X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
SonicSonicSkrevet 03/11-15 11:39 
Beano>
Jeg har prøvet RPI - kan slet ikke konkurrere, sorry :)

Forklar gerne hvad den ikke kan konkurrere med, som f.eks. AppleTV kan? Hvis vi er ude i mobil "spil", så bare se bort fra denne besked :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 11:51, rettet 03/11-15 11:52 
Jeg taler om Shield TV vs. RPI1/2, altså generelt performance (også i Kodi), brugervenlighed, all-in-one løsning, åben og bred support (Android). Spil har jeg intet nævnt om, dog har den nogle ganske fine muligheder også her (udemærket standard controller osv.). Men det er en anden snak (se Shield tråden) :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-15 11:52, rettet 03/11-15 11:53 
Ja jeg havde ikke lige fået fat i at det var en android-ting at enkelte streamning-tjenester ikke kørte HD. Kiggede helt ærligt bare på billedet til sidst og konkluderede at det var grimmere end den billige løsning ;)

EDIT: P:R "sidste besked-bug"
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 12:00, rettet 03/11-15 12:02 
Har kun prøvet med Netflix, Youtube, Twitch og HBO Nordic (via Chromecast) af streaming tjenesterne - der har der ikke været andre issues end kildematerialet, specielt HBO's ældre serier. Netflix streames op til 4K men har jeg ikke testet. BBC iPlayer (som de vist nævner) er geo-blocked for os alligevel.
AmbyAmbySkrevet 03/11-15 13:09 
AppleTV står stadig stærkest her. DR, (TV2), HBO Nordic, Netflix og Hulu er alle vigtige for os. Faktisk er det kun den manglende Kodi, der gør at den ikke opfylder alle de behov vi har. Ingen anden box kommer, så vidt jeg kan læse mig til, tæt på den feature liste?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
EltanEltanSkrevet 03/11-15 13:21 
PS4 burde kunne klare jeres behov.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 13:27 
Hvorfor MÅ de bare ikke bruge en Apple TV i stedet?

PS4 æder temmelig meget strøm. Jeg er normalt ikke typen der brokker mig over strømforbrug, men her er forskellen virkelig enorm. PS4 kan høres uanset hvad den laver, hvor ATV selvfølgelig er fuldstændig lydløs.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 03/11-15 13:27 
Nogen, der har testet HBO Nordic på det nye Apple TV? Og hvordan er det (kvalitet og layout) sammenlignet med iOS app'en til iPhone/iPad?

Personligt synes jeg AirPlay fra iDevice til Apple TV har fungeret fint siden den sidste store update af HBONordic - altså efter de tilføjede ægte AirPlay og ikke bare mirroring.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 13:31 
Jeg har lige hurtigt haft det åben. Det fungerer fint, men bitraten er selvfølgelig stadig den samme, som på alle andre apparater. Se f.eks. introen til Silicon Valley; den fucker fuldstændig op, så jeg skal lige huske at aflyse mit prøveabonnement, før det begynder at koste...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:34, rettet 03/11-15 13:39 
Naiera>
PS4 æder temmelig meget strøm. Jeg er normalt ikke typen der brokker mig over strømforbrug, men her er forskellen virkelig enorm. PS4 kan høres uanset hvad den laver, hvor ATV selvfølgelig er fuldstændig lydløs.

Enig, strømforbrug og støjniveau er bestemt et stort plus for de små bokse. Også instant-on ifm. AirPlay og Chromecast er en vigtig faktor for mig. Det samme er Kodi-kompatibilitet.

Edit: støjniveau, ikke støvniveau :D
EltanEltanSkrevet 03/11-15 13:36 
Naiera>
Hvorfor MÅ de bare ikke bruge en Apple TV i stedet?

24Hz, skiftet mellem 50 og 60hz, problemerne med surround - det er et lukket system med de ulemper der følger med dét systemvalg.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 13:40, rettet 03/11-15 13:41 
Du får alligevel ikke 24Hz ved streaming på PS4. Vi får at se, om DR får PS4 til automatisk at skifte til 50Hz...

Er PS4 i øvrigt ikke også lige så lukket som ATV?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:43 
Mht. app installation ja, men du kan tilslutte USB HDD med musik, video og billeder. Kan man det med den nye ATV?
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 13:48, rettet 03/11-15 13:48 
Den har allerede Plex. Ellers er der selvfølgelig Apples hjemmedeling.

Men det er vel ikke dét der menes, når folk skriver "lukket system", og det er bare så slemt?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:51 
Men tillader ATV at Plex læser fra USB kilder?

PS4 har også Plex app svjv. og kan streame fra DLNA kilder via Media Player.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 13:54, rettet 03/11-15 13:55 
Beano>
Men tillader ATV at Plex læser fra USB kilder?

Nej, men hvorfor er det lige dén feature, der skal være afgørende? Hvad hvis man ikke har brug for det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:58 
Men nu spurgte du om lukkethed, ATV vs. PS4.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 14:03 
Og det er dét, der gør ATV lukket? At man ikke kan slutte en harddisk med piratkopier og feriebilleder til?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 03/11-15 14:03 
Hvem taler om piratkopier?
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 14:06 
Ja *suk*
EltanEltanSkrevet 03/11-15 14:09 
Naiera>
Og det er dét, der gør ATV lukket? At man ikke kan slutte en harddisk med piratkopier og feriebilleder til?


Men iøvrigt ret unuanceret tilgang til lukkethed, det svare jo til at alle arbejdsløse er nasserøve der blot ønsker at krydderrøv på samfundetsregning, at det så også er tilfældet for mange er en anden sag.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 14:13 
Nu snakker I vist udenom.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 14:23 
Du spurgte *specifikt* om forskelle og så bliver vi pludseligt beskyldt for at være pirater fordi du ikke kan li' svaret - det er sku' flot gået.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-15 15:04 
Hvad er det ellers for nogle videofiler på en USB-harddisk man slutter til en medieafspiller? :)

Men nu ved jeg da, hvad I mener. Jeg ser det ikke som et problem. Hvis man vil have noget ATV ikke kan, så må man købe noget andet.

Jeg kendte sjovt nok næsten intet til Android TV eller Nvidia Shield TV før ATV4 blev annonceret, og alle Android-fans i hele verden begyndte at hyle over manglende features, på et produkt de alligevel aldrig kunne finde på at købe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 15:28 
Naiera>
Hvad er det ellers for nogle videofiler på en USB-harddisk man slutter til en medieafspiller? :)

Helt de samme medie filer som man kan streame via DLNA, SMB shares eller via Apple's fildeling - om man så har downloaded det ulovligt eller rippet egne CD/DVD'er og købt digitale film. Mht. PS4, så bruger jeg faktisk kun PS4 Media Player til in-game musik (bilspil og lign), har langt bedre muligheder til resten.

Jeg ejer en ATV2 og sad klar med kreditkortet da den nye model blev annonceret, men pakkede det ned igen da jeg ikke syntes det levede op til mine forventninger.
la0sla0sSkrevet 03/11-15 15:45 
Jeg er meget glad for min Apple TV.. mere end jeg havde regnet med. Og nu er Plex kommet dertil.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 03/11-15 16:57 
Vi ser HD indhold i blu-ray bitrater på vores RBP 2, samspillet med fjernsynets egen fjernbetjening er virkelig bekvemt og praktisk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 03/11-15 18:18 
Hvad er en RBP 2?
EltanEltanSkrevet 03/11-15 18:22 
dRxL>
Vi ser HD indhold i blu-ray bitrater på vores RBP 2, samspillet med fjernsynets egen fjernbetjening er virkelig bekvemt og praktisk.

Det lyder spændende, kan du fortælle lidt mere om din opsætning og hvilket indhold og bitrate?
AmbyAmbySkrevet 03/11-15 18:52 
Odin>
Hvad er en RBP 2?


Raspberri Pi 2? Men den kan vel ikke klare netflix? Hvis vi snakker device med flest features?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 03/11-15 20:39 
Ah. Tak. Jeg har sågar en af slagsen, men lavede ikke koblingen.
JmogJmogSkrevet 03/11-15 22:05 
Jeg har altid været meget glad for min Apple TV3. De tre vigtigste grunde for mig:

Instant on. Der er nul opstartstid. Det betyder overraskende meget i hverdagen.

Lydløs. Som i "totalt".

Virkelig lækkert og brugervenligt interface i apps. De holder alle samme stil/logiske opbygning på ATV. Netflix alene er købsgrundlag for mig. Når jeg en sjælden gang bruger Netflix på andre enheder leder jeg forgæves efter "hvad har i ellers med denne skuespiller, når jeg kigger på en films rolleliste.

Jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg skal have en ATV4. Hvis den understøttede 4K ville jeg nok ikke være i tvivl. Appstore og hurtigere stream/app-opstart trækker dog.
WehnerWehnerSkrevet 07/11-15 13:31 
Hvad er så det bedste køb? iPad Air 32GB til 2799,- på Superweekend eller en iPad Air 2 16GB til 3199,-? Jeg hælder faktisk til den første...

iPad Air 32GB til 2799,- på Superweekend
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 07/11-15 15:44 
Prisen er irelevant, når du sammenligner 16GB og 32GB. Du vil løbe tør for plads med 16GB.
OdinOdinSkrevet 07/11-15 16:34 
Jeg var egentlig klar til at vinke farvel til iPad og spare op til en Surface 3, men priserne er stadig temmelig høje (5K for en 128gb model uden hverken type cover eller pen). En iPad Air til godt og vel halvdelen af prisen virker besnærende, men 32GB er nok for lidt og alle de irritationer jeg har over iPad kommer jo så ikke rigtig til at forsvinde, men vil fortsætte 2-3 år endnu (eller hvor længe der nu går før Apple beslutter at forkrøble devicet nok til at det bliver ubrugeligt).

Microsoft har endnu heller ikke annonceret en ny Surface 4 til at akkompagnere deres Pro-serie, så til Januar kan jeg jo meget vel ende med at se en prisnedsættelse for at gøre klar til 4'eren. Og så vil det jo være dumt at have brugt pengene på en iPad Air.

Decisions, decisions...
WehnerWehnerSkrevet 08/11-15 15:13 
Lige præcis.

Hvad er det i øvrigt, I fylder I jeres iPads med? Altså apps fylder jo noget, men det er eksempelvis sjældent, at man tager billeder med en tablet. Jeg synes i hvert fald ikke, at de egner sig noget videre til det. På min telefon er det billeder, der tager al pladsen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 08/11-15 15:42 
Der er jo kun 12,5GB at bruge på en 16GB iPad. My Movies fylder 4,5GB, fordi jeg henter covers i høj kvalitet, og resten er så diverse spps, der hver især ikke fylder mere end et par hundrede MB. Jeg har 2,1GB tilbage og bliver så nødt til at købe en med 64, når jeg ska' ha' en mini 4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 08/11-15 15:48 
Jeg vil også gå efter 32GB Air 1 selvom 2'eren med dobbelt RAM har performance fordele, 16GB er altså i underkanten imo.
WehnerWehnerSkrevet 08/11-15 16:08 
Jeg hælder også til Air 1. Performance-wise er den under alle omstændigheder milevidt foran min iPad 2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/11-15 16:13 
Helt sikkert :)
la0sla0sSkrevet 08/11-15 21:19 
Jeg tror vi i starten af næste år, får en Air 3. Jeg ville klart vente dertil, og købe en Air 2, hvis det handler om penge. Air 2 understøtter de nye multitasking muligheder i iOS 9, såsom split screen. Jeg tror det er sjovt nok at have.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 08/11-15 21:53, rettet 08/11-15 21:54 
Jeg venter også på 3eren, forhåbentligt får Apple iPad Pro launch-pjatteriet overstået hurtigt... :P
la0sla0sSkrevet 08/11-15 21:59 
Ved ikke om det er decideret pjat. Jeg synes den er interessant, men skal slet ikke have én.

Synes dog formfaktoren, ud fra et supernørdet perspektiv, er spændende.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 08/11-15 22:06 
Ikke pjat pga. produktet, men pjat fordi de holder Air 3 tilbage for at give Pro-lancering maks eksponering.
enfenenfenSkrevet 09/11-15 00:57 
Der kommer sikkert både iPad Mini og iPad Air 2 med 3D Touch inden for en overskuelig fremtid.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 09/11-15 07:33 
Tror ikke på der kommer 3D Touch i mini før 4'eren, men forhåbentligt i Air 3 i Q1-2, afhængig af om Apple syntes det skal være iPhone eksklusivt endnu længere.
la0sla0sSkrevet 09/11-15 09:34 
Jeg tror det afhænger af, hvor mange skærme der understøtter deres pen, som de kan producere. Det er såvidt jeg har læst, et kompliceret stykke hardware at producere. Når de kan skubbe nok igennem produktionen, kommer den næste iPad Air.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 09/11-15 09:57 
3D Touch og Apple Pencil anvender ikke den samme teknologi. 3D Touch (iPhone 6S) har tryksensor i skærmen mens Apple Pencil (iPad Pro) har tryksensor i pen'en og ikke skærmen.
DunwichDunwichSkrevet 09/11-15 13:14 
Jeg forstår stadig ikke hvilket kundesegment, iPad "Pro" egentligt henvender sig til. Størrelsen er forfærdelig og ideén med en pencil, var aldrig sket med Steve Jobs gode vilje.
BeanoBeanoSkrevet 09/11-15 13:30 
100% sikkert at han roterer voldsomt i graven.
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig