X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/02-18 17:24 
Konsolkongen>
Hvis den holder fint strøm, hvorfor vil du så have batteriet udskiftet?

Det vil jeg heller ikke partout. Tænkte bare, at siden den har tre år på bagen, kunne det ikke skade at begynde at tænke nyt batteri. Men den holder batteri som den altid har gjort, synes jeg, så vil under ingen omstændigheder bruge penge på nyt batteri.
DunwichDunwichSkrevet 12/02-18 17:29 
dRxL>
Har en 5 år gammel iPad retina, der stadig holder strøm helt fint.

Lyder godt. Så kan de holde batteri i længere tid end jeg troede, de iPad's.
JmogJmogSkrevet 12/02-18 18:52, rettet 12/02-18 18:53 
Jeg kan afsløre at det er normalt de ikke kan give pris for batteriskift... fordi det er en iPad. IPhones ville de godt kunne have svaret på, for der har de en prisliste fra Apple. IPads derimod er endnu mindre lavet til at få udskiftet batterier, så en fast pris eksisterer ikke, da det er umuligt at vide, hvor lang arbejdstiden er og om man bliver nødt til at udskifte noget andet.

Jeg ville helt klart også sælge min og købe en ny fremfor at risikere noget ved et batteriskift. Brugtsalgsprisen er alt for god til at andet kan betale sig. Har selv en Air 2 og den bliver ikke skiftet foreløbig. Batteriet klarer sig fint og jeg har ikke oplevet noget behov for bedre performance.
WehnerWehnerSkrevet 18/03-18 17:04 
Er der nogle af jer, der har benyttet jer af Apples tilbud om udskiftning af batteri på iPhone 6S til 289 kroner?

Jeg skal have mit skiftet ret pronto, så jeg ville høre, om I kender nogle autoriserede serviceudbydere, der skifter, mens man venter. Eller måske snarere: Er der andre en Humac? Det er første gang, jeg skal bruge en autoriseret.

Deres side sender mig i cirkler, hvis jeg leder her:

https://getsupport.apple.com/?caller=sfaq&SG=SG003&category_id=SC0999&symptom_id=99911
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 18/03-18 19:00, rettet 18/03-18 19:04 
Klik på Indlever til reperation. Indtast apple id, samt post nr, og din udbyder, og vælg en autoriseret forhandler. Virker fint her.

Mentech og Care1 feks. I Aalborg.
JmogJmogSkrevet 18/03-18 21:35 
Skifter Humac overhovedet mens man venter?
WehnerWehnerSkrevet 18/03-18 21:51 
Aner det ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 19/03-18 11:30 
Burde de næsten. Det tager højst 15min, eller mindre, at skifte batteri i en i6.
JmogJmogSkrevet 19/03-18 12:33 
Ja, men spørgsmålet er om de har et lokalt værksted. Det tror jeg ikke alle forretningerne har. Nogen af dem sender til et centralt værksted. Sådan var det i hvert fald tidligere.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/03-18 13:02 
Besværligt hvis de sender dem ind, syns jeg. H
ar også hørt at de nustiller folks mobil når de gør det. Derfor de siger man skal slå find-my-iphone fra på dem før de får dem ind. Dette er kun noget jeg har hørt om, ved ikke om det passer?
JmogJmogSkrevet 19/03-18 13:42 
Værksteder beder altid om at man slår FMI fra inden indlevering (uanset årsag), da de kører nogle tests på den til sidst, som ikke er mulige, hvis den er låst med FMI. Jeg tror også der er noget registrering hos Apple mht at nu har man skiftet del x. Det er for at forhindre ukurante værksteder i at kunne wipe en telefon og sælge den igen.

I alle de tilfælde, hvor vi har sendt telefoner ind til vores servicepartner for at få skiftet batteri, skærm eller knapper, så er den ikke blevet wipet.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/03-18 18:09 
Det med at wipe og sælge den igen. Det forstår jeg ikke hvad du mener der.
Hvis et ikke Apple værksted skifter batteri på brugt iPhone som de har købt af en kunde og sælger den. Så skal fmi jo været slået fra for at den kan sælges til at starte med. Jeg kan ikke få det til at give nogen mening at Apple beder om at slå det fra.
JmogJmogSkrevet 19/03-18 19:24 
Tænk på værksteder der aftager stjålne telefoner. Hvis alle altid har FMI slået til, så vil et værksted kun have lovligt anskaffede telefoner, hvis de er låst op, da kun den retmæssige ejer kan gøre det.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/03-18 20:49, rettet 20/03-18 20:50 
Det rigtig nok. Et godt værksted sørger altid for at sikre sig brugte mobiler ikke er varme.
Noget værre bølv hvis de er låst eller imei er spærret. Glæder alle mærker.
millenniummillenniumSkrevet 30/03-18 09:20 
Er rimelig nysgerrig omkring den kommende, nye budget-iPad, mest fordi jeg virkelig har kigget sultent efter en tablet til at tegne og sketche på, mens Pro'erne har været lidt over mit budget.

Jeg er mest interesseret i om Apple Pen fungerer 100% lige så godt på den nye iPad som den gør på Pro'erne.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-18 09:23 
Budget? Er det ikke bare en helt almindelig iPad?

Jeg ser ingen grund til at pennen skulle fungere dårligere på denne end den gør på Pro :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 30/03-18 09:27, rettet 30/03-18 09:27 
Jo, det er 'bare' en almindelig iPad, som Apple dog ikke har set muligheden for at sælge endnu dyrere (som de jo gør med så meget andet :D )

Men tænker også af Pen-muligheden burde være den samme.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/06-18 15:43 
Har lige købt denne holder til min iPad 6. Den kan jeg godt anbefale. Jeg bruger den til film, gaming og når jeg skal tegne. Man slipper for ondt i nakken og at skulle holde den :=>

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 08/06-18 15:46 
Whaaaat...? :-D
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/06-18 20:13 
Nogle her inde der ved om der er et sted, man kan få et overblik over ting der er på tilbud i App Store?

Og så skal jeg også lige høre om, det er muligt at undgå ens iPad tænder af sig selv, når man sætter den til at oplade? Går mest ud fra, det ikke er noget man kan gøre noget ved :=}
Hoid to colony C05 where the computer is...
enfenenfenSkrevet 12/06-18 14:36 
Du kan ikke undgå, at den tænder, når den sættes til opladning.
What is the Matrix?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/06-18 14:44 
Tænkte jeg nok :=<
Hoid to colony C05 where the computer is...
DunwichDunwichSkrevet 12/06-18 17:11 
Gammel tech Vs. ny tech

https://www.youtube.com/watch?v=HKUHNbxs_8g

Det er ret sjovt, at en SE med teknik svarende til en tre år gammel 6S er hurtigere end en ny Samsung Galaxy S9.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-18 11:34 
Jeg fik en 27" iMac den anden dags, og var lidt ærgerlig over at sensitivity på musen ikke kunne stilles højere. Det kan dog meget nemt løses ved at skrive en simpel commandline:

https://paulminors.com/how-to-speed-up-mouse-tracking-on-mac/

Kan det være det hjælper andre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 10/07-18 00:42 
https://www.theverge.com/2018/7/9/17549538/apple-ios-11-4-1-blocks-police-passcode-cracking-tools

"Apple releases iOS 11.4.1 and blocks passcode cracking tools used by police."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/07-18 01:52 
God stil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/07-18 20:42 
Den seneste opdatering til High Sierra kunne ikke installeres på min computer. Det var lige før jeg troede at jeg var fanget i et loop of death, af en art, men jeg kunne da komme ud af det ved at lukke installationsprogrammet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 13/07-18 07:38 
Der er kommet opdaterede Macbook Pros.

15-Inch MacBook Pro Highlights

6-core Intel Core i7 and Core i9 processors up to 2.9 GHz with Turbo Boost up to 4.8 GHz
Up to 32GB of DDR4 memory
Powerful Radeon Pro discrete graphics with 4GB of video memory in every configuration
Up to 4TB of SSD storage2
True Tone display technology
Apple T2 Chip
Touch Bar and Touch ID

13-Inch MacBook Pro Highlights

Quad-core Intel Core i5 and i7 processors up to 2.7 GHz with Turbo Boost up to 4.5 GHz and double the eDRAM
Intel Iris Plus integrated graphics 655 with 128MB of eDRAM
Up to 2TB of SSD storage2
True Tone display technology
Apple T2 Chip
Touch Bar and Touch ID

Specs
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 13/07-18 12:57 
15 tommeren med alt opgraderet koster mere end min 2017 iMac med det hele :p Men der skal selvfølgelig også smides en formue for RAM, hvor jeg jo bare smed 4x 16 i selv. Det kostede en tredjedel af Æbles pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-18 16:14, rettet 13/07-18 16:16 
Apples RAM-priser er for sindssyge. Skulle jeg opgradere til 64GB i min iMac, altså 56GB mere end de allerede inkluderede 8GB, så ville det koste 12000kr!

Køber jeg selv 4x16GB koster det lige omkring 5000kr. Som ganske vidst stadig er vanvittigt da RAM-priserne jo er stukket helt af de seneste par år. Jeg bliver dog snart nødt til at opgradere RAM’en, men jeg kan formegentlig klare mig med 24GB total i mange år, så de inkluderede 2x4 vil stadig kunne bruges :)

Edit: Ville også gerne have en i7, men her var prisen også så meget højere, at jeg bare selc åbner og smider en i engang når garantien er udløbet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/07-18 16:18, rettet 13/07-18 16:19 
Jeg mener jeg gav lidt over fire stærke for rammene for præcis et år siden i disse dage.

Noget jeg ikke lige tænkte på før er jo at de 4TB SSD også koster en formue. Jeg nøjedes med en enkelt i min iMac fordi det er rigeligt, og fordi en ekstra TB kostede SYV TUSINDE kroner mere end at få 1TB SSD i stedet for 2TB fusions-drev.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-18 16:26, rettet 13/07-18 16:27 
Af samme grund nøjedes jeg med den lille SSD på 256gb, som dog var en merpris på 800kr i forhold til deres standard fusion drive. Skulle jeg have haft en 512 ville det have kostet 1800kr yderligere :O

Jeg har dog udvidet med en 500gb Samsung 860, som jeg har tilsluttet med USB C til den ene thunderbolt-port. Og bare tapet den fast på bagsiden af computeren. Her har jeg lagt min user-folder så alt ud over installerede programmer lander derpå.

Fungerer fremragende og er rigeligt hurtigt til mit brug. Maskinen fattede også med det samme at den skulle inkluderes til time machine backups :)

Jeg testede dog ved at lave en restore, og alt på den interne disk blev restored helt fint, men den kunne ikke rigtig finde ud af at lægge min user-mappe tilbage på den eksterne. Dette er dog ikke rigtig et stort problem da man bare selv kan hente dataen over manuelt efter en restore :)

Jeg tænker dog at installere SSD’en internt også, når jeg alligevel engang i fremtiden opgraderer CPU’en.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/07-18 16:33, rettet 13/07-18 16:34 
Jeg tænker at disse priser er kunstige og har meget, meget lidt at gøre med materialer og arbejdstid ;) Det er jo helt vildt at tage 12 stærke for 64GB RAM, for ikke at nævne deres SSD-priser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-18 17:34 
Det kan vidst ikke rigtig forsvares nej :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 14/07-18 10:18 
#walkaway :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-18 18:23, rettet 16/07-18 18:24 
Mojave public beta ødelægger Parallels 12 så det ikke kan startes. Løsningen er at slå noget sikkerheds-halløj permanent fra i recovery menuen, som jeg ikke gider :(

Har downgradet igen, men jeg håber fandeme ikke det er tilfældet for den endelige release, hvis ikke Parallels gider patche det. Ser ingen grund til at skulle købe Parallels 13, da forskellene er så minimale og prisen for opgradering er absurd.

Gad vide om det også ødelægger andre programmer, eller dette er et enkeltstående tilfælde?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 22/07-18 11:07 
Jeg har en timemachine backup på min ekstern. Hvis jeg køber en Airport Extreme og tilslutter min eksterne gennem dens usb port ville det så være muligt at synkronisere sin backup trådløst?
JmogJmogSkrevet 22/07-18 12:05 
Det mener jeg.
ProzelProzelSkrevet 22/07-18 12:31 
Sejt. Tak!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-18 01:22 
Jeg har aldrig ejet en iPad før, så måske det bare er sådan det skal fungere, men jeg oplever at jeg i tide og utide skal indtaste mit password til min Apple account før jeg kan åbne visse apps. Der er ikke tale kun om betalings-apps, hvor koden bruges til at verificere køb, men derimod tilfældige apps. Har oplevet det med bla. YouTube, Discord, Pro Create og Plex. Når problemet opstår ved en enkelt app, virker alle de andre stadig fint.

Det kan da ikke passe at det skal fungere sådan? Der er ikke rigtig noget mønster her, og det er mega irriterende at skulle indtaste password på touchskærm. Det er jo ikke sådan det fungerer på iPhone.

Hvis jeg sletter appen og installerer den igen, forsvinder problemet, men det er ikke rigtig nogen løsning. Har også prøvet at nulstille iPad'en totalt og sætte den op på ny (altså ikke gendanne fra icloud/backup), men det hjælper ikke.

Har ikke kunne finde noget på nettet heller :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 28/10-18 08:03 
Har du prøvet logge ud og ind af din account?

Indstillinger -> "dit navn" -> Log ud
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-18 11:38 
Ja, det har jeg også prøvet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/10-18 02:42 
Det er i hvert fald ikke normalt. Jeg bliver kun bedt om login bed køb/download på appstore.
JmogJmogSkrevet 29/10-18 02:50 
Prøv det her:

Gå ind i indstillinger - itunes & appstore. Vælg din konto og log ud.

Reboot telefonen.
Log ind igen.

Fandt en tråd på et forum hvor en havde samme problem og det løste det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 10:24 
Det har jeg som sagt prøvet. At logge ud og ind plejer at løse alle den slags problemer, bare ikke her.

Det er desuden en ipad. Jeg har aldrig oplevet lignende problemer på min iphone.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 19:58 
Igen, nu med Discord-appen, i tirsdag var det YouTube...

https://imgur.com/a/MiBMiXZ

Har prøvet dit forslag igen i dag Jmog, bare for en sikkerheds skyld.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/10-18 20:55 
Det ender da med at du må forbi nærmeste æblebutik, og daske dem i fjæset med din iPad.

Min bror snakkede om, at de kan lave en anden type hard reset, end man selv kan klare derhjemme.


Ikke at det er nogen garanti... Din iPad lyder til at have sit helt eget liv. :/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 21:03, rettet 29/10-18 21:04 
Nu gider den ikke åbne nogen downloadede apps overhovedet :/ Jeg er ganske sikker på at jeg har genstartet ved at holde power og home inde for at cleare cache også, det har heller ikke hjulpet.

Jeg tror det kunne være et problem med min Apple account, for på min Time Capsule router får jeg også en "Unrecognised Apple ID or password", selvom jeg har indtastet koden her flere gange, og routeren bekræfter at den er korrekt.

Må hellere ringe til dem og høre ad :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/10-18 23:46 
Konsolkongen>
Det har jeg som sagt prøvet. At logge ud og ind plejer at løse alle den slags problemer, bare ikke her.

Det var specifikt det at genstarte mens du var logget ud. Det tænker jeg du ikke har prøvet. Og at logge ud via appstore indstillinger, ikke via den generelle konti.
JAAJAASkrevet 30/10-18 07:03, rettet 30/10-18 07:05 
Jeg har haft helt samme problem i flere omgange de seneste år og kan bekræfte at Jmogs løsning er det eneste der har virket. Det med at genstarte og den præcise rækkefølge og sted at logge ud er essentielt.

Ipad eller iphone er i øvrigt lige meget i denne sammenhæng, og jeg er ikke engang sikker på, at Apple ved, hvorfor problemet opstår.
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig