X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
HeroldHeroldSkrevet 09/10-14 10:52 
Var det ikke noget med at antennen var placeret, så man skyggede for den, når man talte i telefon? Or something like that.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 09/10-14 10:57 
Ja, jeg har læst at apple forhandlere giver gratis etuier som løser problemet (som er at brugeren kommer til at holde på antennen). Så er det vel godt nok? :-/
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 10:57 
Mener det er fordi laver forbindelse hvis man holder direkte på metallet i den ene side. Nogen en bumper vil løse, også noget Apple sendte ud til kunderne der klagede over det svjv.
millenniummillenniumSkrevet 09/10-14 10:58 
Når en 10årig har en iPhone er en bumper alligevel obligatorisk :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 10:59 
@Millinneum: Nej det er ikke godt nok at byde kunderne store designfejl... MEN hvis man nu alligevel har tænkt sig at anvende en case eller bumper, så vil man ikke opleve problemet.
millenniummillenniumSkrevet 09/10-14 11:03 
Synes jeg kan huske min tidligere chef konstant havde problemer med sine Samsung telefoner fordi modtageren ikke kunne høre ham. Det viste sig (efter adskillige bytninger) at han kom til at holde over mikrofon-hullet når han talte i den :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 11:07 
Doh! :D
enfenenfenSkrevet 09/10-14 11:18, rettet 09/10-14 11:20 
Alle 4'erne havde problemer - samme design. Spørgsmålet var vel mere, om man boede et sted med begrænset dækning, og måden man holdt telefonen dermed påvirkede signalet (når man kortsluttede antennen). Så alle oplevede ikke fejlen direkte.

Jeg kunne også fremprovokere fejlen.

Men som Steve Jobs skrev, så var det bare fordi, man holdte telefonen forkert ;)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 11:22 
Generelt ER brugere bare et problem. Betal og hold kæft ;)
WehnerWehnerSkrevet 09/10-14 11:42 
Jeg havde den første 4'er i et års tid uden at opleve problemer med den, men jeg havde også konsekvent et skjold på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 09/10-14 12:10 
Jeg synes bare ofte at (især) Apples nye udgivelser bliver mødt med hetz og medie-kritik (glas der flækker, dårlig antenne, Maps der ikke virker, telefon der knækker, osv osv), men jeg har aldrig haft ét eneste problem med én af de mange Apple-dimser jeg har købt gennem tiden. Og det er ret mange.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 12:29 
Samme her - fejlene burde naturligvis ikke være der, specielt ikke i den prisklasse, men historierne blæses alt for højt op.

Mine Apple-problemer er næsten udelukkende softwaren som halter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-14 12:31 
Der er mange der står på spring til at kritisere noget nyt og populært. Og så er der nogen der bare ikke kan lide Apple. Godt man ikke er sådan ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 09/10-14 12:53, rettet 09/10-14 12:54 
Kan det vel sagtens. Dunno.

@Beano

Goddamn playright tråd system :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
enfenenfenSkrevet 09/10-14 13:18, rettet 09/10-14 13:20 
På min 3Gs fik jeg problemer med homeknappen. Ombyttet. Det samme gjorde sig gældende for min 4'er og 4s'er. Min 5 havde problemer med tænd/sluk knappen. Men den blev også ombyttet, da Apple kørte et ombytningsprogram.

Har generelt været tilfreds med Apple, men jeg synes kvaliteten er faldet noget efter Steve Jobs. Bl.a. er iOS ikke en nær så flydende og stabil oplevelse efter iOS 7 udkom.

Testede iPhone 6 og 6+ igen i Elgiganten. Og det undrer mig, at en ny telefon (ikke at jeg ville købe den alligevel) som 6+ kan hakke i Apples egne apps, når telefonen er helt ny, og iOS 8 er lavet med den telefon i mente. Det virker som om, at kvalitetskontrollen er faldet lidt, efter at Jony Ive kom til roret.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 13:24, rettet 09/10-14 13:26 
Enig. Vildt at iPhone 6 stadig hakker med iOS8 :(

Jeg har slet ikke haft mod på iOS8 på min 4S eller iPad Air. Min Apple TV downgraded efter den nyeste update fuckede med min XBMC løsning på en helt anden Mac Mini.
enfenenfenSkrevet 09/10-14 16:59 
Jeg er også tilbageholden med min 5s og mini retina. Men det er faktisk mest på grund af de problemer, man læser om med wifi.

iOS 8 kører stort flydende hele tiden på 5s. Der er lidt forskel på hastigheden på iPad mini retina iOS 7 vs. iOS 8. Dog ikke meget.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 09/10-14 17:06 
enfen>
Testede iPhone 6 og 6+ igen i Elgiganten. Og det undrer mig, at en ny telefon (ikke at jeg ville købe den alligevel) som 6+ kan hakke i Apples egne apps, når telefonen er helt ny, og iOS 8 er lavet med den telefon i mente. Det virker som om, at kvalitetskontrollen er faldet lidt, efter at Jony Ive kom til roret.

Hm, jeg synes sgu ikke at kunne nikke genkende til hakken i iOS8 på min 6+. Var det nogle bestemte steder, eller nogle bestemte apps?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 09/10-14 17:14 
To steder er det meget tydeligt:

Vejr app. Klik nederst til højre, så du får oversigten af dine byer frem. Prøv så at vælge en af byerne.

I Message kan du (når tastaturet er fremme) rotere fra portræt til landskab eller omvendt.

iPad mini retina med iOS 7 hakker også en del, når man laver "Message tricket".
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 09/10-14 17:18 
Har du slået "minimer bevægelser" (eller hvad det nu hedder) til?
DunwichDunwichSkrevet 09/10-14 17:40 
enfen>
To steder er det meget tydeligt:

Vejr app. Klik nederst til højre, så du får oversigten af dine byer frem. Prøv så at vælge en af byerne.

I Message kan du (når tastaturet er fremme) rotere fra portræt til landskab eller omvendt.

iPad mini retina med iOS 7 hakker også en del, når man laver "Message tricket".

Ingen hak her på min iphone 6 med iOS 8 i IMessage, med skift fra portræt og landscape. Den skifter helt smooth.

Ingen hak i vejr app på min iphone 6, når skift mellem tilgængelige byer.

Lidt hak på min iPad Mini Retina, med iOS 8, i iMessage når skift mellem portræt og landscape, men det er minimalt.

Formindsk Bevægelse er på Fra. Under Forøg Kontrast har jeg Mørkere Farver og Reducer Hvidpunkt Til.
enfenenfenSkrevet 09/10-14 18:08, rettet 09/10-14 18:10 
Det er også kun 6+, da den har mere info på skærmen. I landscape viser den også kontakter. Det gør den ikke på en normal 6'er.

Har ikke fået testet vejr app'en på en 6'er. Men 6+ hakker næsten lige så meget i vejr app som en 5s med iOS 8.

Angående iPad Mini Retina, så er alt jo relativt. Jeg synes, det hakker en del, når man roterer i Message. Men det ser faktisk ud til at hakke mere på iOS 7 end 8.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 09/10-14 18:08, rettet 09/10-14 19:05 
Beano>
Har du slået "minimer bevægelser" (eller hvad det nu hedder) til?

På iPad, ja. Men det skulle heller ikke have noget at sige, når man eks. roterer.

Men omvendt vil det hjælpe i vejr app'en, da alle animationer bliver deaktiveret.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 09/10-14 20:00, rettet 09/10-14 20:03 
enfen>
Har ikke fået testet vejr app'en på en 6'er. Men 6+ hakker næsten lige så meget i vejr app som en 5s med iOS 8.

Jeg synes altså ikke det er rigtigt, at den hakker på 6+. Jeg har ikke ændret på nogle settings overhovedet, og det kører helt fint. Der er heller intet med Message fra landscape til portrait. Har lige uppet et klip fra Vejr-appen, men af gode grunde ikke af Message, da der ikke er nogen grund til at andre læser mine beskeder :P

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4537881/weather.mp4
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 09/10-14 20:20 
Det skyldes nok, at du kun har to byer tilføjet. For jo, det ser ud til at køre flydende. Da jeg prøvede var der nok 8-10 byer. Så det kræver selvfølgelig mere af hardwaren.

Har lige testet på en 5s med iOS 8. Med kun to byer var det næsten flydende, men med 8 byer var det noget mere hakkende. Lukkede alle andre apps.

I Message vil det også have noget at sige, hvor mange besked-kontakter, du har liggende. Og det er som sagt kun, når tastaturet er fremme ved rotering.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 09/10-14 20:53 
Ok, så er det aldrig noget der kommer til at genere mig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 09/10-14 22:32 
:)

Men pointen er også mere, at iOS 8 ikke virker optimeret - selv ikke til Apples nyeste telefoner. Og det er ret skidt. Forhåbentligt hjælper iOS 8.1 lidt på problemerne.
What is the Matrix?
PapandPapandSkrevet 01/11-14 12:48 
Er iPad Retina 16GB et godt køb til ca. 1800 kr? Eller skal man smide 1000 kr. mere og snupper iPad Air i stedet?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WikzoWikzoSkrevet 01/11-14 13:10 
Kommer an på hvor meget du gerne vil opdatere til nye apps og nyere iOS.

For hver ny generation bliver den forrige gjort langsommere, fx når man gå fra iOS7 til iOS8.

Derudover er der jo kommet en iPad Air 2, som har 2 GB RAM (som det første iOS-device), hvilket faktisk betyder ret meget. Prøv selv at læs her: http://www.pocketgamer.co.uk/r/iPad/XCOM%3A+Enemy+Unknown/feature.asp?c=62188

Selv har jeg Air 1, som jeg er rigtig glad for. I sidste ende vil jeg anbefale at tage ud i en butik og prøve de modeller, du overvejer, og tage beslutningen derfra.
enfenenfenSkrevet 01/11-14 13:31 
Ville personligt ikke købe ældre iPad modeller. Men som skrevet - tag ud og prøv dem først.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 14:16 
Papand>
Er iPad Retina 16GB et godt køb til ca. 1800 kr? Eller skal man smide 1000 kr. mere og snupper iPad Air i stedet?

Gå efter en Air. Lavere vægt, mindre størrelse og bedre performance gør det klart pengene værd.
JmogJmogSkrevet 01/11-14 14:28 
Papand>
Er iPad Retina 16GB et godt køb til ca. 1800 kr? Eller skal man smide 1000 kr. mere og snupper iPad Air i stedet?

Er det en ipad 3 eller 4? De er begge retina.

Men smid klart de 1000kr oveni. Den større hastighed (hvis det var en 4'er) mærker du ikke vildt meget til, men den lavere vægt er et plus hver eneste gang du har den i hænderne.
PapandPapandSkrevet 01/11-14 20:27 
Det var en iPad 4. Fruen har en iPad 2 hun gerne vil opgradere, så en 4'er på tilbud til 1800 var fristende. Den viste sig så at være udsolgt, så det blev en lang næse i stedet. Heldigvis kan man sige, efter at have læst jeres tips. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DunwichDunwichSkrevet 14/11-14 13:32 
Kan slowmotion videoer optaget på iphone 6, sendes til, og afspilles, på andre telefoner og/eller afspilles på feks youtube eller andre video sites? Har prøvet at uploade en til youtube, men den blev bare afspillet i almindelig hastighed.
JmogJmogSkrevet 14/11-14 13:48 
Youtube understøtter kun op til 60fps, så der kan du ikke, men enhver videoplayer på en computer burde være istand til det vil jeg tro.
HeroldHeroldSkrevet 14/11-14 15:09 
De er ret svære at få ud af telefonen i fx 120FPS fra en 5S - jeg har måtte sende dem via iMessage til min Macbook. Jeg er sikker på at der er andre måder at gøre det på, men det var dét der virkede da jeg prøvede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 14/11-14 15:19 
Upload til Dropbox fungerer fra min 6+ :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 14/11-14 17:12 
Ellers kan de redigeres/gemmes i iMovie (iPhone, iPad eller Mac).
What is the Matrix?
ProzelProzelSkrevet 15/11-14 19:42 
Eller klare appen, TruSloMo, trickket med at konverterer så de kan ses på f.eks. facebook.
DunwichDunwichSkrevet 16/11-14 01:11 
iMovie løste alle problemerne. Super go lille app.
enfenenfenSkrevet 17/11-14 19:35, rettet 17/11-14 19:35 
For de interesserede; iOS 8.1.1 og Yosemite 10.10.1 er lige frigivet. Der er også en update til Apple tv.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-15 17:39 
Her den anden dags fik jeg en gratis, men defekt MacBook Pro 15" fra arbejde. En kunde havde spildt gløgg i lortet. Hun havde heldigvis forsikring, og har siden fået en anden. Efter en 3-4 timers rensning med isopropyl er resultatet således:

Den store Apple-tråd

Skærmen er kaput, men GPU'en virker tilsyneladende helt fint, og AV-out er funktionelt. Hvilket giver mening da næsten ikke noget har ramt mainboardet.
Keyboardet var et helvede at gøre rent, da det var så klistret at knapperne ikke var til at pille af. En grundig skyller med isopropyl og derefter demineraliseret vand, så føltes det som nyt igen. Det virker desværre ikke, men underligt nok er de to nederste rækker knapper begyndt at virke over de sidste par dage. Jeg har dog ikke de store forventninger om at det kommer til at virke. Men det er trods alt ikke den største investering hvis det skal skiftes. Har tjekket med et andet tastatur fra en anden MacBook vi havde ude på værkstedet, og det virkede perfekt. Så også her er jeg sikker på at mainboardet ikke har taget skade.

Ellers en maskine i rigtig fin stand, og da der er tale om topmodellen fra 2011 vil jeg egenligt gerne prøve om jeg kan få den lavet. Jeg er dog slet ikke interesseret i at skulle betale 2-3000Kr for en anden skærm. Så selvom det er et longshot må i meget gerne have mig i tankerne hvis i kender eller hører om nogen der kommer til at riste mainboardet på deres 15" MacBook Pro :)

EDIT: Må hellere lige nævne at jeg naturligvis lavede en fuld formatering af kundens harddisk og installerede OSX på ny. Det rager ikke mig eller nogen anden hvad der har ligget på i forvejen. Og i mange tilfælde er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at vide det :D
Heldigt for mig at kunden ikke havde låst hendes Mac med hendes Apple-konto, i så fald havde jeg ikke været kommet ret langt i processen :)
Jeg har efterhånden høstet mange harddiske fra defekte computere vi kasserer ude på jobbet. Og en komplet formatering er ikke bare det rigtige at gøre, set fra tidligere ejers synsvinkel, men også en god måde at tjekke om harddisken er fuldt funktionel så man ikke render ind i problemer senere :)

EDIT2: Valgte at flytte indlægget til Apple-tråden, da der nok er større chance for at blive læst af nogen der har en defekt maskine :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 01/03-15 17:49 
Konsolkongen>
Keyboardet var et helvede at gøre rent, da det var så klistret at knapperne ikke var til at pille af. En grundig skyller med isopropyl og derefter demineraliseret vand, så føltes det som nyt igen. Det virker desværre ikke, men underligt nok er de to nederste rækker knapper begyndt at virke over de sidste par dage.

Man har jo hørt det her med vandskadede smartphones, der efter en langsom, langsom udtørring begynder at fungere igen, når de er helt knastørre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-15 18:07 
Ja det kunne man jo håbe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 02/03-15 10:00 
At spilde gløgg i en Mac burde være den ottende dødssynd. Lust, gluttoni, greed, sloth, wrath, envy, pride og whoops-glögg-in-mac.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 02/03-15 19:29 
Jeg har set det der var værre på mit arbejde (IT support). En Macbook Pro blev indleveret til reinstall. Der var tydelige mærker på et af hjørnerne efter at nogen havde brugt den til at åbne en flaske øl.

Jeg havde helt ekstremt lyst til at nægte at udlevere den til ejeren.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-15 23:35 
Vi har lige fået en 13" pro ind som er totalt skadet af kaffe. Hvis den bare skal smides ud så nupper jeg også den. Det går stærkt med at få dem ødelagt, så forhåbentlig kommer der snart noget brugbart 15" :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 08/04-15 21:30 
Så er Siri langt om længe kommet på dansk med iOS 8.3 :-)
Spiller nu: Halo 3
millenniummillenniumSkrevet 09/04-15 22:08 
Siri, hent mig en bajer...
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/04-15 22:34 
Min onkel fra Canada måtte slå sin Siri fra... Hver gang han forsøgte at sige noget til hende, ringede telefonen i stedet til hans bror Jerry hjemme i Canada.

- Ikke at jeg tror en dansk udgave kommer til at hjælpe ham endnu :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig