X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-18 07:44 
Jeg prøver når jeg kommer hjem :)

Jeg undrer mig dog over fejlen jeg får på min router, som også er Apple ID-relateret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-18 16:54 
Der er gået ca. en uge nu og jeg har ikke oplevet fejlen siden. Så det var nok løsningen. Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-18 00:01 
Det virkede ikke alligevel :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 15/11-18 09:16 
Det gjorde det vel 14 dage?

Så må du på den igen. Det er en fejl, der kan opstå. Jeg har også oplevet det. Men det er nu ved at være meget længe siden.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-18 09:34, rettet 15/11-18 09:35 
Det kan du da ikke mene? :P før det har det virket ca. en uge ad gangen. Ingen af mine venner har nogensinde oplevet en lignende fejl og de har haft ipads i årevis. Det er sket fire eller fem gange på de få måneder jeg har haft den.

Det er en uacceptabel og irriterende fejl :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/11-18 10:20 
Har du kontaktet Apple's support på telefon? Jeg har tidligere haft problemer som de var meget aktive i at hjælpe med.
enfenenfenSkrevet 15/11-18 10:27 
Konsolkongen>
Det kan du da ikke mene? :P før det har det virket ca. en uge ad gangen. Ingen af mine venner har nogensinde oplevet en lignende fejl og de har haft ipads i årevis. Det er sket fire eller fem gange på de få måneder jeg har haft den.

Det er en uacceptabel og irriterende fejl :(

Jo, jeg mener, det kan opstå. Jeg siger ikke, det er holdbart :)

Men det er som sagt meget længe siden, jeg sidst stødte på det.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-18 11:28 
Nej, jeg har ikke kontaktet Apple endnu. I går var jeg nødt til at logge ind igen da jeg skulle bruge den. Venter til næste gang fejlen opstår, så jeg har mulighed for fejlfinde med dem i telefonen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/11-18 18:23 
Jeg tør dårligt spørge, men OSX er opdateret til nyeste version, ikke?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-18 18:54 
Nej, men iOS er ;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/11-18 06:36 
Haha, ups.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/11-18 15:06 
Hvis nogle ser en iphone 7 undet black friday ?

Så smid lige et link her :)

Tak
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-18 13:37, rettet 30/11-18 13:37 
Min iPad lavede samme problem igen i går.

Har lige snakket med Apple og de kunne ikke se at der skulle være noget galt med mit Apple ID. Mens han screensharede fra iPad'en virkede det naturligvis fint nok, så fejlen kan ikke gendannes mens de ser med >_<.

Jeg tvivler på at dét skulle have afhjulpet problemet nu, men vi blev enige om at jeg skulle ringe derind hvis det sker igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 07/12-18 14:58 
Hejsa når jeg overføre penge på min iPhone med mobilpay plejer det at komme en lyd når kvittering kommer frem men det gør der ikke mere hvorfor?.
I love monster land
KTCKTCSkrevet 07/12-18 15:04, rettet 07/12-18 15:06 
Er din telefon sat på lydløs?

Jeg har lige prøvet, og der kom pling lyd som sædvanligt
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-18 15:06 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 07/12-18 15:10 
Nej skulle den ikke være den ringer jo når nogle ringer til mig.
I love monster land
KTCKTCSkrevet 07/12-18 18:58 
Man kan godt skrue ned for medie lyd, men stadig have skruet op for ringelyd.
Prøv at starte en Youtube video, og imens videoen kører, trykker du på skru-op knappen på siden af telefonen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 01:45 
Elgiganten har iPhone 8 64GB til 4555,- - spørgsmålet er, om de kommer meget længere ned inden for den nærmeste fremtid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 09/12-18 03:01 
Næppe før XR’s afløser kommer.
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 13:25 
Nu har jeg i hvert fald lige købt en. Der er returret indtil 24/2, så jeg kan lige overveje.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 09/12-18 18:30 
Wonderboy: Virkede det?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 11/01-19 02:20 
Mens jeg overvejer min returret, er jeg begyndt at overveje en større telefon til mine ikke helt unge øjne. 8 Plus og XR koster begge omkring 6000, og det frister med XR, fordi den er så ny. Omvendt er det en discount-udgave til ret høj pris.

Nogen der har en XR og kan give lidt indtryk?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 11/01-19 08:20, rettet 11/01-19 08:22 
Jeg har den ikke selv. Men jeg ved ikke, hvor meget "discount", der er over XR modellen, når man kigger på nogle af anmeldelserne derude; God skærm, godt batteri, godt kamera, hurtig telefon. Omvendt er det selvfølgelig alt sammen (minus batteri) bedre på XS modellen. Hvilket så godt kan antyde "discount". Jeg hælder dog også mest til XS modellen :)

Jeg har selv en iPhone 6s lige nu, og har været godt tilfreds i de tre år, jeg nu har haft den (den har lige fået skiftet batteri). Men jeg har de sidste par år overvejet at skifte. Men der har været så små forbedringer (udover design) på 7 og 8, at jeg ikke har gidet - havde det været for 3-4 år siden, skiftede jeg telefon hvert år. iPhone X lokkede lidt, men "ingen homeknap" skræmte mig omvendt væk.
What is the Matrix?
la0sla0sSkrevet 11/01-19 10:26, rettet 11/01-19 10:27 
Kameraet er dog bedre i low light på XR.

XR er stadig en top end smartphone. Ville klar anbefale en XR over en 8 plus.
Hvad sker der?
enfenenfenSkrevet 11/01-19 10:34, rettet 11/01-19 10:34 
Det gælder dog kun Portrait mode (med rear camera) i low light.

I alle andre situationer er XS bedre.
What is the Matrix?
la0sla0sSkrevet 11/01-19 15:09, rettet 11/01-19 15:10 
Ja, men det er værd at tage med.

Disclaimer: Jeg har selv en XS.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 11/01-19 15:35 
Jeg har også haft en 6S i snart tre år, som skal skiftes ud meget snart - Alene det kolde vejr kan nærmest dræne batteriet på en cykeltur, og jeg gider ikke bruge penge på batteriskift.

Jeg ved ikke om jeg moden til en X'er i det hele taget. Synes ikke jeg gider bruge hverken meget tid eller penge på en mobil, så overvejer en 8'er, bare for at få telefon-stabilitet tilbage.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 11/01-19 16:33 
Det er samme sted, jeg er. Er egentlig ok tilfreds med min 6S bortset fra batteriet. At skifte til en 8'er vil nærmest ikke kunne mærkes, men jeg begynder at blive fristet af en lidt større skærm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 11/01-19 17:49 
Det kostede mig 350,- at få skiftet batteriet - og det tog under 30 min. Så det var ok.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 11/01-19 18:18 
Ja, jeg fik det også skiftet i februar. Man skal ikke spille meget Pokemon Go, før sådan et ikke holder længe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 12/01-19 01:23, rettet 12/01-19 15:28 
Jeg har en XR, og den føles bestemt ikke som en discount telefon på nogen måde. Notch’en er nok det, der generer mig mest ved den, og så er den overraskende tung og glat, hvilket har gjort, at den er gledet på gulvet adskillige gange ligesom den godt kan vippe, hvis man lægger den på en flad overflade. Det har dog hjulpet meget at få et gummi-cover til den, som gør den mere skridsikker og lader den ligge helt fladt.

Når det er sagt, er jeg ret glad for skiftet fra en 6’er, for den er noget hurtigere, ligesom skærm, lyd og kamera er markant bedre. Jeg var bange for at komme til at savne home-knappen, men det har faktisk ikke været tilfældet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 12/01-19 21:58 
la0s>
Kameraet er dog bedre i low light på XR.

XR er stadig en top end smartphone. Ville klar anbefale en XR over en 8 plus.

Jeg ville være lidt i tvivl, hvis der var en god prisforskel. Kameraet på 8 Plus er lidt bedre og skærmen har større opløsning. At kunne låse den op uden at kameraet kan se en er også praktisk.

Det der tiltrækker mest ved XR er egentlig at den fylder mindre i lommen uden at det går udover skærmstørrelsen.
KTCKTCSkrevet 12/01-19 22:11 
Man kan stadig låse den op ved at indtaste sin kode. Jeg umiddelbart synes at XR er rigeligt stor, hvis man forventer at den skal kunne være i en lomme.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DunwichDunwichSkrevet 13/01-19 04:18 
Jeg droppede 8 Plus, fordi jeg synes den var for tung og stor - den ku ikke rigtigt være i mine lommer. Har en almindelig X nu, og styrede helt uden om XS, XS Max og XR. Jeg forstår stadig ikke de telefoner. X blev, som jeg forstår det, lavet som et svar til de telefoner, som selv Apple mente var gået lidt over gevind Mht størrelse (phablet trenden). Nu skulle vi endelig tilbage til den størrelse tlf som kan være i alle lommer, og som kan betjenes med èn hånd, uden at gå på kompromis med skærm størrelse. I mine øjne en lille genistreg, er det X var og er. Og så laver de XS Max og XR, og opdager så bagefter at de er nødt til at nedjustere forventningerne, da de ikke sælger som forventet. XS var forventet, da der altid kommer en S model. Men det er en ret unødvendig S model denne gang, da den reelt ikke forbedrer den fremragende X. 1 GB mere ram i en tlf, man aldrig kommer til at bruge eller udnytte. Det forstår jeg heller ikke. Ellers samme skærm som på alm X.

Anyway, vil man ha en awesome iPhone i dag, så ville jeg vælge en X. Super batteri og en tlf med lækker komfort og dejlig skærm. Jeg vil ha Truetone på min iPhone i dag, og det har 8 Plus osse, hvilket jeg elskede den for, men størrelsen og vægten gjorde, at jeg måtte vælge den fra.

Mht ingen home knap, så tog det ca 4 sekunder at opdage, at jeg ikke mangler den, og i dag foretrækker jeg klart X'ens design. Den er lynhurtig i alt jeg bruger den til. Keyboard blev hurtigt skiftet ud med SwiftKey.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/02-19 20:31 
Jeg har fået en ævle-telefon på arbejdet. Er det virkelig korrekt at predictive funktionen ikke findes til det danske tastatur? Den kommer ikke med forslag overhovedet når jeg skriver.

På min iPad er det også ret smart at jeg kan trække ned i nogen af tasterne og få den til at skrive tal i stedet - men det kan telefonen heller ikke?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 12/02-19 20:36 
Jeps, så vidt jeg ved er dine observationer korrekte. Autocorrect skulle dog gerne være der, men der kommer kun forslag op i toppen af tastaturet, hvis man vælger engelsk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/02-19 21:05 
Det er jeg alligevel godt nok overrasket over. Resten af telefonen er jeg ret imponeret over i forhold til min stadig ret dyre Sony Android. Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvorfor det med tal/andre tegn ikke er en feature på telefonen. Nå, jeg har skiftet til et Google-tastatur i stedet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DunwichDunwichSkrevet 13/02-19 16:19 
Det er derfor jeg bruger Swiftkey tastaturet.
millenniummillenniumSkrevet 21/08-19 09:00 
Hver gang jeg starter min MacBook Pro op og logger ind, så åbner den automatisk alle mulige programmer - også selvom de ikke står som auto-Login emner i Systemindstillinger. Fatter ikke hvorfor. Word, PowerPoint og forskellige Adobe programmer åbner, selvom jeg ikke har sat dem til det.

Nogen der har samme lille irriterende problem?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 21/08-19 14:18 
Så hvis du højreklikker på dem i docken, så får du ikke mulighed for at fravælge “åbn ved login”?
millenniummillenniumSkrevet 21/08-19 16:05 
Jo, men Åbn ved Login er slået fra.

De åbner alligevel o_O
The medium is the message.
QQSkrevet 21/08-19 21:22, rettet 21/08-19 21:23 
Slukker du fuldstændigt din maskine når du lukker den eller er du en af dem, der har haft sin maskine i dvale/slumre i flere år? Long shot, men gu ved hvor mange venner jeg har hjulpet med et enkelt klik på genstart.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 11/09-19 10:51 
Igen er Apple Event præget af minor optimeringer, gimmicks og manglende innovation.

Slow-mo Selfies tager nok toppen som den mest formålsløse gimmick.

Giver heller ikke meget for deres fokus på Apple Arcade. De har før prøvet at udfordre gaming-marking, og fejlet. Så længe de insisterer på at deres controller er overfladen på en skærm, vil det aldrig bliver mere end overfladiske spil. Gaming-markedet kræver mere og mere taktile controllers, så Apple Arcade bliver bare en omgang bedstemor-gaming. TV Streaming bliver virkelig svært. De er alt for sent til festen.

Hvis jeg virkelig ønsker god billedkvalitet, så bruger jeg mit Canon Spejlrefleks. Uanset hvor meget de optimerer kameraerne og automatiserer billedfiltrene, så synes jeg billedkvaliteten mister den stoflighed et godt spejlrefleks kan præstere.

Eneste lyspunkt jeg lige så for mig, var et Apple Watch som altid viser display - hvis det altså ikke forringer batteriets levetid. Det føles lidt som en halv løsning at man skal løfte armen for at se hvad klokken er.

Jeg overvejer mere hvilke gaps som Apple endnu ikke har løst:

- Glasset er for sart. Synes virkelig mange brugere går rundt med knust glas på mobilen, og det har opfostret en stor tredjeparts-industri af udskiftning af ukurant glas.

- Mobil-afhængighed. Mere fokus på begrænsninger, CSR og undervikling af kunders langtidshukommelse, fordi de altid bliver stimuleret af mobilen.

- Find mobilen, uden en sekunder device til at finde den. Fruen derhjemme kan aldrig finde sin mobil, og beder mig ofte om at ringe til den.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 11/09-19 11:18 
Jeg synes nu, det er vigtigt med så godt et kamera som overhovedet muligt. Det er min mobil, der tager alle billeder i dag.

Derudover er jeg meget enig i det med glasset.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-19 11:41, rettet 11/09-19 11:41 
Jeg har nu aldrig synes at det var et problem at man skal løfte eller dreje armen for at få vist klokken på Apple Watch. Det er kun hvis man drejer/løfter armen meget langsomt at det kan glippe og det ikke registrerer bevægelsen, ellers virker det altid perfekt :)

Hvordan skulle man kunne finde mobiltelefonen uden at man pinger den fra en anden enhed? :) Jeg ville blive pænt træt af at telefonen bippede efter min opmærksomhed hvis jeg lod den ligge stille på et bord.

Er Screen Time ikke dét du efterlyser i forhold til mobil afhængighed? Jeg har ikke selv sat mig ind i appen, men det lyder da som dét den er lavet til.

Jeg synes de nye telefoners tre kameraer er pisse grimme :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 11/09-19 14:15, rettet 11/09-19 14:17 
Synes de tre kameraer på bagsiden ligner mere og mere et klamt flueøje. Helt klart en design-fail. Men så har de jo noget at optimere på. Næste år: Fire kamerarer. Næste, næse år: Fem kameraer. :D

Hvor meget af deres nyudvikling er egentlig baseret på kundedata? Hvor mange har reelt udtrykt et behov for at kunne bruge deres iPhone under vandet i to meters dybde? Hvor mange synes den er for langsom og savner hurtigere CPU? Ikke nogen jeg kender.

Det kunne nu være praktisk hvis man kunne lære Siri et personligt kaldeord, som man så kunne sige i hjemmet for hvis man ikke kan finde mobilen. Eller bare råbe højt "Hvor er ....s iPhone?" og så bipper den.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 11/09-19 14:35 
Jeg spiller en del Pokemon Go, og der kan man altid bruge en hurtigere telefon. Jeg er mest ked af, at de efterhånden har nået et ret vildt prisniveau.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 11/09-19 23:57 
millennium>
- Glasset er for sart. Synes virkelig mange brugere går rundt med knust glas på mobilen, og det har opfostret en stor tredjeparts-industri af udskiftning af ukurant glas.

Det er fordi folk ikke kan finde ud af at behandle deres tlf ordentligt. Kvinder og iPhones feks. Jeg kan fortælle historier.
millenniummillenniumSkrevet 12/09-19 08:22 
Korrekt, men når man udfører et design, så skal man både kalkulere med brug og misbrug. Apple viser som regel kun den positive side og best case scenarios. :)
The medium is the message.
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig