X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-16 20:09 
Har opdateret til både macOS Sierra og iOS 10 release candidates i dag. Tog en backup af telefonen for en sikkerheds skyld, men det lader heldigvis ikke til at førnævnte problem med touch login på SE er et issue længere, det fungerer tilsyneladende perfekt nu.

Ved ikke hvornår i beta-perioden det blev fikset, for jeg hoppede tilbage til iOS9 med det samme, da det gjorde min telefon træls at bruge.

Lækkert med shared clipboard mellem telefon og computer, det er en god idé :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 09/09-16 20:32 
Hvordan er performance sammenlignet med iOS9?
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-16 20:39 
Ingen problemer så vidt jeg har bemærket. Jeg synes dog at Music-appens design er en smule dårligere end tidligere, og jeg synes det er en skam at jeg manuelt skal vælge 'Artists' når jeg starter appen. Jeg kunne aldrig forestille mig at have brug for at sortere efter albums eller sange enkeltvis når jeg har al min musik på telefonen.
Det burde ikke være noget man ikke kan vænne sig til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 09/09-16 23:39 
Konsolkongen>
det lader heldigvis ikke til at førnævnte problem med touch login på SE er et issue længere, det fungerer tilsyneladende perfekt nu.

Det har altid virket som det skal på min SE. Hvad har der været galt med din telefon?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-16 23:56 
Det har jeg beskrevet tidligere i tråden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 10/09-16 00:03 
Nååh, det var det indlæg jeg selv besvarede dengang. Det havde jeg glemt. Men det var altså et problem med iOS10 beta'en, og jeg troede det var et problem med din telefon. Jeg har aldrig haft iOS 10 beta'en installeret.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-16 00:43 
Ah på den måde :) Ja det var en super ærgerlig bug i betaen. Var faktisk lidt bange for at de havde forestillet sig at det skulle være meningen.

Jeg kan godt lide de nye lyde telefonen laver når jeg skriver på den. "Swoooosh!"

Jeg kan ikke lide den lysegrå farve bagved nyheder, vejr osv i widget-menuen. Det er grimt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-16 15:12 
Det lyder til at der ihvertfald er én god ny feature ved iPhone 7

Den store Apple-tråd
DunwichDunwichSkrevet 13/09-16 21:36 
iOS 10 er fandme hurtig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-16 21:38 
Hvad bruger du af telefon? Hvor kan du mærke forskel?

Jeg bruger en SE, og havde ingen problemer med hastighed hverken før eller efter. Det virker som det samme for mig, det er i hvert fald ikke langsommere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 13/09-16 21:45 
Jeg bruger osse en SE, og den er i hvertfald ikke blevet langsommere end før - hvor jeg osse synes den var rigtig hurtig med iOS 9.3.5 (mener jeg det var). Kan godt li at apps bare starter hurtigere og animationen når man starter en app, er blevet lige en tand hurtigere osse. Kunne dog godt ha tænkt mig nogle nye baggrunde at vælge imellem. Den nye grønne er fin, men den anden, er bare en gammel én der er kommet på igen, og selvom den er fin, havde det været okay med en håndfuld nye at kigge på - eller vælge i mellem.
millenniummillenniumSkrevet 15/09-16 08:44, rettet 15/09-16 14:18 
Kan det passe, at man ikke længere kan tage et stump tekst eller et ord fra en iMessage besked, og så få de sædvanlige copy-muligheder....? I stedet får man reaktionsbobler.

Det virker hjernelamt. Jeg kopierer da tit noget af teksten fra en besked (f.eks. et password sendt med sms), og så indsætter det hvor jeg skal bruge det. De har fjernet noget god kontrol, til fordel for noget dumt underholdning.

EDIT: I stand corrected. Jeg var overbevist om at man i iOS9 kunne trække og vælge den tekst man ville kopiere i en besked, men det kan man ikke. Man kan _kun_ kopiere den hele. Som man også kan iOS10
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-16 08:47 
Hold da op det er dumt. Det virker heller ikke hos mig. Jeg kan kopiere hele beskeden, men ikke kun en bestemt del.

Synes også at det der reaktions-halløj og Disney-svar er det mest åndssvage og ligegyldige. Også vildt at det fik så meget taletid da de fremviste det, jeg vil personligt foretrække aldrig at modtage sådan noget snams fra andre :)

Skype har haft sådan noget stads i et godt stykke tid. Gad vide om det rent faktisk bliver brugt flittigt og det er derfor de har taget det med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/09-16 09:15 
Hold kæft hvor har de smidt meget L.O.R.T. ind i iMessages. Det skal nok få teenagerne til at gå amok o_O

Touch-animationer, præ-fabrikerede håndskrevede beskeder, reaction bubbles. Og hvis man holder send knappen nede til en ny besked, så kan man tilføje effekter til tekstbeskeden med laser, konfetti eller fyrværkeri som baggrund.

I'm too old for this shit!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/09-16 09:24 
Rart at høre jeg ikke er den eneste som syntes den slags er noget fis.

Trist de spilder tid på den slags pop når der er så mange andre ting i iOS som kunne forbedres.
millenniummillenniumSkrevet 15/09-16 10:20, rettet 15/09-16 10:20 
Det ville være ok hvis Apple havde valgt ét nyt tiltag som gjorde iMessages bedre til personlig kommunikation. F.eks. at man ikke altid kan fornemme hvilken tone en besked er sagt i (sarkastisk, ironisk, alvorligt, afslappet m.v.) og så byggede noget dybde i det.

Men, det virker som om fem forskellige developer-teams bare har pitched løst og fået alle deres idéer med.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 15/09-16 19:01 
iMessage har vel i den grad tabt kampen mod Snap og Facebooks Messenger, WhatsApp og måske endnu flere. De er nok nødt til at forsøge noget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 15/09-16 23:05 
millennium>
Hold kæft hvor har de smidt meget L.O.R.T. ind i iMessages. Det skal nok få teenagerne til at gå amok o_O

Touch-animationer, præ-fabrikerede håndskrevede beskeder, reaction bubbles. Og hvis man holder send knappen nede til en ny besked, så kan man tilføje effekter til tekstbeskeden med laser, konfetti eller fyrværkeri som baggrund.

I'm too old for this shit!

Har du overvejet ikke at trykke på knappen, som bringer de ting frem, når du er i færd med at skrive en iMessage? Personligt, lader jeg bare være med at trykke på knappen, og så er det som det plejer at være.
DunwichDunwichSkrevet 15/09-16 23:13 
Wehner>
iMessage har vel i den grad tabt kampen mod Snap og Facebooks Messenger, WhatsApp og måske endnu flere. De er nok nødt til at forsøge noget.

Snap? Snapchat? Den deltager jo slet ikke på lige fod med iMessage, i og med Snapchat er til pik billeder, og iMessage ikke er.
WehnerWehnerSkrevet 15/09-16 23:18 
Nemlig. Det er ikke fair odds. Hvem kan konkurrere med det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/09-16 00:06 
Snapchat har nu også en alm. chatfunktion, foruden pølsefotos... Den er elendig, og beskederne forsvinder stadig (dog ikke efter blot 10 sekunder), men den er der.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3of193of19Skrevet 17/09-16 20:24 
Det største problem med det nye iMessage er at det er en kæmpe batteridræner, Når der istedet for ren og klar tekst pludselig modtages tons af gifs osv
millenniummillenniumSkrevet 18/09-16 07:22 
Dunwich>
Snap? Snapchat? Den deltager jo slet ikke på lige fod med iMessage, i og med Snapchat er til pik billeder, og iMessage ikke er.

Altså jeg prøvede Snapchat, og modtog sgu ingenting! Ingen nøgenbilleder. Skal man gøre noget først...? :D
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 18/09-16 08:26 
3of19>
Det største problem med det nye iMessage er at det er en kæmpe batteridræner, Når der istedet for ren og klar tekst pludselig modtages tons af gifs osv

Jeg modtager bare ren og klar tekst. Modtager du tons af gifs osv?
3of193of19Skrevet 18/09-16 09:29 
Jeg har ikke opdateret. Tro heller ikke folk i min kreds ville spamme alt det rod, men kunne godt forestille mig det var et problem for teenagere og tweens.
BeanoBeanoSkrevet 18/09-16 09:49 
De indbyggede emojis og nye effekter og baggrunde tager ikke nævneværdig ekstra båndbredde.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-16 17:43 
"Hej Siri" virker stort set aldrig efter opdatering til iOS 10. Andre der er nørdede nok til at bruge den funktion, der har oplevet dette?
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 19/09-16 17:57 
Virker fint her
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-16 18:10, rettet 19/09-16 18:46 
Underligt. Jeg er godt nok på release candidate, altså ikke den helt samme som blev rullet ud til alle brugere, men der skulle vidst ikke være nogen forskel så vidt jeg ved.

Det virker bare slet ikke for mig mere :/ Worst case skulle jeg sige det et par gange førhen før telefonen adlød.

EDIT: Jeg har prøvet at være inde og indstille "Hej Siri" på ny, men det gør heller ingen forskel.

EDIT2: Det virket fint når telefonen er låst op. Men her er der ikke ret meget idé i at bruge det :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/09-16 22:17, rettet 22/09-16 22:18 
Jeg prøver at sikkerhedskopier min iPhone til icloud, men den bliver ved med at sige jeg ikke har plads nok på computeren til at gøre det? Men det er jo ikke min computer jeg prøver at sikkerhedskopier til men min icloud hvor jeg har omkring 189gb plads??

Hvad er der nu sket :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 26/09-16 15:24 
Fix til iPhone 7...

https://www.youtube.com/watch?v=5tqH-Un9SFU
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-16 17:28 
Det skal jeg huske hvis jeg en dag opgraderer :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 30/09-16 00:08 
Jeg overvejer og købe den nye IPad Pro, hvilken størrelse kan i bedst anbefale?
Jeg har kig på en med 32gb og 4G, men er lidt usikker på, om det skal være den med 9,7 eller 12 i skærm størrelse. Får man virkelig brug for den ekstra skærm størrelse, eller er det bare frås?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 30/09-16 05:15 
Hvis du ikke skal arbejde på den, så er 9,7 rigeligt. Sidder du primært i sofaen med den vil det også være langt at foretrække, da den er nemmere at håndtere i hænderne.
BeanoBeanoSkrevet 30/09-16 08:43 
Vil også anbefale en 9.7" Pro enhed som jeg selv har. Jeg har kort haft en 12" i hænderne på arbejde og den virkede altså ret klodset, kan ikke forestille mig den er praktisk til den måde jeg bruger iPad på.
solid snakesolid snakeSkrevet 30/09-16 09:29 
Okay det var nok også mine tanker, at den ville blive stor og klodset og sidde med.

Jeg tænkte måske bare, at den ville være fantastisk og se film på, men ja igen så kunne man måske lige så godt have et apple tv og se det på sit tv

Jeg skal ikke arbejde på den, men vil gerne bare have fornyet min ipad 4, da den alligevel har en del år på bagen, og der er sket en del med udviklingen.

Men det kan da godt være en 9,7 er den perfekte løsning til en opgradering. :-D

Tak for råd
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 30/09-16 09:34 
Til den afstand du har den, når du sidder med den i hænderne, der er 9,7 helt fint. Den store giver kun mening til når den står oprejst på et bord.
solid snakesolid snakeSkrevet 30/09-16 09:51 
Tak for tip, så venter jeg til jeg finder et godt tilbud med 9,7 iPad Proen istedet. ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 10/10-16 18:57 
Jeg kan ikke sikkerhedskopire min iPhone til min iCloud på grund af at jeg ikke har nok ledig plads på min computer?

Men.....altså det er jo noget vrøvl? :-( Hvad har en sikkerhedskopiring til min iCloud at gøre med at jeg ikke har nok plads på min computer?

Min iCloud har 178GB ledig plads og min iPhone 6 plus har 60GB. Så det burde jo ikke være noget problem vel..!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 10/10-16 19:21 
Du lyder til at du har sat din iphone til at lave trådløs backup til din computer fremfor iCloud?
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 11/10-16 20:48, rettet 11/10-16 20:48 
Øh nåh...Hvor kan jeg se om det er tilfældet?

Jeg trykker ihvertfald på en knap der hedder backup til iCloud og ikke computer ;-) iPhonen er tilsluttet med USB i øvrigt.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/10-16 21:23, rettet 11/10-16 21:23 
Når den er tilsluttet din computer burde der være en option i iTunes til enheden som du bare slår fra.
DunwichDunwichSkrevet 22/10-16 09:40 
I den første artikel bekræftes "bare" hvad jeg vidste siden 2014, hvor en ven skulle ha sin iPhone byttet, og blev ved med at få en brugt retur, som osse gik i stykker, og jeg stod og skændtes med en TDC medarbejder, som ikke vidste hvad ordet "refurbished" betød. I første artikel er Apple således bare lidt de sædvanlige røvhuller.

http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-10-20-apple-ignorerer-dansk-koebelov-ombytter-til-genbrugte-iphones

I den næste artikel, går Apple endelig over stregen, og dén retssag er jeg spændt på at se udfaldet af. De ved jo godt hvor mange refurbished telefoner de har ombyttet til på verdensplan, og ønsker at kunne fortsætte med det. Vinder de den retssag, er forbrugeren på røven, og er i fremtiden nødt til at tage til takke med at få en brugt telefon i bytte, hvis deres originale går i stykker, og skal ombyttes.

http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-10-17-dansker-vandt-klagesag-over-apple-blev-staevnet-som-modsvar
enfenenfenSkrevet 22/10-16 15:06, rettet 22/10-16 15:07 
Nu vil jeg ikke betegne refurbished på samme niveau som en telefon, jeg har siddet og brugt. Vi kan godt blive enige om, at det ikke er nyt nyt. Men telefonen har - som jeg husker det - fået ny skærm/glas, ramme, batteri, knapper. Så alt pånær print, CPU/CPU er faktisk nyt.

Har ikke forholdt mig til artiklerne.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 23/10-16 18:12, rettet 23/10-16 18:14 
Refurbished er en Frankenstein telefon. Det går ikke, og det skal de ikke tvinge os til at tage i mod, når garanti og købelov siger noget andet. En refurbished har fået skærm, batteri, knapper osv skiftet ud, men delene kommer fra andre defekte telefoner, og jeg stoler bare ikke på sådan noget. Min ven fik byttet sin defekte iPhone 5S, med - endte det med - fire refurbished telefoner. De havde alle problemer. En af dem havde sågar yellow screen problemet få dage efter han modtog den, og den gule farve forsvandt ikke, som nogle påstår den kan gøre.

EDIT: Jeg mener at delene kommer fra andre telefoner, og de dele de bruger til refurbished telefoner, selvfølgelig ikke er defekte. Men de telefoner delene kommer fra, har tilgengæld andre defekter, og så tager man de ikke-defekte dele, og bruger til refurbished modellerne. Så vidt jeg forstår.
enfenenfenSkrevet 24/10-16 11:29, rettet 24/10-16 11:29 
Jeg har haft tre refurbished telefoner - iPhone 3GS, iPhone 4 og iPhone 5 - som følge af ombytning. De har alle sammen set spritnye ud. Og batteriet har eks. været helt nyt.

Jeg havde dog et problem med refurbish 4'eren i starten. Skærmen gav en underlig klikkelyd under betjening, når den var kold - eks. udenfor om vinteren. Jeg kunne ikke få Telmore til at ombytte til en helt ny, og Telecare ville ikke gøre noget ved det; Som en deres ansatte skrev til mig "alle iPhone skærme klikker, når du trykker på dem"...Flot. Det endte med, at jeg fik en uautoriseret til at åbne og løfte nogle "pinde", så skærmen blev holdt/presset bedre. Efterfølgende forsvandt problemet.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/10-16 20:47, rettet 24/10-16 21:03 
Jeg oplever store problemer med Safari lige pludselig.

Der er hjemmesider som den blankt afviser findes og siger den ikke kan få forbindelse til. Min netbank kan ikke logge på og DR TV ser helt ødelagt ud og ingen links derpå virker. Alt virker fint med Firefox.

Jeg har prøvet at slette cache og cookies, men det hjalp intet. Nogen der oplever samme problem med DR TV?

EDIT: Den ber også meget ofte om at jeg skal godkende certifikater når jeg går ind på sider.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 29/10-16 01:08 
Dunwich>
I den første artikel bekræftes "bare" hvad jeg vidste siden 2014, hvor en ven skulle ha sin iPhone byttet, og blev ved med at få en brugt retur, som osse gik i stykker, og jeg stod og skændtes med en TDC medarbejder, som ikke vidste hvad ordet "refurbished" betød. I første artikel er Apple således bare lidt de sædvanlige røvhuller.

http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-10-20-apple-ignorerer-dansk-koebelov-ombytter-til-genbrugte-iphones

I den næste artikel, går Apple endelig over stregen, og dén retssag er jeg spændt på at se udfaldet af. De ved jo godt hvor mange refurbished telefoner de har ombyttet til på verdensplan, og ønsker at kunne fortsætte med det. Vinder de den retssag, er forbrugeren på røven, og er i fremtiden nødt til at tage til takke med at få en brugt telefon i bytte, hvis deres originale går i stykker, og skal ombyttes.

http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-10-17-dansker-vandt-klagesag-over-apple-blev-staevnet-som-modsvar

Nyt i retssagen.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/apple-erkender-i-retten-du-faar-aldrig-ny-iphone-som-byttetelefon/6372927
BeanoBeanoSkrevet 29/10-16 06:42 
- Er den ny?
- Så god som...
- Dvs. ikke ny?
- Jo da, den er ny-agtig...
- Fis af med jer!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-16 11:27 
Mit Safari-problem har løst sig selv for et par dage siden og virker stadig fint. Computere er ret vilde efterhånden :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig