Jeps.
DunwichDunwichSkrevet 18/09-19 22:43 
Jmog>
Man kan ikke tilgå billederne på telefonen som et drev ligesom i gamle sage men Windows 10 programmet Billeder (det er indbygget) har en sync feature, der kan kopiere billederne fra iPhone til PC. Det er den jeg selv bruger, når jeg vil have billeder ud af telefonen.

Siden billederne er i iCloud, så er der også en anden mulighed. Log på iCloud fra PC’en og download billederne. Derefter kan I slette så tosset I vil på selve telefonen.

Den med programmet Billeder, nåede vi også ret langt på, med hendes PC, men den var dog så langsom, at den frøs flere gange, midt i det hele. Men iCloud muligheden har jeg lige tjekket hos mig selv, og det virker fint, så giver lige tippet videre til hende, så hun kan få hentet sine billeder ad den vej :)
DunwichDunwichSkrevet 21/09-19 00:38 
iPhone 11 Pro drop test.

https://www.youtube.com/watch?v=iXn_pcOoRzA

Det er fandme imponerende.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/09-19 11:26 
millennium>
- Glasset er for sart. Synes virkelig mange brugere går rundt med knust glas på mobilen, og det har opfostret en stor tredjeparts-industri af udskiftning af ukurant glas.

Nu arbejder jeg selv pt i den branche hvor der udskiftes glas på f.eks iphone. Modsat, næsten, alle de andre producenter så kan der ikke købes originale reservedele af Apple. De skærme der bruges kommer i mange prisklasser og kvaliteter. De bedste har originale LCD. Det laves ved at de bruge LCD fra de fronten som er knuste og der bliver sat nyt glas på. Koster så også en del mere. Billige kopier med kopi LCD, de har oftere problemer med gengivelse af farver, rigtig slemt, også med touch. Dem bruger vi ikke hvor jeg arbejder. Vi bruger nogle kopier som alternativ og tilbud, men vælger nogle af højere kvalitet.
De fleste betaler dog gerne lidt mere for at det ser rigtigt ud. Stadig billigere og meget hurtigere end at sende det til et Apple værksted i Tyskland. Eller hvor de sendes hen. Folk får deres mobil igen efter en halv time og det ikke slettet noget data.
enfenenfenSkrevet 21/09-19 21:59, rettet 21/09-19 22:00 
Dunwich>
iPhone 11 Pro drop test.

https://www.youtube.com/watch?v=iXn_pcOoRzA

Det er fandme imponerende.

Synes også, det er ret imponerende. Den ser ud til at holde ret godt. Men du kan selvfølgelig være uheldig, at første drop smadrer skærmen.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 12/11-19 09:49 
Hvis man har et 4K Apple TV, er dette ret vigtig information.

https://www.youtube.com/watch?v=htd_1RSaf3A&t=88s

Slut med washed out farver osv på dashboard, og den skifter selv, når jeg ser 4K HDR materiale.
NaieraNaieraSkrevet 12/11-19 13:24, rettet 12/11-19 13:24 
Fordi den nye måde at håndtere musik på en iPhone med Catalina ikke giver mening, så synes min telefon og mit styresystem forleden at det var en smart idé at slette al musikken på min telefon.

Nuvel, det var alligevel MP3, og jeg læste for nyligt at AAC er et bedre format, så jeg satte min iMac til at lave AAC-udgaver af hele mit musikbibliotek på små 9000 sange inde på Mac Mini'en i stuen. Det tog vist 60 timer, men der kom små 80GB AAC-musik ud af det.

Det lægger jeg over på min iPhone, for så at finde ud af at den ikke gider inddele sangene efter kunstner længere! Det var ikke et problem før, ud over ved enkelte plader selvfølgelig, som før omtalt. Nu er der altså kun sange og album.

Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre? Jeg prøvede at lave MP3 ud af AAC-filerne, hvilket også tog et par dage, men det hjalp, nok ikke overraskende, heller ikke. iTunes på den gamle Mac Mini og Itunes Remote/Remote på iPhone/iPad har ingen problemer med musikbiblioteket på server/afspilleren. Det er ALAC og lidt AIFF, som selvfølgelig har de rette tags.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-19 14:36 
Jeg har rippet al mit musik i 320kb AAC-format i iTunes og har en slat mp3 ved siden af. Jeg har intet problem med at få vist efter artist på min telefon.

På hovedskærmen er der en Edit knap i øverste højre hjørne. Her kan du vælge hvad du vil sortere efter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/11-19 17:08 
Det har jeg selvfølgelig gjort :)

Problemet er først opstået efter de delte iTunes op i forskellige "apps".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-19 17:49, rettet 12/11-19 17:50 
Pas, det virker fint her. Men den nye musik app er på Mac på flere punkter noget værre lort sammenlignet ned iTunes. Har haft masser af problemer med det.

iTunes remote-appen til at styre musik på en computer, virker heller ikke længere.

Catalina er den værste OS opdatering Apple har leveret i de år jeg har brugt deres maskiner :/

Jeg håber og regner med at de får det hele fikset, men de har lang vej endnu.
Hoppede selv på Catalina og iPadOS beta meget hurtigt pga Sidecar, og jeg synes faktisk ikke problemerne er blevet udbedret ret meget siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/11-19 20:19 
Min Mac Mini er heldigvis for gammel til Catalina.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 12/11-19 21:45 
Konsolkongen>
Pas, det virker fint her. Men den nye musik app er på Mac på flere punkter noget værre lort sammenlignet ned iTunes. Har haft masser af problemer med det.

iTunes remote-appen til at styre musik på en computer, virker heller ikke længere.

Catalina er den værste OS opdatering Apple har leveret i de år jeg har brugt deres maskiner :/

Jeg håber og regner med at de får det hele fikset, men de har lang vej endnu.
Hoppede selv på Catalina og iPadOS beta meget hurtigt pga Sidecar, og jeg synes faktisk ikke problemerne er blevet udbedret ret meget siden.

Underligt. Den nye musik app opfører sig ligeså godt som iTunes gjorde før, hos mig. Og Catalina kører helt stabilt og hurtigt også.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-19 21:57, rettet 12/11-19 22:01 
Jeg skulle måske have uddybet, for OS'et kører såmænd stabilt nok :)

Jeg synes den nye måde at synkronisere med iPhones og iPads på er noget crap. Man har meget dårligt overblik hvor hvor langt den er nået sammenlignet med tidligere versioner. Før var der en progressbar, hvori der stod antallet af overførte sange, nu er der bare et piechart på 40x40px :/

Jeg har problemer med at synkronisere library mellem min iMac og min Mac Mini igennem Home Sharing. Men det kan egentlig være ligemeget, for som sagt virker iTunes Remote ikke længere. Appen finder mit library på netværket, men kan ikke afspille. Så der er faktisk ingen grund til at have musikken liggende på min Mac Mini, som med opdateringen ikke længere er helt så anvendelig som netværksserver som før... :/

Jeg hører hovedsageligt musik fra CD'er, så det er ikke verdens største problem at skulle tænde iMac'en eller Airplaye fra min iPhone, men det er da træls uanset at det ikke virker længere :)

På plus siden så starter screen sharing til Mac Mini'en ca. ti gange hurtigere i Catalina end det gjorde i Mojave :)

iCloud er også totalt broken på min iMac af en eller anden grund. Den kan f.eks. ikke synkronisere Notes længere, hvilket er pisse træls da jeg bruger det ofte i forbindelse med arbejde. Jeg har prøvet at formatere og downloade OS'et på ny fra nettet også, bare for at være helt sikker på at fejlen ikke var nogle settings der blev defekte mens jeg havde beaten installeret. Men det hjalp intet. Jeg har så senere erfaret at rigtig mange oplever samme fejl. Så det bliver forhåbentlig rettet snarest :)

EDIT: Nå ja og så er slut med 32bit programmer også ret træls, men det vidste man jo i forvejen :) Jeg har lavet en Mojave VM til samme formål.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/11-19 13:05 
Jeg kørte AAC-filerne igennem iTunes på min Parallels Windows 10, og nu virker det. Helt absurd, men man må vel være pragmatisk indstillet og bare få lortet til at virke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/11-19 13:08 
Konsolkongen>
Jeg har problemer med at synkronisere library mellem min iMac og min Mac Mini igennem Home Sharing. Men det kan egentlig være ligemeget, for som sagt virker iTunes Remote ikke længere. Appen finder mit library på netværket, men kan ikke afspille. Så der er faktisk ingen grund til at have musikken liggende på min Mac Mini, som med opdateringen ikke længere er helt så anvendelig som netværksserver som før... :/


Jeg blev advaret mod at få Catalina på min afspiller/server inde på Reddit for et par uger siden. Når jeg en dag skal have en af de frække, sorte Mac Mini'er, så skal der også "lige" findes $500 til Roon.

Lidt tosset at lagre musik på SSD, men den sølvfarvede Mac Mini ser lidt fjollet ud, sammen med de andre hi-fi-dimser :p Den er også helt tovligt langsom i dag, hvis man bruger den til andet end at spille en sang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-19 13:45, rettet 13/11-19 13:46 
Fedt du fik det til at virke, omend løsningen var irriterende og ulogisk :)

Jeg gav Notes endnu en chance i dag på iMac'en. Da jeg startede appen var alle noter væk, og den gav sig til at downloade dem alle på ny. I samme omgang tog den en frisk beslutning om at slette den absolut mest kritiske af alle noter, den hvor jeg har overblik over færdiggjort arbejde og regnskab...

Jeg kunne heldigvis genskabe filen fra backups eksporteret til pdf-filer, men det tog da også lige 30-40min. Helt tåbeligt så virker det til at Notes nu virker helt fint på iMac'en igen. Men jeg kommer helt sikkert til at fortsætte med at lave backups i et godt stykke tid fremover... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/11-19 13:50, rettet 13/11-19 14:03 
Konsolkongen>
Fedt du fik det til at virke, omend løsningen var irriterende og ulogisk :)

Jeg har dog rodet med tags på de sædvanlige suspekter (blandt andet Placebos Meds) uden held :( De insisterer på at være opsamlinger, uanset hvor meget jeg sletter i diverse ID3 editors.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-19 13:54 
Nå ja, en anden ting der heller ikke virker er content caching til iMac'en. Virker også fint mellem Mac Mini (cache) og min Macbook. Pisse fedt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/11-19 14:03 
Hvad er det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-19 14:21 
Det gør at alt hvad man henter af apps og opdateringer igennem Appstore bliver lagret lokalt på en computer, og så vil alle macOS og iOS devices tilsluttet samme netværk hente fra computeren frem for at skulle downloade det hele på ny. Super smart hvis man som jeg har lorte internet, at man ikke skal downloade de samme opdateringer til tre computere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/11-19 14:29 
Den funktion har jeg aldrig hørt om, men det er da smart for jer med dårlig forbindelse. Med ny (brugt) Netgear Nighthawk og en generøs og stabil forbindelse fra YouSee, så har jeg dog ikke brug for sådan noget ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 11/12-19 16:04 
Har en iphone 7 og der plejer at komme en bip lyd når der kommer sms og igen lidt efter men nu kommer der kun et bip og har været indei indstillinger og gjort som i link men den bipper stadig kun en gang nogle der ved hvad der er galt? :-)

Link...
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/12-19 15:42 
I dag omkom min iPhone SE efter jeg opdaterede til 13.3, kunne jeg ikke lade den mere. Jeg ved ikke om det bare har været et tilfælde :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 24/02-20 12:14, rettet 24/02-20 12:29 
Jeg har en gammel "late 2012" Mac Mini stående (bruges primært til Kodi) som kun vil opgradere op til OSX 10.8.5. Iflg. hvad jeg kan læse mig til, skulle den kunne køre Catalina (10.15.x). Hvad kan grunden være til at den kun vil opgradere til 10.8.5?

EDIT: Never mind, jeg ser at man åbenbart skal hente opgraderingen via App Store nu :P
millenniummillenniumSkrevet 02/05-20 17:34, rettet 02/05-20 17:38 
Det er mega lang tid siden jeg tændte op for Steam på Mac, blot for at opdage at Valve i den grad har smadret oplevelsen for Mac-brugere sidste år. Hele Valves guldspil, Half Life 2, Portal, Team Fortress, er ikke længere understøttet på Mac, selvom det har været det i årevis. Hvad er det for en virksomhed for reducerer kvaliteten af deres egen tjeneste?!

EDIT: Eller er det fordi Apple har droppet support af 32-bit applikationer?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-20 18:04 
Højst sandsynligt det sidste :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/05-20 18:12 
Jep, det er dit OS, ikke Steam der er problemet.
millenniummillenniumSkrevet 02/05-20 18:30 
Damn. Nå må håbe at Valve gider løfte deres spil til 64-bit.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 21/07-20 22:00 
Jeg har en iPhone til salg på DBA, og een har henvendt sig, med denne besked, på email til mig.

Det lugter langt væk af en scam, men jeg kan ikke rigtigt se hvad vedkommende får ud af det, hvis hun overfører pengene til mig, og jeg sender telefonen afsted? Jeg mener - jeg får jo pengene, og sender telefonen, så hvordan taber jeg? Der er sikkert et eller andet her, jeg slet ikke ser, og jeg sælger heller ikke telefonen til hende, men hvad er det jeg fuldstændigt overser i mailen?

"Hej igen,

Jeg undskylder for det sene svar jeg køber denne iphone for min datter
som en fødselsdagsgave, som jeg ønsker at være en overraskelse:)

Min datter er bosat i Italien undergår en udenlandsk kursus.For
øjeblikket jeg er i øjeblikket ude af kbh med min anden familie på
ferie jeg prøvede, men desværre ingen kan samle op for mig, så jeg vil
have dig til at hjælpe mig skrive det.

Jeg har allerede talt med Postnord og de forsikrede fuld sikkerhed af
pakke. Jeg vil betale ekstra 200 kr for de ulemper, gå til posthuset.

send mig dine bankoplysninger og kontroller for post omkostninger
som jeg også vil være ansvarlig for."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-20 22:16 
Det virker super mærkeligt ja.

Nu skriver du email, mener du ikke beskedsystemet på DBA?

I forrige måned solgte jeg min iPhone 7 og modtog utroligt mange useriøse henvendelser. Blandt andet fik jeg en sms fra et mærkeligt nummer som bad mig om at svare til en email adresse. Det gav ingen mening at kontakte mig på sms for så at forsætte over email, så den svarede jeg ikke på. Tænker det ville have resulteret i pisse meget spam mail :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 21/07-20 23:03 
Der kom først en besked via beskedsystemet på DBA, hvor hun skriver at hun skriver fra en vens konto, og beder om min email. Efter jeg skrev mit opslag herinde, er hun i mellemtiden blevet blokeret på DBA, pga mistanke om snyd, så jeg ignorerer bare den mail jeg fik fra hende.

Det er det samme alle de gange jeg har solgt en iPhone, enten på DBA eller Facebook Marketplace; De første mange beskeder, er alle suspekte beskeder fra folk med udenlandske navne, der byder gakkelak lave priser - langt under det halve af, hvad jeg har sat varen til. Efter en dags tid, forsvinder de beskeder, og de seriøse købere melder sig så på banen. Men man skal altid lige igennem en stor håndfuld vanvids-beskeder først, før de seriøse kommer.

Men den i dag, var ny; Er aldrig blevet budt over prisen før, og det i sig selv, er selvfølgelig osse suspekt.
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig